מה הגנבים מחפשים היום? ג'יפ רנגלר. מחירי הביטוח? הגיעו לשיווי משקל
מתן גרוס, אקטואר ממונה ביטוח כללי במגדל ביטוח ופיננסים מציין כי הטעמים של גנבי הרכב השתנו: "כבר לא שוחטים את הרכבים, משתמשים בסוללות כגנרטורים". מסביר מדוע מגדל במודע לא אגרסיבית בביטוח רכבים חשמליים, ופורס כיצד יראה השוק בהמשך.
בשנתיים האחרונות, נושא ביטוחי הרכב נמצא בכותרות בשל העלייה החדה בתעריפים. "כדי להבין את המצב הנוכחי, יש לחזור לתקופת הקורונה", מציין מתן גרוס, האקטואר הממונה על הביטוח הכללי במגדל ביטוח
ופיננסים בראיון לביז-טיוי. "בתקופת הקורונה הייתה ירידה משמעותית בנסועה ובכמות הקילומטרים שאנשים נסעו. זה השפיע לטובה על הסיכון, וחברות הביטוח הורידו מחירים בהתאם. עם החזרה לשגרה, הנסועה חזרה לרמתה הקודמת ואף מעבר לכך. אך לעליה בנסועה הצטרפו עוד גורמים,
שבעיקר
הובילו לעלייה בעלות תביעות הרכב. בעיות שילוח עולמיות, אינפלציה, שיעורי מטבע. כל אלו התרגמו לעלייה חדה בתעריף הביטוח". למרות העליות החדות,
גרוס מאמין שהשוק
מתקרב ליציבות. "אני חושב שהגענו לאיזשהו מצב של יציבות, עם זאת צריך לזכור שאנחנו בשוק מאוד תחרותי ומפותח".
גרוס מציין כי המרכיב הדומיננטי ביותר במחירי הביטוח
הוא עלות החלפים. "רוב התאונות
הן תאונות עם נזק חלקי בלבד, וזה הנזק המשמעותי ביותר". הוא מסביר את העלייה במחירי החלפים גם בשינוי בטעם הצרכן הישראלי אשר מחפש רכבים חדשים ויקרים יותר, כאשר כיום רכבי SUV הפכו
לסטנדרט בשוק.
הדגמים הגניבים משתנים במהירות
גניבות
הרכב מהוות גורם נוסף בעליית
המחירים. "מסוף שנת 2021 נוצר גל של גניבות ועלייה משמעותית בשכיחות הגניבות", אומר גרוס. הוא מציין שאם בעבר הרכבים היו נשלחים למשחטה, כיום רואים ניסיונות למכירה מחדש ברשתות חברתיות או שימוש ברכבים גנובים מעבר לגבול, או שימוש
בסוללת הרכב לצרכים שונים, כגון תאורה. style="font-family:" arial="" sans-serif=""> הדגם הנגנב ביותר כיום הוא ג'יפ רנגלר, אך
גם זה משתנה במהירות, בחודשים האחרונים היו מספר דגמים שמשכו גנבים: BYD - היה דגם מאוד גניב בתקופה מסוימת, אך נמצא
פתרון תוכנה שהפחית את הגניבות, יונדאי איוניק ויונדאי וניו גם הם
פופולארים במיוחד לגניבה. "הדגמים הפופולריים ביותר לגניבה משתנים באופן תדיר, לעיתים אפילו מדי חודש, מה שמקשה על חברות הביטוח להתמודד עם התופעה".
שוק הרכב החשמלי הוא בבחינת נעלם עדיין
גרוס מתייחס גם לאתגרים בביטוח רכבים חשמליים. "יש לנו ראייה קצת שונה מהשוק על הסיכון הטמון ברכבים חשמליים",
הוא אומר. הסיכונים כוללים גניבות, הפסקת פעילות של יצרנים, פגיעות מאוד מקיפות במקרה
תאונה ושאלות לגבי בטיחות הסוללות, ובעיקר השאלה הגדולה – כאשר הרכבים הללו ימכרו, איך יתומחר בשוק היד השניה רכב עם סוללה בלויה. עד אז, מגדל מסתכלת על השוק מאוד בזהירות".
- צה"ל הוזיל לכם את ביטוח הרכב ביותר מ-5% - האם זה הזמן לחדש פוליסה?
- הרכב "הגנוב" חנה בחוץ - והתובע הגיע איתו לבית המשפט: פסק הדין היה חריג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.אנונימי 28/03/2025 11:34הגב לתגובה זומאז טבח נתניהו ב7 לאוקטובר 23 הגנבים יותר מתוחכמים וזהירים.
- טבח שיקמה ואהוד ברק (ל"ת)אנונימי 04/04/2025 15:45הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 25/03/2025 15:46הגב לתגובה זומעל 20 אלף רכבים נגנבים מידי חודש זה ביזיון שאין כדוגמתוואת מי ממנים למפכלאת האדם שעמד בראש המחוז שבו נעשו הכי הרבה פשעים מאז ומעולם.נאמנות ושחיתות לפני מקצועיות
- ככ כושלת שגם אחרי ה710 היא עם 63 מנדטים בסקרים (ל"ת)השמאל כושל יותר 26/03/2025 08:22הגב לתגובה זו
- מעניין איזה סקרים אתה קוראשל ברדוגו אולי (ל"ת)אנונימי 03/04/2025 09:43
- גם העם כושל. 16 שנה של שטיפת מח ואינדוקטרינציה נושאים פרי. (ל"ת)אנונימי 27/03/2025 08:56
- 2.עצבני1 24/03/2025 11:52הגב לתגובה זוכי נהיה כאן מערב פרוע. כמו בתחום המזון. כמובן שהגניבות תורמות לעליית המחיר .ככה זה כשיש כאן ממשלה אנרכיסטית שדואגת רק לעצמה ולא לביטחון ורווחת האזרחים.מתי יתעוררו כאן מספיק אנשים כדי לעשות שינוי
- 1.Avraham 24/03/2025 09:31הגב לתגובה זויושבים במגדל השן מתעללים בציבור במחירי ביטוח יקרים ודרישות מיגון מופרזות בשביל לממן את השררה המשרד והתנאים הנלווים. יבוא יום והמגדל יקרוס כמו מגדל בבל.

מנכ"ל חלל: "בעלי המניות קיבלו הטבה, אני אופטימי לגבי העתיד"
חלל תקשורת רשמה רבעון שלישי עם רווח נקי של כמיליון דולר, ירידה משמעותית בסיכונים הפיננסיים לאחר מחיקת אזהרת 'עסק חי', ועסקאות חדשות שמחזקות את הביקושים לעמוס 17 ועמוס 4; ההשפעות צפויות להופיע החל מהרבעון הקרוב, והמנכ"ל אופטימי מתמיד
לאחר סיום הסדר החוב המורכב שהחזיר את החברה ליציבות פיננסית, הנהלת חלל תקשורת חלל תקשורת 15.57% מסכמת את הרבעון השלישי ומציגה תמונה עסקית מאוזנת עם רווח נקי של כמיליון דולר למרות הוצאות מימון כבדות, וצפי חיובי הכולל עלייה בהכנסות עמוס 17 למעל עשרה מיליון דולר, והתקדמות משמעותית מול לקוחות ממשלתיים ומסחריים. בשיחה עם דן זיצ'יק, מנכ"ל החברה עולה כי צבר ההזמנות ממשיך לגדול, שיעור התפוסה בלווין עמוס 17 גדל, והמבנה הפיננסי החדש צפוי להפחית את הוצאות המימון כבר הקרוב, מה שפותח דף חדש לפעילות החברה ב-2026.
נשמח לשמוע מכם את הדגשים המרכזיים מהרבעון האחרון
מבחינת התוצאות העסקיות, סיימנו את הרבעון עם רווח נקי של כמיליון דולר. זה הושג למרות דחייה בהסדר החוב שיצר בפועל תנאי מימון עמוסים יותר ממה שתכננו מראש. למרות האתגר הזה, הצלחנו לנהל את כלל ההוצאות ולסיים את הרבעון ברווח. בצד ההכנסות, עמוס 17 הגיע למעל 10 מיליון דולר, בהתאם לתוכנית העסקית, וזה היה אחד הגורמים המרכזיים לשיפור בתוצאות. בעמוס 4 היו לנו מספר עסקאות, כאשר חלק מלקוחות עמוס 3, שמסיים את חייו בפברואר 2026, הועברו לשימוש בעמוס 4 וימשיכו איתנו שם.
והאירוע המשמעותי ביותר ברבעון היה כמובן השלמת הסדר החוב. לפני ה-30 בספטמבר ביצענו גיוס אג"ח של 140 מיליון דולר, שלב ראשון בתהליך. לאחר מכן יצאנו לגיוס זכויות של כ-21 מיליון דולר, והסדר החוב כולו הושלם ב-11 בנובמבר. זה הביא למחיקת הערת "עסק חי" שנלוותה לדוחות במשך שלוש שנים נמחקה, וגם ההפניה בנוגע לליקווידציה של יורקום (בעלת השליטה) הוסרה. כיום הדוחות נקיים מהערות, הישג שמבחינתנו הוא אבן דרך משמעותית.
זה כבר רבעון שני ברציפות שאתם מסיימים ברווח למרות החוב. מה צפוי לקרות עם הוצאות המימון לאחר שהחוב הקודם משולם במלואו?
- מנכ״ל אאורה: ״הביקוש אצלנו אמיתי, לא פלופ״
- דלתא: "הגידול בהוצאות נובע מהתרחבות, זו השקעה לטווח ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החוב עומד על 140 מיליון דולר. הריבית הממוצעת, בעיגול, סביב 9%. בפועל היא מעט נמוכה יותר. זה אומר שהוצאות המימון יירדו לכ-3 מיליון דולר ברבעון. תשלום הריבית הראשון הוא בסוף דצמבר, ותשלום הקרן הראשון יהיה במהלך 2026. בפועל אנחנו צפויים לראות ירידה ברורה בהוצאות המימון בהמשך.

מנכ"ל חלל: "בעלי המניות קיבלו הטבה, אני אופטימי לגבי העתיד"
חלל תקשורת רשמה רבעון שלישי עם רווח נקי של כמיליון דולר, ירידה משמעותית בסיכונים הפיננסיים לאחר מחיקת אזהרת 'עסק חי', ועסקאות חדשות שמחזקות את הביקושים לעמוס 17 ועמוס 4; ההשפעות צפויות להופיע החל מהרבעון הקרוב, והמנכ"ל אופטימי מתמיד
לאחר סיום הסדר החוב המורכב שהחזיר את החברה ליציבות פיננסית, הנהלת חלל תקשורת חלל תקשורת 15.57% מסכמת את הרבעון השלישי ומציגה תמונה עסקית מאוזנת עם רווח נקי של כמיליון דולר למרות הוצאות מימון כבדות, וצפי חיובי הכולל עלייה בהכנסות עמוס 17 למעל עשרה מיליון דולר, והתקדמות משמעותית מול לקוחות ממשלתיים ומסחריים. בשיחה עם דן זיצ'יק, מנכ"ל החברה עולה כי צבר ההזמנות ממשיך לגדול, שיעור התפוסה בלווין עמוס 17 גדל, והמבנה הפיננסי החדש צפוי להפחית את הוצאות המימון כבר הקרוב, מה שפותח דף חדש לפעילות החברה ב-2026.
נשמח לשמוע מכם את הדגשים המרכזיים מהרבעון האחרון
מבחינת התוצאות העסקיות, סיימנו את הרבעון עם רווח נקי של כמיליון דולר. זה הושג למרות דחייה בהסדר החוב שיצר בפועל תנאי מימון עמוסים יותר ממה שתכננו מראש. למרות האתגר הזה, הצלחנו לנהל את כלל ההוצאות ולסיים את הרבעון ברווח. בצד ההכנסות, עמוס 17 הגיע למעל 10 מיליון דולר, בהתאם לתוכנית העסקית, וזה היה אחד הגורמים המרכזיים לשיפור בתוצאות. בעמוס 4 היו לנו מספר עסקאות, כאשר חלק מלקוחות עמוס 3, שמסיים את חייו בפברואר 2026, הועברו לשימוש בעמוס 4 וימשיכו איתנו שם.
והאירוע המשמעותי ביותר ברבעון היה כמובן השלמת הסדר החוב. לפני ה-30 בספטמבר ביצענו גיוס אג"ח של 140 מיליון דולר, שלב ראשון בתהליך. לאחר מכן יצאנו לגיוס זכויות של כ-21 מיליון דולר, והסדר החוב כולו הושלם ב-11 בנובמבר. זה הביא למחיקת הערת "עסק חי" שנלוותה לדוחות במשך שלוש שנים נמחקה, וגם ההפניה בנוגע לליקווידציה של יורקום (בעלת השליטה) הוסרה. כיום הדוחות נקיים מהערות, הישג שמבחינתנו הוא אבן דרך משמעותית.
זה כבר רבעון שני ברציפות שאתם מסיימים ברווח למרות החוב. מה צפוי לקרות עם הוצאות המימון לאחר שהחוב הקודם משולם במלואו?
- מנכ״ל אאורה: ״הביקוש אצלנו אמיתי, לא פלופ״
- דלתא: "הגידול בהוצאות נובע מהתרחבות, זו השקעה לטווח ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החוב עומד על 140 מיליון דולר. הריבית הממוצעת, בעיגול, סביב 9%. בפועל היא מעט נמוכה יותר. זה אומר שהוצאות המימון יירדו לכ-3 מיליון דולר ברבעון. תשלום הריבית הראשון הוא בסוף דצמבר, ותשלום הקרן הראשון יהיה במהלך 2026. בפועל אנחנו צפויים לראות ירידה ברורה בהוצאות המימון בהמשך.
