עליה של 8% בהכנסות רשתות המזון ב-2007: חצי חינם מובילה במחזור השנתי לעובד

זאת על אף מספר הסניפים המצומצם שהיא מפעילה (5), כך עולה ממחקר מיוחד שערכה חברת BdiCoface. רשת שופרסל, המעסיקה את מספר העובדים הגדול ביותר בענף (כ-9,700) ומחזיקה במספר הסניפים הגדול ביותר (כ-228), הגיעה למקום הרביעי
משה בנימין |

בשנת 2007 צפוי היקף ההכנסות בענף קמעונאות המזון להסתכם בכ- 40 מיליארדי שקלים, עליה של כ- 8% ביחס לשנת 2006. כלכלני Bdi מספקים נתונים על ענף הקמעונאות והמזון, כפי שעולים ממחקרם הסוקר את שנת 2007. עובדי חצי חינם: מקום ראשון בין רשתות השיווק במחזור שנתי לעובד

כלכלני BdiCoface מציינים כי ב- 2007 דורגה רשת חצי חינם במקום הראשון מבחינת המחזור השנתי לעובד של רשתות השיווק המובילות, על אף מספר הסניפים המצומצם שהיא מפעילה (5), עם מחזור לעובד של כ- 2 מיליון שקל.

רשת שופרסל, המעסיקה את מספר העובדים הגדול ביותר בענף (כ- 9,700) ומחזיקה במספר הסניפים הגדול ביותר (כ- 228), הגיעה למקום הרביעי עם מחזור לעובד שהסתכם בכ- 1.025 מיליוני שקלים בלבד. למקומות השני והשלישי הגיעו מעדני מניה (1.5 מיליוני שקלים) ורבוע כחול (1.146).

"התחרות בין הגדולות מיתנה את הגידול"

על-פי המחקר, הכנסות השוק המאורגן, הכולל את שתי רשתות שיווק המזון המרכזיות בישראל על תתי רשתותיהן- שופרסל והרבוע הכחול, צפויות להסתכם בכ- 16.8 מיליארדי שקלים, גידול של כ- 8% ביחס לשנה החולפת.

שופרסל והרבוע הכחול מפעילות ביחד כ- 70% מהסניפים בענף. עם זאת, מציינים כלכלני BdiCoface, כי התחרות הגוברת, אילצה את שתי הרשתות הדומיננטיות הללו להוזיל מחירים על מנת לשמור על נתחיהן בענף, גורם אשר השפיע על שיעורו המתון יחסית של הגידול לשיעור שנרשם בשנת 2006 (12%).

כל הכותרות

שיעור הרווח הגולמי בענף נשאר יציב בשנים האחרונות, והוא מוערך בכ- 26%בשוק המאורגן - בקרב הרשתות הפרטיות גובה שיעורי הרווח הגולמי נמוכים יותר, לאור רמת המחירים הנמוכה יותר באופן יחסי.

ההכנסות של רשתות השיווק הפרטיות המובילות ב- 2007 מוערכות בכ- 6.4 מיליארדי שקלים. שוק הרשתות הפרטיות בענף רשם גידול נאה גם השנה.

ב- BdiCoface מציינים כי שוק הרשתות הפרטיות, אשר רשם ב- 2006 גידול מרשים של כ- 18% בהכנסות, התבסס בעיקרו על מחירים נמוכים וכי עדכון המחירים כלפי מטה, שהתרחש בשוק המאורגן היה בין הגורמים לקיטון בשיעורי הגידול.

המכולות השכונתיות: מזדקנות, מתמעטות ומורידות מחירים

ב- BdiCoface מציינים עוד, כי התגברות התחרות בענף, הובילה למגמה נרחבת של כינוס מותגים אשר נוקטות הרשתות על מנת למתג עצמן בצורה אופטימאלית מול קהלי לקוחות שונים, במקומות שונים ובעלות נמוכה יותר, זאת במקביל למגמת פיתוח ושיווק מותגים פרטיים אשר מתחזקת בשנים האחרונות.

שתי מגמות אלו מאפשרות לרשתות להציע ללקוחותיהן מוצרים "חדשים" הטומנים בחובם ערך מוסף וכך מעמיקים את נאמנותם של הלקוחות וכן מאפשרות לרשתות להתחזק על ידי צבירת כוח מול ספקיהן. על-פי כלכלני BdiCoface, התחזקות שוק הרשתות הפרטיות משפיע על המכולות השכונתיות אשר הולכות ומתמעטות, גם מבחינת הזדקנות אוכלוסיית לקוחותיהן וגם מבחינת שינוי הרגלי הצריכה, כך שכחלק מהתחרות האגרסיבית החלו המכולות לעדכן את מחיריהן כלפי מטה כמו גם לשנות את הרכב ומגוון המוצרים המוצעים על ידן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה