רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

אושר - יבואן זעיר יוכל לייבא עד 60 כלי רכב בשנה

הכנסת אישר בקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב כך שיבואן זעיר יוכל לייבא 60 כלי רכב בשנה, במקום 20 עד עתה. 

בנוסף יוכל יבואן זעיר לייבא גם אופנועים וטרקטורונים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה יבואן זעיר

הכנסת אישרה תיקון לרפורמה המובלת על ידי משרד התחבורה שמטרתה להקל על שחקנים קטנים להיכנס לתחום הייבוא המקביל של כלי רכב.

על פי התיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שכאמור אושר בכנסת בקריאה שניה ושלישית, יבואן זעיר שעד עתה היה יכול לייבא בייבוא מקביל עד 20 כלי רכב בשנה, יוכל מעתה לייבא עד 60 כלי רכב בשנה, מה שאמור על פי משרד התחבורה להביא להגברת התחרות בענף הרכב. בנוסף התיקון מאפשר עכשיו גם לייבואן הזעיר ייבוא של אופנועים וטרקטורונים כך שהשירות לכלים המיובאים ינתנו על ידי היבואן הרשמי של המותגים, בדומה לנעשה בתחום הרכב הפרטי.

הרוכש את הרכב דרך יבואן זעיר יוכל לקבל שירותי תחזוקה ותיקונים לרבות 'ריקול' בהתאם לקבוע בחוק.

זה המקום לציין כי לעיתים נתקלים לקוחות שרכשו דגמים בייבוא מקביל בבעיות שירות שכן כלי הרכב המיובאים לא מותאמים לתנאים בארץ, ובחלק מהמקרים היצרן אף לא משתף במידע את היבואן הרשמי בישראל במידע הנדרש לטפל ברכב שכן הרכב כך על פי היבואן לא היה אמור להימכר בישראל. כך נוצר מצב בו גם כשהיבואן הרשמי מעוניין לתת שירות ללקוח, גם אם לא רכש אצלו את הרכב, הוא חסר את המידע הטכני הרלוונטי לתיקון הרכב.

על אף האמור יש לברך על התיקון המגדיל את האפשרות של היבואן הזעיר לייבא כלי רכב, ולהתחרות ביבואנים הרשמיים. כמו תמיד הכלל הקובע יישאר והוא מחייב את הרוכש להיות זהיר ולהפעיל את מלא השיקולים לפני כל רכישה.  

ההיתר החדש נקבע כתקף החל ב 19.8.2025 למשך ארבע שנים.  


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כפר סבא (עיריית כפר סבא)כפר סבא (עיריית כפר סבא)

פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות

כביש 5503 יתחבר לרשת הדרכים הארצית, ישלב שבילי אופניים, מעבר אקולוגי ופתרונות תחבורה מתקדמים

רן קידר |
נושאים בכתבה כפר סבא

פרויקט תחבורתי חדש בכביש 5503 יחבר את כפר סבא למערך דרכים מתקדם עם שבילי אופניים, צומת חדש ומעבר אקולוגי.

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל מקדמים את תכנון פרויקט שדרוג כביש 5503, מהלך תחבורתי חשוב שיביא להרחבת הדרך לדו־מסלולית, חיבור שכונת המוביל שבכפר סבא לציר המרכזי באמצעות צומת חדש, והטמעה של פתרונות תחבורה מתקדמים הכוללים שבילי אופניים, דרכים חקלאיות ומעבר אקולוגי. 


כפר סבא (עיריית כפר סבא)
כפר סבא (עיריית כפר סבא)


 המהלך מבוצע בתיאום עם תוכנית המתאר הארצית (תמ"ל 1088) ובמטרה לתת מענה לצרכים התחבורתיים והעירוניים ההולכים וגדלים של אזור השרון. התכנון כולל שדרוג משמעותי של מערך הדרכים, תוך שילוב בין בטיחות, נגישות, תחבורה ירוקה וערכי סביבה. 

 במסגרת התכנון מוקדשת חשיבה גם להיערכות עתידית: פיתוח תשתיות נוספות והתאמה לצמיחה האורבנית הצפויה בכפר סבא והאזור כולו. 

 שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לחבר בין הערים לצירים הארציים בצורה חכמה ובטיחותית, תוך דגש על תחבורה ירוקה ונגישה. תכנון כביש 5503 נותן מענה לא רק לצרכים של היום, אלא גם לדורות הבאים, עם שבילי אופניים, תשתיות סביבתיות ותחבורה מותאמת לצמיחה." 

 מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "כביש 5503 הוא דוגמה לשילוב מוצלח בין פיתוח תשתיות לתכנון תחבורתי מתקדם. אנחנו פועלים לחבר את השכונות החדשות ברשויות המקומיות למערך ארצי בטיחותי, מהיר ויעיל, ולהבטיח תנועה רציפה גם בשטחים העירוניים וגם הבין-עירוניים." 

לנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולסלנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולס

מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?

ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר  

יואב פולס |

אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.

ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.

חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות. 

אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.


חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.