פורסייט מתרחבת לעסקי הרכבות. עלתה לאחזקה של 35% ברייל ויז'ן
חברת פורסייט -3.98% הדואלית, המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב, דיווחה הבוקר (ה') כי הגדילה את אחזקותיה בחברת רייל ויז'ן המפתחת פתרונות ייחודיים ומערכות מבוססות ראייה ממוחשבת לבטיחות וניהול כלים בתעשיית הרכבות, באמצעות מימוש כתבי אופציה בסך 2.24 מיליון דולר והפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, עם אחזקה של כ-35%.
על פי הדיווח, בחודש דצמבר 2017 רייל ויז'ן השלימה בהצלחה ניסוי במערכת הייחודית שלה המבוססת ראיה ממוחשבת עם חברת רכבות אירופאית מובילה. הניסוי נערך בתנאי חורף קשים ותאורה מינימלית, והציג את יכולות המערכת לגלות ולסווג, בזמן אמת, מכשולים בטווחים של כמה מאות מטרים.
"פורסייט שמחה להגדיל את השקעתה ברייל ויז'ן", אמר חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט. "אנו מאמינים כי, בדומה לתעשיית הרכב, הצעד הבא הוא לספק לרכבות חיישנים ויכולות עיבוד על מנת למנוע תאונות, להפחית את זמן ההשבתה, ולהגדיל את היעילות. רייל ויז'ן מציעה את היכולות האלה בצורה ייחודית ומספקת מערכות העשויות להפחית באופן משמעותי את עלויות התחזוקה. רייל ויז'ן מובילה בתחום מערכות עיבוד תמונה קוגניטיביות המזהות עצמים לפני רכבת ומסוגלות לקבל החלטות בזמן אמת. אנו מאמינים כי היכולות של רייל ויז'ן יהפכו לסטנדרט בשוק זה."
- 2.ערן 12/07/2018 11:30הגב לתגובה זוהח'ברה המוסדיים לא היו נכנסים בסכומים כאלה לסטרטאפ בלי שיודעים משהו ועוד בקיץ. ותחשבו על זה....
- 1.תום 12/07/2018 11:08הגב לתגובה זודילול נוסף
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד
באלומיי מחזיקים גם גופים מוסדיים גדולים, ובהם ילין לפידות, כלל, הפניקס ומנורה. עדיין לא כל בעלי השליטה חתמו סופית על ההסכם, אך אם תושלם, העסקה תהפוך את נופר לשחקנית משולבת, כזו שפועלת הן באנרגיה מתחדשת והן בייצור חשמל קונבנציונלי. עבור ינאי, מדובר במהלך שמרחיב משמעותית את פרופיל הפעילות של החברה.
