חגי שלום טיב טעם
צילום: אלעד גוטמן

טיב טעם מורידה מחירים ל-1000 מוצרים, האם זה ישרת את שורת הרווח?

החברה פרסמה את תכניתה לשנת 2020 במסגרתם תפעל להגדלת מועדון הלקוחות ולהוזלת מחירי הבשר. האם החברה תצליח להתחרות מול רשתות הדיסקאונט? השוק בינתיים מעלה את המניה ב-6%
איתן גרסטנפלד | (9)
נושאים בכתבה טיב טעם

רשת המרכולים טיב טעם 0.59%  פרסמה כי בכוונתה להוריד מחירים לאלף מוצרים מובילים ולהשוות אותם למחירי שופרסל דיל. זאת, בכדי להביא לקוחות חדשים במטרה להגדיל את מחזור המכירות.

החברה הודיעה על המהלך במסגרת מצגת למשקיעים שפרסמה כחלק מתכניותיה לשנה הקרובה. לדבריה, המהלך נועד "לשנות את תפיסת המחיר של טיב טעם שנתפסת כרשת יקרה יותר ממה שהיא באמת, במטרה להביא לקוחות חדשים לקנות ברשת, מהלך שיביא להגדלת מחזור המכירות".

בנוסף, הודיעה החברה על שני מהלכים נוספים כחלק מתהליך הצמיחה בשנה הקרובה, הוזלת מחירי הבשר, והגדלת מועדון הלקוחות. המהלך להוזלת הבשר, החל במרץ אשתקד, במסגרת זו החלה הרשת לקנות בשר באופן ישיר ללא מתווכים מבתי מטבחיים ויצרני בשר. 

באשר למועדון הלקוחות, בכוונת החברה להציע ללקוחותיה, הצטרפות חינם, לכל החיים וללא צורך בחידוש. כיום מונה מועדון הלקוחות 171 אלך חברים האחראים לכ-66% ממכירות החברה. במסגרת זאת, תציע החברה לחברי המועדון, מבצעים "בלעדיים ואטרקטיביים", לצד מתן הטבות וקופונים אישיים. החברה צופה כי המהלך יוביל להגדלה דרסטית של מאגר חברי מועדון, והציבה יעד של 300,000 חברי מועדון בסוף 2020. 

הצעדים האמורים, מהווים אמנם בשורה עבור הצרכנים ככלל, ובעבור לקוחות הרשת בפרט. אך האם מהלך של הורדת מחירים באמת משרת את שורת הרווח? האם ביכולת החברה להתמודד באופן ראוי בתחרות עם שופרסל ורשתות הדיסקאונט?

המהלך של החברה, עשוי להתברר כצעד לא הכי יעיל, זאת לאור התחרות הקשה המתנהלת בין רשתות הסופרמרקטים. מעבר לכך ששורת הרווח עשויה להיפגע באופן מיידי, החברה תצטרך להפגין איתנות ואורך רוח בכניסה למגרש של רשתות הדיסקאונט. במילים אחרות - מדובר בהימור גדול, ונזכיר שבהימורים הקודמים של הרשת היא לא ממש הצליחה - לא ברכישת עדן טבע מרקט, ולא באסטרטגיה של מכירת לא כשר לצד כשר.

ירידה בהכנסות זינוק ברווח הנקי

טיב טעם מדווחת אחת לחצי שנה. במחצית הראשונה של 2019 דיווחה הרשת על ירידה של כ-3% בהכנסות ל-674 מיליון שקל ועלייה של למעלה מ-60% ברווח הנקי, כשבמחצית הראשונה של 2019 הרוויחה כ-7.6 מיליון שקלים, לעומת כ-4.5 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד (לכתבה המלאה).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח הנקי כאמור מגיע לאחר שבשלוש השנים האחרונות רווחי טיב טעם מקרטעים, עם הפסד של כ-36.2 מיליון שקל בשנת 2016, מעבר לרווח של 21.1 מיליון שקל בשנת 2017 ורווח אפסי של כ-81 אלף שקל בשנת 2018.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    גל 29/01/2020 00:25
    הגב לתגובה זו
    אין להם תקנה
  • 6.
    אלון 29/01/2020 00:18
    הגב לתגובה זו
    ב"ה תוך שנה הם קורסים. למה הם מזהמים את מדינת היהודים באוכל של גויים. תזכרו שמי שמורד בבורא עולם, בורא עולם ימחק אותו. !!!!!
  • 5.
    מעבודה בשבת , מהתרסה נגד יהדות , לא מרויחים (ל"ת)
    י 28/01/2020 20:47
    הגב לתגובה זו
  • טל 29/01/2020 00:21
    הגב לתגובה זו
    ולכן הספקים שלהם צריכים לחשוש, כיוון שקריסתם קרובה מאוד !!!!!!!!!!!!!!
  • טל 29/01/2020 00:21
    הגב לתגובה זו
    ולכן הספקים שלהם צריכים לחשוש, כיוון שקריסתם קרובה מאוד !!!!!!!!!!!!!!
  • 4.
    סקי 28/01/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
    אם חשובים המשקיעים חזור לפרסום רבעוני
  • 3.
    דודל 28/01/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    זו רשת יקרה שצריכה ללמוד מקשת טעמים איך להתיחס ללקוחות ולבצע מבצעים דרך הרשת. היתה פעם רשת מענינת והיום סתם רשת ללא ערך מוסף
  • 2.
    אנטון הזונזון 28/01/2020 11:02
    הגב לתגובה זו
    טוב נו באמת.... טיב טעם ?? מי קונה שם ? זה מזמן סוג של מוזיאון ... אבל לא רשת שבאים למלא עגלה.... ולמה? פשוט מאוד כי המחירים יקרים מדי... הרבה יותר יקרים מכל סופר או רשת אחרת... נקודה.
  • 1.
    בתחרות המזון טיב טעם תהיה הקרבן המת הראשון (ל"ת)
    יוני 28/01/2020 10:43
    הגב לתגובה זו
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'
דוחות

טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת

רווח של 0.78 דולר למניה 16% מעל התחזית; הכנסות 4.5 מיליארד דולר לעומת 4.33 בצפי; התחזית עודכנה מעט למעלה 

מנדי הניג |

טבע טבע -1.21%  עם רבעון חזק מהצפוי עם רווח מתואם של 0.78 דולר למניה - גבוה בכ-16% מציפיות האנליסטים שעמדו על 0.67 דולר - והכנסות של 4.5 מיליארד דולר, לעומת צפי של 4.33 מיליארד דולר. ההכנסות עלו בכ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והחברה ממשיכה להציג שיפור עקבי ברווחיות וברמת היעילות. שיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-28.9%, לעומת 28% אשתקד, והחברה מציינת כי היא נמצאת במסלול לעמוד ביעד של 30% עד שנת 2027.

הצמיחה ברבעון נתמכה בעיקר בפעילות בצפון אמריקה, שבה ההכנסות עלו ב-12% בזכות ביקושים גבוהים לתרופות המקור AUSTEDO ו-AJOVY. באירופה נרשמה ירידה של כ-10% במונחים מקומיים, ובשווקים הבינלאומיים נרשמה ירידה דומה - אך לאחר נטרול השפעת מכירת הפעילות ביפן, נרשמה בהם דווקא עלייה קלה של כ-2%. מנועי הצמיחה החדשניים של טבע רשמו יחד צמיחה של 33% במונחי מטבע מקומי, להכנסות כוללות של 830 מיליון דולר - מה שממחיש את התרומה ההולכת וגדלה של תחום התרופות החדשניות לתוצאות החברה.

