מס נסועה או מס טעינה - מה המס שיחול על רכבים חשמליים וכמה זה יעלה לכם?
כעת מתברר שמשרדי ממשלה אחרים מנסים לרכך את המכה. הכוונה לגבש מיסוי חדש שייקרא "מס טעינה" שיפחית או יוריד את מס הנסועה. כלומר, המיסוי לא יהיה לפי נסיעה אלא לפי היקף טעינת הסוללות. לכאורה אין הבדל - מה זה משנה אם ממסים את בעל הרכב לפי קילומטראז' או לפי טעינה, אלא שבפועל מדובר על שינוי גדול עם משמעות סביבתית.
הטעינה דרך המטענים תזהה את הרכב, את משך הטעינה, ושעת הטעינה ותוכל בהינתן תעריפים שונים לשעות על פני היום לעודד שימוש בשעות שאין בהן עומס. זה אומר שניתן יהיה להוזיל את העלות, אם השימוש יהיה בלילה, ומכאן שיש הבדל בין מס הטעינה למס הנסועה שלא מתחשב בזמן הנסיעה. על פי ההערכות הכוונה היא שעלות המס החודשי תוכל להיות מחצית מהעלות המוערכת במס נסועה. אבל, זו כאמור הצעה, בדיקה של המשרדים המעורבים ולא סוף פסוק.
- 10.זיבי 28/01/2024 15:16הגב לתגובה זומהנטו כל חודש לא מספיק?
- 9.ואיך בדיוק ימסו במס טעינה את אלה שטוענים בבית? (ל"ת)שחיף 28/01/2024 08:23הגב לתגובה זו
- בטסט השנתי (ל"ת)יוסי 28/01/2024 15:36הגב לתגובה זו
- 8.אהרון 28/01/2024 08:22הגב לתגובה זודבר ראשון ידוע שהממשלה תחפש לתקוע לנו איזה מס על רכב חשמלי כי דלק וחלפים אחרים לא צריך וצריך לממן את הכספים הקואליציונים כביכול !!! אז מצאו עוד מקור מימון הם לא יכולים לראות מישהו נהנה ממשהו ...
- 7.שוקי 28/01/2024 00:47הגב לתגובה זוהבטלנים
- שרון 28/01/2024 16:23הגב לתגובה זותתבייש.
- במיסים שלי בבקשה לממן אברך ולא את תאטרון הבימה (ל"ת)אפריים 28/01/2024 07:46הגב לתגובה זו
- בהבימה אין 100 אלף שחקנים (ל"ת)דודו 31/01/2024 14:25
- 6.אילן 27/01/2024 18:08הגב לתגובה זופותח מחדש את בית המלאכה להורדת מספר הק"מ ברכב. כולם מוזמנים. 80 ש"ח על כל 1,000 ק"מ. חצי ממחיר המס.
- 5.סמי 27/01/2024 13:53הגב לתגובה זוולהקטין את הכספים הקואליציוניים לחרדים
- 4.כשביבי נישאל מדוע הוא שודד את הקופה במליארדים לטוב 27/01/2024 10:55הגב לתגובה זוכשביבי נישאל מדוע הוא שודד את הקופה במליארדים לטובת החרדים וגברת סטרוק,הוא טען שלא יהיו מיסים ויש כסף לכולם….פושעים
- אז אמר.... (ל"ת)דרור 28/01/2024 14:45הגב לתגובה זו
- 3.בן 27/01/2024 10:30הגב לתגובה זופשוט לא ניתן לתכנן כלום בישראל. רציתי איכות סביבה וחסכון על הדרך לכן קניתי לי רכב חשמלי במקום הבנזין. אני נוסע 30 אלף ק"מ בשנה ולכן החשמלי יהפוך להיות לא כלכלי. איפה פה לעזזל השרה לאיכות הסביבה? זו סילמן, לא? פשוט ממשלה נוראית. המס הזה הוא רווח לממשלה לטווח קצר בלבד כי לטווח הארוך.. כולנו נשלם בבריאות וזיהום אוויר. זה יעלה פי 100 יו.ר למדינה ולכל 1 מאיתנו.
- בהרבה מקומות בעולם המס הזה קיים (ל"ת)ניר 28/01/2024 07:55הגב לתגובה זו
- 2.אביהו 27/01/2024 10:15הגב לתגובה זומושחתים לוקחים עוד מיסים מאיתנו משלמי המיסים ונותנים לחרדים ומקימים משרדים לשרים שאין בהם שום צורד מושחתים תעופו לכל הרוחות
- 1.מס מפלה, לא-חוקי... לא יעמוד בפני בג"צ (ל"ת)עורך-דין 27/01/2024 09:42הגב לתגובה זו

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7