ג'נסיס GV70 עדכנית - החל מ 400.0 אש"ח
כלמוביל יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל החלה בשיווק מתיחת הפנים של הג'נסיס GV70, קרוסאובר ספורטיבי בסגמנט D-SUV של מותג הפרימיום הקוריאני. החל מ - 400.0 אש"ח ועד ל - 540 אש"ח.
כלמוביל, יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה את מתיחת הפנים של ה GV70, הקרוסאובר פרימיום של היצרנית.
תעודת חובה: | |
קטגוריה | קרוסאובר פרימיום – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.715 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | 2.5 ליטר טורבו בנזין / 3.5 טורבו בנזין V6. הנעה כפולה. תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים |
הספק ומומנט | 300 כ"ס ו 43 קג"מ / 375 כ"ס ו 54 קג"מ |
צריכת דלק | 9.8 ק"מ לליטר ב – 2.5 ליטר / 8.9 ק"מ לליטר ב – 3.5 ליטר |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. |
מחיר | 400.0 אש"ח / 460.0 אש"ח / 540.0 אש"ח |
מתיחת הפנים של ה GV70 הוצגה בעולם בסוף אפריל השנה, החלה להימכר בדרום קוריאה ב 8.5.25, ומהר מאוד היא מגיעה לישראל. הדגם עבר מתיחת פנים חיצונית קלה, חישוקים חדשים, עידכון קל ליחידות התאורה ועוד. העיצוב הפנימי העדכני כבר מורגש יותר עם מסך OLED בגודל ''27 שחלקו לוח המחוונים של הרכב, וחלקו מולטימדיה. מערכת השמע מבית Bang & Olufsen (בדגמי הלקשרי והספורט) ועוד.
ל - GV70 שני מנועים לבחירה, מנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר המפיק 300 כ"ס ומומנט של 43 קג"מ. התאוצה מ – 0 ל – 100 אורכת 6.2 שניות והמהירות המירבית 240 קמ"ש. התצורה השניה היא עם מנוע טורבו בנזין בתצורת V6 בנפח 3.5 ליטר המפיק 375 כ"ס ומומנט של 54 קג"מ. התאוצה מ – 0 ל – 100 אורכת 5.2 שניות, והמהירות המירבית 250 קמ"ש.
- ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
- ג'נסיס פותחת אולם לרכבי יד שניה - ג'נסיס סרטיפייד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דגמי הפרימיום והלקשרי מצויידים במנוע ה – 2.5 ליטר, ואילו דגם הספורט מקבל את מנוע ה – 3.5 ליטר V6 .
רשימת האבזור ארוכה ונדיבה כבר מדגם הפרימיום הכוללת תאורת welcome עם לוגו, מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, כיוונון הגה חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי נפתח, תא מטען חשמלי ועוד ראישמת איבזור ארוכה. דגם הלקשרי מוסיף דיפון פנימי מאלומיניום, מסאג' המושב הנהג, ריפודי עור, מערכת שמע משודרגת מבית B&O ועוד. דגם הספורט כולל בנוסף חישוקי ''21, מתלים אדפטיביים ועוד.
בתחום הבטיחות מצויידים כל דגמי ה GV70 החדשים במרבית מערכות הבטיחות האקטיביות הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקקים, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, שמירת נתיב, ניטור עירנות נהג, התרעה למניעת שכחת ילדים, מצלמות 360 ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 8 המקסימלי.
- זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
- קורבט וקאדילק בהנחות של עשרות אלפי שקלים; והנחות נוספות של היבואנים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
המחיר מתחיל ב 400.0 אש"ח לדגם פרימיום, 460.0 אש"ח ללקשרי ו – 540.0 אש"ח לספורט.

זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר.
אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות
פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני
הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך
4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range / חשמלית
כפולה בדגם Krypton |
הספק ומומנט | 422 כ"ס / 44.9
קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton |
סוללה וטעינה | 75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw |
טווח ותקן | 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP. |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap |
מחיר | 234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה. יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.
פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.

צ'רי FX EV - מלך הגיולים של אוגוסט
ביום האחרון של חודש אוגוסט שידרו יבואני הרכב 8044 כלי רכב חדשים למחשבי משרד הרישוי. נתון אחד קפץ לנו לעין והוא שביום אחד שודרו 1884 כלי רכב מדגם אחד ויחיד - צ'רי FX חשמלי, שחלקם נרשם על שם 'פרטי', וחלקם על שם 'חברה'.
ענף הרכב ממשיך למסור מכוניות חדשות, כ– 220,000 כאלה נרשמו עד הבוקר על ידי היבואנים. הרישום בנתוני משרד הרישוי אורך מספר ימים, כך שמספר זה יגדל בימים הקרובים ויעבור בקלות את ה 225,000 כלי רכב, ואף למעלה מזה.
תקנות התעבורה בישראל מחייבות את יבואני הרכב לרשום בעלים כלשהם לכל רכב עד שנה מיום ייצור הרכב. זה יכול להיות לקוח פרטי, חברת ליסינג או היבואן עצמו. אם הרכב לא נמכר במהלך השנה מיום ייצורו, הוא עובר תהליך שנקרא 'גיול' (מלשון גיל) ונרשם במשרדי הרישוי.
נתוני חודש אוגוסט עדיין מתגבשים, וכאמור ממשיכים להירשם, אבל יום אחד ספציפי, ה – 31 באוגוסט גרם לנו להרמת גבה, שמיד אחריה נכנסנו לעומק הנתונים.
גם בגלל תופעת ה'גיול', ביום האחרון של אוגוסט נרשמו במאגרי המידע של משרד הרישוי 8044 כלי רכב בסה"כ. התפלגות כלי הרכב שנרשמו רק ביום אחד ויחיד, ה 31.8.25 הם 3067 כלי רכב חשמליים (38.1%), 3580 כלי רכב עם מנוע בנזין ( 44.5%), 958 כלי רכב בתצורת הנעה של פלאג אין הייבריד (11.9%) ויתר ה- 439 עם מנוע דיזל (מתוכם 309 לנדקרוזרים).
- רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל הנתון שתפס לנו את העין הוא כמות הרישומים של הצ'רי FX EV עם 1884 יחידות שנרשמו ביום אחד כאמור. נתון זה לא בהכרח מייצג רק מכירה ללקוחות, אלא ככל הנראה גיול בהיקף משמעותי של כלי רכב, ובכמות חריגה בשוק.