דעה

על משרדי פרסום שמבינים ביחסי ציבור: להלן - "כתב הגנה"

השאלה היחידה שצריכה לעניין את זרמון גולדמן היא האם הם סיפקו את הסחורה בקמפיין ארנה. תמיר האס חוזר בטור על אות הקלון של ארגון ויצו
תמיר האס | (17)

'קניון ארנה' של זרמון גולדמן ניצח בתחרות הנחשקת של ארגון ויצו המוערך שקבע איזו פרסומת היא הסקסיסטית והמבזה ביותר את המין הנשי. הארגון ציין כי ועדת השיפוט גילתה תמונה מדאיגה של שימוש בגוף האישה בפרסומות, ושהמסרים השונים "מעודדים נערות לרזון שיכול להביא לאנורקסיה".

ראשית, אם בוועדה גילו רק לאחרונה את התמונה המדוברת אזי שהם בבעיה רצינית - כי חדש זה לא. שנית, נדמה כי יוזמי התחרות מנסים לתפוס ב-2 קצוות המקל ואף חוטאים בכך. שכן יש צורך בהתייחסות שונה לפרסומות שעשויות לפגע במצב הבריאותי של נערות לעומת פרסומות שהן 'רק' מעליבות. בעייתי מאוד להתייחס ל-2 הפרמטרים הללו באותו השיח שכן ההבדל של המשמעות בין השניים הוא עצום.

גברים טיפשים נשים שולטות

השיח השלט בנושא נשים ופרסומות מדבר על החפצת האישה תוך שימוש בגופה ומיניותה. עולה השאלה, מי הוא באמת המנוצל בפרסומות? האם זו הדוגמנית לאור השימוש בגופה ובתוך כך המין הנשי כולו או שמא זה הגבר ההדיוט/ אידיוט שברגע שרואה זוג ציצים קודקודו מפסיק לעבוד וקל יותר להוציא ממנו כספים? תחליטו אתם.

יופי ומיניות נשית, כמו איי קיו גבוה = יתרון יחסי

לא מעט מהביקורות על השימוש במיניות נשית בפרסומת נראות לי ככאלו שאמורות לגרום לנשים לנקיפות מצפון בכל הקשור לשימוש באחד מהיתרונות היחסיים שלהן - יופי (דבר שאגב נקבע גם באקדמיה). כן כן, אם תרצו או לא, יופי הוא יתרון יחסי, ואין שום סיבה שאישה שנולדה עם מאפיינים פיזיים מסוימים (וגם גבר) לא תעשה בהם שימוש באם זה מה שהיא רוצה, בדיוק כמו שאדם גבוה יכול לעשות שימוש בגבוהו במסגרת משחק כדור סל, או ילד מחונן שנולד עם איי קיו גבוה יותר שגם כן מהווה יתרון יחסי.

בעוד באסכולה הפמיניסטית יש מי שרואה בדוגמנית בפרסומת כאובייקט, מהצד השני, יש מי שיראה בה כסובייקט. ולמעשה אם יש מישהו שאני מרחם עליו ובמקביל שמח שכל כך קל להשפיע עליו, זה אותו גבר אידיוט מהפסקה הקודמת.

הכל עסקים

מצטער להודיע ליפי הנפש, אבל כשמשרד לקידום אינטרסים כלשהו (פרסום, יחצ, לובינג וכו) מקבל לקוח מהזירה הכלכלית, המטרה היחידה של אותו משרד היא להוות שחקן חיזוק בניסיון למקסם רווחים, באם אותו משרד ינסה להתחשב בכל הקהלים שעלולים להיפגע יכול להיות שלא יהיה לו מה להציע. אלו יכולים להיות האתיופים שיפגעו, המזרחים, האשכנזים, הערבים, הנשים, הומוסקסואלים ועוד, אין גבול לאפשרויות. המחויבות הראשונה שלנו היא ללקוח, ואם יהיה מי שיפגע ממהלך כזה או אחר - סו בי איט. ומשום מה, יש לי הרגשה שקהל היעד שאליו כוונו בזרמון גולדמן, לא נפגע.

השאלה היחידה שצריכה לעניין את זרמון גולדמן היא האם הם סיפקו את הסחורה? התשובה פשוטה. על פי הסקר שעשה מכון המחקר 'אג'נדה' הקפיץ הקמפיין את המודעות לקניון ארנה מ-16% ל-42% תוך שהוא משאיר אבק לקניון שבעת הכוכבים (35%) וקניון רמת אביב (23%) מסקנה: הסחורה סופקה.

משרד פרסום שמבין יח"צ: או, האם בזרמון מעשנים סיגרים?

