המצב קשה? בסוכנות פורשה מכרו בארץ 16 מכוניות ב-3 חודשים - קבלו הצצה לדגמים החדשים...
ענף הרכב סופג מהלומות חדשות לבקרים ושרוי במשבר קשה. נתוני המאקרו אשר התפרסמו בדבר ההוצאה והצריכה רשמו בשבועות האחרונים ירידות באופן קבוע , יחד איתם ירדו גם הביקושים לרכבים חדשים. בתוך כך ובאופן לא מפתיע, מדווחות יצרניות הרכב על ירידה חדה במכירות. אך מסתבר כי יש כאלו בענף הרכב, שככל הנראה לא מרגישים את המיתון.
לכתבות נוספות בנושא שיווק ופרסום
"מכשירי תנועה" נציגת "פורשה" בישראל משיקה היום 3 דגמים חדשים של חב' פורשה :BOXSTER, CAYMAN, CAYENNE DIESEL
הקאיין דיזל, המוגדר כרכב השטח (ג'יפ) עם מנוע טורבו דיזל V6 עם הזרקה ישירה, עם מנוע זה מאיץ הקאיין דיזל מ- 0-100 קמ"ש ב 8.3 שניות בלבד ומגיע למהירות מירבית של 214 קמ"ש.
בדגמי הבוקסטר והקאיימן, המנוע ה-2.7 ליטר הוחלף במנוע 2.9 ליטר חדש המפיק 255 כ"ס בדגמי הבוקסטר ו-265 כ"ס בדגמי הקאיימן. המנוע החדש כולל סעפת פליטה מפלדת על חלד. בדגמי ה-S, מנוע ה-3.4 ליטר מגיע לראשונה עם הזרקת דלק ישירה DFI וסעפת פליטה כפולה, הספק המנוע 310 כ"ס בדגמי הבוקסטר ו-320 כ"ס בדגמי הקאיימן.
כל דגמי הבוקסטר והקאיימן מגיעים עתה כסטנדרט עם תיבת הילוכים ידנית בת 6 הילוכים, נורית חיווי להעברת הילוך (לנהיגה חסכונית). כאופציה מוצעת תיבת ההילוכים המהפכנית PDK (Porsche Doppelkupplung) הכוללת 7 הילוכים. לשתי תיבות ההילוכים ישנה את מערכת Porsche Drive-off Assist, סייען תחילת נסיעה בעלייה, לתחילת נסיעה חלקה בכל מצב. בשילוב PDK ניתן להזמין גם את חבילת הספורט כרונו פלוס הכוללת בקרת שיגור, העברת הילוכים באסטרטגית מרוצים, וכפתור ספורט פלוס (נוסף על כפתור הספורט).
השידרוגים הקיימים בתוך הרכבים
קונסולה קדמית מרכזית חדשה עם גימור שחור, פנל משודרג למערכת בקרת האקלים, (עם פחות כפתורי שליטה),חישוק הגה בעור מוחלק בעלי תפר ממוכן (הכוללים מודול כריות אוויר בגווני הפנים) ומפתח משודרג כל אלו בשילוב מערכת השמע החדשה CDR-30 עם מסך 5 אינצ' (מונוכרום) עם תמיכה בפורמט MP3 או כאופציה, את מערכת ה- PCM 3.0 הכוללת מסך מגע צבעוני "6.5 (אופציות בתשלום: מודול טלפון עם SIM, שקע מולטימדיה הכולל שליטה על IPOD, USB, ושקע AUX, מערכת שמע BOSE® 385 וואט בפורמט סראונד 5.1 ערוצים).
קאיין דיזל החל מ- 599,000 שקל
עד לאחרונה כל אחד שהיה מעוניין בפורשה היה צריך לייבא אותה באופן פרטי ועל כבישי ישראל נוסעים כיום כ- 420 רכבי פורשה. לאחרונה הופסק היבוא האישי של פורשה מארה"ב, בעקבות כך מציין נטע מנכ"ל קבוצת "מכשירי תנועה", כי "למרות המצב הכלכלי והמיתון במשק ברבעון הראשון של 2009 נמכרו 16 מכוניות (נמסרו 9) פורשה, לעומת מכירת 11 מכוניות פורשה בלבד ברבעון הראשון של שנת 2008 ( נמסרו 4 )".

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

החות'ים חיבלו בכבלים ופגעו באינטרנט במדינות המפרץ, הודו ופקיסטן
פעולת חבלה בים האדום גרמה לשיבושים משמעותיים באינטרנט במדינות רבות באסיה ובמזרח התיכון, ביניהן איחוד האמירויות, הודו ופקיסטן. לפי הדיווחים חיתוך של כבלי תקשורת תת־ימיים העוברים סמוך לג'דה שבסעודיה הוביל לפגיעה בקישוריות האינטרנט באזור רחב. אמנם הגורמים הרשמיים טרם הצביעו על מבצע החבלה, האצבע המאשימה מופנית לעבר המורדים החות'ים בתימן, שפעלו בשנים האחרונות נגד מטרות ימיות באזור, בין היתר במסגרת מאבקם המדיני־צבאי על רקע המלחמה בעזה.
החות'ים כבר הכחישו בעבר כל קשר לפגיעות בכבלים, אך ערוץ החדשות החות'י "אל מסירה" דיווח אתמול על חבלה באותו אזור.
החבלה פגעה גם במיקרוסופט, /הודיעה באתר הרשמי שלה על שיבושים צפויים למשתמשי פלטפורמת Azure במזרח התיכון. החברה ציינה כי "חתכים בכבלים הסיביים בים האדום משפיעים על תעבורת מידע במספר אזורים", אך הבהירה כי משתמשים מחוץ לאזור אינם צפויים להיפגע. שעות לאחר מכן, פרסמה עדכון לפיו הבעיה טופלה והגישה חזרה להתייצב.
שירות הענן של מיקרוסופט משרת מאות מיליוני משתמשים פרטיים, מוסדיים וביטחוניים , לרבות גופים ממשלתיים, ובכללם גם מערכת הביטחון הישראלית. פגיעה בפלטפורמה מהווה אירוע רגיש במיוחד, בעיקר בתקופה של לחימה מתמשכת בדרום.
- החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
- הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבלים קריטיים, תיקון מורכב
הכבלים שנפגעו כוללים את מערכת SEA-ME-WE 4, המחברת בין דרום מזרח אסיה, המזרח התיכון ומערב אירופה, וכן את מערכת IMEWE, המחברת בין הודו לאירופה דרך המזרח התיכון. שתי המערכות נשלטות על ידי תאגידים מהודו ומאירופה, אך נכון לעכשיו לא התקבלו מהם תגובות פומביות.
