טימו ורנר
צילום: רד בול לייפציג טוויטר רשמי

אקס צ'לסי ואחד מתגליות העונה בסרייה א': החברים החדשים של מנור סולומון

בשל החוסרים בסגל (אשר כוללים גם הקיצוני הישראלי), טוטנהאם מתחזקת בשני שחקנים חדשים; מי הם ומה שווים?
יובל כרמל |

חוזרת למירוץ: טוטנהאם מתכוונת להתחזק בשני שחקנים שיעזרו לה במירוץ לעבר הכרטיס לליגת האלופות. אחרי שפתחו את העונה בסערה, ואף שמרו על צמרת הטבלה במשך כמה מחזורים, התרנגולים כעת התמקמו להם במקום החמישי, כשהם רחוקים נקודה אחת מהיריבה המושבעת ארסנל, שנמצאת בכושר ירוד.

חניכיו של אנג' פוסטקוגלו חוו מכת פציעות קשה, אשר כוללת את בלמי המפתח של הקבוצה מיקי ואן דה ון וכריסטיאן רומרו, בנוסף לאריק דייר שצפוי להימכר לבאיירן מינכן, כשגם באגף הקדמי נעדרים מנור סולומון שצפוי לחזור בחודש הקרוב, וכוכב הקבוצה יונג מין סון שנקרא לדגל של נבחרתו עבור אליפות אסיה.

בהתאם לזאת, המאמן האוסטרלי החליט להנחית בצפון לונדון שחקן הגנה ושחקן התקפה - ראדו דרגוסין וטימו ורנר, בהתאמה. נתחיל מדרגוסין בן ה-21,  שמשחק בגנואה מהסרייה א'. למרות גילו הצעיר, הבלם הרומני הספיק לשחק ביובנטוס, סמפדוריה וסלרניטנה עד שבקיץ האחרון נקנה על ידי גנואה עבור 5.5 מיליון אירו.

ראדו דרגוסין (גנואה טוויטר)

דרגוסין חווה עונת פריצה בקבוצה מהמקום ה-12 כשהוא מציג יכולת נהדרת מתחילת העונה ומתבלט לטובה. הבלם רשם נתון מרשים כשלא ירד אפילו לדקה מהמגרש בכל 12 המשחקים של קבוצתו העונה, כשהוא תורם 2 שערים ובישול ממרכז ההגנה.

לרומני יש כבר הסכמה בעל פה עם התרנגולים, שנמצאים בשלב הסופי של המו"מ עם גנואה. הקבוצה האיטלקית דורשת עבורו 30 מיליון אירו, מחיר שטוטנהאם מוכנה לשלם, כשגנואה צפויה לעשות על דרגוסין רווח מרשים של 24.5 מיליון אירו בתום חצי עונה בלבד. שוויו של הבלם מוערך ב-20 מיליון אירו, עלייה של 12 מיליון אירו מהקיץ.

ורנר בן ה-27, שמשחק בלייפציג, ישלים את הקאמבק לפרמייר ליג, אחרי שעזב את צ'לסי לפני כשנתיים. החלוץ הגרמני, שגדל בשטוטגארט, נמכר ללייפציג עבור 23 מיליון אירו אי שם ב-2016. ב-2020 עזב את גרמניה לראשונה כשחתם במדי הבלוז בעסקה בשווי 53 מיליון אירו, שהועברו ללייפציג. ורנר שיחק בלונדון במשך שנתיים וזכה עם צ'לסי בליגת האלופות, אך לא מצא את עצמו בקבוצה, כשרשם 89 הופעות וכבש 23 שערים בלבד. שנתיים לאחר מכן, בקיץ 2022, השלים הגרמני את הקאמבק לבונדסליגה עבור 20 מיליון אירו שהועברו לאנגלים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

חזרתו של החלוץ לגרמניה עברה בצורה חלקה יחסית, כשבעונה שעברה כבש 16 שערים והוסיף 6 בישולים ב-40 משחקים, ובסוף העונה סיים עם קבוצתו במקום השלישי. העונה לעומת זאת, ורנר אינו מוצא את מקומו בקבוצה. עד כה רשם הגרמני 14 הופעות כשהוא כובש 2 שערים ומבשל שער אחד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.