הקמפיין: באיזה קמפיין משתתפת בוהדנה? ולמי שר גדסי?
מידי שבוע עולים קמפיינים רבים בכלי המדיה השונים, חלקם בתקציבים נמוכים וחלקם בכסף גדול. אתר Bizportal מביא לכם את רשימת הקמפיינים הבולטים שעלו בשבוע החולף. לקמפיינים של השבוע שעבר
תלמה בקמפיין למותג שוגי
מותג דגני הילדים, 'שוגי', מבית תלמה יוצא בקמפיין רחב היקף, באמצעות משרד הפרסום 'באומן, בר, ריבנאי', בהשקעה כוללת של כ-4 מיליון שקל.
מטרת הקמפיין היא קידום פעילות המותג במהלך חופשת החנוכה הילדים יוכלו לעבור בין התחנות השונות ולהתנסות במגוון הפעילויות. בנוסף לקמפיין, הטלוויזיה ייתמך המהלך בפעילות אינטרנט ושת"פ עם ערוץ הילדים.
לדברי עירית שחר, מנהלת תחום דגני הילדים ביוניליוור ישראל, "החלטנו השנה להרחיב את המפגש שלנו עם הילדים ולקיים אירוע שיעמיק את הקשר בין הילדים למותג וערכיו".
קליק בקמפיין חדש בכיכובו של דודו ארז
מותג השוקולד, 'קליק', מבית יוניליוור, יוצא במהלך רחב היקף, באמצעות משרד 'ראובני פרידן IPG', תחת המסר 'קליק פרוטקציה', ויכלול מבצע הפונה לבני נוער.
במסגרת הקמפיין משיקה החברה חטיף בר חדש - קליק כדורים. את קמפיין הפרסום, יוביל הבדרן, דודו ארז, בהשקעה של כ-5 מיליון שקל. הקמפיין יעלה הקמפיין יעלה בערוצים 2 ,10 ,24.
קרין טיסונה-יבנאי, מנהלת קטגוריית חטיפים מתוקים ושוקולד ביוניליוור ישראל, ציינה "בחרנו להוביל את הקמפיין באמצעות דודו ארז, המשתלב בדרכו יוצאת הדופן בשפה התקשורתית ורוחו של המותג. אנו בטוחים שהמפגש של קליק עם בני הנוער בחורף הנוכחי ייזכר בקרבם כחוויה ייחודית ויעמיק את הקשר שלהם עם המותג".
על פי נתוני יוניליוור, שוק החטיפים המתוקים מוערך ב-212 מיליון שקל. את הקטגוריה מוביל מותג קליק עם נתח שוק של 19.4% (נילסן, מצטבר שנתי, אוקטובר 09). בשנה האחרונה צמח קליק ב-4% (לעומת צמיחה שלילית של השוק העומדת על-4.6%).
AIG בקמפין המציג את שינוי מדיניות התמחור של החברה
חברת הביטוח AIG ישראל, עולה השבוע עם קמפיין פרסום חדש באמצעי התקשורת השונים. קמפיין הפרסום המלווה בסלוגן 'הורדנו את מחירי הביטוח המקיף לרכב ואתם מרוויחים', מציג את שינוי מדיניות התמחור של AIG לביטוח מקיף במגוון רחב של רכבים. היקפו הכספי של הקמפיין נאמד בכ-2.5 מיליון שקל.
סרטון הפרסומת שיעלה בטלוויזיה יציג סיטואציה נוספת בה נתקל הפרזנטור של החברה אבי קושניר ומצטרף אליו מוני מושונוב מוני מושונוב שכיכב גם בקמפיין האחרון של החברה. קמפיין הפרסום יעלה בטלוויזיה וברדיו באמצעות משרד הפרסום 'זרמון גולדמן DDB'.
אורי קליין, סמנכ"ל שיווק ומכירות של AIG ישראל, מציין, "פיתחנו שירותים שונים שמאפשרים ללקוח, אשר ביניהם צעד זה של הורדת מחירים, המתאפשר הן בשל יחס תביעות-פרמיות חיובי, והן הודות לתהליך התייעלות שמתבצע בחברה במהלך השנתיים האחרונות".
ביטוח ישיר בקמפיין המשך: גדסי מחליף את ברוזה
חבר 'ביטוח ישיר' בפרסומת חדשה בסדרת הקמפיינים בהם מופיעים מוזיקאים בסיטואציות ביטוחיות קומיות. הקמפיין באמצעות 'שלמור אבנון עמיחי Y&R' ומוערך בכ-2 מיליון שקל.
הסרטון הראשון בסדרה, היה בכיכובו של זמר והיוצר, דיויד ברוזה, עם השיר 'יהיה טוב'. בפרסומות החדשה, שעולה לאוויר בימים הקרובים, מככב אבנר גדסי עם השיר 'נפרדנו כך'.
רשת נעליTO GO בקמפיין טלוויזיה מכירתי בכיכובה של מירי בוהדנה
רשת הנעלים, TO GO, עולה בקמפיין טלוויזיוני מכירתי לעונת סתיו-חורף 2010, בכיכובה של הפרזנטורית החדשה מירי בוהדנה, בהשקעה כוללת של כ-חצי מיליון שקל.
