נקסט ויז'ן קיבלה הזמנה של 10 מיליון דולר

מתחילת השנה דיווחה החברה על 7 עסקאות בשווי של 27 מיליון דולר. המניה זינקה ב-116% מתחילת השנה 
נחמן שפירא | (1)

חברת נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 1.85%  העוסקת בפיתוח וייצור מצלמות יום ולילה מיוצבות לכלי רכב וכלי טיס קיבלה  הזמנה לרכישת מצלמות ומוצרים נוספים של החברה בתמורה ב-10 מיליון דולר.

נקסט ויז'ן תספק את מלוא ההזמנה, באופן הדרגתי, במהלך השנים 2023 -  2024.  10% מהתמורה תשולם כמקדמה ויתרת התמורה תשולם במספר תשלומים, בהתאם למועדי אספקת המוצרים ללקוח בתוך 30 ימים לאחר מועד אספקת המוצרים בכל משלוח.

עסקה זו מצטרפת לעסקאות קודמות לרכישת מצלמות ומוצרים נוספים של החברה, כך שמתחילת שנת 2023 דיווחה נקסט ויז'ן על שבע הזמנות מלקוחות בהיקף כולל של כ-27 מיליון דולר.

צבר ההזמנות, עליו דיווחה החברה נכון לסוף הרבעון הראשון לשנת 2023, נאמד בכ-25.4 מיליון דולר, גבוה ב-36% מצבר ההזמנות נכון לסוף שנת 2022, שהסתכם בכ-18.6 מיליון דולר.

יו"ר נקסט ויז'ן, חן גולן: "אנו ממשיכים לפעול להמשך הרחבת וגיוון קהל לקוחותינו לצד הגדלת היצע הפתרונות שאנו מספקים. עסקאות בסדר גודל, דוגמת העסקה עליה אנו מדווחים היום, מחזקות מאוד את מעמדה העסקי והתחרותי של החברה ואת ההכרה הבינלאומית לה זוכה החברה. אנו פועלים להמשך צמיחה רווחית מהירה, זאת על מנת להגיע ליעד צמיחה בשנת 2023 בשיעור של כ-70% ולהגיע למכירות של כ-44.2 מיליון דולר".

הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2023 הציגו עלייה משמעותית בהכנסות שהסתכמו ב-8.5 מיליון דולר לעומת הכנסות של 5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 72.2%.

הרווח הגולמי הסתכם ב-5.8 מיליון דולר (כ-68.2% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 3.1 מיליון דולר (כ-63.3% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-4.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל - עלייה של 93%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

נקסט ויז'ן רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 4.1 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של פי 2.5.

מניית נקסט ויז'ן הכפילה את עצמה מתחילת השנה וזינקה ב-116% מתחילת השנה למחיר של 16.2 שקל ושווי שוק של 1.286 מיליארד שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 25.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    השקעה לטווח ארוך חברה בצמיחה (ל"ת)
    איציק 28/06/2023 11:30
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