תוצאות חזקות לטיב טעם - הרווח יותר מהוכפל - 16 מיליון שקל
רשת המרכולים טיב טעם 0.03% דיווחה על צמיחה של 13.6% בהכנסות הרבעון השני לרמה של 410.8 מיליון שקל, הרווח הנקי יותר מהוכפל והסתכם בכ-16 מיליון שקל. מניית החברה זינקה בכ-56% מתחילת השנה והחברה נסחרת כעת במכפיל 12 על הרווח של 12 החודשים האחרונים - עדיין המניה הזולה ביותר מבחינת מכפיל הרווח ביחס למתחרות. המנכ"ל, חגי שלום: "לקראת חגי תשרי נוזיל כ-1,000 מוצרים נוספים".
סך מכירות הקבוצה ברבעון השני של 2020 הסתכמו בכ-410.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-361.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-13.6%.
הרווח הנקי ברבעון השני עלה בשיעור 111.6% והסתכם בכ-15.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-7.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עוד מדווחת החברה על גידול ב-EBITDA המתואם (בנטרול השפעת תקן IFRS16) בכ-103.5% לכ-35.9 מילוני שקלים ברבעון השני של השנה, בהשוואה לסך של 17.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מקור: דוחות כספיים של טיב טעם
תוצאות הרבעון השני מגיעות לאחר שבתחילת השנה החלה החברה במהלך הורדת מחירים במטרה להביא לקוחות חדשים ולהילחם במיתוג כ"רשת יקרה יותר ממה שהיא באמת" (לכתבה המלאה).
שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי ברבעון השני השנה הסתכם ב-133.6 מיליון שקל (שיעור של כ-32.5%) בהשוואה ל-112.4 מיליון שקל (שיעור של כ-31.1%) ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מיוחס לגידול בהכנסות וכן לשיפור בהסכמי הסחר לאור הגידול במכירות, יחד עם הגידול בשיעורי הרווח במגזר התעשייה, שנבע בעיקרו מהפסקה יזומה של פעילויות לא רווחיות במגזר התעשייה, בהן שיעור הרווח הגולמי נמוך יחסית.
- טיב טעם: רבעון שיא עם עלייה ברווח הנקי ל-24.6 מיליון שקל
- טיב טעם נוגעת ב"מחיר המשוגע" - יש סיכוי לרכישה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של השנה עלה בכ-51.4% והסתכם בכ-27 מיליון שקל ובשיעור של 6.6% מסך המכירות בהשוואה ל-17.8 מיליון שקל ובשיעור של 4.9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה בטיב טעם: "אנו שמחים על תוצאות הרבעון השני של שנת 2020 ועל תוצאות החציון כולו, בהן נמשכת מגמת הגידול במכירות וצמיחה חזקה בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסיים. מעבר להשפעת הקורונה, נחלת כלל הרשתות, טיב טעם נהנתה מצמיחה גבוהה נוכח תפיסת המחיר החדשה שהושקה בתחילת השנה שעיקריה - הורדת מחיר לכ-1,000 מוצרים בסיסיים למחירי שופרסל דיל והענקת מועדון חברים חינם. תפיסת מחיר זו המבוססת על עקומת התמורה המוכרת, קבעה כי הדרך הראויה להגברת המכירות בהינתן האיכות המיוחדת וחוויית הקניה, של טיב טעם, תתבסס על הוזלת מחירים. יתר על כן, לקוחות חדשים רבים פקדו את חנויות הרשת, והפכו ללקוחות קבועים ונאמנים וחברי מועדון, שההצטרפות אליו היא חינם, חלק מתפיסת המחיר החדשה.
- 3.רחלי 22/08/2020 17:30הגב לתגובה זורשת מעולה עם מוצרים איכותיים
- 2.עמית 21/08/2020 19:19הגב לתגובה זונכון סחורה יפה אבל המחירים בשמיים
- 1.בקופה לא עובדים על לקוחות. בטיב טעם. (ל"ת)טטי 20/08/2020 09:31הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