ביונד מיט
צילום: gettyimages

ביונד מיט זינקה ביותר מ-21% בעקבות הודעה על שיתוף פעולה

מניית תחליפי הבשר ממשיכה את המומנטום החיובי של החודשים האחרונים ומשלימה הערב זינוק של יותר מ-215% מהשפל של חודש מארס. לאחר ההודעות על שיתוף הפעולה עם YUM וסטארבאקס בשוק הסיני, החברה מודיעה היום על שיתוף פעולה חדש 
עמית נעם טל | (9)

הראלי במניית תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) מתחדש. מניית החברה זינקה הערב ב-יותר מ-21% ומשלימה ראלי של יותר מ-215% מהשפל שנקבע במהלך חודש מארס האחרון. החברה נסחרת כעת בשווי שוק של יותר מ-10 מיליארד דולר. 

הסיבה לזינוק היום, מלבד המגמה החיובית בשווקים הוא הודעה על שיתוף פעולה נוסף בשוק הסיני. נראה כי האסטרטגיה של החברה לכניסה לשוק הסיני צוברת תאוצה במהירות. החברה חשפה היום שיתוף פעולה עם מפיצת המזון Sinodis. מדובר בחברה המייבאת מזון ל-4,500 סיטואים ורשתות מסעדות ומלונות בסין. 

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם רשת המסעדות הגדולה בסין Yum China, בעלת הזיכיון לרשתות KFC, פיצה האט וטאקו בל. ע"פ ההסכם בין החברות, YUM תכניס את מוצרי ביונד מיט לתקופה מוגבלת לתפריט בסניפים בסין החל מה-3 ביוני. בנוסף, נזכיר כי החברה הודיעה בחודש שעבר על כניסה לשוק הסיני בשיתוף פעולה עם חברת סטארבאקס.

לנוכח כמות ההודעות על שיתוף פעולה בתקופה האחרונה, נראה כי "צמיחה" היא הבעיה האחרונה של החברה כעת ובאווירה הנוכחית בוול סטריט היא מתוגמלת היטב. 

נזכיר כי החברה הצליחה בתחילת החודש שעבר להכות את התחזיות המוקדמות: הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון של 2020 ברמה של 97.1 מיליון דולר, עלייה של 141% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הגבוה משמעותית מהצפי בשוק שעמד על הכנסות של 86 מיליון דולר בלבד. ההכנסות ממכירות קמעונאיות של מוצרי החברה בארה"ב רשמו עלייה של 157% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-49.9 מיליון דולר. ההכנסות משיתופי פעולה עם מסעדות בארה"ב רשמו עליה של 156% לרמה של 22.6 מיליון דולר.החברה הציגה עלייה של 4,944% במכירות הקמעונאיות בשווקים מחוץ לארה"ב - ונראה כי היא צפויה להמשיך בקו מגמה זה גם ברבעון הנוכחי.

גרף מניית החברה בשנה האחרונה: נהנית כרגע מהצפי לצמיחה והכסף הזול בשוק

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מרשים (ל"ת)
    רנה 09/06/2020 19:29
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    השמיים הם הגבול 09/06/2020 18:42
    הגב לתגובה זו
    השמיים הם הגבול
  • 7.
    השמיים הם הגבול 09/06/2020 18:42
    הגב לתגובה זו
    השמיים הם הגבול
  • 6.
    עדינה 09/06/2020 18:39
    הגב לתגובה זו
    למה אין להשיג בארץ עכשיו ולמה כל כך יקר
  • 5.
    חן 09/06/2020 13:54
    הגב לתגובה זו
    במוצרי חלבון צמחי טעים.
  • 4.
    המניה תהיה שווה 600-1000 דולר תוך כמה שנים, אתם תראו (ל"ת)
    רועי 09/06/2020 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זה אחד הדברים הדוחים,יש לזה ריח מזעזע (ל"ת)
    ישראל 09/06/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חולה על המניה הזאת (ל"ת)
    ביונד כל דמיון 08/06/2020 22:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיט טק אחרי העליות המטורפות :"רק" 141 מיליון דולר (ל"ת)
    יופי 08/06/2020 21:10
    הגב לתגובה זו
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר. 

גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.