אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי
צילום: יח"צ
דוחות

ויקטורי: עלייה של 36% בהכנסות שעמדו על 604 מיליון שקל

החברה מסכמת רבעון מוצלח נוסף עם זינוק של 128% בשורה התחתונה בזכות שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית לצד העלייה במכירות; "אנו מצפים לצמיחה מהירה גם בשנת 2021"
איתן גרסטנפלד | (2)

רשת הסופרמרקטים ויקטורי 0%  דיווחה על עלייה של 36% בהכנסות הרבעון הרביעי ל-604 מיליון שקל, לצד זינוק של 128% ברווח הנקי שהגיע ל-16 מיליון שקל. בשנה האחרונה זינקה מניית החברה בכ-53%.  המכירות ברבעון הרביעי של 2020 הסתכמו בכ-604 מיליון שקל, גידול של כ-36% בהשוואה ל-444 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  בשורה התחתונה, הרווח הנקי בכ-15 מיליון שקל, גידול של כ-128.2%, לעומת 6.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול ברווח הנקי מיוחס לעלייה במכירות וברווח הגולמי. הרווח הגולמי, הסתכם בכ-153.3 מיליון שקל, עלייה של כ-37% בהשוואה לרווח גולמי של כ-111.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עלה במעט והסתכם בכ-25.4%, לעומת כ-25.2% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי (לפני הוצאות והכנסות אחרות) קפץ בכ-84.4%  ועמד על כ-25.8 מיליון שקל (כ-4.3% מההכנסות), בהשוואה לכ-14 מיליון שקל (3.2% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "במהלך משבר הקורונה ולאחריו פעלה הרשת באופן שוטף על מנת להמשיך ולספק את כל המוצרים לקהל הלקוחות באמצעות המטה וצוות העובדים המדהים של הרשת, להם תרומה מכרעת להצלחה שלנו בשנה מורכבת זו." "שנת 2020 היתה שנה חזקה, שמשבר הקורונה העצים אותה, מאחר ומרבית הסניפים שלנו ממוקמים בלב הערים, במקביל לפתיחת סניפים במקומות בהם לא פעלה הרשת. אנו מצפים לצמיחה מהירה גם בשנת 2021 בין היתר מהמשך צמיחת השוק, פתיחת סניפים חדשים, רכישת סניפים מרשתות מתחרות וכן תרומה מהסניפים בקניון איילון וקניון מלחה, עם פתיחת הקניונים וחזרת קהל הלקוחות." "הצמיחה החזקה של הרשת הובילה לשיפור בתנאי הסחר של החברה תוך שיפור רווחיות ועלייה לרווח גדול יותר. לויקטורי נזילות גבוהה ויציבות פיננסית המאפשרת לנו להמשיך לצמוח אורגנית וכן באמצעות רכישות. אנו מאמינים כי אמון הלקוחות הקיימים והחדשים יוביל להמשך מגמת הצמיחה תוך יצירת ערך לכלל בעלי המניות של ויקטורי."

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בן 22/03/2021 16:37
    הגב לתגובה זו
    לכו לסופר ויקטורי בגדרה ותראו מה זה גועל.
  • 1.
    חיים 21/03/2021 11:48
    הגב לתגובה זו
    ויקטורי רמאים ומורידים את המחירים רק לשעות שמתבצעת בדיקה על ידי תוכניות החדשות.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


איציק בן אליעזר מנכ"ל גילת טלקוםאיציק בן אליעזר מנכ"ל גילת טלקום
דוחות

גילת טלקום: עליה של 4% בהכנסות, הרווח הנקי הוכפל - הצבר עוקף את ה-50 מיליון דולר

ה-EBITDA המתואם הגיע לכ-3.8 מיליון דולר, הרווח הנקי עלה מ-1.06 ל-2.06 מיליון דולר וצבר ההזמנות הגיע לכ-50.18 מיליון דולר עד 2030
מנדי הניג |
נושאים בכתבה גילת טלקום

גילת טלקום גילת טלקום 0%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי עם המשך התרחבות בפעילות האינטרנט, שירותי התקשורת והמגזר הממשלתי. החברה פועלת בישראל ובאפריקה ומחזיקה בתמהיל פעילות הכולל אינטרנט קמעונאי, שירותי ענן, פתרונות תשתית וחוזים ממשלתיים.

ברבעון השלישי ההכנסות עלו מ-19.2 מיליון דולר ל-20.07 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי עלה מ-1.06 מיליון דולר ל-2.06 מיליון דולר, עלייה של כמעט 95% לעומת הרבעון המקביל. בנטרול השפעות שערוך אופציות, הרווח המתואם הגיע ל-4.556 מיליון דולר.

הרווחיות הגולמית עלתה ל-27.7% לעומת 23.6% אשתקד. ה-EBITDA המתואם עלה ל-3.8 מיליון דולר, לעומת 2.56 מיליון דולר ברבעון המקביל. התזרים החופשי הסתכם בכ-2.63 מיליון דולר לאחר שעמד על כ-1.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. צבר ההזמנות החתום של החברה עמד על כ-50.18 מיליון דולר, נכון למועד פרסום הדוח, עם אופק התקשרות המגיע עד שנת 2030.

בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרווח הנקי הגיע לכ-3.2 מיליון דולר, פי 2.3 מהתקופה המקבילה. ה-EBITDA המצטבר לתקופה הגיע לכ-9.8 מיליון דולר, לעומת 6.2 מיליון דולר בשנה הקודמת. בנטרול תשלומים מראש הקשורים לעסקת בזק, התזרים המצטבר עלה לכ-3.16 מיליון דולר לאחר שבתקופה המקבילה נרשם תזרים שלילי של 0.818 מיליון דולר.

חטיבת הממשלה רשמה הכנסות של כ-13 מיליון דולר ברבעון, עלייה של כ-23%. חטיבת האינטרנט והענן הציגה רווח ישיר של 106 אלף דולר, עלייה של יותר מ-140% לעומת אשתקד. פעילות האינטרנט הגיעה לכ-16 אלף לקוחות פרטיים וכ-300 לקוחות עסקיים. פעילות אפריקה פעלה במבנה מצומצם והמשיכה לייצר התקשרויות חדשות עם גופים מוסדיים.