
כרמית מכוונת ל-10% משוק חטיפי האנרגיה - תפיץ את CLIF BAR בישראל
כרמית נכנסת לשוק חטיפי האנרגיה כמפיצה רשמית של מונדליז - מותג אמריקאי של חטיפי אנרגיה; שוק חטיפי האנרגיה נאמד בכ-356 מיליון שקל וכרמית מכוונת לנתח שוק של 10% תוך שנתיים
כרמית מודיעה כי תשמש כמפיצה הרשמית בישראל של מותג חטיפי האנרגיה CLIF BAR, המיוצר על ידי החברה האמריקאית CLIF BAR & COMPANY חברה שנרכשה ב-2022 על ידי תאגיד המזון הבינלאומי מונדליז. המהלך הוא חלק מאסטרטגיית
ההתרחבות של כרמית בתחום יבוא והפצה של מותגים בינלאומיים. שוק חטיפי האנרגיה בישראל נאמד - נכון ל-2024 - בכ-356 מיליון שקל בשנה. כרמית מתכוונת להגיע לנתח של כ-10% מהשוק תוך שנתיים מה שעשוי להיות מתורגם להכנסות בשיעור של כ-13%
מההכנסות עליהן דיווחה בשנה שעברה שהסתכמו ב-277 מיליון שקל.
מניית כרמית כרמית -5.24% עלתה 16% רק בחודש האחרון ומתחילת השנה היא רושמת 19% תשואה, ב-12 החודשים האחרונים היא השלימה זינוק של 44% ושווי השוק שלה עומד על כ-65 מיליון שקל.
חטיפי CLIF BAR אותה תפיץ כרמית בישראל משלבים חלבון ופחמימות ונועדו לספק אנרגיה לפעילויות ספורט ממושכות, כמו ריצות ארוכות, רכיבת אופניים, טריאתלון, טיפוס הרים ושחייה תחרותית. החטיפים יימכרו ברשת סופר-פארם ובחנויות מתמחות ברחבי הארץ.
מותג חטיפי האנרגיה CLIF BAR הוא מותג בולט בשוק חטיפי האנרגיה בארה"ב וההפצה שלו בארץ תגדיל את פעילות החברה בקטגוריית המותגים הבינלאומיים שבבעלות מונדליז, והמשך מימוש התוכנית האסטרטגית של כרמית להתרחבות וליצירת
מנועי צמיחה חדשים וייבוא לארץ של מותגים בינלאומיים מובילים.
- כך ניצל וורן באפט משבר בשוק הקקאו ב-1956 והתעשר
- אושרה להפקדה: התכנית ביישוב כרמית שתוסיף 800 צמודי קרקע
בשנת שעברה רשמה כרמית צמיחה בהכנסות לכ-277.5 מיליון שקל, לעומת כ-234.9 מיליון שקל בשנת 2023, מה שמשקף גידול של כ-18%. תחום השוקולד היווה את עיקר ההכנסות עם מכירות בהיקף של כ-197.3 מיליון שקל, כ-71% מסך המכירות הכולל. עם זאת, נרשמה ירידה ברווחיות הגולמית של החברה, בעיקר בשל עלייה במחירי חומרי הגלם, בדגש על הקקאו שמחירו זינק משמעותית לאורך התקופה. הרווח התפעולי הסתכם בכ-12.7 מיליון שקל, לעומת כ-11.9 מיליון שקל בשנה הקודמת, מה שמראה שלמרות הגידול במכירות, שיעורי הרווחיות עלו במתינות וזאת בשל העלויות התפעוליות. בנוסף, החברה צפויה לצאת בקמפיין שיווקי שילווה את השקת המוצר ויבליט את יתרונות ה-CLIF BAR במיוחד לספורטאים או צרכנים המחפשים פתרונות תזונתיים לפעילות ספורט עצימה.
מנכ"ל החברה, מוטי כהן,
אמר כי "מדובר בציון דרך נוסף וחשוב שהינו חלק מהרחבת פעילותה של כרמית בתחום הייבוא והפצת מותגי מונדליז, תחום שאנו רואים בו מנוע צמיחה משמעותי לשנים הבאות. מותג חטיפי האנרגיה CLIF BAR הינו מותג בינלאומי מוביל והבחירה
בכרמית כמפיצה הרשמית בישראל היא לראייתנו הבעת אמון בכרמית .אנו סבורים כי למותג פוטנציאל עסקי רב בישראל ובהתאם נפעל לממשו".