יחימוביץ' לא מוותרת: "עסקת בעלי העניין של דנקנר תגלגל חובות עצומים אל הציבור"

על מנת שהעיסקה תאושר, תידרש תמיכתם של שליש מבין המשקיעים שאינם בעלי עניין
קובי ישעיהו |

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממשיכה להפעיל לחץ על המשקיעים המוסדיים המחזיקים באגרות החוב של אי.די.בי פיתוח. זמן קצר לפני כינוסה של אסיפת בעלי המניות בצהריים (ה') במגדלי עזריאלי, אשר נועדה לאשר את רכישת "גנדן תיירות" המפסידה שבשליטת נוחי דנקנר בידי "אי.די.בי פיתוח" הציבורית שבשליטתו - קוראת יחימוביץ' למשקיעים המוסדיים לגלות אומץ לב ואחריות כלפי המשקיעים ולהצביע נגד העסקה אשר גורמת נזק לציבור.

יחימוביץ' שבה ותוקפת את הממונה על שוק ההון ידין ענתבי ואומרת, כי הודעת הקרן של המורים והגננות בהסתדרות המורים ולפיה אם האוצר אינו מתנגד לעסקה משמע שהיא עסקה טובה - מוכיחה עד כמה אוזלת היד והפסיביות של הממונה הטעתה את המשקיעים וגרמה להם לחשוב שמדובר בהכשר שסיפק האוצר לעסקה.

"זהו מבחנם של המשקיעים המוסדיים להוכיח את מי הם מייצגים - את בעלי ההון, או את הציבור הרחב שהם אחראים על חסכונותיו. זוהי עסקת בעלי עניין שמשמעותה גלגול חובות עצומים של גנדן, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, על אי.די.בי פיתוח, שסופם להתגלגל על ציבור החוסכים והמשקיעים", אומרת יחימוביץ'.

"אי.די.בי פיתוח מנסה לתאר את העסקה כבעלת פוטנציאל עסקי אדיר וככזו שבסופו עוד תחסוך בעלויות, אולם שום מכבסת מלים לא תכסה בשנים הקרובות את ההפסדים העצומים של מאות מיליוני שקלים שגנדן וישראייר צברו".

נציין כי על מנת שהעיסקה תאושר, תידרש תמיכתם של כשליש מבין המשקיעים שאינם בעלי עניין. ככל הנראה, הגופים המוסדיים הגדולים המחזיקים באי.די.בי השתכנעו כי העיסקה טובה לחברה ולכן צפויים להצביע בעדה.

במסגרת העיסקה תרכוש אי.די.בי את מניותיהם של נוחי דנקנר (47.3%), אבי פישר (33.3%), משפחת שמיל (14.3%) וצור דבוש (5%) בגנדן תיירות, המחזיקה בחברת התעופה ישראייר ובחברות נוספות בתחום התיירות, תמורת 1.2 מיליון דולר. מלבד הסכום הזה, שהוא לכאורה נמוך מאוד, אי.די.בי תיקח על עצמה שירות של חובות בהיקף של יותר מ-130 מיליון דולר של גנדן תיירות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה