דניה סיבוס: הרווח צמח ב-28% ל-11 מיליון שקל

חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל הציגה הבוקר דוחות משופרים לרבעון, כשהכנסות החברה הסתכמו בכ-363.5 מיליון שקל, גידול של כ-42% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד
סיון איזסקו |

חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2007.

הרווח הנקי של החברה לרבעון הראשון לשנת 2007 הסתכם בכ-10.9 מיליון שקל, גידול של כ-28% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2007 הסתכמו בכ-363.5 מיליון שקל, גידול של כ-42% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-17.1 מיליון שקל, גידול של כ-12% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

עופר קוטלר, מנכ"ל דניה סיבוס, מסר כי מגמת הצמיחה העקבית המשיכה גם בשנת 2006. בשנת 2007 בכוונת החברה לשים דגש על שלושה תחומי פעילות עיקריים בהם היא רואה את התפתחותה העתידנית והם: תחום התשתיות, תחום הבנייה למגורים ומגדלי יוקרה והרחבת הפעילות בארץ ובחו"ל.

לדבריו של קוטלר בתחום התשתיות ממשיכה החברה את המגמה בה החלה בפרוייקט כביש 431 בה שמשה בו זמנית יזם, קבלן מבצע ומפעיל. "בשנת 2007 התחילה החברה בביצוע עבודות מוקדמות בקטע 18 של פרויקט כביש חוצה ישראל וצפויה לגשת למכרז כביש 531. בנוסף, עשויה החברה להתחיל בביצוע פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב בשנת 2008", ציין קוטלר.

קוטלר הוסיף עוד כי, בשנת 2007 צפויה החברה להרחיב את פעילותה בתחום הבנייה למגורים ומגדלי היוקרה בו לחברה ניסיון רב .

ולסיום הדגיש קוטלר כי, דניה סיבוס מתעדת להרחיב את תחומי פעילותה מחוץ לגבולות ישראל ולשתף פעולה עם גופים מובילים בחו"ל לרבות ברוסיה ומדינות מזרח אירופה. כמו כן, לראשונה החלה החברה לפעול בתחום היזמות של פרוייקטים נדל"ניים בחו"ל באמצעות חבירה לגופים בינלאומיים מובילים ברוסיה.

ארז מלצר, יו"ר דניה סיבוס מסר עם פרסום הדוחות, כי היקף הפרוייקטים בהם השתתפה דניה סיבוס בשנה האחרונה המשיך לבסס את מעמדה כחברת הבניה המובילה בישראל. בנוסף, המשיכה החברה להשקיע משאבים רבים בתחום התשתיות וזאת, כחלק מהאסטרטגיה העסקית של קבוצת אפריקה ישראל להרחבת פעילותה בתחום זה.

דניה סיבוס הינה חברה קבלנית הפועלת בישראל בתחום הבניה והתשתית. תחומי הפעילות של החברה הינם ניהול וביצוע פרויקטים בבניה למגורים ושלא למגורים וכן פרויקטים בתחום התשתית. החברה הגיעה בשנה החולפת לסגירה פיננסית בפרויקט כביש 431 בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל. בנוסף, מתמודדת החברה במכרזי תשתית בהיקף גדול, שפורסמו ע"י המדינה כגון כביש 531 ועשויה לקחת חלק בביצוע פרויקט הרכבת קלה בת"א.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

מטוס קרב (דובר צהל)מטוס קרב (דובר צהל)

מספיק לנפח את הצבא עם הוצאות - האוצר נגד משרד הביטחון

משרד הביטחון דורש תוספת תקציב של 7 מיליארד שקל - האוצר מונע אותה ובצדק - אנחנו מדינה שיש לה צבא ולה ההיפך, אי אפר להקריב הכל למען הביטחון, והכי חשוב - קודם שהצבא יתייעל. יש סכומי עתק שנזרקים בלי תמורה

