גיל אגמון מנצל רגולטור רדום ועושק את הציבור - לא תאמינו כמה מרוויחים על מכירת מאזדה
דלק רכב דלק רכב 5.73% של גיל אגמון (43.59%) היא אחת מיצרניות המזומנים הגדולות מבין החברות הנסחרות. זה תמיד היה, אבל אחרי הקורונה זה התחזק. יבואני הרכב ניצלו את המחסור ברכבים כדי להעלות מחירים. המחירים לא ירדו בהמשך וכך נותרה רווחיות מאוד גבוהה, לא הגיונית. מבקר המדינה קרא לרווחים האלה - רווחים עודפים של יבואני הרכב. הוא אמר את זה שהחברות הרוויחו פחות מחצי מהיום. היום זה כבר פשוט גזל.
האמת מאחורי מחירי הרכב היא מאוד פשוטה. מצד אחד מסים ענקיים של אפילו קרוב ל-50% מסך המחיר, כאשר בנוסף יבואן הרכב לוקח מהמחיר את הרווח שלו - לפחות 25%. רק שבוחנים את זה לעומק מבינים שזה יותר גרוע. דלק רכב קונה מאזדה ב-30 אלף שקל מהיבואן ומקבלת מהצרכן 60 אלף שקל אחרי העברה למסים. היא מרוויחה על יבוא רכבים 50%. הוצאות תפעוליות נמוכות, משאירות רווח ענק בשורה התחתונה.
אז הם יגידו לכם, מה פתאום זה 25% של רווחיות, אבל כל עניין המסוי הוא רק סכומים שעוברים דרך החברה - היא מקבלת מס מהרוכשים ומעבירה לרשות המס. היא צינור להעברת כספים למדינה. תנטרלו את הצינור הזה שאין לו חשיבות לעסק ותגלו רווחיות מוגזמת, מנופחת ולא מידתית. תגלו שיש קרטל של יבואני רכב ששומר על עצמו, עם לובי חזק גם בכנסת שמצליח לשמור על רווחים אסטרונומיים ואף להגדיל אותם בגלל רגולטור רדום.
זה על חשבוננו. מחירי הרכב היו יכולים להיות נמוכים והגיוניים יותר אלמלא הניצול של יבואני הרכב, אבל נעבור לזווית השנייה - הזווית של המשקיעים. דלק רכב הוכיחה למשקיעים שלה שהיא השקעה משתלמת כשלמרות ההשקעה בורידיס והנפקה לצד רכישת אינפיניה, היא עדיין מרוויחה סכומי עתק מתחום הרכבים. אז המניה אומנם יורדת לאחרונה יחד עם כל השוק, אבל בסה"כ היא בשנים האחרונות מספקת תשואה מרשימה כששוויה כעת 3.3 מיליארד שקל.
- האם הרכב החדש מהיבואן אכן חדש וללא נזק?
- מירי רגב מרחיבה את אפשרויות יבוא הרכב לישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחסור ברכבים בתקופת הקורונה (ב-2020) הביא כאמור לזינוק חד בביקושים ב-2021, המכירות עלו, הרווחים זינקו וכך גם המזומנים. גם ההתמתנות היחסית ב-2022 הייתה גבוה ב-76% מהמספרים של 2020. אם לא די בכך, המצב התחבורתי בישראל בו פרויקטי תחבורה ציבורית נתקעים במשך שנים ואף עשרות שנים, תורם לא מעט ליבואני הרכב לאור ההבנה של האזרחים כי מוטב להיתקע בפקק עם רכב בפרטי ולא להסתמך על תחבורה ציבורית.
אז לרוכשי המאזדות כואב בכיס, וזה לא רק מאזדות, דלק רכב מייבאת גם פורד ו-BMW. החברה מייצרת עליהם רווחיות חריגה. אבל המשקיעים רואים מול העיניים חברה מגוונת (יבוא רכבים וורידיס) שנסחרת ב-3.2 מיליארד שקל ומרוויחה 720 מיליון שקל בשנה. מכפיל רווח של 4.5.
- בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית
- הכשרת הישוב מגייסת כ-100 מיליון שקל מהמוסדיים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
הנה תזרים המזומנים של החברה, הרווחים וההכנסות לפי מגזרים:
- 14.חיים דרוק 24/05/2023 14:24הגב לתגובה זוגיל אגמון ושאר טייקוני קרטל הרכב הם חזירי יבלות. אבל מי שהשם בעיקר זה הציבור המטומטם שחייב להחליף מכונית כל שנתיים . לא יקרה כלום אם נחזיק מכונית חמש/ שש שנים . ברגע שהעסק ירגע פתאום תראו שאפשר להוריד את המחיר משמעותית . לא יקר כלום אם החזירים ירויחו רק עשרת אלפים שקל על רכב ולא שישים אלף .
- כלכלן 15/06/2023 10:03הגב לתגובה זואתה אומר קפיטליזים חזירי. אבל זה דווקא רגולציה שמביאה עלינו את המחירים הנ"ל. דמיין עולם בו אתה יכול ליבא לישראל רכב ללא מיסים , או לחילופין עם מס דומה למיסוי באירופה. או אז יש תחרות ומחיר הרכב ירד- זה ידידי נקרא שוק חופשי או קפיטליזם בשבילך. מה שיש היום זה שוק סגור ורגולטורי פרי מחשבה שמאלית כלכלית
- 13.הקציצה 05/05/2023 14:00הגב לתגובה זוממתי מי שמשווק מוצר כלשהו צריך לשים לעצמו קו אדום למחיר? מי שצריך לשמור על הצרכנים זה הצרכנים עצמם והממשלה. אבל הצרכן הישראלי רחוק מלהיות שקול ומחושב והממשלה, אוי הממשלה - לא יודעת שובע. גם גובה מיסים שערורייתיים מכל הבא ליד וגם הורגת כל יוזמה ראויה לתחבורה ציבורית יעילה. אז על מי בדיוק הטרוניה?!
- 12.גק 04/05/2023 10:24הגב לתגובה זוממשלה והעומד בראשה דואגים לעצמם בלבד זה שלא יכנס לכלא ואלה שהכסא חשוב להם
- 11.עם גב של האוצר ובתי המשפט אפשר להשתולל (ל"ת)ZSSSSSSSSS 05/04/2023 14:10הגב לתגובה זו
- 10.פשוט עושק אבל היכן הרגולטור? (ל"ת)עדי 04/04/2023 13:23הגב לתגובה זו
- קצת מציאות 04/04/2023 15:02הגב לתגובה זובדלק רכב עושה את חשבונו ומגיע להחלטה. רגולטור צריך להיות על מונופול. דלק רכב יבואן חזק - אך רחוק ממעמד מונופוליסטי!
- כלכלן 15/06/2023 10:05אינך יודע מהי תחרות חפשית
- 9.אהרון 04/04/2023 10:31הגב לתגובה זוהאבא שהיה מנכל דלק בזכות תשובה שקנה את דלק ובזכות הבנקים שנתנו לו עוד ועוד אשראי גם בזכות האבא שהיה מנכל האוצר כך גיל החמוד הפך למיליארדר ולא מסתפק רוצה עוד ועוד
- 8.ערסים וחרדים מצביעים ביבי ומשלמים הכל המחיר כפול (ל"ת)מדינה של מטומטמים 04/04/2023 09:28הגב לתגובה זו
- 7.אזרחים עשוקים 04/04/2023 04:31הגב לתגובה זווכאשר מגישים תביעות ייצוגיות, בית המשפט העליון דוחה אותן וכך הוא "משלם" לטייקונים על תמיכתם בו.
- 6.ושום מילה 03/04/2023 15:53הגב לתגובה זוהאתר שלכם,פחות הקלקות
- 5.נהג 02/04/2023 20:10הגב לתגובה זוזה ששולי הרווח של יבואני הרכב גבוהים זה נכון ולא מוצדקאבל מה עם העובדה שהמדינה לוקחת 60,000 ₪ מס על רכב שעלה ליבואן 30,000 ₪?! זה תקין בעיניך???????
