
אושר - יבואן זעיר יוכל לייבא עד 60 כלי רכב בשנה
הכנסת אישר בקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב כך שיבואן זעיר יוכל לייבא 60 כלי רכב בשנה, במקום 20 עד עתה.
בנוסף יוכל יבואן זעיר לייבא גם אופנועים וטרקטורונים.
הכנסת אישרה תיקון לרפורמה המובלת על ידי משרד התחבורה שמטרתה להקל על שחקנים קטנים להיכנס לתחום הייבוא המקביל של כלי רכב.
על פי התיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שכאמור אושר בכנסת בקריאה שניה ושלישית, יבואן זעיר שעד עתה היה יכול לייבא בייבוא מקביל עד 20 כלי רכב בשנה, יוכל מעתה לייבא עד 60 כלי רכב בשנה, מה שאמור על פי משרד התחבורה להביא להגברת התחרות בענף הרכב. בנוסף התיקון מאפשר עכשיו גם לייבואן הזעיר ייבוא של אופנועים וטרקטורונים כך שהשירות לכלים המיובאים ינתנו על ידי היבואן הרשמי של המותגים, בדומה לנעשה בתחום הרכב הפרטי.
הרוכש את הרכב דרך יבואן זעיר יוכל לקבל שירותי תחזוקה ותיקונים לרבות 'ריקול' בהתאם לקבוע בחוק.
זה המקום לציין כי לעיתים נתקלים לקוחות שרכשו דגמים בייבוא מקביל בבעיות שירות שכן כלי הרכב המיובאים לא מותאמים לתנאים בארץ, ובחלק מהמקרים היצרן אף לא משתף במידע את היבואן הרשמי בישראל במידע הנדרש לטפל ברכב שכן הרכב כך על פי היבואן לא היה אמור להימכר בישראל. כך נוצר מצב בו גם כשהיבואן הרשמי מעוניין לתת שירות ללקוח, גם אם לא רכש אצלו את הרכב, הוא חסר את המידע הטכני הרלוונטי לתיקון הרכב.
על אף האמור יש לברך על התיקון המגדיל את האפשרות של היבואן הזעיר לייבא כלי רכב, ולהתחרות ביבואנים הרשמיים. כמו תמיד הכלל הקובע יישאר והוא מחייב את הרוכש להיות זהיר ולהפעיל את מלא השיקולים לפני כל רכישה.
ההיתר החדש נקבע כתקף החל ב 19.8.2025 למשך ארבע שנים.
- 3.בני 17/08/2025 13:08הגב לתגובה זועל תהיו מפאי זל לא תעשו זאת בנט יעשה את זה .
- 2.מאיר 16/08/2025 23:18הגב לתגובה זואני נהג מונית סאנג יאנג טיבולי הייתה לי תקלה והיבואן רישמי התחיל ליצעוק עלי כאילו אני אשם .עד שהיתייאשתי ודרך האינטרנט יצרתי קשר עם מכונאי באנגליה שפתר את הבעיה
- 1.עד שלא יתחלף שלטון ביבי הליכוד יוקר המחייה שיא עולמי והחסמים ישארו (ל"ת)אנונימי 14/08/2025 23:40הגב לתגובה זו
- בני 15/08/2025 22:42הגב לתגובה זוויגגיס לצהל את כל החרדים הפרזיטים

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?
ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר
התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.
מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך
ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.
הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.
אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד
בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.
- נפצע בטרמפולינה בטיול בית ספר - וזה הסכום שיקבל
- המשחק הסתיים באשפוז: "המועצה ומשרד החינוך התרשלו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.
