הסימנים כבר כאן: האם הבורסות יוצאות לתיקון? ניתוח מיוחד

גורביץ' על התנודתיות לאחר סיום הרצף העולה, האם הכיוון בדרך לגל ירידות נוסף?

|
(55)
אייל גורביץ', צילום: Bizportal, Istock
שוק המניות האמריקאי לא עשה הרבה בשבוע האחרון. למעשה הוא הלך הצידה. מה שהיה חלש נותר חלש . וכפי  שכתבתי כבר שהשווקים בנקודת הכרעה וכל עלייה תהיה הזדמנות לצאת.
הסימנים ליציאתו לדרך של תיקון טכני משמעותי עדיין כאן. הגם שקשה לדעת מה מהות התיקון וכמה עמוק הוא יהיה, הרי ברור שרמת הסיכון עלתה.

S&P 500 +0.28% S&P 500 2,997.95 +0.28% S&P 500 סגירה:2,989.69 פתיחה:3,000.77 גבוה:3,008.29 נמוך:2,991.79 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
בגרף החודשי
  1. השילוב של ינואר ופברואר הוא שילוב בעייתי. 
  2. הנר של ינואר ירוק ודומיננטי. מתאפיין בגוף גדול נטול צלליות משמעותיות ובולט מעל לרצועת בולינגר העליונה.
  3. הנר של פברואר אומנם אינו נר של קונים בשל הצללית הקצרה מדי אבל הוא אדום ואינו מספק המשכיות לאחר הנר הקודם. הסגירה שלו נמוכה מהגבוה של ינואר. 
  4. מדובר בשילוב לא סימפתי שמעיד על חולשה ומעלה את הסבירות לקרבה לנקודת קיצון.

בגרף השבועי
 
  1. אפשר לראות בבירור שהמגמה בגרף השבועי אינה עוד מגמת עלייה. נקודות השפל אינן מסודרות עוד במבנה עולה. 
  2. מחזורי המסחר התרחבו בירידות והתכווצו במהלך העליות האחרונות 
  3. קיימת התנגדות ברמת 2,789 הנקודות.



בגרף היומי
 
  1. בגרף היומי אפשר לראות שאין מגמת עלייה שכן נקודות השיא והשפל אינן מסודרות במבנה עולה. 
  2. יש לשים לב למחזורי המסחר שיורדים עקבית במהלך הימים האחרונים. זו התנהגות המאפיינת תיקונים ולא מהלכים מגמתיים.
  3. ההנחה היא שבסיום הרצף העולה הנוכחי יגיע גל ירידות נוסף. בכל מקרה שיאים חדשים לא יקבעו בעתיד הנראה לעין.

למה לצפות?
תנודתיות גבוהה וסבירות לגל ירידות לפחות עד לתחתית הקודמת.



* הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ 
** הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר. 
*** אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(55):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    כשהשמש יורדת ולא רואים לילה
    דוד לחיאני 24/03/2018 20:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שבוע טוב כמו שצידדתי באייל האלוף תמהרו הקניון נפתח תקנו קובעים כדי לאכול אותם שבוע טוב
    סגור
  • 28.
    כל הכבוד!
    אולגה 23/03/2018 01:19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אייל, אני עוקבת אחריך זמן רב. ההערות שלך מדויקות, ההסברים ברורים והפעם, עם הכתבות האחרונות על הצפוי בשווקים התעלית על עצמך!
    סגור
  • 27.
    זוכרים
    כל הכבוד 22/03/2018 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את הלילה בו המדדים צללו מעל 5% אמרו בגלל מדד הויקס או ההפוך שלו שקרס דעתי חלק מהכרישים פשוט ברחו נסו באותו לילה מסחר בארהב בו המדדים קרסו תוך סמן קצר זוהי דעתי מישהו ברח נס או מספר כרישים מכרו ונסו
    סגור
  • 26.
    לגורביץ
    כל הכבוד 22/03/2018 15:05
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בינגו
    סגור
  • 25.
    כשהשמש יורדת ולא רואים לילה
    דוד לחיאני 22/03/2018 10:20
    הגב לתגובה זו
    2 5
    היי לכולם כתוב אין נביא בעירו אייל אתה אלוף אחריי מעקב של למעלה מעשור ניתוח מעמיק ונכון כל השאר תחפשו חנות כובעים שיהיה לכם מה לאכול
    סגור
  • אולי אתה באמת חיי כל הזמן בלילה ......
    לדוד לחיאני 22/03/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מכוון שאני עוקב אחריו שנים וכאשר הוא מדבר בצורה ברורה הכשלות שלו עולות על ההצלחות שלו
    סגור
  • 24.
    ניתוח טכני זה קשקוש בלבוש
    יואב 20/03/2018 08:38
    הגב לתגובה זו
    9 1
    שלא מבוסס על דבר למעט מדע הניחושולוגיה והכלום. אחרת הכותב היה מזמן ברשימת עשירי העולם.
    סגור
  • 23.
    .שטויות...נבואות ידועות מראש..!!
    מייקל 19/03/2018 18:59
    הגב לתגובה זו
    7 3
    ..מסתבר שגורביץ יודע בדיוק מתי לנכס לעצמו נבואות והערכות ידועות מראש ...בעוד הרי לאורך שנים אנו מודעים לכך כי בסביבות חגים וחו"ל מועדים אנו צפויים בד"כ למימושים בסביבת הבורסה ...לכן אל נתרגש יותר מדי מהנבואות המתוזמנות של האנליסט המלומד שלנו..!!
    סגור
  • בבקשה לא לבלבל את המוח והפסק לחרבש. (ל"ת)
    למייקל 20/03/2018 06:35
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 22.
    אייל- אני מוריד את הכובע- כל הכבוד (ל"ת)
    הגדול 19/03/2018 18:29
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • 21.
    רק משלים
    הניתוח הטכני 19/03/2018 17:16
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ניתוחים כלכליים סיבות כלכליות דעתי הסיבות ריבית ריבית ועוד פעם ריבית ראו עליית ריבית משכנתאות ארהב השפעה נדלן היתר ריביות עיסקיות לפרטיים וכו
    סגור
  • 20.
    ולעמית טל
    למנתח הטכני שאלה 19/03/2018 17:14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שניהם משלימים אחד כת השני אחד מהצד הגרפי ניתוח טכני שני כלכלי נטו עם גרפים והסברים כך צריך
    סגור
  • תשתמש גם באסטרולוגיה גם היא יכולה להשלים ...
    44 20/03/2018 13:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לך דברים בדיוק כמו ניתוח טכני .
    סגור
  • 19.
    אין ספק הרבה כתבות
    למנתח הטכני שאלה 19/03/2018 17:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ניתוחים בימים אחרונים שלך אמרת פסימיות לאורך כל הדרךאף לא נימה חיובית . על פי הגרפים ניתוחים אנו בגל סיום 5 אליוט זה אומר סיום העליות? כלומר נטישה כעת עד יעבור זעם? אין מה לחפש הכל ירד? עיתוי הניתוח מדהים אבל אני ראיתי מההבט הכלכלי עמית טל וכתבותיו הנפלאות הניתוחים הכלכליים גרפים יופי של כתבות של עמית טל שהאיר לנו לא תמיד עליות " עת עליות עת ירידות " זוהי האמת . הבורסה גלגל גם הכלכלה מחזורית . כל הכבוד לך לעמית טל ומערכת ביזפורטאל . תודה אגב כמה ירד השוק בשלב זה ? נראה כי השוק ירד בשלבים לא נראה משהו כמו 07?
    סגור
  • 18.
    ממליץ להסתכל גם על הנאסדק - התיקון שם הביא ל וראסל 2000 (ל"ת)
    הגולש 19/03/2018 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    הפוך גוטא הפוך .שיאים חדשים בנאסדק יום לאחר שכתב שלא
    חיים 19/03/2018 14:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יהיו שיאים.גורביץ המלצה מכל הלב תחליף מקצוע.
    סגור
