פיאט סקודו - המסחרית החדשה עם המחיר התחרותי
פיאט סקודו (Scudo) הוא רכב מסחרי בגודל בינוני אשר נחשף לראשונה בשנת 1995, ומשווק כיום בישראל בגרסתו השלישית. הרכב המסחרי החל את דרכו בשיתוף פעולה עם חברת סיטרואן והוא דומה בצורתו לסיטרואן ג'אמפי. פיאט סקודו מוצעת בישראל בשתי תצורות מתוך שלוש המוצעות בעולם – גרסת הביניים באורך 496 ס"מ או הגרסה הארוכה שאורכה 531 ס"מ. בסיס הגלגלים בשתי הגרסאות זהה – 327.5 ס"מ.
בעוד גרסת הביניים מציעה כושר העמסה של טון בודד וכושר גרירה של 2.1 טון, לגרסה הארוכה כושר העמסה עדיף ב-300 ק"ג, אך כושר גרירה נמוך יותר בפער זהה. סמלת, היואנית של פיאט בישראל, משווקת את שתי הגרסאות עם מנוע הדיזל החזק בהיצע, בנפח 2.0 ליטרים עם הספק של 177 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים ולשתי הגרסאות נתון תאוצה של 9.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
פיאט סקודו. צילום: אתר היצרן.
במובן מסוים הסקודו הוא הדגם הגדול יותר של הדובלו, מסחרית קטנה בעלת 5 מושבים לעומת הסקודו שנועד ל-3 נוסעים. מבחינת הבטיחות, צריך להודות כי פיאט לא העשירה את הרכב המסחרי החדש שלה במגוון מערכות שכולל התראה על סטיה מנתיב, התראה על עייפות נהג ו-2 כריות אוויר.
למרות היותו ושיווקו כרכב מסחרי, הסקודו, שמוצע בישראל בגרסת ואן סגורה, ניתן להסבה כרכב הסעות ל-8 נוסעים מלבד הנהג על ידי מוסך רלונטי כאן בארץ. לסקודו תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והיא משווקת כסטנדרט עם שתי דלתות, וכושר נשיאה של עד 1.3 טון. בהמשך השנה תצטרף גרסה חשמלית מלאה בעלת טווח חשמלי מלא של כ־300 ק"מ. וכמה עולה התענוג? המחיר תחרותי ביחס לסגמנט וכולל 5 שנות אחריות כאשר פיאט סקודו מדיום 2.0 דיזל אוטומט מתחילה ב-250,000 שקל ופיאט סקודו לארג' 2.0 דיזל אוטומט מתחילה ב-260,000 שקל.

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל.
הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.
כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום
טסלה Tesla -0.03% נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות.
הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
