ניר שטרן סלקום
צילום: אלכסנדר כץ

סלקום תשקיע 100 מיליון שקל במיזם הסיבים האופטיים IBC

סלקום תשלוט ב-70% מהמיזם, וחברת החשמל ביתר. המטרה להגיע למהירות גלישה של 1,000 מגה, כאשר כיום היא עומדת על 100 ובפועל - על מחצית מכך

אלכסנדר כץ |

חברת החשמל נכנסת עם סלקום למיזם הסיבים האופטיים IBC. על פי מזכר הבנות שנחתם הבוקר (ד') בין הצדדים, סלקום תזרים 100 מיליון שקל למיזם שישמשו לסילוק כלל החובות של IBC ותחזיק ב-70% אחוזים מהון המניות כאשר חברת החשמל תחזיק ב-30% הנותרים. 

רשיונות IBC מקנים לסלקום זכות בלעדית לפרוס סיבים אופטיים על תשתית חברת החשמל. העסקה מותנית בהסכם סופי ומסמכים נוספים תוך פרק זמן מסוים מחתימת מזכר ההבנות כמו גם אישורים רגולטוריים (לרבות לעניין שינוי התחייבויות הפריסה של IBC) והסדרי מס. תנאי ההסכם כפופים למשא ומתן נוסף בין הצדדים ולאישור דירקטוריון סלקום.

מימין לשמאל: עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל. עמי הראל, יו"ר סלקום. יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל. ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. דורון כהן, מנכ"ל IBC

"בשלב הראשון יוצעו שירותי אינטרנט על גבי סיב ל-150,000 משקי בית הנמצאים באזורי הפריסה הנוכחיים של IBC. היעד שלנו לפריסת סיבים של סלקום ו-IBC הינו להגיע למעל 500,000 משקי בית בתוך 3 שנים, לכ-900,000 ו-1,200,000 משקי בית אחרי 5 שנים ו-10 שנים, בהתאמה", מסביר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום.

נכון להיום, למרות הזמינות בתשתית ל-150 אלף בתי אב, היקף הלקוחות של המיזם עומד על כ-8,000 בלבד, ולא בכדי הוא היה זקוק לחילוץ בדמותן של סלקום וחברת החשמל. מיד לאחר שהממשלה אישרה לאחרונה לסלקום להשתלט על המיזם, הוא בוצע, אולם המשא ומתן והמהלך עצמו התבשל בשנה האחרונה.

לדבריו של מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך, "השותפות החדשה עם סלקום תסייע ל-IBC לעמוד ביעדים העסקיים והאסטרטגיים. אני סמוך ובטוח כי ביחד עם סלקום נוכל להוביל את IBC להיות שחקן משמעותי בשוק התקשורת כך שהתושבים במדינת ישראל יוכלו לבחור וליהנות ממהירות גלישה סימטרית של לפחות 100mbps".

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון טל אמר כי "מדובר במיזם אסטרטגי תשתיתי בעל משמעות לאומית. כניסה של חברת תקשורת ישראלית מובילה, עם מחויבות לאומית ומסורת, כשותף מוביל בפרוייקט, תעניק למיזם הסיבים הזדמנות אמיתית להתמודד בשוק תחרותי וביחד עם חברת החשמל, תקדם מאוד את המהפכה ההיסטורית הנדרשת בתשתית האינטרנט, במדינת ישראל. שינוי ברישיונות התקשורת ובחובות הפריסה של IBC אשר משרד התקשורת צפוי לבצע יפתחו בפני חברת IBC הזדמנות להוציא לפועל מיזם חשוב זה, ולספק אלטרנטיבה אמיתית לתשתית תקשורת מתקדמת-מודרנית, תוך שמירה על פריסה הן במרכז והן בפריפריה". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במסיבת העיתונאים הוסיף טל: "ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני כמה שנים בביקור בקריית שמונה שתשתית התקשורת במדינת ישראל משולה לטרקטור סובייטי עתיר מלחמות. והכוונה הייתה שמדינת ישראל מובילה טכנולוגית, אבל תשתית האינטרנט שלה הוא מהמקומות האחרונים בעולם, וזה מעכב צמיחה. הפרויקט הזה בין חברת החשמל וסלקום יאיץ את פריסת הסיבים האופטיים, ישפיע על החינוך במדינת ישראל, על הבריאות ואפילו על הביטחון. הוא יקרב את הפריפריה למרכז".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.