I DRIVE
צילום: depositphotos

24 שעות אחרונות להשקעה: הסטארט-אפ שפיתח טכנולוגיה מהפכנית לניטור התנהגות הנהג

החברה פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח התנהגות נהג כדי למנוע תאונות; התוצאה - מעבר להצלת חיים - מוצר שיחסוך בעלויות תפעול וביטוח.

נושאים בכתבה i4drive אוטוטק

דודי כהן, מפכ"ל המשטרה לשעבר הקים יחד עם שני שותפיו את i4drive, סטארט-אפ שפיתח תוכנה מבוססת בינה מלאכותית ולמידה עמוקה המנטרת את התנהגות הנהג ואירועי בטיחות במטרה למנוע תאונות דרכים ולהפחית בעלויות התפעול. באמצעות המערכת יהיה ניתן למנוע תאונות וזה כבר רווח גדול - פחות הרוגים, פחות פצועים. בנוסף -יהיה ניתן להפחית בהוצאות הביטוח והתפעול השוטפות, וזו בשורה חשובה לשוק הביטוח וניהול ציי רכב.

 

לפרטים והשקעה ב-i4drive החל מ-2,500 ₪

בראיוןTV מסביר המנכ"ל עדי גורן, מי זאת החברה, מה הייחוד שלה, ומה המודל העסקי שלה-

הפתרונות הקיימים היום, מבוססים ברובם על שיטת ה"סנסורים היבשים" וניתוח סטטיסטי, הם אינם מסוגלים להבין את התנאים וההקשר הספציפי של כל אירוע בטיחות ומנתחים 2-3 פרמטרים בלבד. i4drive באמצעות טכנולוגיה מתקדמת יודעת לנטר ולנתח 30 פרמטרים שונים בזמן אמת.

 

הטכנולוגיה של החברה מוגנת פטנט ומוכרת ע"י הרשות לחדשנות. לחברה שת"פים עם חברות ענק בתחום הרכב והטלמטיקה, זכתה ב-6 פרסי יוקרה בעולם וקיבלה הכרה מגופים בינלאומיים כשחקן טכנולוגי חשוב בשוק האוטוטק הישראלי וכאחת מחברות הסטארטאפ המובילות בעולם בתחום ה-Deep Learning לרכבים אוטונומיים. כעת, החברה נמצאת לקראת סיום פיתוח גרסה 2.0 של המוצר והרחבת הפעילות בצפון אמריקה ואירופה כאשר המטרה לצאת להנפקה בורסאית תוך זמן קצר.

 

למה להשקיע ב-i4drive? פוטנציאל שוק אדיר! החברה פועלת בשלושה תחומים בעלי שווי וצמיחה גדולים המוערכים במאות מיליארדי דולרים: שוק הטלמטיקה, שוק הרכב האוטונומי החזק והמתפתח והערים החכמות. החברה פונה בעיקר לחברות וארגונים המחזיקים ציי רכב ענקיים.

 

שלושת היזמים ייסדו את i4drive מתוך חזון לשנות את תרבות הנהיגה ולתרום למאבק בתאונות דרכים בעולם. ראובן אולמנסקי, בוגר יחידת 8200, מילא בעבר תפקידים בכירים באינטל, כור תעשיות והתעשיה האווירית. דוד (דודי) כהן, מפכ"ל משטרת ישראל בדימוס עם ניסיון רב בתחום שיטור תנועה ורגולציה בינלאומית, והמנכ"ל עדי גורן, מהנדס תוכנה עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתפקידי ניהול בכירים בתחומי הרכב, הטלמטיקה והטלקום אשר בעברו גם שירת כמדריך נהיגה מבצעית.

 

הטכנולוגיה של החברה כבר הוטמעה בלמעלה מ-30 אלף כלי רכב בעולם. לחברה שת"פים עם חברות בינלאומיות ונמצאת בפיילוטים עם מספר גדול של יצרני רכב ויצרני משנה בעולם.

לפרטים והשקעה ב-i4drive החל מ-2,500 ₪

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוסמטוס

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס: סטארט-אפ ישראלי מפתח מונית מעופפת חדשנית

שוק המוניות המעופפות הוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום, כשבשנתיים האחרונות הזרימו משקיעים סכום שיא של 4.3 מיליארד דולר לסטארט-אפים בתחום, אותו ישראל מובילה עם 61% נתח שוק. סטארט-אפ ישראלי מוביל פריצת דרך בתחום עם פיתוח חדשני במשקל וטווח הטיסה וכעת יוצא לגיוס ציבורי דרך פיפלביז ופותח בפניכם הזדמנות להשקיע באחד התחומים החמים בתחבורה העולמית.

נושאים בכתבה פיפלביז
סטארט-אפ בשם Pentaxi פיתח כלי טיס אוטונומי וחשמלי המיועד להיות מונית אווירית ומתכנן לשנות את הדרך שבה אנשים מתניידים בתוך ואל הערים הגדולות בעולם ולשפר את איכות חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולםכלי הטיס שפיתחה החברה, עליו הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישוםממריא ונוחת אנכית ועובר לטיסה אופקית והטכנולוגיה הזו בין השאר מאפשרת לו משקל הטסה וטווח טיסה גדולים יותר, כשבפיתוח הכלי יושמו פתרונות הנדסיים שונים וטכנולוגיות מתקדמות. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ > פוטנציאל שוק של 190 מיליארד דולר פקקי הענק הם בעיה גלובלית בערים הגדולות וקצב עליית כלי רכב חדשים על הכביש גוברת על בניית תשתיות כבישים. התחבורה העירונית צפופה, מזהמת, בזבזנית ויש לה מחיר כלכלי כבד. הסטארט-אפ פונה לשוק התחבורה האווירית שמוערך בשווי ב-45 מיליארד דולר ב-2022 ו-190 מיליארד דולר ב-2027, כשמנהל התעופה האמריקאי (FAA) כבר פועל ומקדם פתרונות רגולטוריים בתחום. הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס רוב חברות הסטארט-אפ שהנפיקו בתחום אינן אוחזות עדיין באבטיפוס מעופף המסוגל להוביל נוסעים. ההתרגשות סביב המגזר החדש דומה להתלהבות ששררה בהקמת יצרניות של מכוניות חשמליות, כך שהתחום נמצא במצב לוהט בו אפשר להנפיק כמעט כל דבר עבור מיליארדים, כמו למשל חברת ג'ובי אביאיישן, שהונפקה בניו יורק דרך ספאק. המייסדים: מחלוצי פיתוח הכלים האוטונומיים בין צוות המייסדים, המורכב מחלוצי הפיתוח בתחום, נמצא יאיר דובסטר, שכיהן כ-7 שנים כמנהל חטיבת המל"טים ובהובלתו נמכרו פיתוחים בהיקפים של מיליארדי דולרים בכל רחבי העולם. עיצוב כלי הטיס הפוקד בידי פרופ' אלכס פדואה, מעצב כלי רכב ידוע שתכנן בין השאר את החללית "בראשית". למייסדים קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם מתוקף התפקידים הבכירים שמילאו בתעשייה במשך עשרות שנים - קשרים עסקיים אלו כבר עומדים לרשות החברה בפיתוח עסקי וכניסה לשווקים הגלובליים. הניסיון, הידע והטכנולוגיות הביאו לכך שבתכנון של Pentaxi נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים ונמצאו מספר פתרונות, עליהם הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, המאפשרים רמת ביצועים טובה יותר משל המתחרים וכתוצאה מכך מאפשרים טווח טיסה ומשקל הרמה גדולים משמעותית משל כל המתחרים בצד יתרונות כמו נוחות הנסיעה והשימוש, הפחתת רעש ובטיחות הטיסה. עם הגשת מספר הפטנטים לרישום, Pentaxi כבר נמצאים במגעים מתקדמים עם משקיעים גדולים מיפן, גרמניה ושוויץ, מתכננים לבצע חבירה לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה בעוד כשנתיים-שלוש ולפרוץ לשוק הגלובאלי, כשפניהם לאקזיט או הנפקה. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >