מתן גרוסמתן גרוס

מה הגנבים מחפשים היום? ג'יפ רנגלר. מחירי הביטוח? הגיעו לשיווי משקל


מתן גרוס, אקטואר ממונה ביטוח כללי במגדל ביטוח ופיננסים מציין כי הטעמים של גנבי הרכב השתנו: "כבר לא שוחטים את הרכבים, משתמשים בסוללות כגנרטורים". מסביר מדוע מגדל במודע לא אגרסיבית בביטוח רכבים חשמליים, ופורס כיצד יראה השוק בהמשך.



אתי אפללו | (8)
נושאים בכתבה ביטוח רכב

בשנתיים האחרונות, נושא ביטוחי הרכב נמצא בכותרות בשל העלייה החדה בתעריפים. "כדי להבין את המצב הנוכחי, יש לחזור לתקופת הקורונה", מציין מתן גרוס, האקטואר הממונה על הביטוח הכללי במגדל ביטוח
ופיננסים בראיון לביז-טיוי. "בתקופת הקורונה הייתה ירידה משמעותית בנסועה ובכמות הקילומטרים שאנשים נסעו. זה השפיע לטובה על הסיכון, וחברות הביטוח הורידו מחירים בהתאם. עם החזרה לשגרה, הנסועה חזרה לרמתה הקודמת ואף מעבר לכך. אך לעליה בנסועה הצטרפו עוד גורמים, שבעיקר
הובילו לעלייה בעלות תביעות הרכב. בעיות שילוח עולמיות
, אינפלציה, שיעורי מטבע. כל אלו התרגמו לעלייה חדה בתעריף הביטוח". למרות העליות החדות, גרוס מאמין שהשוק
מתקרב ליציבות. "אני חושב שהגענו לאיזשהו מצב של יציבות, עם זאת צריך לזכור שאנחנו בשוק מאוד תחרותי ומפותח".

גרוס מציין כי המרכיב הדומיננטי ביותר במחירי הביטוח הוא עלות החלפים. "רוב התאונות
הן תאונות עם נזק חלקי בלבד, וזה הנזק המשמעותי ביותר". הוא מסביר את העלייה במחירי החלפים גם בשינוי בטעם הצרכן הישראלי אשר מחפש רכבים חדשים ויקרים יותר, כאשר כיום רכבי
SUV הפכו
לסטנדרט בשוק.

הדגמים הגניבים משתנים במהירות

גניבות הרכב מהוות גורם נוסף בעליית
המחירים. "מסוף שנת 2021 נוצר גל של גניבות ועלייה משמעותית בשכיחות הגניבות", אומר גרוס. הוא מציין שאם בעבר הרכבים היו נשלחים למשחטה, כיום רואים ניסיונות למכירה מחדש ברשתות חברתיות או שימוש ברכבים גנובים מעבר לגבול, או שימוש בסוללת הרכב לצרכים שונים, כגון תאורה.
style="font-family:" arial="" sans-serif=""> הדגם הנגנב ביותר כיום הוא ג'יפ רנגלר, אך
גם זה משתנה במהירות, בחודשים האחרונים היו מספר דגמים שמשכו גנבים:
BYD - היה דגם מאוד גניב בתקופה מסוימת, אך נמצא פתרון תוכנה שהפחית את הגניבות, יונדאי איוניק ויונדאי וניו גם הם
פופולארים במיוחד לגניבה. "הדגמים הפופולריים ביותר לגניבה משתנים באופן תדיר, לעיתים אפילו מדי חודש, מה שמקשה על חברות הביטוח להתמודד עם התופעה".

שוק הרכב החשמלי הוא בבחינת נעלם עדיין

גרוס מתייחס גם לאתגרים בביטוח רכבים חשמליים. "יש לנו ראייה קצת שונה מהשוק על הסיכון הטמון ברכבים חשמליים", הוא אומר. הסיכונים כוללים גניבות, הפסקת פעילות של יצרנים, פגיעות מאוד מקיפות במקרה
תאונה ושאלות לגבי בטיחות הסוללות, ובעיקר השאלה הגדולה – כאשר הרכבים הללו ימכרו, איך יתומחר בשוק היד השניה רכב עם סוללה בלויה. עד אז, מגדל מסתכלת על השוק מאוד בזהירות".   

