בלופניקס: המכירות גדלו לשיא כל הזמנים - 20 מ' דולר
חברת בלופניקס הודיעה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון שהסתיים ב–31 למרץ 2007.
ברבעון הראשון של 2007 רשמה החברה שיא כל הזמנים בהכנסותיה והן הסתכמו ב-20 מליון דולר, גידול של 25% בהשוואה להכנסות בהיקף של 16 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2006 , וגידול של 10% בהשוואה להכנסות בהיקף של 18.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2006.
הרווח התפעולי על בסיס non-GAAP הגיע אף הוא לשיא ברבעון הראשון של 2007 והסתכם ב–2.5 מיליון דולר, גידול של 32% לעומת 1.9 מיליון ברבעון הראשון של 2006 וגידול של 13% לעומת 2.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. שיעור הרווח התפעולי הסתכם ב-12%.
הרווח הנקי על בסיס non-GAAP ובנטרול הוצאות שאינן כרוכות בתזרים מזומנים והקשורות בעיקר לאג"ח להמרה, הסתכם ב–2 מיליון דולר, שהם 0.13 דולר למניה. בהשוואה לרווח נקי של 1.4 מיליון דולר שהם 0.10 דולר למניה ברבעון הראשון של 2006 ו–1.65 מיליון דולר שהם 0.11 דולר למניה ברבעון הקודם.
הרווח הנקי ברבעון הראשון על בסיס GAAP הושפע במידה ניכרת על ידי הוצאות שאינן כרוכות בתזרים מזומנים. מרביתן של הוצאות אלו קשורות להמרה של 3.2 מיליון דולר של אגרות חוב להון העצמי, אשר הקטינו את היקף החוב הכללי של החברה. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב–125 אלף דולר שהם 0.01 דולר למניה בהשוואה לרווח של 949 אלף דולר שהם 0.07 דולר למניה ברבעון הראשון של 2006.
.
לדברי אריק קילמן מנכ"ל החברה "אני מאוד גאה בתוצאות שלנו. הצמיחה הרציפה של בלופניקס היא הוכחה עקבית ליכולת שלנו לזהות את מנועי הצמיחה בשוק ולהתאים את מבנה החברה על מנת לספק שילוב ייחודי של כלי תוכנה ושירותים אשר פותרים ללקוחות שלנו את הבעיות באמצעות השמת פתרונות המודרניזציה המיוחדים שלנו".
בלופניקס הודיעה על יישום של תכנית אירגון מחדש, אשר עתידה לחסוך לחברה כ-3 מליון דולר בחישוב שנתי. במסגרת התכנית, יועברו משימות של מחלקות הפיתוח והפרויקטים למרכזים בהם עלויות התפעול נמוכות יותר, כדוגמת המרכז בסנט פטרסבורג–רוסיה. עלויות הארגון מחדש תסתכמנה בכ-2 מליון דולר.
בלופניקס, מקבוצת פורמולה, מספקת פתרונות מודרניזציה כוללניים עבור מערכות מידע ומחשוב בארגונים גדולים. החברה מתמחה בפיתוח ושיווק כלי תוכנה המיועדים לבצע מודרניזציה של מערכות מחשב והסבה ופיתוח מהיר של אפליקציות בין פלטפורמות מחשוב שונות

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל
היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים
בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.
המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון
חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.
כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?
ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.
- נדחתה תביעה לביטול מתנה: הדירה תישאר בידי האחות הקטנה
- דור ההמשך: איך להיערך נכון להעברה בין־דורית של רכוש לילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

התחרות חוזרת? ארקיע משיקה את יעדי הסתיו והחורף
חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ-250 טיסות שבועיות ל-25 יעדים בינלאומיים
חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ־250 טיסות שבועיות ל־25 יעדים בינלאומיים. מפת היעדים כוללת מגוון רחב של ערים מובילות באירופה, יעדים במזרח הרחוק ובצפון אמריקה, וכן טיסות ליעדים חורפיים עבור חופשות סקי. העונה הקרובה
משלבת בין יעדים חדשים שהושקו לאחרונה, בהם בנגקוק, ויאטנם, מינכן וליסבון, לבין יעדים ותיקים ואהובים על הקהל הישראלי. החברה מציינת כי מושם דגש על שעות טיסה נוחות, במטרה להתאים עצמה לצרכי הנוסעים. בין היתר, ארקיע תפעיל חמש טיסות שבועיות לפריז וחמש טיסות שבועיות
ללונדון (סטנסטד), כולן בשעות שנחשבות לאטרקטיביות במיוחד בשוק.
עוז ברלוביץ', מנכ"ל 'ארקיע ', מסר : "אנחנו גאים להציג ללקוחותינו לוח טיסות עשיר לעונת הסתיו והחורף, הכולל שילוב של יעדים קלאסיים לצד יעדים חדשים
ואטרקטיביים בדגש מיוחד על שעות טיסה נוחות והטובות ביותר. 'ארקיע' ממשיכה כל העת להתרחב ותמשיך להציע לקהל הישראלי מפת יעדים רחבה ומגוונת עם דגש על שיפור השירות בחברת התעופה הצומחת ביותר בישראל“.
לפני כחודש, הודיעה חברת התעופה ארקיע על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים. הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים. הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026). משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.
בנוסף, בימים האחרונים, התבשרנו על חזרתם לפעולה של רוב החברות הבינלאומיות, וכולנו מצפים לבשורה גדולה, שתחזיר את השוק לתחרותיות שראינו בעבר, ושנחזה בירידת מחירים דרמטית וגם הרבה יותר אופציות וגמישות בטיסות. זה מגיע אחרי תקופה ארוכה של תלות כמעט מוחלטת בחברות ישראליות, ובעיקר באל על שניצלה את המצב והקפיצה את מחירי הכרטיסים בעשרות אחוזים. בקצב הזה טיסות לניו יורק ב-700 דולר, או לונדון סביב 100 דולר יכולים להיות אולי משהו שנראה כאן כבר בחורף הקרוב.
- ארקיע פותחת קווים למזרח הרחוק: האנוי ובנגקוק
- בעקבות הלחץ הציבורי: אל על תאפשר החזר בכרטיס, ארקיע וישראייר עדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהצד השני, לאחר סיום מבצע "עם כלביא", ענף התעופה כולו עמד בפני משבר ובאחד הדיונים בוועדת הכלכלה בכנסת דרש מנכ"ל ארקיע הכרה בחשיבות האסטרטגית של חברות התעופה הישראליות, וטען כי אם לא יועברו מענקי קיום מיידיים, החברות לא ישרדו את השנה הקרובה. "הנזקים נאמדים במיליוני דולרים. בלי תמיכה, לא תהיה כאן תעופה ישראלית ביום שאחרי. מדינה בלי תעופה לאומית היא מדינה מנותקת", הוסיף.