במקביל, הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) עלה ל-910 מיליון דולר, עלייה של כ-14% לעומת השנה שעברה, והרווח הנקי לפי GAAP הסתכם ב-433 מיליון דולר לעומת הפסד של 437 מיליון דולר בתקופה המקבילה. התזרים החופשי עמד על 515 מיליון דולר, והחוב הכולל ירד ל-16.8 מיליארד דולר - ירידה של מיליארד דולר מתחילת השנה, בעיקר הודות למחזור חוב בהיקף של 2.3 מיליארד דולר ולפירעון אג"ח קיימות.

״ממשיכים להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו״

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע ציין עם פרסום הדוחות: "מנועי הצמיחה החדשניים שלנו, אשר הניעו את הרבעון ה-11 ברציפות של צמיחה ברבעון השלישי, משקפים את תהליכי הצמיחה והחדשנות שלנו ואת עוצמת אסטרטגיית 'חוזרים לנתיב של צמיחה' המובלת על ידי חדשנות. מנועי הצמיחה העיקריים שלנו - ובפרט המוצרים החדשניים - הניבו צמיחה של 33% בהכנסות במונחי מטבע מקומי, ובכך הם מדגישים את השפעתם על מטופלים ועל התוצאות העסקיות שלנו. אנו ממשיכים להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו, ומאמינים כי אנו על המסלול הנכון להשגת היעדים של 30% רווח תפעולי (במונחי Non-GAAP) וחיסכון של כ-700 מיליון דולר נטו להשקעה מחדש. כפועל יוצא מסיום המשא ומתן על מחירי התרופות לפי חוק ה- Inflation Reduction Act (IRA), אנו חוזרים ומדגישים את הביטחון שלנו ביעדים שקבענו ל- AUSTEDO לשנת 2027. פורטפוליו המוצרים החדשניים הייחודי שלנו הוא כעת אחד ממקורות העוצמה המרכזיים של טבע, בעת שאנו הופכים לחברת ביו-פארמה מובילה וחדשנית, בעוד עסקי הגנריקה המובילים שלנו ממשיכים להוות בסיס איתן. יחד עם הצוות המוכשר שלנו והמחויבות הבלתי מסויגת שלנו למטופלים, אנו בטוחים בעתיד של טבע וביכולתנו לספק ערך תמידי לכל בעלי העניין שלנו."

"כפועל יוצא מסיום המשא ומתן על מחירי התרופות לפי חוק ה- Inflation Reduction Act (IRA), אנו חוזרים ומדגישים את הביטחון שלנו ביעדים שקבענו ל- AUSTEDO לשנת 2027. פורטפוליו המוצרים החדשניים הייחודי שלנו הוא כעת אחד ממקורות העוצמה המרכזיים של טבע, בעת שאנו הופכים לחברת ביו-פארמה מובילה וחדשנית, בעוד עסקי הגנריקה המובילים שלנו ממשיכים להוות בסיס איתן. יחד עם הצוות המוכשר שלנו והמחויבות הבלתי מסויגת שלנו למטופלים, אנו בטוחים בעתיד של טבע וביכולתנו לספק ערך תמידי לכל בעלי העניין שלנו."

טיפוח ויופי (GEMINI)טיפוח ויופי (GEMINI)

אריקה כרמל תשווק בבלעדיות את YA-MAN וצופה גידול של 20% במכירות

אריקה כרמל-טק מרחיבה את קו המוצרים שלה ותשווק בבלעדיות את מוצרי הטיפוח של המותג YA-MAN היפני החברה פותחת חנות פיזית ראשונה בקניון עזריאלי "מול הים" באילת

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אריקה כרמל

חברת אריקה כרמל-טק אריקה כרמל 9.55%   (שלעבר "אריקה בי-קיור לייזר בע"מ") מדווחת היום על חתימת הסכם המכנה לה זכויות שיווק, מכירה, הפצה ושירות בלעדיים למותג YA-MAN היפני בישראל.  חברת YA-MAN הינה חברה בעלת מותג יופי פורץ דרך, הידוע בזכות חידושיו בתחום טיפוח העור והגוף, המשלבים דיוק יפני עם טכנולוגיה מתקדמת. היא נחשבת אחת החברות המובילות בתחום מוצרים לטיפוח עור הפנים והגוף. קיימת מעל 40 שנה, מחזיקה למעלה מ-300 פטנטים, משקיעה 10% מרווחיה בפיתוח מוצרים חדשים ומובילה את עולם הביוטי העולמי עם מוצרים חדשניים ומתקדמים.

YA-MAN מציעה מגוון רחב של מוצרים שנועדו לשפר את בריאות העור, המרקם והמראה שלו, באמצעות פורמולות ייחודיות וטיפולים מבוססי טכנולוגיה מתקדמת. קו מוצרי טיפוח הפנים של YA-MAN מתמקד בלחות, מוצקות וזוהר, ומשלב רכיבים בהשראת מסורות היופי היפניות לצד חומרים פעילים בעלי יעילות מוכחת מדעית, התומכים בהתחדשות העור ובגמישותו. מוצרי טיפוח הגוף של החברה מתמקדים בשיפור המוצקות, החלקת העור ועיצוב הקונטור שלו, באמצעות פורמולות ומכשירים ייעודיים המעודדים זרימת דם, טונוס שרירים ומרקם עור אחיד יותר. YA-MAN ידועה באיכות מוצריה פועל יוצא של פיקוח צמוד ותמידי על תהליכי הייצור, שימוש ברכיבים מובילים ובקרת איכות יפנית על ייצור המוצרים במפעליה ביפן (בשונה מרוב המוצרים המיוצרים מסין).

כמו כן, החברה פותחת חנות פיזית ראשונה למוצריה. החנות נפתחה היום (5/11) בקניון עזריאלי "מול הים" באילת והיא תפעל במתכונת של עמדת תצוגה ומכירה בשטח של כ- 14 מ"ר. מדובר בחנות ראשונה מסוגה עבור אריקה כרמל-טק כחלק ממהלך ראשון של החברה למכירה של מגוון מוצריה בישראל, ובעיקר את מוצרי המותג "בי-קיור לייזר" באמצעות חנות פיזית, ולא רק באמצעים מקוונים ו/או מכירה טלפונית.

מהלכים אלו הינם נדבך נוסף ביישומה ההדרגתי של האסטרטגיה העסקית החדשה של החברה, שכולל בין השאר את שינוי שמה של החברה לאריקה כרמל-טק, כמו גם מיקוד החברה, בארץ ובחו"ל, בארבעה תחומי פעילות: כאב, ביוטי, רפואי ולייף סטייל.  בתחום הכאב, ישווקו מוצרי החברה המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה תחת המותג "בי-קיור לייזר"; בתחום הביוטי, ישווקו כאמור מוצרי YA-MAN  שיתווספו למותגים "אמפיירטק" ו- "אפיליידי" ומותגים נוספים שיצטרפו בהמשך; בתחום הלייף סטייל, תשווק החברה מוצרים להקלה ושיפור איכות החיים; בתחום הרפואי, הכוונה לעשות שימוש ביכולות של מכשיר הבי-קיור לייזר לטיפול והקלה בתופעות לוואי שנגרמות בעקבות טיפולים אונקולוגיים ובריפוי פצעים.


רונן גולדשטיין , מנכ"ל אריקה כרמל-טק: "אנחנו גאים ונרגשים להביא לישראל את מותג היופי היוקרתי YA-MAN הנחשב לאחד המובילים והמתקדמים בעולם. החיבור בין טכנולוגיה יפנית חדשנית לבין המומחיות שלנו בתחום הבריאות והאסתטיקה, מבטא באופן מושלם את האסטרטגיה החדשה של החברה - שילוב בין טכנולוגיה, רפואה ואורח חיים. פתיחת החנות הראשונה באילת והרחבת תחום הביוטי הם צעדים משמעותיים במימוש החזון שלנו - להנגיש פתרונות מתקדמים לשיפור איכות החיים והבריאות של כל אדם, בישראל ובעולם."