גולף עולה 4% במחזור גבוה: זוכה להמלצת "קניה" מפסגות עם מחיר יעד של 29 שקל

האנליסט טל שיריזלי: "תוצאות הפעילות במהלך הרבעון השני וב-2009 בכלל, צפויות להצביע על נסיגה נוכח המשבר הכלכלי הפוקד את כלכלת ישראל והחורף השחון אשר פגע במכירות הרבעון הראשון"
קובי ישעיהו |

מניית גולף זוכה היום (א') להמלצת "קניה" מבית ההשקעות פסגות. האנליסט טל שיריזלי ממחלקת המחקר של פסגות אומר כי "הערכת השווי שלנו התבססה על הנחות שמרניות במיוחד אשר התבטאו בשיעורי צמיחה ושולי רווח נמוכים ולעומת זאת מחיר הון גבוה יחסית לאיתנותה הפיננסית של החברה".

מחיר היעד הנגזר למניית החברה עומד על 29 שקל, כ-56% מעל מחירה בשוק. בנוסף, "חשוב לציין כי אנו מעריכים שקיים פוטנציאל גבוה שהחברה תכה את התחזיות ששימשו כבסיס לעבודה". שיריזלי קבע את מחיר היעד בהתבסס על מכפיל רווח של 7.8 לרווחים הצפויים ב-2009 וכ-7.5 לרווחים ב-2010.

בפסגות מציינים כי במסגרת אסטרטגית הרחבת הפעילות העסקית, בוחנת גולף אפשרויות השקעה ברשתות הלבשה מקומיות והקמת שותפויות בתחום אופנת הבית במדינות מערב אירופה/אגן הים התיכון.

"להערכתנו השילוב של אסטרטגיה עסקית המחפשת הזדמנויות רכישה ו/או הקמת שותפויות, יכולות פיננסיות גבוהות ומאידך תנאי שוק בעייתיים המציבים תגי מחיר נמוכים למועמדות לרכישה עשוי לזמן הזדמנויות אטרקטיביות לגולף ולתמוך בצמיחה וברווחיות ארוכת הטווח של החברה".

עוד מציין שיריזלי כי למרות פעילות בשוק תחרותי ורווי, יכולות פיננסיות והערכות למיצוי הפוטנציאל הקיים בשוק המקומי מצד המתחרות, הנהלת החברה נמנעה מלצאת להרפתקאות בשווקים זרים והמשיכה לפתח את הפעילות המקומית תוך כניסה לנישות פעילות חדשות דוגמת אופנת הבית,קוסמטיקה וטואלטיקה, הנעלה ועתה הריהוט הקל וזאת תוך הגדלה עקבית של היקפי הפעילות ושיפור הרווחיות.

יתר על כן, החברה נמנעה מלהיגרר למלחמות מחירים כאשר המיקוד הושם על בידול ומיתוג, הגדלת נתח המותגים הפרטיים והרחבת סל המוצרים המשלימים. בצד העלויות התמקדה החברה בייעול הרכש באמצעות הגדלת הרכש הישיר, מיצוי יתרונות לגודל, איתור ספקים בינלאומיים זולים יותר, השקעה במערכות מחשוב וייעול הלוגיסטיקה.

לחברה מדיניות דיבידנד מוצהרת של חלוקת לפחות מחצית הרווחים השוטפים לשנת הפעילות. יתרת הנכסים הכספיים, כושר יצור המזומנים, הרווחיות, יתרת העודפים והאיתנות הפיננסית תומכים בהמשך מדיניות חלוקת דיבידנדים נדיבה.

ב- 2008 חילקה החברה 80 מיליון שקל כדיבידנד לעומת רווח נקי של כ-101 מיליון שקל, מה שגילם תשואת דיבידנד של כ-16% ביחס לשווי השוק במועדי החלוקה. על פי הערכותינו לשנת 2009, אנו צופים תשואת דיבידנד של 7%. נדגיש כי זו התשואה המינימאלית שכן החברה נוהגת לחלק למעלה מ- 50% מהרווח.

תוצאות הפעילות במהלך הרבעון השני וב-2009 בכלל, צפויות להצביע על נסיגה נוכח המשבר הכלכלי הפוקד את כלכלת ישראל והחורף השחון אשר פגע במכירות הרבעון הראשון. "נציין, כי מחיר היעד לוקח בחשבון נסיגה זו וכי אנו מעריכים שצמיחת הפעילות תתחדש במהלך 2010 על רקע שיפור בתנאי המאקרו ופתיחת חנויות חדשות על פי תוכניות ההתרחבות של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה