נבסו
צילום: יח"צ

הצלחה לרשת: ערוץ FOX הזמינה פיילוט של 'נבסו'

נכון, מדובר בשלב הראשון בפיילוט, אבל עדיין מדובר בהישג ליוצרים ולזכיינית - שתעלה בישראל עונה 2 מיד עם הפיצול. את הפיילוט הכותב הראשי ואחד ממפיקי 'משפחה מודרנית'
אלכסנדר כץ |

רשת הטלוויזיה האמריקאית FOX הזמינה פיילוט של הסדרה הקומית נבסו של הזכיינית רשת. המכירה בוצעה על ידי אנדמול שיין ישראל בשיתוף עם אנדמול שיין צפון אמריקה.

 

נבסו (נשמה באמהרית) היא קומדיה מקורית על המפגש בין משפחה ממוצא אתיופי למשפחה ממוצא אשכנזי. את הסדרה יצרו וכתבו יוסי ואסה, שחקן בן העדה האתיופית, שי בן עטר שגם ביים וליאת שביט. את התסריט ערך גל זייד, ראש מחלקת הדרמה באנדמול שיין ישראל.

 

המפיק לי דניאלס (Empire, Star, The Butler) יפיק את הגרסה האמריקאית בשיתוף עם FOX Studios. את הסדרה יכתוב ואלי צ'אנדרסקראן (Vali Chandrasekaran) - הכותב הראשי ואחד ממפיקי משפחה מודרנית.

 

'נבסו' שודרה ברשת במרץ 2017 ורשמה ממוצע רייטינג של 20.4%. העונה השנייה תעלה במהלך נובמבר בערוץ 13 החדש של רשת.

 

סמנכ"ל התכניות ברשת, ארז בן הרוש מסר: "משמח לדעת שבארה"ב שרוויה בסדרות, מצאו ייחודיות ב'נבסו', בהומור ובאנושיות שהיא מציגה. זו גאווה ישראלית שסדרה על העדה האתיופית שהייתה עד לא מזמן בשוליים בישראל הופכת לשופר בינ"ל".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.