 




תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 28/03/2025 11:34
    הגב לתגובה זו
    מאז טבח נתניהו ב7 לאוקטובר 23 הגנבים יותר מתוחכמים וזהירים.
  • טבח שיקמה ואהוד ברק (ל"ת)
    אנונימי 04/04/2025 15:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 25/03/2025 15:46
    הגב לתגובה זו
    מעל 20 אלף רכבים נגנבים מידי חודש זה ביזיון שאין כדוגמתוואת מי ממנים למפכלאת האדם שעמד בראש המחוז שבו נעשו הכי הרבה פשעים מאז ומעולם.נאמנות ושחיתות לפני מקצועיות
  • ככ כושלת שגם אחרי ה710 היא עם 63 מנדטים בסקרים (ל"ת)
    השמאל כושל יותר 26/03/2025 08:22
    הגב לתגובה זו
  • מעניין איזה סקרים אתה קוראשל ברדוגו אולי (ל"ת)
    אנונימי 03/04/2025 09:43
  • גם העם כושל. 16 שנה של שטיפת מח ואינדוקטרינציה נושאים פרי. (ל"ת)
    אנונימי 27/03/2025 08:56
  • 2.
    עצבני1 24/03/2025 11:52
    הגב לתגובה זו
    כי נהיה כאן מערב פרוע. כמו בתחום המזון. כמובן שהגניבות תורמות לעליית המחיר .ככה זה כשיש כאן ממשלה אנרכיסטית שדואגת רק לעצמה ולא לביטחון ורווחת האזרחים.מתי יתעוררו כאן מספיק אנשים כדי לעשות שינוי
  • 1.
    Avraham 24/03/2025 09:31
    הגב לתגובה זו
    יושבים במגדל השן מתעללים בציבור במחירי ביטוח יקרים ודרישות מיגון מופרזות בשביל לממן את השררה המשרד והתנאים הנלווים. יבוא יום והמגדל יקרוס כמו מגדל בבל.
יוסי ברנע טקטונה
צילום: אילן בשור
ראיון

"אנחנו רוצים להיות קוינבייס הישראלית"

לאחר שנים של הפסדים והשקעות שלא הניבו תשואה, טקטונה מנסה לפתוח דף חדש עם גיוס הון, כניסת משקיעים אסטרטגיים והשקת פעילות חדשה בתחומי המסחר הקריפטוגרפי וניהול האוצר, כשהיעד הוא להפוך את הורייזון ל״קוינבייס הישראלית״ ולהגיע לאיזון תזרימי עד סוף 2026

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה טקטונה ראיון

בעוד שוק הקריפטו ממשיך להתפתח בעולם, טקטונה טקטונה 0.24%   מנסה לבסס את עצמה כשחקנית מובילה בזירה המקומית. עד כה טקטונה התקשתה לפרוץ קדימה, החברה רשמה הפסדים על השקעות עבר שבוצעו בתקופת ה-Venture שלה ופספסה עליות משמעותיות בהשקעה על מטבעות הקריפטו עצמם. במקביל, למרות השיאים בשוק הקריפטו, מניית החברה איבדה כ-90% מערכה מאז השיאים של 2021 ומתקשה להתאושש. גם כיום החברה מציגה הכנסות נמוכות יחסית, הוצאות ההנהלה והתפעול תפחו משמעותית, והיא עדיין רחוקה מאיזון תפעולי.

לאחר גיוס הון משמעותי והרחבת פעילותה בתחומי המסחר הדיגיטלי וניהול האוצר (Treasury Management), שוחחנו עם המנכ״ל יוסי ברנע וסמנכ״ל הכספים גיא הראל, על ההשקעות החדשות, האסטרטגיה המעודכנת, האתגרים בדרך לרווחיות והחזון להפוך את הוריזון ל״קוינבייס הישראלית״.

בשבועות האחרונים פרסמתם שורה של דיווחים. בואו נתחיל עם סקירה כללית, מה קורה בחברה לאחרונה?

היו לא מעט התפתחויות. המרכזית שבהן היא כוונה לגיוס של קצת יותר מ-30 מיליון שקל, שיושלם בהמשך. בגיוס השתתפו שני משקיעים חדשים, אלכס רבינוביץ' (אינטרקיור) ומברק קפיטל, שהפכו לבעלי עניין. בנוסף, השתתפו גם בעלי העניין הקיימים יריב גילת וירון יעקובי (כ-10%). המטרה של הגיוס הייתה לחזק את החשיפה המאזנית שלנו לנכסים דיגיטליים, לממן את התוכניות שלנו ל-6 עד 12 חודשים הקרובים, לתמוך בפעילות ניהול האוצר (Treasury Management) במידת הצורך, ולשמור על נזילות מספקת, כי זה שוק מאוד תנודתי וחשוב לנו לפעול ממקורות עצמיים.

ספרו על העסקאות החדשות שדיווחתם עליהן

עסקה בולטת היא הרכישה של Mirrorly, פלטפורמת קופי טריידינג בתחום הקריפטו. מדובר בחברה עם טכנולוגיה שממפה ומדרגת את הסוחרים המובילים בשוק, גם כאלה שפועלים באנונימיות, ומאפשרת לעקוב אחריהם ואף לבצע קופי טרייד באופן אוטומטי.
הם עובדים בשיטת בוטסטרפ, עם תקציב מינימלי, וכבר הגיעו להכנסות של כ-1 מיליון דולר. אנחנו רואים כאן פוטנציאל אדיר, מתכננים קמפיין שיווקי, שדרוג המוצר, שילוב מודל מבוסס מנויים (Subscription), עבודה עם בורסות נוספות ומודל אפיליאציה. השאיפה שלנו היא להכפיל את ההכנסות בשנה הקרובה, שיעורי הרווח שם גבוהים מאוד.

יוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטליוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטל
כנס ביזפורטל

יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?

מנכ"ל ניו-מד אנרג'י הציג בכנס התשתיות והאנרגיה של ביזפורטל: "הפוטנציאל בכל אחד מהקידוחים בבולגריה הוא כמו התגליות בארץ ושם המחיר הוא 12 דולר לא 5 דולר כמו כאן";  התפוקה מלווייתן תגדל מ-12 ל-15 BCM כבר בתחילת 2026 עם מבט להרחבה של המאגר, ובמקביל החברה נערכת לקידוחי ענק בבולגריה, לפיתוח אפרודיטה בקפריסין ולכניסה לרישיון חדש בישראל 

תמיר חכמוף |

בעוד שוק האנרגיה העולמי ממשיך להתאפיין בתנודתיות, ניו-מד אנרג'י ניו-מד אנרג יהש 2.11%   מסמנת את החודשים הקרובים כמקפצה קדימה בפעילות שלה. מנכ"ל החברה, יוסי אבו, הציג בכנס התשתיות של ביזפורטל תוכנית צמיחה שאפתנית, שבמרכזה הרחבת מאגר לווייתן, האצת היצוא למצרים ופתיחת שווקים חדשים באירופה ובאפריקה. לדבריו, כבר ברבעון הראשון של 2026 תגדיל החברה את תפוקת לווייתן מכ-12 ל-15 BCM בשנה, כחלק מהיערכות לקראת שלב ב' של פיתוח המאגר, עם החלטת השקעה אסטרטגית הצפויה להתקבל עוד השנה.

אבו הדגיש כי במקביל להרחבת התפוקה, ניו-מד פועלת לגוון את מקורות ההכנסה שלה באמצעות קידוחי חיפוש באירופה, פיתוח מאגר אפרודיטה בקפריסין והיערכות לקידוחים אפשריים במרוקו. לדבריו, שני קידוחי אקספלורציה בים השחור, יחד עם ענקית האנרגיה OMV, עשויים לשנות את פני החברה בדומה לתגליות תמר ולווייתן. בנוסף חשף כי ניו-מד זכתה, לצד BP וסוקר, ברישיון בלוק I בישראל, ותתחיל כבר בתחילת 2026 בסקרים סיסמיים במקום, מהלך שממחיש את אמונת השותפות הבינלאומיות בפוטנציאל הגז הישראלי.

הנה הדברים המלאים שאמר בכנס





יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד אנרג'י, בוועידת התשתיות של ביזפורטל:



"אם נסתכל על השנה הקרובה, מה שאנחנו צפויים לראות זה קודם כל מה שיש לנו היום, לווייתן. המאגר מפיק כיום בקיבולת של כ-12 BCM בשנה, ואנחנו צפויים לסיים ממש בקרוב שני פרויקטים מרכזיים שיגדילו את התפוקה כבר ברבעון הראשון ל-14 עד 15 BCM. זה קורה במקביל להרחבת הצנרות למצרים. היום אנחנו מייצאים לשם דרך שתי מערכות: האחת היא EMG, צינור שיוצא מאשקלון, מתחבר לאל-עריש, ומשם נכנס למשק המצרי. השנייה היא מערכת שעוברת דרך ירדן, אנחנו מספקים את צרכי ירדן, והעודפים ממשיכים משם למצרים.

״בימים הקרובים אנחנו צפויים לחתום על הסכם להקמת צינור שלישי, צינור ניצנה, שיש לו שני מקטעים. מקטע בצד הישראלי, חיבור יבשתי בדרום בין ישראל למצרים, ומקטע מצרי שחוצה את כל סיני. החלק המצרי יתבצע בהשקעה של ממשלת מצרים, והוא זה שיאפשר להעביר גז ישירות למרכז מצרים. זה בגדול מה שיש לנו כרגע.