הבעלים החדשים של הפועל י-ם יצליחו לבנות מותג בינ"ל?
התובנה הפסיכולוגית ארוכת השנים שהחלטות אנושיות אינן בהכרח רציונליות (או לפחות שאינן מנותקות ממניעים רגשיים), מוכיחה עצמה היטב כאשר מדובר בהשקעה בקבוצות ספורט. לא מעטים השקיעו את מיטב כספם, אך לא הצליחו לממש את ההשקעה דווקא במונחים כספיים.
לפיכך, נראה כי תהליך קבלת ההחלטה לכניסה לעולם זה, הממגנט אליו לא מעט אנשי עסקים מצליחים, מהווה הדגמה מעניינת לתיאוריות של טברסקי וכהנמן, דן אריאלי ורבים אחרים העוסקים במחקרי קבלת החלטות.
רובי שפירא ז"ל נהג לספר כי השקעתו האדירה בהפועל חיפה, נבעה מרצונו להנציח את אביו ואחיו, שהיו מעורבים בענייני הקבוצה בילדותו. ד"ר אורי אלון מקבוצת הרכישה החדשה של הפועל ירושלים, העיד באחד מראיונותיו בתקשורת כי מטרתו אינה להרוויח כסף - אלא מונעת מהרצון לגרום אושר לאוהדי הקבוצה ו"להחזיר" לעיר בה גדל. גם הפרסומאי אייל חומסקי, שחקן בולט נוסף בקבוצת הבעלים החדשה, גדל בירושלים כאוהד מושבע של הקבוצה.
נראה כי התקווה להצליח במקום שאחרים נכשלו, נשענת לעיתים קרובות על החלום להשפיע ולהפוך "מהילד הקטן שישב ביציע" ואולי אף חלם להטביע את הכדור לסל בעצמו, למי שאחראי ישירות לתשואות השמחה של האוהדים, שממנף גבוה את הקבוצה האהודה עליו, את עיר ילדותו, ואת מה שהיא מייצגת.
האם תוכל הפועל ירושלים לממש תקווה זו? האם יצליחו בעליה החדשים של הקבוצה לשחזר את הצלחותיהם מעולם התקשורת, העסקים וההייטק, גם בכדורסל? למרות הסיכון, נראה כי אולי במקרה זה ניתן לציין כמה עקרונות מפתח להצלחה, שעשויים להצביע על הפוטנציאל לממש את התקווה.
קבוצת בעלים חזקה
ראשית, ומבלי להטיל ספק ביכולותיהם של אחרים, אין ספק שמדובר הפעם ב"שחקנים" חזקים בקבוצת הבעלים החדשה, ולפחות באשר לאלון ולחומסקי, נראה כי החיבור הרגשי לעיר ולקבוצה מהווה גם הוא פקטור משמעותי. אלו מכוונים הטיב ליצירת חזון, חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח ובניית מעטפת תדמיתית נכונה למותג החדש שרכשו.
חברי קבוצת הרכישה מחויבים רגשית ומחוברים לגרעין האידיאולוגי של הפועל ירושלים (לאתר הקבוצה - 
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
 - המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
 - תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
 
לאור זאת, הירושלמיות המשפחתית שאפיינה את האווירה בקבוצה עד כה - עשויה להתחזק כעת בערכי ההצלחה והווינריות, שמביאים איתם הבעלים החדשים שהצליחו לייצר הצלחות משמעותיות - כל אחד בתחומו. חיבור כזה עשוי לייצר אישיות מותג וינרית מבלי לוותר על הנשמה.
מכוונים גבוה
החשיבה היא ארוכת טווח, והרעיון הוא להפוך את הפועל ירושלים למותג בחו"ל. כפי שצוטט ד"ר אורי אלון בתקשורת, המודל הוא ה-NBA. הצהרה זו של אלון בתקשורת מגובה כבר עכשיו במי שעשוי להוות נכס מותגי משמעותי לערכי המותג החדש - אמארה סטודמאייר, הסנטר של קבוצת הניו יורק ניקס.
האחרון מהווה אייקון בתחום הכדורסל, ובנוסף - עורר תהודה ציבורית בקנה מידה רחב בעקבות התקרבותו ליהדות וזיקתו לקבלה. התגייסותו לקבוצת הבעלים והצהרות כוונותיו, עוררו תהודה תקשורתית משמעותית, התרגשות ותמיכה בהבטחת המותג שמנסים להעביר בעלי הקבוצה החדשים.
ירושלים כמנוף תדמיתי
שימוש מושכל בירושלים עשוי למנף את הקבוצה בעולם - בקרב אוהדי עיר הקודש, בכללם האוונגליסטים. נכס מותגי זה - הוא בלעדי לקבוצה, בוודאי מול המתחרה המשמעותית מכבי תל אביב. סטודמאייר עצמו צוטט כבר בהתייחסו לנושא. נראה כי בהמשך נוכל לצפות בפעילות תקשורתית מסיבית של גיוס אוהדים ותורמים - גם על בסיס מנוף תדמיתי זה.
יש להניח כי פעילות זו תגובה ביכולות ומיומנויות גבוהות במיקסום אמצעי העולם הדיגיטלי, ליצירת חוויה גלובלית בקנה מידה נרחב - יתרון נוסף שמביאים עימם חומסקי וד"ר אלון.
וכמובן שאי אפשר להתעלם גם מההשקעה בתשתיות והרוח הגבית. אלו ניכרו היטיב במסיבת העיתונאים שנערכה בארנה החדשה שנבנית בבירה בהשתתפותו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ואנשי מפתח נוספים. האולם החדש יהיה הגדול בישראל, עם יותר מ-11 אלף מקומות ישיבה, מה שגם עשוי ליצור הכנסות רבות לקבוצה המתגבשת.
לאור כל הנ"ל, נראה כי את עבודת התקשורת ובניית המותג יידעו חברי הקבוצה לעשות היטב. כעת נותר רק לקוות שהתוצאות על המגרש יעמדו בהבטחת המותג.
 ד"ר מיכל שפירא היא ראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית, 
- 6.גינגי פרידמן 30/07/2013 11:40הגב לתגובה זוהי מיכל, ההתעקשות של אנשי כסף להשקיע במועדוני ספורט נקראת "ניצחון התקווה על הניסיון"
 - 5.הלו? דוקטור? 30/07/2013 01:58הגב לתגובה זויתכן שזו... כתבה יחצנית??? הבעלים חזקים, המחשבה נכונה, העיר תמותג - אפילו האוונגליסטים הצטרפו לחגיגה... הלו דוקטור, זה ניתוח??? אלוהים אדירים, איפה למדת שיווק - אצל רני רהב??? איפה ניתוח השוק??? איפה ההשקעה הכספית??? איפה ערכי המותג שישנם כיום או שרצויים בעתיד??? איפה ההתיחסות לחסויות בעידן החדש של הקבוצה? איפה, אבל באמת איפה לעזאזל אפשר למצוא תובנה שיווקית אחת, אחת ! בכל הטור הזה???
 - 4.יוני 29/07/2013 22:46הגב לתגובה זוועוד על כדורסל :-) אין עליך
 - 3.יש בי אהבה 29/07/2013 18:38הגב לתגובה זויאללה הפועל
 - 2.תתתתווותתתחחחייית! (ל"ת)לומדת אצלה 29/07/2013 15:13הגב לתגובה זו
 - 1.שי 29/07/2013 12:16הגב לתגובה זואת מדברת על המון תכונות יפות וחשובות אבל הדבר היחיד שאת לא מדברת עליו הוא עומק הכיסים. גם חומסקי וגם אלון הם אנשים עשירים. כל אחד מהם שווה עשרות מיליוני שקלים אבל הם רחוקים מרחק רב מבעלים של קבוצות גדולות שהם לרוב מולטי מילונריום או מיליארדרים כבדים. אנשים כמו יעקב שחר או הבעלים של מכבי ת"א בכדרוסל או בכדרוגל הם אנשים כל כך עשירים שבשבילם להוציא מהכיס עוד 2-3 מיליון דולר זה לא עניין גדול. וזה לפני שאני מדברים על בעלים של קבוצות כדורסל וכדורגל באירופה (וכמובן בארה"ב). אני לא חושב שזה המקרה עם קבוצת הרכישה של הפועל ירושלים. רק כניסה של מישהו עם אמצעים כספיים אדירים תביא להצלחה של הפועל ירושלים ותשלים את כל התכונות שעליהם את מדברת
 - גילת 29/07/2013 12:26הגב לתגובה זואבל הם הולכים לשפוך כמה מיליונים של דולרים. בכל אופן התכנית לא להתחרות בניו יורק ניקס או בקבוצת אנ בי איי עם תקציבי עשרות מיליוני הדולרים, אלא באירופה. מכבי עם תקציב של 15 מיליון יורו, הפועל עם 5 , וזה יצטמצם
 - גינגי פרידמן 30/07/2013 08:58הי מיכל. ההשקעה של אנשי עסקים במועדוני ספורט, יש לה רק הגדרה אחת : ניצחון התקווה על הניסיון
 
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
 השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד. 
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
 - המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
 שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד. 
