עזריאלי שוקלת להנפיק את Green Mountain - המנייה קופצת ב-5%
עזריאלי עזריאלי קבוצה -1.22% ממשיכה לפעול להתעצמות בתחום מרכזי המידע - אחרי שמכרה את אחזקותיה (32.5%) בחברת קומפאס לפי שווי של 5.7 מיליארד דולר, בעקבותיו רשמה רווח של 1.3 מיליארד שקל, דיווחים בחו"ל אומרים שהחברה מחפשת להתרחב בתחום דרך החברה הנורבגית Green Mountain שבבעלותה המלאה.
לפי ההערכות, השווי של Green Mountain בהנפקה הפוטנציאלית יכול להגיע ל-3.2 מיליארד דולר (מעל 12 מיליארד שקל), כאשר הבורסה בה תונפק ככל הנראה תהיה בורסת לונדון. עזריאלי רכשה את החברה ב-2021 תמורת 2.8 מיליארד שקל. הידע מגיע מגורמים המקורבים לחברה כאשר בעזריאלי וב-Green Mountain לא סיפקו תגובה רשמית.
מגזר הדאטה סנטרס אצל עזריאלי מהווה כ-20% מנכסי הקבוצה, ורוב רווחי השערוך בסך 177 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון השלישי הגיעו מ-Green Mountain. בשנה שעברה עזריאלי דיווחה כי Green Mountain תקים קמפוס דאטה סנטרס לחברת טיק-טוק בנורבגיה, וכי היא צופה שהוא יכניס לה NOI שנתי של כ-79 מיליון דולר. לדברי עזראילי, קמפוס הדאטה סנטרס יורכב ממספר מבנים עם קיבולת הספק (חשמל) בהיקף של 90 מגה-וואט.
לפי הדיווחים, עזריאלי כבר נמצאת במגעים עם מספר יועצים לגבי הנפקה של החברה הנורבגית, כאשר נשקל גם סבב גיוס ממשקיעים פרטיים. בכל מקרה, גם אם אכן תגיש בקשה להנפקה השנה, המסחר במניות החברה ככל הנראה יתחיל לקראת סוף השנה או תחילת השנה הבאה.
ה-NOI של הקבוצה ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-535 מיליון שקל לעומת כ-513 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-4%. הגידול נובע בעיקר מעליה בשכ"ד בקניונים ובמשרדים, והוא קוזז בחלקו עקב אי הכללת תוצאותיה של Compass כבר ברבעון הנוכחי. ה-NOI מנכסים זהים גדל ברבעון בכ-6%.
ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן הסתכם ברבעון בכ-367 מיליון שקל לעומת כ-321 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-14%. סך ה-FFO הסתכם ברבעון בכ-398 מיליון שקל לעומת כ-330 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-21%.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