ביונד מיט זינקה ביותר מ-21% בעקבות הודעה על שיתוף פעולה
הראלי במניית תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) מתחדש. מניית החברה זינקה הערב ב-יותר מ-21% ומשלימה ראלי של יותר מ-215% מהשפל שנקבע במהלך חודש מארס האחרון. החברה נסחרת כעת בשווי שוק של יותר מ-10 מיליארד דולר.
הסיבה לזינוק היום, מלבד המגמה החיובית בשווקים הוא הודעה על שיתוף פעולה נוסף בשוק הסיני. נראה כי האסטרטגיה של החברה לכניסה לשוק הסיני צוברת תאוצה במהירות. החברה חשפה היום שיתוף פעולה עם מפיצת המזון Sinodis. מדובר בחברה המייבאת מזון ל-4,500 סיטואים ורשתות מסעדות ומלונות בסין.
נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם רשת המסעדות הגדולה בסין Yum China, בעלת הזיכיון לרשתות KFC, פיצה האט וטאקו בל. ע"פ ההסכם בין החברות, YUM תכניס את מוצרי ביונד מיט לתקופה מוגבלת לתפריט בסניפים בסין החל מה-3 ביוני. בנוסף, נזכיר כי החברה הודיעה בחודש שעבר על כניסה לשוק הסיני בשיתוף פעולה עם חברת סטארבאקס.
לנוכח כמות ההודעות על שיתוף פעולה בתקופה האחרונה, נראה כי "צמיחה" היא הבעיה האחרונה של החברה כעת ובאווירה הנוכחית בוול סטריט היא מתוגמלת היטב.
נזכיר כי החברה הצליחה בתחילת החודש שעבר להכות את התחזיות המוקדמות: הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון של 2020 ברמה של 97.1 מיליון דולר, עלייה של 141% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הגבוה משמעותית מהצפי בשוק שעמד על הכנסות של 86 מיליון דולר בלבד. ההכנסות ממכירות קמעונאיות של מוצרי החברה בארה"ב רשמו עלייה של 157% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-49.9 מיליון דולר. ההכנסות משיתופי פעולה עם מסעדות בארה"ב רשמו עליה של 156% לרמה של 22.6 מיליון דולר.החברה הציגה עלייה של 4,944% במכירות הקמעונאיות בשווקים מחוץ לארה"ב - ונראה כי היא צפויה להמשיך בקו מגמה זה גם ברבעון הנוכחי.
- ביונד מיט דוחה את פרסום הדוחות והמניה צונחת ב־10%
- ביונד-מיט חוזרת מהמתים ומזנקת יותר מ-500% בשבוע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרף מניית החברה בשנה האחרונה: נהנית כרגע מהצפי לצמיחה והכסף הזול בשוק
- 9.מרשים (ל"ת)רנה 09/06/2020 19:29הגב לתגובה זו
- 8.השמיים הם הגבול 09/06/2020 18:42הגב לתגובה זוהשמיים הם הגבול
- 7.השמיים הם הגבול 09/06/2020 18:42הגב לתגובה זוהשמיים הם הגבול
- 6.עדינה 09/06/2020 18:39הגב לתגובה זולמה אין להשיג בארץ עכשיו ולמה כל כך יקר
- 5.חן 09/06/2020 13:54הגב לתגובה זובמוצרי חלבון צמחי טעים.
- 4.המניה תהיה שווה 600-1000 דולר תוך כמה שנים, אתם תראו (ל"ת)רועי 09/06/2020 11:34הגב לתגובה זו
- 3.זה אחד הדברים הדוחים,יש לזה ריח מזעזע (ל"ת)ישראל 09/06/2020 07:59הגב לתגובה זו
- 2.חולה על המניה הזאת (ל"ת)ביונד כל דמיון 08/06/2020 22:31הגב לתגובה זו
- 1.מיט טק אחרי העליות המטורפות :"רק" 141 מיליון דולר (ל"ת)יופי 08/06/2020 21:10הגב לתגובה זו
שבבי AI (AI)המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון
גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר
מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול.
אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות -
מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר).
הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות.
- אנבידיה עולה על הגל - ומה שקורה עכשיו בשוק שבבי‑AI
- פלאנטיר משיקה פלטפורמת AI חדשה בשיתוף אנבידיה וסנטרפוינט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".
אילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיותהאם 2025 היא שנת הזעם? מילון אוקספורד טוען שכן
צאת אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait הוא מילת השנה של 2025; המונח משקף את המעבר הרוחבי מהקליק בייט ומתוכן שמטרתו לעורר סקרנות, לתוכן שמטרתו להצית כעס ולהניע מעורבות ברשת
הוצאת אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait, “פתיון שמעורר זעם”, נבחר למילת השנה 2025, לאחר הצבעה ציבורית שבה השתתפו עשרות אלפי גולשים. הבחירה משקפת את האופן שבו השיח האינטרנטי עבר בשנים האחרונות לשימוש
גובר בתוכן שנועד לא ליידע או לבדר, אלא להכעיס. לפי מילון אוקספורד, המונח מתאר תוכן מקוון שנוצר במכוון כדי לעורר כעס, תסכול או סערה ציבורית, והכל למטרת הטראפיק, התגובות והשיתופים.
באוקספורד מסבירים כי Rage bait התבסס כשילוב של שתי מילים באנגלית, Rage (זעם) ו-Bait (פתיון), שהפכו יחד למונח מדויק של דור הרשתות החברתיות: לא עוד “קליק־בייט” שמבקש למשוך תשומת לב, אלא פתיון רגשי שמכוון לאזורים הפחות רציונליים של המשתמשים. לפי אוקספורד, השימוש במילה זינק פי שלושה בשנה האחרונה, מה שמאשש עד כמה תופעת “הכעס למטרות רווח” הפכה לחלק משגרה דיגיטלית.
לא על הזעם לבדו
מאחורי הבחירה עמדה רשימה מצומצמת ובה מונחים נוספים, בהם Aura farming (חקלאות אאורה), יצירת תדמית "מגניבה" או מסתורית לצבירת מעמד חברתי, בעיקר ברשתות כמו טיקטוק. מונח נוסף הוא Biohack,
המתייחס לשימוש בטכנולוגיה ובהרגלי חיים קיצוניים כדי “לשדרג” את הגוף. למרות הפופולריות של המונחים הללו, Rage bait זכה ברוב ההצבעות, אולי משום שהוא נוגע בעצב חשוף במיוחד בשיח המקוון של השנים האחרונות.
קאספר גראתווהול, נשיא תחום השפות באוקספורד,
מסביר כי עצם קיומו של המונח, והעלייה החדה בשימוש בו, מעידים על כך שהציבור נעשה מודע יותר לטקטיקות המניפולציה שמופעלות עליו. “בעבר התוכן המקוון ניסה בעיקר לעורר סקרנות,” אמר, “אבל כיום הוא פועל על הרגשות שלנו ומושך אותנו להגיב. זה שינוי עמוק באופן שבו אנחנו
חווים את הרשת.”
מעניין לציין שהמונח Rage bait איננו חדש לחלוטין: שימוש מוקדם בו תועד כבר ב-2002 בפורומי Usenet, בעיקר כביקורת על פרובוקציות ברשת. מאז הוא צמח להיות חלק משפת האינטרנט העולמית, ואף הוליד מונחים קרובים כמו Rage farming, המתאר יצירת
סדרת תכנים מכוונת שנועדה להעצים כעס לאורך זמן, במיוחד בהקשרים פוליטיים ותחת הפצת מידע שגוי.
