הייקון מפטרת את העובדים ומבקשת עיכוב הליכים; המניה מתרסקת
חברת הדפוס מתקרבת לסוף הדרך - הכתובת הייתה על הקיר אחרי גיוס בדיסקאונט של 75% לפני חודש וחצי, עכשיו המניה מתרסקת ונסחרת בכ-0.5-0.6 על המזומנים
הייקון הייקון מערכות 0% מתקרבת לסוף הדרך - החברה שמייצרת מערכות מיכון לנייר וקרטון נקלעה לקשיים תזרימיים קשים, גייסה לפני חודש וחצי 9 מיליון שקל בדיסקאונט של 75%, והיום מגיע השלב הבא - החברה הודיעה כי תפטר את מרבית העובדים ותשאיר בחברה רק כ-20 עובדים. החברה טרם פרסמה את הדוחות לשנת 2024, אך מהדוחות לשנה הקודמת עולה כי בתחילת 2024 היו בחברה כ-80 עובדים, וזאת אחרי פיטורים נוספים של כ-70 עובדים.
הייקון מסרה שהעובדים והיועים שיישארו בחברה יעבדו על הפעלת החברה באופן מינימלי לטובת שימור פעילותה כ"עסק חי".בנוסף ציינה הייקון שהיא נערכת להגשת בקשה לעיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר חוב שלא במסגרת צו פתיחת הליכים.
הדרך של הייקון למטה
הייקון הוקמה ב-2009 על ידי אביב רצמן ומיכאל צימר והיא
גייסה כ-150 מיליון שקל בהנפקה ב-2020 לפי שווי של כ-640 מיליון שקל. היום המניה נסחרת לפי שווי של כ-3.8 מיליון שקל - זאת כאשר בסוף המחצית השניה היו לה בקופת המזומנים 6 מיליון שקל.
הייקון הנפיקה לצד חברות טכנולוגיית דפוס נוספות כמו סקודיקס ומאסיבית בגל ההנפקות של 2021. גם שתי החברות האלה לא הצליחו להתרומם מאז ההנפקה - סקודיקס הנפיקה לפי שווי של 190 מיליון שקל והיא נסחרת היום לפי שווי של 100 מיליון שקל, אם כי היא החברה החברה הרווחית היחידה בין השלוש, ומאסיבית נפלה משווי של כ-480 מיליון שקל ל-30 מיליון שקל.
- הייקון מערכות צוללת - זאת הסיבה
- הייקון מחקה 98% מהכסף של המשקיעים - האם יש לה סיכוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בינתיים הייקון מאשימה את כל העולם במצב שהיא הגיעה אליו: "החברה נקלעה לקשיים תזרימיים משמעותיים עקב שילוב של גורמים חיצוניים וכלכליים. הזמנות בהיקף של כ-10 מיליון דולר, שהיו בשלבים הסופיים של אישור, נדחו להמשך השנה מסיבות שאינן בשליטת החברה, מה שמנע ממנה להבטיח את המימון הדרוש ולעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות. בנוסף, המלחמה באזור יצרה חוסר ודאות משמעותי, אשר הוביל לדחיית התחייבויות מצד לקוחות קיימים ופוטנציאליים", כתבה החברה.
"במקביל, ההאטה הכלכלית העולמית, לצד ההשפעות של מלחמת המכסים האחרונה שיזמה ארה"ב, גרמו לחשש גובר מהשקעות גדולות, בין היתר מצד לקוחות החברה (ולקוחות פוטנציאלים), והאטה בקבלת החלטות מצד שחקנים מרכזיים בשוק. יתרה מכך, הערת 'עסק חי' שנרשמה לחברה השפיעה לרעה על ביטחון הלקוחות הפוטנציאליים והובילה לדחיית עסקאות. כל אלו, יחד עם העובדה שהחברה פועלת מזה זמן בתנאי תזרים מזומנים מוגבלים מאוד, הובילו לערעור האיזון הפיננסי ולהחמרת המצוקה הכלכלית", כתבו בחברה.
בשיחה עם ביזפורטל בחודש אוגוסט האחרון, שאלנו את היו"ר שלמה נמרודי איך החברה מתכוונת לשרוד: "יש לנו תכניות מגירה אבל אני לא יכול להרחיב עליהן", הוא אמר. "אנחנו מתנהלים בצורה זהירה עם שריפת המזומנים".
- 6.מכולת לא הייתי נותן לו לנהל (ל"ת)ששי 28/03/2025 07:49הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 28/03/2025 07:48הגב לתגובה זומגלם את כל הרוע והיוהרה בהייטק הישראלי בגד במשקיעים שלו ובעיקר עף על עצמו .ביזיון של אדם שלא דאג לעובדיו אלא רק לעצמו
- 4.משקיע 27/03/2025 12:37הגב לתגובה זומקווה שהרשות תעשה צדק עם המשקיעים
- 3.שלמה נמרודי פני הכישלון (ל"ת)אנונימי 27/03/2025 11:35הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 27/03/2025 11:20הגב לתגובה זושהגיבו על התגובה שלי כאןhttpswww.bizportal.co.ilcapitalmarketnewsarticle832933וכתבו שזו הטכנולגיה של המחרכמו שכתבתי לפני חצי שנה בהצלחה עם הפוזיציה הכושלת.חטפתם עוד ירידה של 75% ביום בנוסף להשמדת ערך לאורך התקופה.בהצלחה!
- 1.אנונימי 27/03/2025 10:59הגב לתגובה זובורסת תאהביאו כל כך הרבה חברות פח שאי אפשר היה לא ליפול עם אחת או יותר מהם...יש לי כמה כאלה שירדו 90%...

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