דוחות

רבעון חיובי לפרוטרום: רווחיה של יצרנית תמציות הטעם והריח גדלו ב-11%

הסתכמו ב-11.1 מיליון דולר. ההכנסות שמרו על יציבות, אולם במונחי מטבע מקומי הם עלו ב-5%. החברה ייצרה ברבעון השלישי 18.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת
תומר קורנפלד |

חברת פרוטרום מסכמת רבעון חיובי נוסף מבחינתה. בשורת ההכנסות מציגה החברה יציבות לרבעון שהסתיים בסוף ספטמבר, עם זאת תהליכי התייעלות בחברה הובילו לעלייה ברווח הנקי.

פרוטרום העוסקת בייצור תמציות טעם וריח סיכמה את הרבעון השלישי של 2010 עם הכנסות של 111 מיליון דולר, בדומה לרמתם ברבעון המקביל. עם זאת, במונחי מטבע מקומי, פרוטרום מציגה צמיחה מינורית של כ-5%. היציבות בהכנסות באה על רקע היחלשות האירו והליש"ט הבריטי ביחס לדולר אשר העיבו על ההכנסות במונחים דולריים.

בחברה המנוהלת על ידי אורי יהודאי מעדיפים להסתכל על הצמיחה של החברה במונחי מטבע מקומי, אשר לדעתם משקפים טוב יותר את מצבה של החברה. הגידול במכירות ברבעון השלישי נבעה מגידול במכירות בשני מגזרי הפעילות של פרוטרום. הכנסות מגזר הפעילות המרכזי - מגזר הטעמים תרם לשורה העליונה 75.4 מיליון דולר ומגזר חומרי הגלם הכניס 34.6 מיליון דולר.

למרות היציבות בהכנסות, תהליכי התייעלות הובילו לשיפור ברווח הנקי. פרוטרום מסכמת את הרבעון עם עלייה של 11% ברווח הנקי לרמה של 11.1 מיליון דולר. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) ברבעון השלישי הסתכם ב-19.8 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל.

פרוטרום מסבירה כי הצמיחה במכירות והשיפור בתמהיל המוצרים, יחד עם שמירת רמת ההוצאות שהושגה ובתמיכת המהלכים בהם נקטה פרוטרום להתייעלות וחיזוק כושר התחרות שלה, הביאו לשיפור המהותי ברווח וברווחיות.

במהלך הרבעון השלישי ייצרה פרוטרום 18.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת. סכום זה נועד ברובו להקטין את ההתחייבויות של החברה לבנקים ולהקטין את המינוף של החברה שהוא נמוך בלאו הכי. מתחילת 2010 ייצרה החברה 49 מיליון דולר מפעילות שוטפת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.