620 מיליארד אירו מול 475 מיליארד: המועדונים העשירים בעולם נפגשים
עם חזרתה של ליגת האלופות, היום (שלישי, 22:00) יפגשו ראש בראש שניים ממועדוני הכדורגל העשירים בעולם - ניוקאסל ופריז סן ז'רמן. המועדונים לא מחזיקים בסגל היקר ביותר או בהכנסות הכי גבוהות, אלא הבעלים של כל אחת נחשבים לעשירים ביותר בעולם הכדורגל.
תנצח גם הפעם? ניוקאסל (צילום: ניוקאסל טוויטר רשמי)
פריז סן ז'רמן
המועדון הצרפתי נהג להתהדר במדיניות רכש מרשימה בשנים האחרונות - כל הכוכבים הכי גדולים והשמות הכי נוצצים נהגו להגיע לעיר האורות. שחקנים כמו מסי, ניימאר וסרחיו ראמוס הם רק חלק מהשמות - אך בקיץ האחרון המצב השתנה, כשההנהלה תעדפה רכש של שחקנים פחות מוכרים, אך כאלה שיעזרו לבניית הקבוצה. כיום משחקים בקבוצה שחקני על כמו ג'יג'י דונארומה בן ה-24, שהוא גם השוער היקר בעולם עם שווי שוק של 45 מיליון אירו, הקפטן מרקיניוס (29, שווי שוק - 65 מיליון אירו) שנחשב לאחד הבלמים האיכותיים באירופה וכמובן הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה, קיליאן אמבפה בן ה-24, שמתהדר בתואר השחקן היקר בעולם עם שווי שוק של לא פחות מ-180 מיליון אירו.
בקיץ האחרון הגיעו לבירת צרפת לא מעט שחקנים איכותיים, כמו עוסמאן דמבלה בן ה-26 שהגיע מברצלונה עבור 50 מיליון אירו, שזה 10 מיליון פחות משווי השוק של הכנף, ורנדל קולו מואני שהגיע מפרנקפורט בעסקה על סך 95 מיליון אירו. שווי השוק של החלוץ המוכשר עומד על 80 מיליון אירו.
- פרמאונט תשדר את ליגת האלופות באירופה תמורת 11.5 מיליארד דולר
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווי הסגל הכולל של פ.ס.ז' עומד על לא פחות מ-1.07 מיליארד אירו, מה שממקם את אלופת צרפת במקום השלישי ברשימת מועדוני הכדורגל היקרים בעולם, מתחת רק לארסנל ומנצ'סטר סיטי. כשזה נוגע להכנסות, המועדון הכניס 640 מיליון אירו בעונת 21/22, מה ששם אותו במקום החמישי ברשימה, וזהו המועדון הצרפתי היחיד ב-20 הראשונים.
בשנת 2011 נקנה המועדון על ידי ראשות ההשקעות של קטאר, שמחזיקה בנכסים בשווי 475 מיליארד אירו, נכון לאוקטובר 2023.
ניוקאסל
המקרה בניוקאסל דומה לשל פ.ס.ז'. ב-2021 נמכר המועדון לקרן ההשקעות הסעודית הציבורית, והתוצאות לא איחרו להגיע. בעונת 21/22 סיימה הקבוצה במקום ה-11, ובעונה לאחר מכן, בעקבות מינויו של המאמן אדי האו, סיימה ניוקאסל רביעית וזכתה בכרטיס הנחשק לליגת האלופות. תוך שנה הפך המועדון האנגלי לאחד האיכותיים בעולם, עם סגל שלא מבייש אף אחת מאריות אירופה. שחקנים כמו סוון בוטמן בן ה-23, ששוויו עומד על 45 מיליון אירו, ברונו גימראייש הנהדר (26, שווי שוק - 85 מיליון אירו), ואלכסנדר איסאק בן ה-24, החלוץ המוביל של הקבוצה, ששוויו מוערך ב-70 מיליון אירו. בקיץ האחרון האנגלים ביצעו את הרכש היקר ביותר בעידן הסעודים (אחרי איסאק שנרכש עבור 70 מיליון אירו), כשקנו את סנדרו טונאלי ממילאן ב-64 מיליון אירו. האיטלקי בן ה-24, ששוויו עומד על 60 מיליון אירו, הורחק מהמגרשים בעקבות התמכרות להימורים.
שווי הסגל של השחורים-לבנים עומד על 650 מיליון אירו, מקום 11 בעולם. בעונת 21/22 הכניס המועדון 208 מיליון אירו, מה שממקם את הקבוצה במקום ה-20 בעולם. שוויה של קרן ההשקעות הציבורית הסעודית, מקרנות ההון הגדולות בעולם, עומד על 620 מיליארד אירו.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
- 1.עותניאל 29/11/2023 14:27הגב לתגובה זוהנפט הגז שולטים בכדור רגל
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
