פיאט סקודו
צילום: אתר החברה

פיאט סקודו - המסחרית החדשה עם המחיר התחרותי

הסקודו הושקה בישראל עם מנוע טורבו דיזל בהספק 177 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית ושני סוגי מרכב לבחירה; נולדה בתחילה לאחר שיתוף פעולה עם סיטאורן ועשויה להזכיר את דגם הג'אמפי
דור עצמון |
נושאים בכתבה מחירי הרכב פיאט

פיאט סקודו (Scudo) הוא רכב מסחרי בגודל בינוני אשר נחשף לראשונה בשנת 1995, ומשווק כיום בישראל בגרסתו השלישית. הרכב המסחרי החל את דרכו בשיתוף פעולה עם חברת סיטרואן והוא דומה בצורתו לסיטרואן ג'אמפי. פיאט סקודו מוצעת בישראל בשתי תצורות מתוך שלוש המוצעות בעולם – גרסת הביניים באורך 496 ס"מ או הגרסה הארוכה שאורכה 531 ס"מ. בסיס הגלגלים בשתי הגרסאות זהה – 327.5 ס"מ.

בעוד גרסת הביניים מציעה כושר העמסה של טון בודד וכושר גרירה של 2.1 טון, לגרסה הארוכה כושר העמסה עדיף ב-300 ק"ג, אך כושר גרירה נמוך יותר בפער זהה. סמלת, היואנית של פיאט בישראל, משווקת את שתי הגרסאות עם מנוע הדיזל החזק בהיצע, בנפח 2.0 ליטרים עם הספק של 177 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים ולשתי הגרסאות נתון תאוצה של 9.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

פיאט סקודו. צילום: אתר היצרן.

במובן מסוים הסקודו הוא הדגם הגדול יותר של הדובלו, מסחרית קטנה בעלת 5 מושבים לעומת הסקודו שנועד ל-3 נוסעים. מבחינת הבטיחות, צריך להודות כי פיאט לא העשירה את הרכב המסחרי החדש שלה במגוון מערכות שכולל התראה על סטיה מנתיב, התראה על עייפות נהג ו-2 כריות אוויר.

למרות היותו ושיווקו כרכב מסחרי, הסקודו, שמוצע בישראל בגרסת ואן סגורה, ניתן להסבה כרכב הסעות ל-8 נוסעים מלבד הנהג על ידי מוסך רלונטי כאן בארץ. לסקודו תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והיא משווקת כסטנדרט עם שתי דלתות, וכושר נשיאה של עד 1.3 טון. בהמשך השנה תצטרף גרסה חשמלית מלאה בעלת טווח חשמלי מלא של כ־300 ק"מ. וכמה עולה התענוג? המחיר תחרותי ביחס לסגמנט וכולל 5 שנות אחריות כאשר פיאט סקודו מדיום 2.0 דיזל אוטומט מתחילה ב-250,000 שקל ופיאט סקודו לארג' 2.0 דיזל אוטומט מתחילה ב-260,000 שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


ווימו
צילום: ווימו

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו

לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו,  על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה

רן קידר |
נושאים בכתבה GOOGLE

חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -1.32%  , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה. 

האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain, אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.

הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.

המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".

שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי 

וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.