וריפון דוחה את פרסום דוחותיה: מניית החברה צנחה 11.5%
מניית וריפון צנחה בכ-11.5% במחזור הרביעי בבורסה, זאת בתגובה להודעת החברה אמש (ב'), לאחר סגירת המסחר בוול סטריט, כי היא דוחה את מועד פרסום דוחותיה המלאים והמתוקנים לשנת 2007.
וריפון כזכור הודיעה, ב-3 לדצמבר, כי חל רישום לא נכון במלאי החברה ובעקבות כך תצטרך החברה לדווח מחדש את תוצאותיה הפיננסיות על שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2007. החברה הודיעה, כי היא צפויה להפחית כ-54.4 מיליון דולר בעקבות עדכוני המלאי, דבר שיגרור ירידת רווח לפני מס בתוצאותיה לכ-30 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
בהמשך לכך, וריפון הודיעה באותה עת, כי היא דוחה את הדיווח לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה, מתאריך ה-6 לדצמבר למועד ה-14 לינואר. כעת, מציינת החברה, כי היא לא בטוחה כמה זמן יקח לה להשלים את תהליך התיקון.
מניות וריפון, הנסחרות בבורסות תל אביב וניו יורק, הגיבו כתגובה להודעות בתחילת דצמבר, בירידות חדות ומחקו כ-50% משווי החברה בבורסה עד אתמול. היום, התקדמו עוד המניות בדרכם מטה וצנחו ב11.5%.
משקיעים גדולים גם טועים
כעת, מתברר כי לא רק המשקיעים הקטנים בבורסה טועים - ענקית הקרנות, חברת פידליטי, רכשה בתאריך ה-10 בדצמבר סכום של כ-76 מליון דולר ממניות וריפון, וניסתה לנצל את הירידה החדה במחיר המניה.

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
