נמרוד הראל בשוק המט"ח: "אגרום היום לדולר להתחזק, זה תרגיל על בני אדם"

כך אמר ל-Bizportal הפרזנטור החדש של פוראקסלנט. "בדרך כלל אני נמנע מקמפיינים, הדולר זה אתגר". הזינוק של הדולר בעולם בעקבות נתון התעסוקה בארה"ב צפוי לסדר להראל הצלחה גדולה
מאיה זיסר |

בשנה האחרונה נחשפנו להרבה הבטחות מצד חברות המט"ח. פרסומים כמו "פתח חשבון וקבל..... חופשה בחו"ל, בארץ, מכונית, איי פון ובעצם מה לא"? רק תפתח חשבון!. וכל זאת במטרה להגדיל את קהל הלקוחות של החברה.

אחד הקמפיינים הבולטים השנה בקרב חברות המט"ח, היה של חברת 'אי טריידר' בו הכריזה החברה, "הלוואי שהבורסה תיפול". בדומה לכך, יוצאת בשבוע האחרון חברת 'פוראקסלנט' עם קמפיין אשר עובד על אותם מסרים. הפעם, הקמפיין מתמודד עם ירידות הדולר והמאבק המתמיד של הנגיד, סטנלי פישר, להעלות את הדולר, זאת בכדי להוריד את שער השקל ע"י רכישת דולרים.

בקמפיין החדש מככב אמן החושים וכוכב הטלוויזיה, נמרוד הראל, אשר פונה לנגיד ואומר, "סטנלי תרשום, ב-7 בדצמבר אני מעלה את הדולר".

על רקע הקמפיין, Bizportal שוחח עם נמרוד הראל: "בדרך כלל אני נמנע מקמפיינים" אומר הראל ומוסיף, "לא מעניין אותי להופיע בפרסומת לשוקולד, אני צריך שזה יתאים לאופי העבודה שלי. כשפנו אלי ושאלו אותי אם אפשר לגרום לדולר לעלות ביום מסוים, זה היה מבחינתי אתגר".

הטענה היא מאוד פשוטה, אומר הראל, "ב-7 בדצמבר אני אגרום לדולר לעלות!" ומוסיף, "אפשר להגיד שעד היום עמדתי ב-100% בהתחייבויות שלי אני מאמין שגם מחר זה יצליח". עם זאת את ההסבר לדרך בו יגרום הראל לדולר לעלות הוא מסרב כעת לחשוף.

הראל רומז במעט ואומר, "הדולר נקבע על פי מה שאנשים מאמינים שיהיה. מדובר בעצם בתרגיל של השפעה על בני אדם". הוא מדגיש כי אין מדובר בקסם, אלא "במשהו ריאלי לחלוטין ואפשר להגיד כי מדובר בניסוי פסיכולוגי רחב היקף".

הראל מציין כי לקמפיין יהיה המשך, "בהמשך אני אחשוף את תיק ההשקעות שלי במט"ח - כמו שהם נתנו לי את הפלטפורמה לצאת בהכרזה מסוג זה אני מצדי אחשוף איך זה מתנהל".

"אני מבין קטן בבורסה" אומר הראל, "עם זאת אין ספק שמדובר בהימורים וזה הוכח על ידי כל בית השקעות בשנה האחרונה ובהימורים אני מבין ולכן נמנע מזה כמו מאש". הוא מסביר," למדתי את כל הנושא מספרים וכבר הדגמתי בעבר בתוכנית על לאס ואגס איך ניתן להשפיע על רולטה".

לדבריו, "כמו בכל דבר, אם אתה לא מבין במשהו אתה עלול להיפגע. בדומה לכך, בבורסה אם אתה לא מבין אתה תפגע בצורה משמעותית אבל אם אתה מבין - יש לך סיכוי גבוה לצאת עם רווח".

ערן גדות מנכ"ל משרד הפרסום של פוראקסלנט, lead for sale, אמר ל-Bizportal, "אין קסמים במט"ח ומי שרוצה להרוויח צריך לעבוד עם מקצוענים". לשאלה האם הוא אינו חושש שהמסר שיעבור הוא הפוך זאת כי רבים תופסים את הראל כסוג של 'קוסם', השיב גדות, "נמרוד הראל אינו נתפס כקוסם אלא כ'אמן חושים' ואיש מקצוע. אנחנו לא חוששים מתפיסה הפוכה, נמשיך לעשות איתו מהלכים גרנדיוזיים".

למען האמת, כבר כעת ברור שהראל ככל הנראה לא יפספס והדולר אכן יטפס. ביום שישי זינק הדולר בשיעור של 1.6% מול האירו, זאת בשל נתון התעסוקה בארה"ב שהכה בענק את התחזיות - רק 11 אלף משרות נגרעו מהמשק האמריקני במהלך נובמבר. הנתון הכ"כ מפתיע הביא את המשקיעים להעריך שהעלאת הריבית בארה"ב קרובה משנדמה היה ומכאן הדרך להתחזקות הדולר קצרה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".