רכשתם טיסה מאיסתא וקיבלתם הצעה מכלל ביטוח - אתם חלק מייצוגית

תובענה ובקשה לאשרה כתובענה יצוגית בסך של 100 מיליון שקל הוגשו לביהמ"ש כנגד שתי החברות. התובעים טוענים להפרה גסה של חוק הגנת הפרטיות
יעל גרונטמן | (5)

רכשתם כרטיס טיסה לחו"ל מחברת איסתא וקיבלתם טלפון מנציג של חברת כלל ביטוח שהציע לכם לעשות ביטוח נסיעות? גם אתם יכולים לקחת חלק בתביעה היצוגית שהוגשה כנגד שתי החברות בסך של 100 מיליון שקל.

כלל עסקי ביטוח שמנוהלת על ידי איזי כהן ונשלטת על ידי חברת אידיבי פיתוח (55%) של נוחי דנקנר, מסרה בהודעתה לבורסה כי בשלב זה היא לומדת את התובענה והבקשה להפוך אותה לתובענה ייצוגית שהוגשה ב-17 בספטמבר בבית המשפט המחוזי ת"א- יפו.

התובעים טוענים כי לאחר שהזמינו כרטיס טיסה לחו"ל באמצעות חברת איסתא התקשרו אליהם נציגי מכירות של כלל ביטוח על מנת להציע להם לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. התובעים טוענים כי פרטיהם האישיים הועברו בכוונה תחילה וללא הסכמתם בין מאגר המידע של איסתא למאגר המידע של כלל ביטוח, תוך הפרה גסה של חוק הגנת הפרטיות.

עילות התובענה הינן, בין היתר, הפרת חובה חקוקה, הטעיה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן והתעשרות שלא כדין.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נוסע 29/09/2013 20:58
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא למדו לקח -אסור לסוכנות נסיעות למכור ביטוח והקשר עם חברת כלל ביטוח - (החברה הכי גרועה בשוק) מכניס לאיסתא כסף רב כמו שלא רוכשים כרטיס נסיעות מסוכן לא רוכשים מחברת ביטוח פוליסה לחו"ל ישירות רק באמצעות סוכן שידאג גם אחרי - בעל ניסיון מר לצערי
  • 3.
    למה איזי כהן מרוגז? שינסה לחייך! שכר נמוך? (ל"ת)
    ר' יוסי הגלילי 29/09/2013 20:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כיצד הם יודעים שכך עבר המידע? סתם פרסומת (ל"ת)
    אנונימי 29/09/2013 18:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלון 29/09/2013 16:40
    הגב לתגובה זו
    אנא מייל
  • דוד 29/09/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
    גם אליי התקשרו מכלל בקשר לביטוח אז למי אני פונה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.