מחקר של איתוראן: גידול של 35% בגניבות הרכב מרבעון לרבעון
מחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון הראשון של שנת 2024 עפ"י מדגם ארצי של כ-800,000 כלי רכב קובע גידול של 35% במספר גניבות הרכב לעומת הרבעון הרביעי בשנת 2023.
הגידול נובע בשל המחסור בחלקי חילוף לרכבים, ושימוש עצמי ברכבים ברשות הפלסטינאית ההתקפות של החות'ים על אוניות המובילות רכבים הגורמות לשינוי מסלול ההפלגה והמצב הכלכלי, מגמת גניבות הרכב ממשיכה וצפויה לעלות גם ברבעון השני לשנת 2024.
עוד עולה מהמחקר של איתוראן כי 34% מכלל גניבות הרכב ברבעון הראשון של 2024 התבצעו דרך פריצות על ציר ראשי 443 לכיוון רמאללה. בחברה אומרים כי מעצר של 200 חוליות החשודים בגניבות רכב בזמן אמת, מסייע רבות לתהליך הרשעת החשודים ולמאסרם. בכך, צפויים המאסרים לחסוך לשוק הרכב הישראלי אלפי גניבות פוטנציאליות במהלך שנת 2024 ואף מעבר לה.
המדגם רחב ההיקף של איתוראן מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 46% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 15%, אזור הדרום עם 11%, אזור השפלה עם 12%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-10% מאירועי הגניבה נמצא ברשות הגנב מפתח הרכב, 19% מכלל ניסיונות הגניבה היו בשיטת הפריצה אלימה, 64% באמצעות התחברות וקידוד OBD לשקע, 6% באמצעות גרירת/העמסת הכלי וגניבתו וב1% מהמקרים הרכב נשדד מבעליו או המפתח נשאר ברכב.
סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולים ביותר ברבעון הראשון של 2024: רכב פרטי - 41%, ג'יפים וג'יפונים - 38%, רכב מסחרי - 7%, משאיות - 3%, אופנועים -9% וכלי צמ"ה - 2%.
ניר שרצקי מנכ"ל חברת איתוראן: "ברבעון זה הובילה חברת איתוראן למעצרם של 200 חוליות חשודים בגניבות רכב גידול של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מעצרם של חוליות הגנבים ברבעון זה חסכו למשק 1 מיליארד שקל".
- 1.פיסטוק 02/04/2024 19:44הגב לתגובה זולמה שרצקי לא מפרט מה דיגמי המכוניות שהכי נגנבים ? כי הוא לא רוצה להסתבך עם היבואניות ? טוב שלא עשה חיתוך לפי צבע הרכב .
ג'ילי STARRAY EM-i הפלאג אין הראשון תחת מותג ג'ילי בישראל. צילום יצרןפרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל תשיק בשבועות בישראל את הג'ילי STARRAY EM-i קרוסאובר עם הנעת פלאג אין, וקוראי ביזפורטל הם הראשונים להתעדכן. השקת הדגם בישראל צפויה עוד בשנת 2025.
עד עתה דגמי ג'ילי בישראל היו חשמליים מלאים, וה STARRAY EM-i יהיה הדגם הראשון תחת מותג ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד בשוק הישראלי.
כתלות במחיר, ל STARRAY פוטנציאל להיות להיט.
ג'ילי מענקיות הרכב הסיניות משווקת בישראל מספר מותגים - ג'ילי כמובן, ובנוסף מותגים בבעלות הקונצרן דוגמת וולוו, פולסטאר, זיקר, סמארט, ולינק & קו, המיוצגים על ידי יבואנים מקומיים שונים.
עד עתה תחת מותג ג'ילי שווקו שני דגמים חשמליים - הג'יאומטרי C מהחשמליות המודרניות הראשונות בישראל, אותה החליפה הג'ילי EX5.
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל נערכת להשקת הג'ילי STARRAY EM-i. ה STARRAY EM-i יהיה הרכב הראשון בישראל של ג'ילי עם הנעת פלאג אין הייבריד, ויעניק לג'ילי דריסת רגל בסגמנט הכי לוהט היום, קרוסאוברים C-SUV עם הנעת פלאג אין, בוא היא לא נמצאת היום. בסגמנט זה מככבים היום הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד שהוא הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2025, הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד ולציגו הטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מקומות. בימים הקרובים גם BYD מצטרפת לתחרות על לב הלקוח עם ה BYD Sealion 5 שגם הוא עם הנעת פלאג אין הייבריד.
ה STARRAY EM-i הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C-SUV המזכיר בעיצובו את הג'ילי EX5 החשמלי, אך עם עיצוב מעט יותר מתקדם.
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- ג'ילי EX5 - קרוסאובר חשמלי ראוי במחיר אטרקטיבי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים של ה STARRAY EM-i נמצאים בחלק העליון של הקטגוריה עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר.
