כרמית מכוונת ל-10% משוק חטיפי האנרגיה - תפיץ את CLIF BAR בישראל

כרמית נכנסת לשוק חטיפי האנרגיה כמפיצה רשמית של מונדליז - מותג אמריקאי של חטיפי אנרגיה; שוק חטיפי האנרגיה נאמד בכ-356 מיליון שקל וכרמית מכוונת לנתח שוק של 10% תוך שנתיים

מנדי הניג | (1)

כרמית מודיעה כי תשמש כמפיצה הרשמית בישראל של מותג חטיפי האנרגיה CLIF BAR, המיוצר על ידי החברה האמריקאית CLIF BAR & COMPANY חברה שנרכשה ב-2022 על ידי תאגיד המזון הבינלאומי מונדליז. המהלך הוא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של כרמית בתחום יבוא והפצה של מותגים בינלאומיים. שוק חטיפי האנרגיה בישראל נאמד - נכון ל-2024 - בכ-356 מיליון שקל בשנה. כרמית מתכוונת להגיע לנתח של כ-10% מהשוק תוך שנתיים מה שעשוי להיות מתורגם להכנסות בשיעור של כ-13% מההכנסות עליהן דיווחה בשנה שעברה שהסתכמו ב-277 מיליון שקל.

מניית כרמית כרמית -8.77%   עלתה 16% רק בחודש האחרון ומתחילת השנה היא רושמת 19% תשואה, ב-12 החודשים האחרונים היא השלימה זינוק של 44% ושווי השוק שלה עומד על כ-65 מיליון שקל. 

חטיפי CLIF BAR אותה תפיץ כרמית בישראל משלבים חלבון ופחמימות ונועדו לספק אנרגיה לפעילויות ספורט ממושכות, כמו ריצות ארוכות, רכיבת אופניים, טריאתלון, טיפוס הרים ושחייה תחרותית. החטיפים יימכרו ברשת סופר-פארם ובחנויות מתמחות ברחבי הארץ. 

מותג חטיפי האנרגיה CLIF BAR הוא מותג בולט בשוק חטיפי האנרגיה בארה"ב וההפצה שלו בארץ תגדיל את פעילות החברה בקטגוריית המותגים הבינלאומיים שבבעלות מונדליז, והמשך מימוש התוכנית האסטרטגית של כרמית להתרחבות וליצירת מנועי צמיחה חדשים וייבוא לארץ של מותגים בינלאומיים מובילים.

בשנת שעברה רשמה כרמית צמיחה בהכנסות לכ-277.5 מיליון שקל, לעומת כ-234.9 מיליון שקל בשנת 2023, מה שמשקף גידול של כ-18%. תחום השוקולד היווה את עיקר ההכנסות עם מכירות בהיקף של כ-197.3 מיליון שקל, כ-71% מסך המכירות הכולל. עם זאת, נרשמה ירידה ברווחיות הגולמית של החברה, בעיקר בשל עלייה במחירי חומרי הגלם, בדגש על הקקאו שמחירו זינק משמעותית לאורך התקופה. הרווח התפעולי הסתכם בכ-12.7 מיליון שקל, לעומת כ-11.9 מיליון שקל בשנה הקודמת, מה שמראה שלמרות הגידול במכירות, שיעורי הרווחיות עלו במתינות וזאת בשל העלויות התפעוליות. בנוסף, החברה צפויה לצאת בקמפיין שיווקי שילווה את השקת המוצר ויבליט את יתרונות ה-CLIF BAR במיוחד לספורטאים או צרכנים המחפשים פתרונות תזונתיים לפעילות ספורט עצימה.

מנכ"ל החברה, מוטי כהן, אמר כי "מדובר בציון דרך נוסף וחשוב שהינו חלק מהרחבת פעילותה של כרמית בתחום הייבוא והפצת מותגי מונדליז, תחום שאנו רואים בו מנוע צמיחה משמעותי לשנים הבאות. מותג חטיפי האנרגיה CLIF BAR הינו מותג בינלאומי מוביל והבחירה בכרמית כמפיצה הרשמית בישראל היא לראייתנו הבעת אמון בכרמית .אנו סבורים כי למותג פוטנציאל עסקי רב בישראל ובהתאם נפעל לממשו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איגור 25/06/2025 21:34
    הגב לתגובה זו
    משמעותי לקהל רחב
אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן

אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה

קבוצת אימקו מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם הקמת חברה בת ברומניה ומפעל ייצור חדש; לאור הירידה בצבר, המהלך נועד להאיץ את הצמיחה, להעמיק שיתופי פעולה באירופה ולנצל את מגמת העלייה בתקציבי הביטחון ביבשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אימקו רומניה

קבוצת אימקו אימקו 3.36%  , שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות מתקדמות לתעשיות הביטחוניות והאזרחיות, הודיעה על הקמת חברה בת חדשה ומפעל ייצור ברומניה. זהו יישום של התוכנית האסטרטגית הרב־שנתית של החברה, שמבוססת על חדירה לשוקי ביטחון באירופה והרחבת כושר הייצור הגלובלי. 

המהלך נועד לתת מענה לשני צרכים מרכזיים: מימוש צבר ההזמנות ההולך וגדל של הקבוצה והעמקת החדירה לשווקים חדשים. לפי הערכות החברה, כבר ברבעון הרביעי של 2025 צפויה החברה הבת החדשה לתרום ליכולות התפעוליות של הקבוצה. בנוסף, הנוכחות ברומניה צפויה להוות בסיס לצמיחה מתמשכת באירופה, הן באמצעות עסקאות חדשות והן באמצעות פרויקטים קיימים של אימקו. 

הקמת המפעל ברומניה תעניק לאימקו יתרון משמעותי במכרזים ממשלתיים ובפרויקטים ברחבי היבשת, שכן היא תוכל להיחשב ל"ספק מקומי". יתרון זה פותח דלתות להזדמנויות עסקיות חדשות ומאפשר לחברה לפעול קרוב יותר לשותפים אסטרטגיים, יצרני פלטפורמות ואינטגרטורים אירופאים מובילים. בכך תוכל הקבוצה לשלב בין הניסיון הרב שצברה בישראל לבין דרישות רגולטוריות ותעשייתיות מקומיות באירופה. 

המהלך מתרחש על רקע מגמת הגידול בתקציבי הביטחון במדינות רבות באירופה, תוצאה של האתגרים הגיאופוליטיים בשנים האחרונות. עבור אימקו, זו נקודת כניסה חשובה למרכזו של שוק מתפתח, שבו ניכרת דרישה לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים. 

מנכ"ל קבוצת אימקו, אריאל קנדל, מסביר: "הקמת החברה ברומניה היא צעד אסטרטגי נוסף בצמיחת הקבוצה, חיזוק כושר הייצור לטובת מימוש צבר ההזמנות הקיים והעתידי והרחבת הפעילות הגלובלית. הנוכחות ברומניה תאפשר לנו נוכחות משמעותית יותר בשוק האירופי ותיתן מענה מהיר וגמיש יותר ללקוחות."