פיסקר ו-Foxconn בשיתוף פעולה: איך אפל ואינוויז קשורים?
יצרנית הרכבים החשמליים Fisker הודיעה על שיתוף פעולה עם Foxconn, ספקית מובילה של אפל (סימול:AAPL), בכדי לייצר למעלה מ-25 אלף כלי רכב החל מסוף שנת 2023. העסקה מכונה ״פרויקט PEAR״, ראשי תיבות של ״מהפכת הרכב החשמלי האישי״, מכוונת אל עבר שווקים ברחבי העולם כולל צפון אמריקה, אירופה, סין והודו.
Foxconn, יצרנית האייפון הראשית של אפל, החלה בשנה האחרונה להביע התעניינות ברכבים חשמליים, וכבר הספיקה להודיע על עסקאות עם יצרניות EV מסין. על פי דברי היו״ר, החברה מכוונת לספק רכיבים או שירותים לכ-10% מרכבי ה-EV ברחבי העולם, בין שנת 2025 ל-2027. החברה הטייוואנית מהווה איום גדול על יצרניות הרכב הוותיקות, שכן היא יכולה לשמש כספק חיצוני עבור חברות כמו אפל ושחקניות טכנולוגיות אחרות.
מנכ״ל Fisker, הנריק פיסקר, אמר כי בעסקה זו Foxconn היא לא רק יצרנית לפי חוזה, אלא שותפה מלאה לפיתוח הסטרטאפ. הוא מצפה כי העסקה תיחתם במהלך הרבעון השני, וצפויה להימשך כ-7 שנים. המנכ״ל תיאר כי הרכב החדש יהיה ״עתידני, משהו אחר לגמרי... כמו גם משתלם״ , והוסיף כי ״הוא יושק ברבעון הרביעי של שנת 2023, והוא אחד מאותם ארבעה רכבים שהחברה הודיעה בעבר שתייצר עד שנת 2025״.
״אנחנו לא הולכים לייצר עוד מכונית חשמלית, אנחנו הולכים להציג רכבים שיכולים להפחיד אנשים מסוימים״ הוסיף פיסקר. בדצמבר הודיעה החברה כי יצרנית הרכב הקנדית Magna, תייצר את רכבה הראשון, SUV Ocean, באירופה. הייצור בדרך להתחיל במהלך הרבעון השני של שנת 2022, והערב הודיע פיסקר כי ״פרויקט PEAR״ לא משפיע על התוכניות הללו.
- אינוויז שרפה 18 מ' דולר ברבעון - בקופה נשארו 13 מ' דולר
- ספליט הפוך בדרך? אינוויז לא עומדת בדרישות הנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפל בינתיים ממשיכה עם תוכנית ה-Apple Car, ועובדת כעת על הצעד החשוב של מציאת ספק LiDAR שיהוו הבסיס להיבט האוטונומי של הרכב החשמלי העתידי. בניגוד לטסלה, וכמו Waymo של גוגל או הקרוז של GM, גם אפל מתכננת להשתמש בטכנולוגיה זו על מנת לאפשר לרכב ״לראות״ את סביבתו. על פי מקורבים, אפל נמצאת במגעים עם מספר יצרני LiDARפוטנציאלים.
בשנה האחרונה הונפקו שש יצרניות LiDAR, כאשר המובילות הן Luminar (סימול:LAZR) ו-Velodyne. עם זאת, אינוויז הישראלית מפתח טכנולוגיית LiDAR, לא פחות ואף טובה יותר. לקראת הנפקת המיליארדים של אינוויז בנאסד"ק, הכריז המנכ"ל עומר כליף בראיון לביזפורטל מדוע החברה שלו טובה מאחרות. למרות שכולן טובות, כנראה שאפל לא תסגור שיתופי פעולה באופן ישיר מול יצרניות ה-LiDAR, אלא תעדיף לבחור בטכנולוגיה שתתממשק עם מי שתייצר את מרבית הרכיבים.
ומשכבר הגענו למסקנה כי אפל לא תייצר את הרכבים בעצמה ותשתמש בספקים חיצוניים וברכישת זכויות, עולה השאלה מי זאת שתייצר יחד עם הענקית את הרכב של העתיד? על פי החברה, היא צפויה להודיע בקרוב על התקדמות בייצור ה-EV ואף חתימה על חוזים חדשים, השוק בנתיים בהיסטוריה וזורק כיוונים לכל כיוון.
- מנכ"ל קוואלקום: "הבינה המלאכותית כנראה מוערכת בחסר"
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
כמה חברות מסומנות כפוטנציאליות. תחילה החלו שמועות כי אפל צפויה לשתף פעולה עם קיה ולהשלים את הפאזל האחרון לקראת ייצור EV, ואכן קיה יחד עם יונדאי מסומנות כמועדות מובילות. יחד איתן, נמצאות בראש טבלת הפוטנציאליות שני חברות שהוזכרו קודם לכן: Foxconn שכבר עובדת בצמוד עם החברה, ו- Magna שידוע בזכות החדשנות והיוקרתיות שבמוצריה.
אבל אם מסתכלים על התמונה הגדולה יותר, יתכן כי אינוויז תוכל להיות זאת שתרוויח מהתפוח הנגוס? אחת מאותן שתי חברות לעיל, Magna, היא שותפה של אינוויז בייצור רכבי ה-EV של BMW. ״ה-LiDAR במצב מוצק שלנו, וברזולוציה גבוהה זו, הוא צעד משמעותי שיסייע לספק ראייה חדה וטובה יותר, בשבריר מן הגודל והעלות של מערכות LiDAR אלקטרומכניות. הטכנולוגיה שלנו תסלול את הדרך הראשונה לייצור המוני, כזה שלקוחות יכולים באמת להרשות לעצמם. השותפות שלנו עם Innoviz Technologies היא דוגמה נוספת לאופן בו אנו פועלים כחממה טכנולוגית לסטארטאפים, כאשר שתי חברות מאגדות כוחות לטובת עתיד הניידות״ נכתב בהודעת החברה. כאמור, הכל השערות.
- 2.טכנולוגיה מאד מעניינת של פיסקר (ל"ת)העתיד כבר כאן 25/02/2021 11:04הגב לתגובה זו
- 1.רק מזומן 25/02/2021 00:23הגב לתגובה זוושטופי מח במצב שכולם טוענים יהיה צורך ביותר חשמל מזהם מאשר כיום.מעבר לכך הלידאר זה בלוף להמונים אין מעבדים מספיק חזקים ורזולוציות ליצור מצב של אי תאונות...האשמה במקר תאונה תהיה על הבלופרים מהלידאר ואלט של אינטליגנצית מכונה.
פארוק פתיח אוזר (רשתות)הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי
מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו
פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר.
Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה.
באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים בלי כיסוי לנכסים שלהם. בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.
הרשעה תקדימית
בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.
- המשיך להונות אנשים תוך כדי משפט על הונאה - אמיר ברמלי גנב משקיעים בעוד 18.5 מיליון שקל
- ברקע החקירות והתביעות אוטומקס וסייספארק מבטלות את המיזוג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי.

הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין
הכנסות החברה המאוחדת קפצו ב-42% ל-318.8 מיליון דולר, אך נרשם הפסד נקי של 19.7 מיליון דולר. ההנהלה מבטיחה צעדים לשיפור הרווחיות, בזמן שתחום הטלוויזיה המחוברת ממשיך לצמוח
חברת הפרסום הדיגיטלי טידס הולדינג Teads Holding -45.93% פרסמה דוח רבעוני מעורב. ההכנסות זינקו ב-42% והגיעו ל-318.8 מיליון דולר, אך במקביל נרשם הפסד נקי של 19.7 מיליון דולר, לעומת רווח של 6.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.הנתונים משקפים את המורכבות של המיזוג שהחברה עדיין מנסה לעכל והמניה צונחת ב-48%. אמש דיווחה גם טאבולה, שלעומת זאת זינקה ב-8% בתגובה לדוחות.
המיזוג יצא לפועל בפברואר השנה, כשאאוטבריין הישראלית רכשה את טידס הצרפתית בעסקה של כמיליארד דולר. מדובר היה במהלך שנועד לשלב בין תחומי ההתמחות של שתי החברות: אאוטבריין, המתמקדת בהמלצות תוכן, וטידס, שפועלת בתחום הפרסום בווידאו ובטלוויזיה. במסגרת העסקה שילמה אאוטבריין 725 מיליון דולר במזומן, 25 מיליון בתשלום נדחה, וחלק נוסף במניות ובמניות המירות. עבור אאוטבריין, העסקה הייתה הזדמנות אסטרטגית. אלטיס, החברה האם של הוט והבעלים של טידס, נאלצה למכור נכסים בשל חובות של כ-60 מיליארד דולר. טידס, שתכננה הנפקה ב-2021 לפי שווי של 3 מיליארד דולר אך נסוגה ממנה, נמכרה לבסוף בשווי נמוך בהרבה. נזכיר כי אלטיס רכשה את טידס ב-2017 תמורת 307 מיליון דולר בלבד.
אף שהמיזוג אמור היה ליצור חברה חזקה ומגוונת יותר, המציאות מורכבת. מנכ"ל החברה המאוחדת, דיוויד קוסטמן, הודה כי הרבעון הנוכחי לא עמד בציפיות. לדבריו, החברה נוקטת צעדים ממוקדים לשיפור הרווחיות ולהאצת הצמיחה, תוך דגש על יצירת תזרים מזומנים חיובי. בנוסף, מונה מנהל חדש למחלקת המכירות בעקבות שינוי מבני שבוצע לאחר המיזוג.
המספרים
הרווח הגולמי עלה ב-116% ל-105.7 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי גדל מ-21.8% ל-33.2% - בעיקר בזכות הפעילות של טידס, המאופיינת במרווחים גבוהים יותר. עם זאת, ההפסד הנקי כולל 3.7 מיליון דולר הקשורים לעלויות רכישה ואינטגרציה, ועוד 0.7 מיליון דולר כתוצאה מארגון מחדש. המדד המרכזי מבחינת החברה הוא הרווח הגולמי בניכוי עלויות רכישת תנועה (Ex-TAC gross profit). כאן נרשם שיפור משמעותי: 130.5 מיליון דולר לעומת 59.7 מיליון דולר בשנה שעברה - עלייה של בדרך 119%.
- מה קורה במניות האד טק הישראליות והאם הן מעניינות?
- אאוטבריין פספסה את הצפי בדוחות; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA המתואם עמד על 19.2 מיליון דולר לעומת 11.5 מיליון ברבעון המקביל, עלייה של 66%. עם זאת, תזרים המזומנים ממשיך להוות אתגר: החברה השתמשה ב-23.7 מיליון דולר בפעילות התפעולית שלה, לעומת תזרים חיובי של 13.7 מיליון דולר אשתקד. גם תזרים המזומנים החופשי המתואם נותר שלילי, בגובה 24 מיליון דולר.
