דוקטור בייבי מרחיבה פעילות ופותחת רשת למוצרי תינוקות מתקדמים
בי קמעונאות מקבוצת אלון, פותחת רשת חנויות לתינוקות תחת
המותג דוקטור בייבי. דוקטור בייבי - הוקמה בשנת 1997 ומתמחה ביבוא ושיווק של מוצרים מתקדמים לתינוקות החל מעגלות ומושבי בטיחות דרך צעצועים התפתחותיים וכלה במוצרי האכלה וטואלטיקה חדשניים.
בכוונת החברה לפתוח עד סוף השנה 12 סניפים נוספים ולהתחרות ברשת שילב. לדברי אריק איילון מנכ"ל דוקטור בייבי: "הבידול מרשתות אחרות, מתבטא, בין השאר, בכיסאות בטיחות עם תו תקן".
ברשת החדשה יימכרו מעל 26 דגמים שונים של עגלות עם טווח מחירים שנע בין 499 שקל ל-4,000 שקל, לצד ציוד כולל לתינוקות, לרבות מיטות תינוק, שידות, כסאות בטיחות, צעצועים, ביגוד לתינוקות, מוצרי טיפוח וטואלטיקה. כלל המוצרים שיימכרו ברשת הם של המותג דוקטור בייבי והמותג המוביל באירופה TIGEX .
המותג דוקטור בייבי הוא חלק מיישום האסטרטגיה של יו"ר קבוצת אלון, דודי וייסמן, בדבר הרחבת העסקים הקמעונאיים של הקבוצה. בשנה האחרונה רכשה קבוצת אלון את השליטה בחברות ורדינון ונעמן פורצלן. בנוסף לרבוע הכחול, חולשת הקבוצה על כפר השעשועים, ששת, הכל בדולר, רב קט, נעמן פורצלן ו-ורדינון, שכוללות יחדיו 235 חנויות קמעונאיות.
כיום משווקת בי קמעונאות את מוצרי דוקטור בייבי לכ- 150 נקודות מכירה ומחזור מכירות המותג עומד על 72 מיליון שקל בשנה. אריק איילון, מנכ"ל דוקטור בייבי, טוען כי: "למרות הקמת הרשת החדשה, אין לחברה כל כוונה לסגור את רשת רב קט או להפסיק את מכירת מוצריה לחנויות פרטיות, יתרה מכך, יש לנו כוונה לחזק הן את רשת רב קט והן את המכירות בחנויות הפרטיות שתופסות נתח לא קטן מהשוק".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
