ביונד מיט זינקה ביותר מ-21% בעקבות הודעה על שיתוף פעולה
הראלי במניית תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) מתחדש. מניית החברה זינקה הערב ב-יותר מ-21% ומשלימה ראלי של יותר מ-215% מהשפל שנקבע במהלך חודש מארס האחרון. החברה נסחרת כעת בשווי שוק של יותר מ-10 מיליארד דולר.
הסיבה לזינוק היום, מלבד המגמה החיובית בשווקים הוא הודעה על שיתוף פעולה נוסף בשוק הסיני. נראה כי האסטרטגיה של החברה לכניסה לשוק הסיני צוברת תאוצה במהירות. החברה חשפה היום שיתוף פעולה עם מפיצת המזון Sinodis. מדובר בחברה המייבאת מזון ל-4,500 סיטואים ורשתות מסעדות ומלונות בסין.
נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם רשת המסעדות הגדולה בסין Yum China, בעלת הזיכיון לרשתות KFC, פיצה האט וטאקו בל. ע"פ ההסכם בין החברות, YUM תכניס את מוצרי ביונד מיט לתקופה מוגבלת לתפריט בסניפים בסין החל מה-3 ביוני. בנוסף, נזכיר כי החברה הודיעה בחודש שעבר על כניסה לשוק הסיני בשיתוף פעולה עם חברת סטארבאקס.
לנוכח כמות ההודעות על שיתוף פעולה בתקופה האחרונה, נראה כי "צמיחה" היא הבעיה האחרונה של החברה כעת ובאווירה הנוכחית בוול סטריט היא מתוגמלת היטב.
נזכיר כי החברה הצליחה בתחילת החודש שעבר להכות את התחזיות המוקדמות: הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון של 2020 ברמה של 97.1 מיליון דולר, עלייה של 141% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הגבוה משמעותית מהצפי בשוק שעמד על הכנסות של 86 מיליון דולר בלבד. ההכנסות ממכירות קמעונאיות של מוצרי החברה בארה"ב רשמו עלייה של 157% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-49.9 מיליון דולר. ההכנסות משיתופי פעולה עם מסעדות בארה"ב רשמו עליה של 156% לרמה של 22.6 מיליון דולר.החברה הציגה עלייה של 4,944% במכירות הקמעונאיות בשווקים מחוץ לארה"ב - ונראה כי היא צפויה להמשיך בקו מגמה זה גם ברבעון הנוכחי.
- ביונד מיט דוחה את פרסום הדוחות והמניה צונחת ב־10%
- ביונד-מיט חוזרת מהמתים ומזנקת יותר מ-500% בשבוע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרף מניית החברה בשנה האחרונה: נהנית כרגע מהצפי לצמיחה והכסף הזול בשוק
- 9.מרשים (ל"ת)רנה 09/06/2020 19:29הגב לתגובה זו
- 8.השמיים הם הגבול 09/06/2020 18:42הגב לתגובה זוהשמיים הם הגבול
- 7.השמיים הם הגבול 09/06/2020 18:42הגב לתגובה זוהשמיים הם הגבול
- 6.עדינה 09/06/2020 18:39הגב לתגובה זולמה אין להשיג בארץ עכשיו ולמה כל כך יקר
- 5.חן 09/06/2020 13:54הגב לתגובה זובמוצרי חלבון צמחי טעים.
- 4.המניה תהיה שווה 600-1000 דולר תוך כמה שנים, אתם תראו (ל"ת)רועי 09/06/2020 11:34הגב לתגובה זו
- 3.זה אחד הדברים הדוחים,יש לזה ריח מזעזע (ל"ת)ישראל 09/06/2020 07:59הגב לתגובה זו
- 2.חולה על המניה הזאת (ל"ת)ביונד כל דמיון 08/06/2020 22:31הגב לתגובה זו
- 1.מיט טק אחרי העליות המטורפות :"רק" 141 מיליון דולר (ל"ת)יופי 08/06/2020 21:10הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
