מס נסועה או מס טעינה - מה המס שיחול על רכבים חשמליים וכמה זה יעלה לכם?

עמית בר | (16)

בשבועות האחרונים משרד האוצר העביר די בשקט את מס הנסועה שייכנס לתוקף ב-2026. זה לא סגור, יש עוד זמן עד 2026, אבל כפי שחישבנו כאן: מדובר במס משמעותי מאוד שיכול לגרום לרכבים החשמליים להיות פחות אטרקטיביים מרכבי הבנזין. העלות החודשית הממוצעת עשויה להגיע ל-200 שקל. 

כעת מתברר שמשרדי ממשלה אחרים מנסים לרכך את המכה. הכוונה לגבש מיסוי חדש שייקרא "מס טעינה" שיפחית או יוריד את מס הנסועה. כלומר, המיסוי לא יהיה לפי נסיעה אלא לפי היקף טעינת הסוללות. לכאורה אין הבדל - מה זה משנה אם ממסים את בעל הרכב לפי קילומטראז' או לפי טעינה, אלא שבפועל מדובר על שינוי גדול עם משמעות סביבתית.

הטעינה דרך המטענים תזהה את הרכב, את משך הטעינה, ושעת הטעינה ותוכל בהינתן תעריפים שונים לשעות על פני היום לעודד שימוש בשעות שאין בהן עומס. זה אומר שניתן יהיה להוזיל את העלות, אם השימוש יהיה בלילה, ומכאן שיש הבדל בין מס הטעינה למס הנסועה שלא מתחשב בזמן הנסיעה. על פי ההערכות הכוונה היא שעלות המס החודשי תוכל להיות מחצית מהעלות המוערכת במס נסועה. אבל, זו כאמור הצעה, בדיקה של המשרדים המעורבים ולא סוף פסוק.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    זיבי 28/01/2024 15:16
    הגב לתגובה זו
    מהנטו כל חודש לא מספיק?
  • 9.
    ואיך בדיוק ימסו במס טעינה את אלה שטוענים בבית? (ל"ת)
    שחיף 28/01/2024 08:23
    הגב לתגובה זו
  • בטסט השנתי (ל"ת)
    יוסי 28/01/2024 15:36
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אהרון 28/01/2024 08:22
    הגב לתגובה זו
    דבר ראשון ידוע שהממשלה תחפש לתקוע לנו איזה מס על רכב חשמלי כי דלק וחלפים אחרים לא צריך וצריך לממן את הכספים הקואליציונים כביכול !!! אז מצאו עוד מקור מימון הם לא יכולים לראות מישהו נהנה ממשהו ...
  • 7.
    שוקי 28/01/2024 00:47
    הגב לתגובה זו
    הבטלנים
  • שרון 28/01/2024 16:23
    הגב לתגובה זו
    תתבייש.
  • במיסים שלי בבקשה לממן אברך ולא את תאטרון הבימה (ל"ת)
    אפריים 28/01/2024 07:46
    הגב לתגובה זו
  • בהבימה אין 100 אלף שחקנים (ל"ת)
    דודו 31/01/2024 14:25
  • 6.
    אילן 27/01/2024 18:08
    הגב לתגובה זו
    פותח מחדש את בית המלאכה להורדת מספר הק"מ ברכב. כולם מוזמנים. 80 ש"ח על כל 1,000 ק"מ. חצי ממחיר המס.
  • 5.
    סמי 27/01/2024 13:53
    הגב לתגובה זו
    ולהקטין את הכספים הקואליציוניים לחרדים
  • 4.
    כשביבי נישאל מדוע הוא שודד את הקופה במליארדים לטוב 27/01/2024 10:55
    הגב לתגובה זו
    כשביבי נישאל מדוע הוא שודד את הקופה במליארדים לטובת החרדים וגברת סטרוק,הוא טען שלא יהיו מיסים ויש כסף לכולם….פושעים
  • אז אמר.... (ל"ת)
    דרור 28/01/2024 14:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בן 27/01/2024 10:30
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא ניתן לתכנן כלום בישראל. רציתי איכות סביבה וחסכון על הדרך לכן קניתי לי רכב חשמלי במקום הבנזין. אני נוסע 30 אלף ק"מ בשנה ולכן החשמלי יהפוך להיות לא כלכלי. איפה פה לעזזל השרה לאיכות הסביבה? זו סילמן, לא? פשוט ממשלה נוראית. המס הזה הוא רווח לממשלה לטווח קצר בלבד כי לטווח הארוך.. כולנו נשלם בבריאות וזיהום אוויר. זה יעלה פי 100 יו.ר למדינה ולכל 1 מאיתנו.
  • בהרבה מקומות בעולם המס הזה קיים (ל"ת)
    ניר 28/01/2024 07:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אביהו 27/01/2024 10:15
    הגב לתגובה זו
    מושחתים לוקחים עוד מיסים מאיתנו משלמי המיסים ונותנים לחרדים ומקימים משרדים לשרים שאין בהם שום צורד מושחתים תעופו לכל הרוחות
  • 1.
    מס מפלה, לא-חוקי... לא יעמוד בפני בג"צ (ל"ת)
    עורך-דין 27/01/2024 09:42
    הגב לתגובה זו
BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.

בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.

המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.


BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס