מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
על פי דיווחים, רוכשות פוטנציאליות שוקלות כיצד ישפיע הפיצול המתוכנן של וורנר על שווי הנכסים, והאם מבנה חדש יפחית את החשש הרגולטורי מהחזקה בצבירת עוצמה בתחום המדיה.על עסקת מיזוג מסוג זה תדרוש אישור מהממשל האמריקאי. במיוחד צפויה נטפליקס להתמודד עם שאלות רגולטוריות נוכח שליטתה האפשרית בשירותי סטרימינג כמו HBO Max. שאלות דומות הועלו בעבר בעסקת דיסני-פוקס ב-2019, אך אושרה לבסוף.
בנטפליקס ובקומקאסט סבורים שהאיחוד יעניק להם קפיצה מהירה לעולם התוכן, אך גם יודעים שהמיזוגים הללו יחייבו ויתורים. בינתיים, וורנר עצמה מאותתת שהיא פתוחה למו"מ, אך תעדיף רכישה כוללת או מבנה שיעניק לה גמישות אסטרטגית.
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
10 נקודות חשובות על וורנר ברוס
-
וורנר ברוס נוסדה בשנת 1923 ונחשבת לאחת מחברות ההפקה הוותיקות והמשפיעות ביותר בהיסטוריה של הוליווד. החברה הוקמה על ידי ארבעה אחים, הארי, אלברט, סם וג'ק וורנר.
-
לאורך השנים הייתה וורנר ברוס אחראית להפקת כמה מהסרטים הקולנועיים המשפיעים בעולם, בהם סדרות הארי פוטר, באטמן, מטריקס ועוד.
-
החברה מחזיקה גם ב־DC Films, חטיבת הקומיקס והסרטים המתחרה של מארוול, עם גיבורים כמו וונדר וומן, סופרמן והפלאש.
-
בשנות ה־90 רכשה החברה את HBO, מהלך שאיפשר לה שליטה בתחום הטלוויזיה היוקרתית והסדרות המקוריות עטורות הפרסים.
-
ב־2022 התמזגה וורנר מדיה של AT&T עם דיסקברי, במהלך שיצר את Warner Bros. Discovery, קונגלומרט תוכן רחב עם שידורי טלוויזיה, סרטים, סטרימינג וספורט.
-
החברה מפעילה את שירות הסטרימינג HBO Max שנמצא בתחרות ישירה מול נטפליקס, דיסני פלוס ואמאזון פריים.
-
וורנר ברוס הייתה מהראשונות לאמץ הפצה היברידית לקולנוע וסטרימינג בו־זמנית בתקופת הקורונה, מהלך שזכה לביקורת מצד יוצרים ובמאים.
-
יש לה אולפנים רחבי־היקף בבורבנק, קליפורניה, הנחשבים לאתר היסטורי ולמוקד תיירותי פופולרי בקרב חובבי קולנוע.
-
בין המותגים המרכזיים בבעלות החברה: CNN, דיסקברי, Animal Planet, Cartoon Network ו־TLC.
-
החברה פעילה כיום ביותר מ־100 מדינות, ומעסיקה אלפי עובדים בכל שרשרת הערך – מהפקה ועד הפצה, שיווק ותחזוקת סטרימינג.
-
וורנר ברוס ממשיכה להשקיע בבינה מלאכותית ובאוטומציה של הפקה ותסריטאות, כחלק מהיערכות לעידן חדש של תכנים מונחי טכנולוגיה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
