מס נסועה או מס טעינה - מה המס שיחול על רכבים חשמליים וכמה זה יעלה לכם?
כעת מתברר שמשרדי ממשלה אחרים מנסים לרכך את המכה. הכוונה לגבש מיסוי חדש שייקרא "מס טעינה" שיפחית או יוריד את מס הנסועה. כלומר, המיסוי לא יהיה לפי נסיעה אלא לפי היקף טעינת הסוללות. לכאורה אין הבדל - מה זה משנה אם ממסים את בעל הרכב לפי קילומטראז' או לפי טעינה, אלא שבפועל מדובר על שינוי גדול עם משמעות סביבתית.
הטעינה דרך המטענים תזהה את הרכב, את משך הטעינה, ושעת הטעינה ותוכל בהינתן תעריפים שונים לשעות על פני היום לעודד שימוש בשעות שאין בהן עומס. זה אומר שניתן יהיה להוזיל את העלות, אם השימוש יהיה בלילה, ומכאן שיש הבדל בין מס הטעינה למס הנסועה שלא מתחשב בזמן הנסיעה. על פי ההערכות הכוונה היא שעלות המס החודשי תוכל להיות מחצית מהעלות המוערכת במס נסועה. אבל, זו כאמור הצעה, בדיקה של המשרדים המעורבים ולא סוף פסוק.
- 10.זיבי 28/01/2024 15:16הגב לתגובה זומהנטו כל חודש לא מספיק?
- 9.ואיך בדיוק ימסו במס טעינה את אלה שטוענים בבית? (ל"ת)שחיף 28/01/2024 08:23הגב לתגובה זו
- בטסט השנתי (ל"ת)יוסי 28/01/2024 15:36הגב לתגובה זו
- 8.אהרון 28/01/2024 08:22הגב לתגובה זודבר ראשון ידוע שהממשלה תחפש לתקוע לנו איזה מס על רכב חשמלי כי דלק וחלפים אחרים לא צריך וצריך לממן את הכספים הקואליציונים כביכול !!! אז מצאו עוד מקור מימון הם לא יכולים לראות מישהו נהנה ממשהו ...
- 7.שוקי 28/01/2024 00:47הגב לתגובה זוהבטלנים
- שרון 28/01/2024 16:23הגב לתגובה זותתבייש.
- במיסים שלי בבקשה לממן אברך ולא את תאטרון הבימה (ל"ת)אפריים 28/01/2024 07:46הגב לתגובה זו
- בהבימה אין 100 אלף שחקנים (ל"ת)דודו 31/01/2024 14:25
- 6.אילן 27/01/2024 18:08הגב לתגובה זופותח מחדש את בית המלאכה להורדת מספר הק"מ ברכב. כולם מוזמנים. 80 ש"ח על כל 1,000 ק"מ. חצי ממחיר המס.
- 5.סמי 27/01/2024 13:53הגב לתגובה זוולהקטין את הכספים הקואליציוניים לחרדים
- 4.כשביבי נישאל מדוע הוא שודד את הקופה במליארדים לטוב 27/01/2024 10:55הגב לתגובה זוכשביבי נישאל מדוע הוא שודד את הקופה במליארדים לטובת החרדים וגברת סטרוק,הוא טען שלא יהיו מיסים ויש כסף לכולם….פושעים
- אז אמר.... (ל"ת)דרור 28/01/2024 14:45הגב לתגובה זו
- 3.בן 27/01/2024 10:30הגב לתגובה זופשוט לא ניתן לתכנן כלום בישראל. רציתי איכות סביבה וחסכון על הדרך לכן קניתי לי רכב חשמלי במקום הבנזין. אני נוסע 30 אלף ק"מ בשנה ולכן החשמלי יהפוך להיות לא כלכלי. איפה פה לעזזל השרה לאיכות הסביבה? זו סילמן, לא? פשוט ממשלה נוראית. המס הזה הוא רווח לממשלה לטווח קצר בלבד כי לטווח הארוך.. כולנו נשלם בבריאות וזיהום אוויר. זה יעלה פי 100 יו.ר למדינה ולכל 1 מאיתנו.
- בהרבה מקומות בעולם המס הזה קיים (ל"ת)ניר 28/01/2024 07:55הגב לתגובה זו
- 2.אביהו 27/01/2024 10:15הגב לתגובה זומושחתים לוקחים עוד מיסים מאיתנו משלמי המיסים ונותנים לחרדים ומקימים משרדים לשרים שאין בהם שום צורד מושחתים תעופו לכל הרוחות
- 1.מס מפלה, לא-חוקי... לא יעמוד בפני בג"צ (ל"ת)עורך-דין 27/01/2024 09:42הגב לתגובה זו
זיקר (זיקר)הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים
יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות.
היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.
בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.
דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות.
- זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.
אוליבר בלומה, צילום: אוטוניוזהעשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
מנכ"ל פורשה וקבוצת פולקסווגן מסיים את כהונתו במותג הספורט אחרי קריסה במכירות וברווחיות, אבל ימשיך לכהן בראש קבוצת פולקסווגן; בלומה עוזב כשהמניה נסחרת בחצי מהמחיר ב-IPO וכשהמותג מאבד גובה בסין ובאירופה
"ד״ר אינג. אייץ.סי פ. פורשה AG: אפשרות לשינויים בהנהלה הביצועית,״ היתה כותרת ההודעה לעיתונות שבה הודיעה פורשה AG, יצרנית מכוניות הספורט, הנשלטת ע״י קבוצת פולקסווגן, על החלפתו של אוליבר בלומה, ה-CEO של החברה ב-10 השנים האחרונות, וה-CEO של קבוצת פולקסווגן בשלוש השנים האחרונות. לרוב, כאשר מתבצעים חילופי גברי בהנהלה הבכירה, החברות אינן מפרסמות הודעה על ״אפשרות לשינויים,״ אלא רק על השינוי עצמו, אחרי שסוכם ונקבע, מינוי של מנהל חדש במקום המנהל הפורש. אולם, יתכן שהפעם, כדי לשמור על כבודו של בלומה, שגם אחרי ׳הדחתו׳ ימשיך לנהל את פורשה מלמעלה, נבחרה כותרת זו בהודעה שבה גם ננקב בשמו של יורשו הצפוי.
בלומה מנסה כיום לבלום את הירידה בביצועי קבוצת פולקסווגן ולהעלות אותה על נתיב חדש בעידן שבו המכונית מתחשמלת והופכת ל׳מחשב על גלגלים.׳ אולם, תקופת כהונתו כ-CEO של פורשה AG תיזכר הן כטובה בתולדות החברה, הן בזכות ה-IPO של המותג לפני שלוש שנים והן בשל התרסקות במכירות ובביצועים הפיננסיים של פורשה AG, שאילצו אותו לוותר על התפקיד.קבוצת פולקסווגן פועלת בשלוש חטיבות של מכוניות נוסעים: ליבה (פולקסווגן, סיאט, סקודה); פרוגרסיב (אודי, למבורגיני); וספורט (פורשה). ב-2023, למשל, מכרו שלוש החטיבות (לא כולל מכירות מיזמים משותפים בסין) 6.4 מ׳ כלי רכב. הרווח התפעולי ממכירות אלה הסתכם ב-20.5 מיליארד יורו. מותגי הליבה היוו 75% מהמכירות ותרמו 35% לרווח הנקי, בעוד המותגים האחרים תרמו 25% למכירות ו-65% לרווח הנקי. בחלוקה בין אודי לפורשה, אודי יצרה 20% ממכירות הקבוצה ו-31% מהרווח התפעולי, בעוד פורשה יצרה 5% מהמכירות ו-34% מהרווח התפעולי. ואז החלה ההידרדרות שהגיעה לשיאה בחצי הראשון 2025. בתקופה זו מכרה קבוצת פולקסווגן 2.9 מ׳ כלי רכב כאשר מכירות מותגי הליבה היוו 86%. הרווח התפעולי הסתכם ב-5.4 מיליארד יורו כשקבוצת מותגי הליבה תרמה לו 64% בעוד שני מותגי הפרימיום תרמו לו 36%, אודי עם 20% ופורשה עם 15%. הרווחים והמרווחים של אודי ופורשה החלו להישחק כבר ב-2024, אבל ההתרסקות של פורשה היתה בחצי הראשון של 2025 כשאודי הקדימה אותה בחצי שנה.
באפריל השנה עדכנה פורשה את תחזיתה ל-2025, הקטינה את תחזית ההכנסות ואת תחזית המרווח התפעולי חתכה ל-6.5-8.5% מ-10-12%, בנוסף לקיצוץ בפרמטרים נוספים. בנוסף החברה ביטלה מיזם לייצור עצמאי של סוללות לכלי רכב חשמליים, מהלך שבגינו תבצע מחיקה של 0.8-1.3 מיליארד יורו. החברה תרצה מהלך זה באימוץ איטי מהצפוי של כלי רכב חשמליים.
בחצי הראשון של 2025 מכרה פורשה 135,000 כלי רכב (12%-) הכנסותיה הסתכמו ב-16 מיליארד יורו (26%-) והרווח התפעולי עמד על 832 מ׳ יורו (71%-). המרווח התפעולי, שבעבר שאף ל-20% הדרדר ל-5% (11- נק׳). הרווח התפעולי של פורשה היווה בחצי הראשון של השנה 15% מהרווח התפעולי של הקבוצה, לעומת 29% בתקופה המקבילה. בלומה, ה-CEO של פורשה AG ושל קבוצת פולקסווגן היה אחראי לכישלונות בשני כובעיו. אבל הוא התקשה לפטר את ה-CEO של פורשה AG.
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות, מהרגע שבלומה החל לכהן כ-CEO של קבוצת פולקסווגן, הוא נשאל מתי בכוונתו לפרוש מכהונתו כ-CEO של פורשה. התשובות, שבתחילה היו שליליות החלטיות, הפכו למתחמקות עם הזמן, כולל בשבועות האחרונים.