מנדי הניג |

מלחמה בין משרד הביטחון ומשרד האוצר. התקציב המבוקש לשנת 2026 עומד על 144 מיליארד שקל,  האוצר דורש התייעלות ומעכב אישור עסקאות. מנכ"ל משרד הביטחון: "האוצר מעכב עסקאות קריטיות המשפיעות על הביטחון היסודי" האוצר בתגובה: "חריגה מהתקציב המאושר צריכה להיבדק מחדש". אין כאן צ'ק פתוח ובצדק. משרד הביטחון בשנתיים האחרונות מוציא ובצדק כדי לחזק את הצבא, אבל הוא זורק כספים - פחות מכרזים, פחות פיקוח, אפילו הרבה מילואימניקים (בעורף) שאין בהם צורך. רוצים תקציב? קחו מהשומנים שלכם. 

לא ניתן בשם המלחמה להקריב את התקציב של הרווחה, התרבות, הבריאות, התחבורה. ביטחון זה מאוד חשוב, בראש דר העדיפויות בתקופה כזו, אבל לא בכל מחיר. בתוך התקציב של משרד הביטחון יש בורות שומן, לרבות פנסיות, הצטיידות רשלנית, עובדים מיותרים, מבנים מיותרים.  רה-ארגון שם הוא קריטי.  

הדרישה של הצבא כוללת תוספת ייעודית של 7 מיליארד שקל עבור היערכות ממוקדת לאיום האיראני, שלפי משרד הביטחון מחייבת "הצטיידות במתכונת חירום". הסכום הכולל כולל התחייבויות קיימות שכבר נחתמו באישור האוצר בסך כ‑100 מיליארד שקל, השקעה באחזקת 60 אלף חיילי מילואים לאורך השנה בהיקף מוערך של 37 מיליארד שקל, ועלויות נוספות לשיפור הכשירות של צה"ל. מול הדרישות התקציביות, באוצר ממשיכים לדרוש התייעלות. בחוק ההסדרים האחרון הופיעה שורת צעדים שמטרתם לצמצם את תנאי הקבע, תוך העדפה תקציבית לטובת הלוחמים הסדירים.

"האוצר בולם עסקאות רכש קריטיות"

מנכ"ל משרד הביטחון, אמיר ברעם, התייחס היום בדיון בהנהלת המשרד להתנהלות משרד האוצר ואמר כי "האוצר בולם את משרד הביטחון ומעכב חתימה על עשרות עסקאות קריטיות המשפיעות על הביטחון היסודי". באיזה קלות הוא מעביר את האחריות לאוצר, ועד כמה זה משפט אווילי וחסר אחריות. אם אנחנו לא מוכנים, אתה מודיע על כך לאויב מעל גבי העיתונים? ומעבר לכך - האוצר עובד עם תקציב, אם אתה לא מודע לשיטה - יש בעיה גדולה, בעיקר כי התרגלת לצ'ק פתוח. כל משרד שצריך-מעוניין בהגדלת תקציב פונה וזה נבחן. משרד הביטחון מקבל במקרים רבים פתור מהתהליך הזה, אבל עכשיו כבר אנחנו ב"משחק חדש". אנחנו במקום של צמצום הוצאות הביטחון לא ההיפך.  


ברעם המשיך ואמר כי העיכוב כולל עסקאות לרכש חימושים, חלפים לטנקים, רחפנים ליחידות מתמרנות, מיגון יישובים בגבול לבנון ועזה, והקפאת חוזים להקמת מכשול בגבול המזרחי, זאת למרות החלטת ועדת השרים להצטיידות. "לאחר שנתיים של מלחמה רב זירתית אינטנסיבית, משרד האוצר מתמקד בנושאים שוליים יחסית לעומת האיומים המתפתחים מאיראן ומזירות נוספות. נדרש כעת מיקוד בהשבת הכשירות ובחיזוק המערכים שנשחקו - בהיקף ובהיקף מיידי".