הספקולנטים לוחצים? 2.92% מפרטנר החליפו ידיים ביום שישי

ביום שישי מחזור המסחר בנייר הסתכם בוול סטריט ב-4.5 מיליון מניות וירידה של 1.9%
יוסי פינק | (4)

מניית פרטנר נחתכת ביום המסחר הראשון לשבוע זה בשיעור של כ-4%, זאת לאחר שבוול סטריט נפלה היום ופתחה פער ארביטראז' של כ-7% (כרגע עדיין יש פער ארביטראז' שלילי של 2.3%). הנתון המעניין יותר הוא מחזור המסחר של המניה בוול סטריט ביום שישי האחרון.

4.55 מיליון מניות החליפו ידיים, מדובר ב-2.92% מההון המונפק של החברה. לפי דיווחים בתקשורת - העסקה למכירת נתח מפרטנר קרובה מתמיד ועשויה לצאת לפועל כבר השבוע. ערן יעקבי, סמנכ"ל המחקר בדש התייחס בשיחה עם Bizportal למחזור הגדול ואמר כי "ייתכן ומדובר בספקולנטים שלוחצים את הנייר לקראת עסקה. אין כרגע התייחסות לשווי אמיתי וכרגע השאלה היא באיזה מחיר ימכור בן דב את הנתח שהוא רוצה למכור".

לגבי הנפילות בסקטור התקשורת בימים האחרונים, אמר יעקבי כי "יש לא מעט גופים שמבחינתם מניות התקשורת הן בתחתית סדר העדיפויות, כמעט בבחינת מוקצה - לא רוצים בכלל לשמוע מהמניות האלה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דני 29/01/2012 21:40
    הגב לתגובה זו
    סוף כול סוף יש שר שלא מלקק לבעלי ההון ודאג ליצור תחרות בריאה לאזרחים ולחברות שיחת טלפון היא מיצרך זמין שצריכה לעלות אגורות בודדות עד לכניסת כחלון לתפקיד סחטו אותנו בתעריפים מטורפים וגרפו מיליארדים על חשבון הציבור
  • 1.
    אנליסט צמרת 29/01/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    אלפי אנשים פוטרו, הפסד של מאות מליונים במיסים.
  • אלמוני 29/01/2012 19:20
    הגב לתגובה זו
    כחלון עשה סוף לחוסר התחרות בענף, החברות הרויחו מיליארדים והכסף הלך לבעלים, הציבור רק שילם כמו פראייר מחירים מטורפים, גם בתקופה זו המשיכו החברות להתייעל ולפטר אלפי עובדים ראה בזק כדוגמה, הכסף הגדול הלך למנהלים הבכירים ולמקורבים והמבין יבין, כחלון עשה לזה סוף נגמרו החגיגות.
  • אזרח מבסוט 29/01/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    חברות הסלולר עשקו אותנו עפ" י כל קנה מידה, אירופי ועולמי. הן התרגלו רווחים מנותקים מהמציאות באופן חזירי וגס. הן עדיין אחלה עסק, ריווחי, ואם הן תהיינה חדשניות הרווחים רק יגדלו. זה שהן מפטרות זו הוכחה לקפיטליזם חזירי, הרי רק מהדיבידנדים של השנים האחרונות אפשר לפרנס אלפי עובדים לכל החיים ולגלגול הבא..
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