עד 44 טון - כלמוביל מבקשת לחשמל את השינוע המסחרי
כלמוביל, מהיבואנים המובילים בישראל, השיקה סדרת מסחריות חשמליות החל מהובלה פנים עירונית ועד ראש גורר במשקל 44 טון.
כלמוביל, מיבואניות הרכב המובילות בישראל השיקה סדרת מסחריות חשמליות, החל ממרצדס ויטו חשמלי לחלוקה עירונית ועד לראש גורר במשקל של עד 44 טון, ועם טווח של 500 ק"מ.
הפתרונות מבית מרצדס שהוצגו, מצטרפים לשלוש משאיות מימן מתוצרת יונדאי המיובאות גם הן על ידי כלמוביל. משאיות המימן נמצאות בפיילוט בצפון מזה כשנתיים, במסגרת בחינה משותפת לכלמוביל, סונול ובז"ן.
המרצדס ויטו, דומה חיצונית עד כדי זהה למרצדס ויטו המוכר, עם אורך כולל של 5.37 מטר ובסיס גלגלים של 3.43 מטר. ל eVito מנוע חשמלי בהספק של 115 כ"ס, סוללה בקיבולת 60Kwh וטווח מוצהר של 262 ק"מ, המעידים על שימוש לתחום ה Last Mile. כלומר זה הרכב שיעביר סחורה וציוד ממרלוג הממוקם מחוץ למרכזים האורבניים לתוך המרכזים.
- יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה eSprinter L2 הוא המרכיב הבא בשינוע החשמלי לפי כלמוביל, זהה כמובן למרצדס ספרינטר המוכר, אורך הכולל 6.088 מטר, בסיס גלגלים של 3.665 מטר, ומשקל כולל של 3990 ק"ג, כלומר מורשה לרישיון ב' ישן. ל eSprinter L2 מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס, וסוללה בקיבולת של 81Kwh. הטווח המוצהר עומד על כ 300 ק"מ.
אחיו הגדול יותר ה eSprinter L3 כבר מחייב רישיון C1 (רישיון ג') עם משקל כולל של 4250 ק"ג, אורך של 7.124 מטר ובסיס גלגלים של 4.325 מטר. מנוע בהספק של 204 כ"ס וסוללה בקיבולת 113Kwh מאפשרים טווח של כ 400 ק"מ.
נבחרת המשאיות החשמליות של כלמוביל מתחילה עם ה eCanter משאית חשמלית במשקל של עד 8850 ק"ג. ל eCanter מנוע חשמלי בהספק של כ - 173 כ"ס ומארז המורכב משתי סוללות בקיבולת 80Kwh כל אחת, וביחד 160Kwh. בגלל המשקל הטווח מוגבל משהו ל – 200 ק"מ, אולם כמו לכל כלי המסחריות החשמליות שהוצגו, גם ל eCanter אפשרות לטעינה מהירה DC מה שמאפשר עצירה לטעינה זריזה ולהמשיך בעבודה.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
המפלצות של מרצדס, משאיות ה Actros גם הן מקבלות הסבה לחשמל, כאשר ה eActros400 פותחת עם מנוע חשמלי בהספק של מעל 550 כ"ס, ומשקל כולל של 27.0 טון. מארז הסוללות בקיבולת 448Kwh מאפשר טווח של 400 ק"מ, וכמובן אפשרות לטעינה מהירה DC.
את סדרת המסחריות החשמליות סוגרת ה eActros600, ראש גורר במשקל של עד 44 טון, עם מנוע חשמלי בהספק של עד 436 כ"ס, מארז סוללות בקיבולת של 621Kwh המאפשר טווח של עד 500 ק"מ. כמובן שגם כאן אפשרות לטעינה מהירה DC.
עוד הציגו בכלמוביל את פתרונות הטעינה והאגירה של כלמוביל אנרג'י, לרבות עמדות טעינה מהירות ניידות היכולות לשמש גם את המסחריות ולשמש כהארכת טווח או לחירום, וכמובן מאפשרות טעינת כלי רכב חשמליים פרטיים שנתקעו בדרך ללא חשמל (ואנחנו ממש לא ממליצים לחיות על הקצה עם כלי רכב חשמליים אלא לתכנן את המסלול כך שלא תיתקעו ללא חשמל).
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
רכב צמוד נראה כהטבה, אך הוא מקטין את השכר הנטו • שווי שימוש של רכב של 180,000 שקל יכול לעלות לעובד 16-24 אלף שקל בשנה • ככל שהשכר גבוה יותר, העלות האמיתית עולה
עובדים רבים מקבלים רכב צמוד מהעבודה ורואים בכך הטבה משמעותית, אך לא תמיד מבינים את ההשפעה הכלכלית הישירה על הנטו שלהם. למרות שהרכב מסופק על ידי המעסיק, הוא נחשב לצורך מס כהטבה על פי "שווי שימוש" - סכום תיאורטי שמתווסף לשכר הברוטו החייב במס, וכתוצאה מכך מקטין את השכר הנטו בפועל.
כך נראה החישוב
נניח רכב במחירון ובשווי שימוש של 180,000 שקל - מחיר די נפוץ לרכבי משפחה או רכבי יוקרה בינוניים:
שווי השימוש החודשי: 2.48% מהמחירון = 4,464 לחודש לחודש שווי שימוש שנתי: כ-53,568 שקל
סכום זה מתווסף לשכר הברוטו החייב במס, וגורם לעובד לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי גבוהים יותר.
עובד שמרוויח 20,000 שקל ברוטו:
- השכר החייב במס: 20,000 + 4,464 = 24,464 שקל בחודש
- תוספת המס החודשית: כ-1,340-1,600 שקל (בהתאם לסטטוס המשפחתי ונקודות הזיכוי)
- העלות השנתית לעובד: כ-16,000-19,000 שקל
משמעות: העלות נטו האמיתית בחודש היא כ-1,500 שקל.
עובד שמרוויח 30,000 שקל ברוטו
- השכר החייב במס: 30,000 + 4,464 = 34,464 שקל בחודש
- תוספת המס החודשית: כ-1,750-2,000 שקל (בגלל מדרגות מס גבוהות יותר)
- העלות השנתית לעובד: כ-21,000-24,000 שקל
משמעות: העלות נטו האמיתית בחודש היא מעל 1,800 שקל.
המסקנה: ככל שהשכר גבוה יותר, הרכב הצמוד יקר יותר
אותו רכב בדיוק עולה לעובד בעל השכר הגבוה יותר, בגלל מדרגת המס שלו.
שאלות ותשובות - רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
