ניימאר
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

האם ניימאר יושאל לניוקאסל? כל הפרטים על החוק שנפל בפרמייר ליג

הליגה הסעודית (שוב) בכותרות: בפרמיירליג חששו מהשאלות חוזרות ונשנות של קבוצות עם אותם בעלים, בעיקר ניוקאסל והמועדונים הסעודים, אז העלו הצעת חוק לא לאפשר זאת, כשהרעיון לבסוף לא צלח. אילו כוכבים יושאלו לניוקאסל?
יובל כרמל | (1)

עכשיו זה רשמי: אתמול (ג') נפלה הצעת חוק בפרמייר ליג שהציעה לא לאפשר לקבוצות תחת אותה בעלות להשאיל שחקנים אחת של השנייה. שלושה עשר מועדונים הצביעו נגד, כשמועדון אחד יותר שהיה מצטרף להתנגדות היה מספיק לאפשר את החוק.

המהלך משמעותי מאוד למועדון אחד - ניוקאסל יונייטד, שב-2021 נקנתה על ידי קרן ההשקעות הסעודית הציבורית עבור 305 מיליון אירו. אותה הקרן מחזיקה גם בארבעת המועדונים הגדולים בסעודיה: אל נאסר, אל איתיחאד, אל אהלי ואל הילאל.

אך זה לא אומר שרונאלדו יחזור לאנגליה בהרף עין, או שכרים בנזמה ינסה את מזלו בליגה הטובה בעולם. כשנשאל על האפשרות להחתים שחקנים מקבוצות בבעלות קרן ההשקעות הסעודית, מאמאן ניוקאסל שנמצאת במקום השביעי בליגה, אדי האו, אמר כי הוא "פתוח להחתים כל שחקן אם הוא מספיק טוב".

אז מי ניוקאסל כן תחתים? בקיץ האחרון התחזקה הקבוצה באחד הקשרים המוכשרים באיטליה - סנדרו טונאלי בן ה-23, שעבר ממילאן עבור 64 מיליון אירו, ושוויו מוערך ב-60 מיליון אירו. אך לפני כחודש התגלה כי טונאלי מתמודד עם התמכרות להימורים, וכעת הוא עומד בפני הרחקה שמתחילה מעשרה חודשים ויכולה להגיע לשנה. זה שם את ניוקאסל ללא קשר שיחזיק לה את מרכז המגרש, ופה הכוכבים של הליגה הסעודית נכנסים לתמונה.

מספר מועמדים יכולים להצטרף ללבנים-שחורים: הראשון מביניהם הוא רובן נבש, אקס וולבס שבקיץ האחרון היה מועמד למספר מועדוני ענק, לרבות ברצלונה, אך לבסוף בחר בכסף הגדול שהציעה אל הילאל. לפי דיווחים, נבש בן ה-26, ששוויו עומד על 40 מיליון אירו, מאושר בחייו החדשים במפרץ, אז ישנו ספק רב שהמעבר יצא לפועל. עוד אופציה שנמצאת על השולחן היא חברו לקבוצה של נבש, סרג' מילינקוביץ' סאביץ' בן ה-28, שמחזיק בשווי שוק זהה לשל הפורטוגלי. כוכב לאציו לשעבר כבש העונה 3 שערים ובישל עוד 2, כשמעבר לפרמיירליג בהחלט נמצא אצלו על הפרק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליאן 23/11/2023 16:17
    הגב לתגובה זו
    רק ניימאר ואמבפה
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי (Getty Images/Red Bull Content Poolכריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי (Getty Images/Red Bull Content Pool

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?

אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1

יעקב צלאל |

כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?


כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)


בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.

הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.


מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)