הקמפיין החדש של רשת נעלי TO GO, שעולה ביום שלישי בערוצים 2 ו-24, ובאוטובוסים - בפריסה ארצית, יימשך 7 ימים וכולל פרסום של מבצע החורף. במסגרת הקמפיין בוהדנה, הפרזנטורית של הרשת, מככבת בדמותה של הזמרת הידועה ביונסה, זאת בשילוב דגמי הנעליים של הרשת.
מאיר נג'יבי, מנכ"ל רשת TO GO מוסר: "כרשת הפועלת בשוק האופנה כבר קרוב ל-7 שנים חשוב לנו לשים דגש על אופנתיות וטרנדיות, לצד נגישות הלקוחות לדגמים הרבים שלנו".
בית השנטי בקמפיין גיוס תרומות
עמותת 'בית השנטי' משיקה בימים אלו קמפיין רדיו ואינטרנט להעלאת המודעות לנושא בני הנוער בסיכון ולגיוס תרומות לבית השנטי. במסגרת הקמפיין, קוראת העמותה לציבור לתרום מדי חודש 8 שקלים ו-25 אגורות (בסך הכל 100 שקל בשנה), זאת במטרה להבטיח את המשך קיומו של בית השנטי המציל עשרות אלפי בני נוער במצוקה.
קמפיין זה עולה על רקע פתיחתו של פרויקט 'שנטי במדבר', כפר נוער שנפתח בדרום הארץ עבור נוער בסכנת חיים. הכפר משתרע על פני 540 דונם ועלות הקמתו היתה 6.5 מיליון דולר.
בתשדיר הרדיו מככב אליאסף - נער שמצא בבית השנטי בית חם. את הקריינות בתשדיר מגיש טל ברמן והתשדיר הופק על ידי רדיו ת"א FM102 כשעל הקריאייטיב אחראי משרד הפרסום 'ראובני פרידן' - כל העוסקים בקמפיין נרתמו למען המטרה החשובה בהתנדבות.
הקמפיין יימשך כשבועיים וישודר בתחנות הרדיו האיזורי רדיו תל אביב FM102, FM103, רדיו דרום ועוד. קמפיין האינטרנט, שנעשה בהתנדבות על ידי Twisted, יעלה במקביל באתרים WALLA, NANA10, MSN, תפוז, MAKO, START, ואחרים.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

הרחבת מודל "העסק הזעיר" עלולה לעלות למדינה מאות מיליונים ולפגוע בעצמאיים עצמם
לאחרונה פורסם כי שי אהרונוביץ' מנהל רשות המסים מציע להרחיב את הפטור ממס לעסקים עם מחזור של עד 300 אלף שקל, בעקבות הצלחת הפטור הקודם לעסקים עד 120 אלף שקל. ההצעה נועדה להקל על נישומים ולצמצם את הבירוקרטיה. כעת, רשות המסים תוכל לגבות מס נמוך יותר מעסקים אלו, תוך שמירה על גבייה יעילה. התנאים להמשך המהלך כוללים גבייה מרשימה ותחזיות צמיחה חיוביות.
בואו ונעשה קצת סדר.
החל משנת 2024 נקבע מושג חדש שנקרא "עסק זעיר" לעניין מס הכנסה.
מי שיכול להירשם כ"עסק זעיר" הוא מי שמחזור הכנסותיו השנתי (לא רווח) הוא עד 120,000 שקל. אותו עסק זעיר יכול להיות עוסק פטור או עוסק מורשה לעניין מע"מ, מה שחשוב זה מחזור ההכנסות השנתי.
מי שרשום כ"עסק זעיר" מקבל מהמדינה שתי סוכריות:
1. 30% ממחזור ההכנסות שלו מהוות הוצאות מוכרות באופן אוטומטי, מבלי שהוא נדרש להוכיח תשלום וללא צורך לשמור אסמכתאות להוצאות.
2. פטור מהגשת דוח שנתי למס הכנסה ופטור מהגשת הצהרת הון, כך שנתוני הדיווח לא ייבדקו.
כ-40-45 אלף עוסקים שעונים להגדרה כבר נרשמו לסיווג החדש. במקרים רבים מאוד מדובר בנותני שירותים, כגון: מורים פרטיים, נגנים, מטפלים ברפואה משלימה ועוד, שאין להם באמת הוצאות בהיקף של 30% וגם לא 20% אלא 10% לכל היותר.
כעת, מנהל רשות המסים מבקש להרחיב את מודל ה"עסק זעיר" כך שיוגדל סכום ההכנסות השנתי ל-300 אלף שקל במקום 120 אלף שקל, אלא שבהצעה קיימת התעלמות מוחלטת ממספר השפעות שליליות משמעותיות שעלולות לעלות לקופת המדינה מאות מיליוני שקלים ולציבור שמסווג כעסק זעיר הרבה מאוד כסף והמידע נסתר מהם ולכן, אני מתנגד נחרצות למהלך המוצע מהסיבות הבאות:
- המספר היומי - איך 2.25 נקודות זכות משפיעות על המס שלך?
- הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשית, לא פורסמה העלות הצפויה למהלך, הלא היא "השתתפות המדינה" בהפחתת מס הכנסה וביטוח לאומי למי שמחזור ההכנסות השנתי שלהם הוא עד 300 אלף שקל. בהעדר המידע, לא ניתן לקבוע אם המהלך כלכלי לקופת המדינה?
תהיה פגיעה בתגמולים שישולמו מביטוח לאומי כתוצאה מרווח חייב במס נמוך בעשרות אחוזים מהרווח ה"אמיתי" ובעיקר:
