ניימאר
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

האם ניימאר יושאל לניוקאסל? כל הפרטים על החוק שנפל בפרמייר ליג

הליגה הסעודית (שוב) בכותרות: בפרמיירליג חששו מהשאלות חוזרות ונשנות של קבוצות עם אותם בעלים, בעיקר ניוקאסל והמועדונים הסעודים, אז העלו הצעת חוק לא לאפשר זאת, כשהרעיון לבסוף לא צלח. אילו כוכבים יושאלו לניוקאסל?
יובל כרמל | (1)

עכשיו זה רשמי: אתמול (ג') נפלה הצעת חוק בפרמייר ליג שהציעה לא לאפשר לקבוצות תחת אותה בעלות להשאיל שחקנים אחת של השנייה. שלושה עשר מועדונים הצביעו נגד, כשמועדון אחד יותר שהיה מצטרף להתנגדות היה מספיק לאפשר את החוק.

המהלך משמעותי מאוד למועדון אחד - ניוקאסל יונייטד, שב-2021 נקנתה על ידי קרן ההשקעות הסעודית הציבורית עבור 305 מיליון אירו. אותה הקרן מחזיקה גם בארבעת המועדונים הגדולים בסעודיה: אל נאסר, אל איתיחאד, אל אהלי ואל הילאל.

אך זה לא אומר שרונאלדו יחזור לאנגליה בהרף עין, או שכרים בנזמה ינסה את מזלו בליגה הטובה בעולם. כשנשאל על האפשרות להחתים שחקנים מקבוצות בבעלות קרן ההשקעות הסעודית, מאמאן ניוקאסל שנמצאת במקום השביעי בליגה, אדי האו, אמר כי הוא "פתוח להחתים כל שחקן אם הוא מספיק טוב".

אז מי ניוקאסל כן תחתים? בקיץ האחרון התחזקה הקבוצה באחד הקשרים המוכשרים באיטליה - סנדרו טונאלי בן ה-23, שעבר ממילאן עבור 64 מיליון אירו, ושוויו מוערך ב-60 מיליון אירו. אך לפני כחודש התגלה כי טונאלי מתמודד עם התמכרות להימורים, וכעת הוא עומד בפני הרחקה שמתחילה מעשרה חודשים ויכולה להגיע לשנה. זה שם את ניוקאסל ללא קשר שיחזיק לה את מרכז המגרש, ופה הכוכבים של הליגה הסעודית נכנסים לתמונה.

מספר מועמדים יכולים להצטרף ללבנים-שחורים: הראשון מביניהם הוא רובן נבש, אקס וולבס שבקיץ האחרון היה מועמד למספר מועדוני ענק, לרבות ברצלונה, אך לבסוף בחר בכסף הגדול שהציעה אל הילאל. לפי דיווחים, נבש בן ה-26, ששוויו עומד על 40 מיליון אירו, מאושר בחייו החדשים במפרץ, אז ישנו ספק רב שהמעבר יצא לפועל. עוד אופציה שנמצאת על השולחן היא חברו לקבוצה של נבש, סרג' מילינקוביץ' סאביץ' בן ה-28, שמחזיק בשווי שוק זהה לשל הפורטוגלי. כוכב לאציו לשעבר כבש העונה 3 שערים ובישל עוד 2, כשמעבר לפרמיירליג בהחלט נמצא אצלו על הפרק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליאן 23/11/2023 16:17
    הגב לתגובה זו
    רק ניימאר ואמבפה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.