יש לזכור שבעוד שיתוף פעולה עם ארגונים חברתיים יכול לשמש ככלי עבור מותג זה או אחר גם ערעור היחסים עם אותם הארגונים עשוי לשמש ככלי. השערה שלי: ברגע ששחררו את הפרסומת של ארנה החוצה יכלו בזרמון גולדמן לחייך חיוך של ניצחון ,להרים רגליים על השולחן, ולהדליק את הסיגרים. שכן לא צריך היה להיות איינשטיין כדי לדעת שהארגונים יפלו למלכודת שהוכנה עוד מראש ויעשו עבור ארנה את העבודה, וכך היה. שאפו לזרמון גולדמן, כך עובד משרד פרסום שמבין יחסי ציבור. ואנא, חסכו ממני הערות פמיניסטיות או האשמות בשוביניזם, האישיות הכי מוערכת שאני מכיר אינה בקשר דם/ זוגי עימי - והיא אישה.

הצעות, תלונות, ואף גידופים עדינים: [email protected]

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מר קטינג 09/03/2011 14:52
    הגב לתגובה זו
    זה כי יקרא זאת יחשוב כי ארנה היא הקניון המוביל ואילו שבעת הכוכבים ורמת אביב מדשדשים הרבה מאחור. מה המודעות הזו? מה היא חשוב. ראשית מודעות היא חלק זעיר ,נדבך בלבד ולא מטרה שנית ולא פחות חשוב ,באיזה הקשר המודעות. דין איזכור שלילי אינו כדין איזכור חיובי .
  • 12.
    צודק 100 אחוז, 09/03/2011 14:17
    הגב לתגובה זו
    .
  • 11.
    עומר 09/03/2011 14:15
    הגב לתגובה זו
    נראה שלא
  • ממש לא,ראה לעיל (ל"ת)
    מה קורא 09/03/2011 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אחד 09/03/2011 14:04
    הגב לתגובה זו
    אם היה תלוי בויצו ונעמת היינו חוזרים לתקופת אירן וימי הביניים . מזל שאנחנו מדינה דמוקטית חופשית עם חופש האומנות חופש העיסוק וחופש מיני .
  • 9.
    יוכבת 09/03/2011 13:45
    הגב לתגובה זו
    יופי של הרגשה שאין נפגעים/עות
  • 8.
    יעל 09/03/2011 12:04
    הגב לתגובה זו
    זו השאלה האמיתי אותה בעלי הקניון צריכים לשאול את עצמם , זה שהמודעות עלתה זה נכון , אך האם זה גם תרם למכירות , או שפשוט הדעה על הקניון ירדה וכתוצאה מכך כבר לא רוצים לקנות שם. זהו המדד האמיתי. אני לא מסכימה עם "בכל מחיר", יש דרך לעשות באזז גם מבלי להיות פרובוקטבים לרעה ולהשפיל ויש אינספור דוגמאות לכך
  • ת.ה (ל"ת)
    נכון 09/03/2011 17:12
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מסכים עם כל מילה (ל"ת)
    גיא וינברגר 09/03/2011 11:58
    הגב לתגובה זו
  • מסכים 09/03/2011 16:17
    הגב לתגובה זו
    זר"ג אומרים הופ אתה קופץ.
  • 6.
    ליאת 09/03/2011 11:40
    הגב לתגובה זו
    מי הגברת שתגיד שהיא נראית טוב אבל לא משתמשת במה שיש לה? אני עצמאית. כל יום חושבת על הימים שהייתי בת 20 צעירה וחיננית. היום גם לא חסר? מתי אזכר להשתמש במה שיש לי -הלוא גם אם את יפה ואין לך את זה לא יעזור כלום-אבל אם את נראית טוב ויש לך את זה. יוצאים לדרך! אל תבלבלו את המוח. מי שתתנגד שתשאר בבית. ושהגברים ימשיכו להסתנוור מאיתנו.מאחת שיודעת להגיד וגם פועלת בשטח. כל זה עם טקט וכבוד עצמי, וכמובן גבולות.
  • 5.
    קובי 09/03/2011 11:37
    הגב לתגובה זו
    תאמינו לי זרמון גולדמן האלו פשוט גאונים!
  • 4.
    משרדי הפרסום הם בסך הכל בתי זונות (ל"ת)
    בית זונות 09/03/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שי 09/03/2011 11:25
    הגב לתגובה זו
    מודעות זה חשוב אבל בארנה היו יכולים גם להכניס מישהו לתוך הקניון עם רובה ולרסס את העוברים ושבים. זה היה יוצר מודעות אפילו יותר גבוהה... מודעות זה לא הכל בחיים. לפי נתוני מכון המחקר (אג'נדה? מי אלה?) הקניון השאיר מאחור קניונים מצליחים כמו שבעת הכוכבים ורמת אביב. האם זה בא לידי ביטוי בכמות המבקרים, במכירות? אני בספק רב (הם היו מציינים את זה אם היה מה לציין). ולגבי הטענה שהכל עסקים - עצוב ומפחיד לקרוא את זה. אני חושב שלמשרדים לקידום אינטרסים (כמו שהם נקראים בכתבה) יש גם אחריות חברתית והם חייבים להיות מודעים לכוח שלהם ולהשתמש בו בתבונה.
  • 2.
    אורנה 09/03/2011 10:51
    הגב לתגובה זו
    האם היה ניתן לעשות את זה בדרך אחרת? והאם זרמון גולדמן בחרו בדרך הקלה... הרי כולנו יודעים... שהכי אבל הכי פשוט זה לשים בחורה עירומה... ואז כולם זוכרים...
  • זה מספיק (ל"ת)
    ברגע שמצאו דרך אחת 09/03/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נכון מאוד! שאפו (ל"ת)
    מירב 09/03/2011 10:46
    הגב לתגובה זו
סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר

השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סטיב ויטקוף

סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר

ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.

הצצה לנכסים של ויטקוף

לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.

המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.

World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ

ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.

לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

נתבג (רש"ת)נתבג (רש"ת)

מעל 2 מיליון נוסעים יעברו בנתב"ג בחגים

רשות שדות התעופה השלימה את ההיערכות לקראת חגי תשרי, שבמהלכם צפויים לעבור במתקני רש"ת כ-2.3 מיליון נוסעים; מתוכם, כ-2.1 מיליון יעברו בנתב"ג, כ-54 אלף בנמל רמון, כ-23 אלף בנמל חיפה וכ-90 אלף במעברי הגבול היבשתיים לירדן ולסיני.

רן קידר |
נושאים בכתבה נתב"ג עונת החגים
רשות שדות התעופה השלימה את ההיערכות לקראת תקופת חגי תשרי, שצפויה להיות מהעמוסות ביותר אי פעם בנתב"ג. על פי הערכות רש"ת, כ-2.3 מיליון נוסעים יעברו במתקני הרשות בחודש הקרוב: כ־2.1 מיליון מתוכם צפויים לעבור בנתב"ג, כ-54 אלף ישתמשו בשדה התעופה רמון, כ-23 אלף ינצלו את נמל חיפה, וכ-90 אלף נוסעים יבחרו במעברי הגבול היבשתיים לסיני ולירדן. 

העומס הגדול ביותר צפוי ביום חמישי, 18 בספטמבר, אז צפויים לעבור בנתב"ג כ-100 אלף נוסעים בכ-570 טיסות בינלאומיות, נתון חסר תקדים לתקופה זו. גם ערב ראש השנה, 21 בספטמבר, צפוי להיות עמוס במיוחד, עם תנועה של כ-88 אלף נוסעים. ימי שיא נוספים צפויים גם ב-25 בספטמבר וב-28 בספטמבר, שבהם צפויים לעבור בכל יום כ-92 אלף נוסעים. 

בנוסף, הטיסות הייעודיות לאומן, המושכות אלפי מתפללים מדי שנה, יחלו ב-17 בספטמבר ויימשכו עד 21 בחודש. 

היעדים המועדפים על הישראלים 

הישראלים ממשיכים לבחור ביעדים קרובים וזולים יחסית לצד חופשות ארוכות יותר. בראש רשימת היעדים הפופולריים ניצבים יוון וקפריסין, אחריהם ארצות הברית ואיטליה, והיעד שממשיך לצבור תאוצה הוא איחוד האמירויות, שמציע מגוון טיסות ישירות ועסקאות נופש אטרקטיביות. 

חידושים והקלות לנוסעים 

כדי להתמודד עם המספרים הגבוהים, רש"ת הפעילה לאחרונה מספר שדרוגים: בטרמינל 3 נפתח מתחם G החדש, הכולל 26 עמדות צ’ק-אין מתקדמות, שמאפשרות לייעל את קליטת הנוסעים. בנוסף, נפתח מתחם נעזרים ייעודי לנוסעים בעלי מוגבלויות, שבו ניתן לבצע את כל הליך הצ’ק-אין ומסירת המזוודות במקום אחד. 

בנמל התעופה חיפה הוכנסה לשימוש מכונת CT מתקדמת, שתסייע להאיץ את תהליך הבידוק הביטחוני. 

גם במעברי הגבול נערכה רש"ת לעומסים, עם תגבור כוחות והרחבת שעות הפעילות, בעיקר במעבר טאבה לסיני, שם צפויים לעבור כ-65 אלף איש. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הדגישה כי "חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות וגידול בתנועת הנוסעים הם עדות לחוסנה של ישראל ולחזרת השגרה. ההיערכות המקיפה בחגי תשרי נועדה להבטיח לכלל הנוסעים חוויה בטוחה, נוחה ונעימה". 

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "אנו עובדים סביב השעון כדי לתת מענה לעומסים. תגברנו את כוח האדם, שיפרנו תהליכים והרחבנו את השירותים בנמלי התעופה ובמעברי הגבול".