  • טען עוד
  • מה אתה אומר עכשיו (ל"ת)
    ידידי 19/03/2018 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 16.
    זה פסיכולוגיה
    בורסה 19/03/2018 13:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גפריי גונדלך מלך האגחים קורא לזה פסיכזת ההמונים רק כך אפשר להסביר את השוק התנהגות השוק הגרף אכן מתארת זאת עליות חזקות גרף חזק ארוך פסיכוזה חזק ההמונים בהתהקפת פסיכוטית הכסף על הרמצפה בואו בואי
    סגור
  • 15.
    מה לגבי ראלקו ?
    אביב 19/03/2018 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כדאי לקנות ?
    סגור
  • למכור
    .. 20/03/2018 06:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לראלקו יש תחרות עי י.שלום שמוכר מוצרי שארפ בהנחה גדולה ! למותג בלומברג יש תחרות עי ביקו שהוא מוצר תואם. בשוק המקררים אייר וסמסונג הביאו מקררי ארבעה דלתות זולים
    סגור
  • 14.
    לאחר גל עליות ארוך
    שוק מתנדנד 19/03/2018 12:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וחזק? מה הוא אומר לגבי התנהגות המשקיעים? קיימים מוכרים הבורחים וקיימים קונים ידם של המוכרים כעת על העליונה ירידות.מה לגבי העתיד ? האם יצטרפו הרבה למוכרים מתעוררים לאחר גל רווחים אדיר וארוך . כיצד יתנהגו במידה שיאמינו כי נגמר הבשר בשוק סחטו את הלימון עד הסוף או ללימון יש עוד הרבה מיץ זאת הנקודה .הרבה זאבים לשוק והרבה כאלה שרוצים להאמין יש עוד בשר . שינוי הדעות הוא המכריע מלחמת שוורים בדובים תתחולל בשבועות הבאים מי ינצח ? מי בעל הכוחות הגדולים להכריע זכת נגע בשבועות הבאים
    סגור
  • כוחות מנוגדים וכנראה דישדוש
    דודי 19/03/2018 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק בגלל מה שאתה מתאר וכן כתבתי למעלה...עיין שם ודו"ק...
    סגור
  • אין מושג כזה דידוש
    ידי די 19/03/2018 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לאחר גל עליות חזק הבורסות עמוסות רווחים טריליוני דולרים .הגרף בדרך כלל גרף מגדל אייפל . לו השערים היו נמוכים אזי דידוש כאן מדובר בגל ענק שהביא רווחי עתק על הנייר רא ה הבנק השקעות של ורווגיה מעל 100 מליארד דולר שנתי הכסף בריצפה בואו
    סגור
  • מה עם הדידוש והורווגיה?
    לידי די 20/03/2018 06:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסדר אנו באים.
    סגור
  • אבל יש כוחות מנוגדים...
    דודי 19/03/2018 18:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא ייתנו לגרום להם להפסדים כמו ממשלת נורווגיה עם ההשקעות שלה ועוד ממשלות. כשיגיע מטה 5%-10% אז ייתנו תמיכה ותתחיל עליה של 8% בעקך ואז עוד פעם ירידה. אין שינוי כלכלי מהותי לרעה. מצד שני יש מימוש רווחים וכדומה...סיבות לדישדוש...
    סגור
  • 13.
    חיים ברו
    חיים ברו 19/03/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עם האדון יודע לנבא את העתיד של הבורסה ,הכיצד שהוא לא מיליונר ?אני מכיר קלקלנים (כ) שאין להם מה לאכול.
    סגור
  • תן לי שם אחד של כלכלן שאתה מכיר ואין לו מה לאכול. (ל"ת)
    לטומטום 19/03/2018 14:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • מכוון שהוא יודע בדיוק כמוך אבל יש פתיים שחושבים ...
    לחיים 19/03/2018 12:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שהוא יודע טוב מהם בדיוק כמו שיש פתיים שהולכים לאסטרולוגים וחושבים שהם יודעים טוב מהם מה צופן העתיד
    סגור
  • 12.
    יום אחד ירידות וכבר גורביץ מתלהב (ל"ת)
    נו באמת 19/03/2018 12:32
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • כמה אתה מורווח מאז היתחלת להמר ולשחק באלף חמש מאות
    יום אחד במבי? 19/03/2018 14:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שדודה דבורה נתנה לך בפורים כדמי חנוכה?
    סגור
  • 11.
    בסתם ירידות
    האם מדובר 19/03/2018 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שינוי מגמה ? כרגע תנודתיות מה זה אומר תנודתיות מבחינה טכנית ? לגבי העתיד?
    סגור
  • בסתם ירידות של 70 אחוז (ל"ת)
    מדובר סך הכל 20/03/2018 06:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה אומר שבחינה ........
    מדובר 19/03/2018 12:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הטכנית הוא יודע בדיוק כמו שכל אחד יודע ....
    סגור
  • 10.
    תיק וירטואלי-זה הצפי ממנתח שמחזיק מעצמו (ל"ת)
    כותבי תרחישים 19/03/2018 12:31
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • ולמה אתה חושב שאייל לא מציג תיק ....
    לכותבי התרחישים 19/03/2018 13:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וריטואלי ? מכוון שכך גם הפתיים היו מפסיקים להאמין .ניתוח טכני שווה לניחוש
    סגור
  • 9.
    אותה כתבה מ 12/3/18....רק הכותרת השתנתה (ל"ת)
    משה 19/03/2018 11:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    ההערכות של גורביץ - בינגו אחריי בינגו !
    ג מ. קיינס / ה פרידמ 19/03/2018 11:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ואנחנו לא הירגשנו .
    סגור
  • הערכנ של גורביץ בינגו אחרי בינגו ....
    ג. 19/03/2018 12:59
    הגב לתגובה זו
    5 1
    של פספוסים ואנחנו כן מרגישים
    סגור
  • 7.
    תיק ויטואלי-בקשה למפרסם-זה הצפי שלנו ממערך רציני
    כותבי תרחישים 19/03/2018 11:44
    הגב לתגובה זו
    7 1
    רוב הציבור לא מתיחס ברצינות-לעיתון או מנתח בהיעדר תיק וירטואלי- לשם היתיחסות והבחינה הנכונה ,
    סגור
  • 6.
    כאשר נכנסים
    פסיכולוגיה 19/03/2018 11:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשואות אגח עלו משכנתאות ריביות בארהב עלו מהקורה לנדלן? מה קורה לתשואות אגחים קונצרני ? עלויות המימון גדלות יכולת מיחזור
    סגור
  • 5.
    שבוע הבא סין פותחת בורסת נפט = סיום של הפטרו דולר
    zamirco 19/03/2018 11:19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    שהחל ב 1973 - מדובר באירוע מגה - הסטורי / כלכלי וחבל שההתעוררות תיהיה מאוחר . ב 26.3.18 זה נפתח - בתקשורת הישראלית בקושי מדברים על זה .
    סגור
  • עוד מסמר בארון (ל"ת)
    עמי 19/03/2018 12:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    (שורי) עצירה על 2730 בערך ואם לא עליה אז דשדוש
    הצלף 19/03/2018 10:07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם הכתבה השורית על הזהב בתאריך 07.03.18 בעייתית כי רק יורדת מאז , וגם שאתה מגדיר "אסטרטגית לטווח ארוך" זה סתם סמנטיקה של מילים , מצפה ליותר דיוק - Talk moneyמזומני
    סגור
  • הזהב - והכסף יהיו הפבוריטים של 2018 - 2020 (ל"ת)
    zamirco 19/03/2018 11:14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • כסף עכשיו חמוד !!!! מה אתה מדבר איתי בשנים???
    הצלף 19/03/2018 11:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני לא מוסדי אז לא לדבר איתי במושגים של מוסדי , כסף כאן ועכשיו !!!
    סגור
  • מה פתאום הכסךף עכשיו חמוד? (ל"ת)
    לצלף 20/03/2018 06:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כל הזמן שלילי...
    די כבר 19/03/2018 09:48
    הגב לתגובה זו
    5 4
    בסוף יהיה צודק במשהו ויחגוג... גם תרנגול עיוור ימצא בסוף גרגר. הניתוחים שלך הם כמו כוס רוח למת
    סגור
  • שנים גורביץ היה שורי על השווקים
    zamirco 19/03/2018 11:13
    הגב לתגובה זו
    7 1
    העיקר לדבר שטויות .
    סגור
  • עובדה שיש כאלה שמאמינים ....
    1 19/03/2018 16:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שאייל יודע טוב מהם לכן כנראה אפשר לעשות כסף ממילים חסרות אינפורמציה .ניתוח הטכני היא שיטה הטובה בדיעבד . כאשר לא מציגים זמנים לא מציגים תיק יחס או טבלת יחס ומשתמשים מבשפטים של מקדמי ידע אפשר לדבר הכל לציבור יש זיכרון קצר
    סגור
  • אולי שהוא יהפוך לנביא הזעם....
    1 19/03/2018 12:46
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ויצעק כל יום ירידות בסוף הירידות יגיעו וכל הפתיים יחשבו שהוא יודע טוב מהם .כאשר הוא צעק עליות עליות צפון צפון בסוף הבורסה נפלה
    סגור
  • אתה מזה חכם ויפה וגבוה איך היצלחת לכתוב כל זה? (ל"ת)
    לדי כבר 19/03/2018 10:22
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • הוא הצליח מכוון שהוא לא פתי כמוך ....
    1 19/03/2018 12:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כנראה מרוב העיוורון שלך גם את זה אתה לא מבין
    סגור
  • 2.
    לדעתי כדאי כל יום או אפילו כל שעה
    מומחוי 19/03/2018 09:16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לנתח על מסמך הבדיעבד את ה ס.פ לטווחים קצר וביינוני וארוך וכך נוכל לדעת בוודאות מה קורה ולא לנתח כל יומיים וחצי. או לחילופין אם אפשר אייל לתת ניתוח ברזל אחד ויחיד שיצפה בדיוק ולא מעניין על סמך מה את שעלול או עשוי לקרות ואז נהיה בטוחים בצד הבטוח של הרווחים. תודה.
    סגור
  • מה אתה חושב שאייל נביא ....
    להזוי 19/03/2018 15:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אין חייה כזו ניתוח ברזל ניתוח טכני הוא שיטה טובה רק בדיעבד .אייל יודע בדיוק כמוך והולך לפי המגמה מה שהיה הוא לא מה שהיה
    סגור
  • 1.
    לתחתית קודמת