- 4.אז למה המניה יורדת ? (ל"ת)עופר 02/04/2023 15:22הגב לתגובה זו
- מיכאל 07/04/2023 00:01הגב לתגובה זוהיום אוהבים מאזדה. מחר חותכים את הביקוש בחצי כי איזה רכב אחר יותר מוצא חן בעיני הציבור. זה כבר קרה בשנים עברו למאזדה. זה ענף תנודתי ומסוכן אבל הרווח והדיביבדנד במניה הזו תמיד יפה. יש סיכון משמעותי לירידה בתוצאות בשנים הבאות למרות זאת.
- 3.מושון 02/04/2023 14:51הגב לתגובה זויש כל כך הרבה רכבים משומשים מעולים. אם כולם היו כמוני היה מיתון בארץ...
- 2.אנונימי 02/04/2023 13:29הגב לתגובה זופוליטיקאים מושחתים ויבואנים תאבי בצע זה שילוב קטלני. לאף אחד לא אכפת באמת מהאזרחים כסף ליהודים זה כמו דם לכרישים!
- 1.לדעתי 02/04/2023 12:52הגב לתגובה זובוודאות
- מבין2 11/06/2023 15:09הגב לתגובה זובגלל זה הפראיירים המיושנים יורדים ומאבק עולה.
- אין תחרות 02/04/2023 14:06הגב לתגובה זואתה טועה כי היבואנים ה"מסורתיים" הם גם יבואני הרכבים החשמליים
ניר דקל - מנהל ענף נדל"ן ישראל, כלל ביטוח ופיננסים. קרדיט: סיון פרגכלל ומכלול מימון משקיעות בקרן לקידום שוק הדיור להשכרה בישראל
הקרן, בהיקף של 400 מיליון שקל, תציע פתרון שיאפשר ליזמי נדל"ן להתגבר על חסמי המימון בהקמת הפרויקטים להשכרה ארוכת טווח; מדובר בקרן ראשונה מסוגה בישראל
כלל ביטוח ופיננסים כלל עסקי ביטוח 4.12% ומכלול מימון מכלול מימון 1.51% ישקיעו בקרן, ראשונה מסוגה, שתעמיד מימון משלים ליזמים ולחברות נדל"ן למימון פרויקטים של דיור להשכרה ארוכת טווח.
קרן המימון, בהיקף של 400 מיליון שקל, הינה יוזמה של מכלול ושלושה שותפים אשר גם ינהלו אותה, רואי החשבון נודרי זיזוב וגיל ציק (בכירים לשעבר בקבוצת עופר השקעות) ועו"ד אריאל שימקביץ יזם בתחום הנדל"ן ובעל משרד עורכי-דין המתמחה בעסקאות נדל"ן מורכבות.
שותפים ומנהלי הקרן, מימין לשמאל: רו"ח גיל ציק, רו"ח נודרי זיזוב, עו"ד אריאל שימקביץ. קרדיט לצלם: דורון לצטר
עם עליית הריבית בשנים האחרונות, יזמים וחברות נדל"ן חווים קושי לממן פרויקטים בשיעורי מימון להם הורגלו טרם עליית הריבית.
הפתרון שמציעה הקרן מספק את המענה הנדרש הן לצרכי היזם והן לצרכי הבנק המממן בתקופת ההקמה ובתקופת ההנבה. בהתאם, יתאפשר ליזמים להעמיד הון עצמי נמוך משמעותית מההון שנדרש כיום להעמיד לבנק המממן, לצרכי הקמת פרויקטים בייעוד להשכרה לטווח ארוך.
- אלרוב: רווח של 139 מ' שקל ברבעון, מתוכו 91 מני"ע
- יורם נוה: "סיימנו שנה מאוד חזקה - אנחנו אופטימיים לגבי העתיד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך השנים האחרונות שווקו על ידי המדינה באמצעות מכרזי "דירה להשכיר" עשרות אלפי יחידות דיור כדי לנסות ולייצר מסה קריטית של דירות להשכרה. אולם, עליית שיעור הריבית הקשתה על יזמים שזכו במכרזים לקדם את הפרויקטים, בשל אתגר התשואה מהשכירות (פחות מ - 3%) אל מול תשלומי הקרן והריבית שנדרשים על ההלוואה לאחר תקופת ההקמה.

