משפחת אלון
צילום: יח"צ

האפליקציה שעוזרת לישראלים להגשים את החלומות שלהם.

מתי בפעם האחרונה מישהו שאל אתכם "מה החלום שלך?"

כנראה שזו לא שאלה ששמעתם לאחרונה, אבל זו בדיוק השאלה שבאה לשאול אתכם חברת הסטרטאפ "דרימז" הישראלי, שנבחרה בתחרות מדינה למופת מתוך 385 סטרטאפים וחברות. כאן תוכלו לצפות בדף הגיוס של דרימז. בואו להבין מדוע זו יכולה להיות חברה שתוסיף המון צבע לרשתות החברתיות. "אהלן, קוראים לי אסף ואני סטודנט למדעי המזון כאן בתל חי. החלום שלי הוא להקים סטרטאפ בתחום המזון", סיפר לפני כחצי שנה אסף אבנר באפליקציית דרימז (DREEMZ) . זו הייתה הפעם הראשונה שהציג בפומבי את הרעיון שלו – ייצור מוצרים מחלבונים שמבוססים על הצומח. ארבעה חודשים מאוחר יותר הוא כבר הצליח להגשים את אבן הדרך הראשונה שלו כשזכה עם חבריו למכללה במקום הראשון בתחרות בינלאומית בארצות הברית עם אצבעות מוצרלה טבעוניות. אסף הוא רק אחד מתוך שורה של משתמשים ברשת החברתית פורצת הדרך שכבר הצליחו לבצע צעדים אקטיביים כדי להגשים את חלומם. הרעיון מאחורי המיזם פשוט: מחקרים הוכיחו שאם החלום שלנו יישאר במגירה ולא נספר עליו לאף אחד, כנראה שאף פעם הוא לא יתגשם. אם נשתף אותו ברשת חברתית שעוזרת לנו בחיבורים רלוונטיים, מספקת חלומות דומים להשראה ולצד זה גם מייצרת את האפשרות לקהילה תומכת ומעודדת אותך, יש סיכוי סביר בהרבה שזה אכן יקרה. הגשימו חלום באמצעות דרימז: משפחת אלון בדרך לטיול של שנה בדרום אמריקה. קרדיט: יח"צ כזה למשל הוא איתי אלון, איש הייטק מהרצליה שנמצא כרגע בעיצומו של טיול בן שנה עם רעייתו ושני ילדיו ברחבי דרום אמריקה. אלון בחן את הרשת החברתית והעלה חלום שכבר לא האמין שייצא לפועל. הפידבקים שקיבל דחפו אותו להמשיך ולהציב יעדים נוספים. לפני מספר חודשים מכר אלון את הרהיטים ויצא לפורטוגל ומשם לארגנטינה ולפרו. "העליתי את החלום שלי על רצון לטייל עם המשפחה", מספר איתי. "לא ידעתי אם אני באמת הולך לעשות את זה, פשוט זרקתי באוויר. זה קרה בתקופת הסגרים, והרגשתי כאילו אני בתחתית של בור. אנשים פרגנו לי והציעו הצעות מועילות, וזה עורר בי מחויבות להמשיך לעדכן את כולם במה שקורה. קיבלתי תגובות, פרגון ותמיכה, וזה שמר את החלום שלי באוויר. משהו בקבוצה, בתחושת ה'ביחד', לא נותן לחלום להתמוסס. זה דחף אותי קדימה". כך זה עובד: המשתמשים ברשת החברתית נכנסים לאפליקציית דרימז (Dreemz בחניות האפליקציות) ומעלים סרטון כללי שבו הם מציגים את החלום שלהם. בנוסף הם יכולים להעלות "אבני דרך" – שהם בעצם מכלול הצעדים שיאפשרו להם להגשים את החלום. בכך הם מצטרפים לקהילת "חולמים" גדולה שמפרגנת אחד לשני. הגולשים מספקים עצה טובה, תומכים ברגעי משבר ומספקים מעטפת חמה לחבריהם על מנת שימשיכו קדימה.  בימים אלו נמצאת חברת הסטראטפ בקמפיין גיוס בפלטפורמה של "Fundit". לחברה יש פוטנציאל עסקי וכלכלי מאוד גדול, היות והיא נמצאת בתחום ההתפתחות האישית שמגלגל מחזור של מעל 40 מיליארד דולר בשנה . מטרת הגיוס היא לאפשר לציבור לקחת חלק אקטיבי ופעיל בחברה בתור קהילת משקיעים, וכמובן כדי לגרום לחלום הזה להמשיך להתפתח ולהיכנס לעוד שווקים. השאיפה הינה להפוך לרשת חברתית חיובית מובילה, מפרגנת ובעלת ערך המסייעת לאנשים באשר הם ללא הבדל גיל, מין דת ועוד פשוט להגשים את חלומותיהם, בדיוק כמו אסף ואיתי. יש לציין שסטרטאפ חברתי חיובי אחר (בפורמט קצת שונה), נמכר בעבר לפייסבוק בסכום המוערך בכ- 100 מיליון דולר. "בניגוד לכל רשת חברתית אחרת, כאן אנחנו לא מחפשים מושלמות, ומעודדים אנשים לספר גם על המשברים שלהם", מספר מנכ"ל ומייסד חברת הסטארטאפ יובל מנצורה. "נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר פעם שלחלק מהאנשים הכי מצליחים בעולם היו הכי הרבה כישלונות. הם הצליחו כי הם הבינו שאי אפשר לאפשר לכישלונות שלך  להגדיר אותך אלא ללמד אותך. אנחנו רוצים לספק לגולשים שלנו אפשרות להגשים את חלומותיהם בלי פילטרים, בלי שיפוטיות ועם אותנטיות מקסימלית.  "בכל רשת חברתית אחרת אתה מספר רק על ההצלחות שלך ועל הרגעים המאושרים, אבל למי מאיתנו אין רגעים פחות מאושרים ופחות מוצלחים? זה חלק מהחיים וזה חלק מהדרך להצלחה. אנחנו רוצים לחבק את הגולשים שלנו ולעזור להם להצליח, בדיוק כפי שאסף, איתי ורבים אחרים כבר עשו זאת. בפייסבוק, באינסטגרם ובטיקטוק מאוד קשה לעשות את זה בגלל השיפוטיות שם הציניות וחוסר הפירגון כאשר מישהו מנסה להצליח". מגוון החלומות ב"דרימז" רחב ביותר, וכולל חלומות קטנים וגדולים כאחד, שאפתניים פחות ויותר, שחלקם נמצאים כבר עתה בשלבי מימוש מתקדמים.  "שמי תמר חיון והחלום שלי הוא להיות ראש עיריית חיפה", סיפר אחד הגולשים וציין כי הכל התחיל כש"המורה שלי מנעה ממני להשתתף בבחירות בבית הספר". גיא, בן 17, מספר שהחלום שלו הוא להפוך לשחקן כדורסל ב-NBA, ואסף דרורי שיתף שהוא חולם להצליח כסטנדאפיסט. לצדם יש גם כאלו שחלומם צנוע יותר, כדוגמת רצון של חייל לקנות אייפון 14 או של צעירה למצוא עבודה חדשה, כשהמשותף לכולם הוא שיתוף החלום והרצון להגשימו, העלאת החלום באפליקציה הוא צעד אחד קטן שאחריו הם המשתמשים מתעדים בסרטונים קצרים את כל המסע שנעשה בדרך להגשמת החלום! לאחר שעלתה לגיוס המשקיעים ב-"Fundit", מדווחת דרימז על קצב הצטרפות מאוד גבוה של משקיעים, שהקפיץ אותה במהרה לעמוד הראשי באתר. החברה גם רשמה שיא, כאשר ב-48 השעות הראשונות כבר הגיע גיוס הכספים ל-96 אחוזים מיעד המינימום ומשם היא ממשיכה עד להשלמת הסבב הנוכחי.  לפרטים נוספים על הזדמנות ההשקעה באתר "Fundit", יש להיכנס לקישור המצורף: הקישור לדף הגיוס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת