וול סטריט ניו יורק נדל"ן בניינים ארה"ב
צילום: Istock

סגירה יציבה בוול סטריט: טסלה איבדה 3%, פייסבוק קפצה 2.4%

נתוני המאקרו באירופה ממשיכים להתייצב. מפלגת השלטון בסין מבטיחה תמריצים נוספים לשווקים. הדולר טיפס וממשיך לרכז עניין. טרגט עלתה 4.6% לאחר דו"חות טובים. טבע מחקה ירידות של 3% וסגרה ביציבות, ג'נרל אלקטריק נפלה 4.3%
עמית נעם טל | (8)

יום המסחר בוול סטריט נסגר ביציבות עם נטיית לירידות שערים קלות. ברקע למסחר, נתוני המאקרו באירופה ממשיכים להצביע על התייצבות מסוימת לאחר מספר חודשים של האטה כלכלית ברורה. במקביל, הנזילות בשוק צפויה להמשיך לרדת גם הערב.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%       

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) נסגרה ביציבות לאחר יום תנודתי במיוחד. החברה עשויה  לרכז עניין בימים הקרובים ברקע למתרחש בשוקי האג"ח הקונצרנים.

ברקע להאטה הכלכלית של החודשים האחרונים, מפלגת השלטון בסין פרסמה הבוקר את התחזית הכלכלית לשנה הקרובה. ע"פ התחזית, הכלכלה הסינית צפויה לרשום צמיחה של 6%-6.5% במהלך 2019, הצמיחה הנמוכה ביותר בעשורים האחרונים. במקביל, הודיע השלטון במדינה על חבילת תמריצים נוספת בדמות הורדת מיסים בהיקף של 298 מיליארד דולר.

במקביל לדיווחים בסין, נתוני המאקרו באירופה שפורסמו היום ממשיכים להצביע על התייצבות כלכלית מסוימת לאחר האטה הכלכלית חדה בחודשים האחרונים. נתון התמ"ג הסופי באיטליה לרבעון האחרון של 2018 הציג ירידה של 0.1% במקום התכווצות של 0.2% בקריאה המוקדמת. במקביל. מדד מנהלי הרכש במדינה בתחום השירותים עלה בחודש האחרון לרמה של 50.4 נק', מעל הצפי המוקדם שעמד על קריאה של 49.3 נק'. בצרפת, מדד מנהלי הרכש הכולל (שירותים/ייצור) עלה לרמה של 50.2 נק', לעומת צפי לקריאה של 49.8 נק'. נזכיר כי האירוע המרכזי השבוע צפוי להיות החלטת הריבית של הבנק המרכזי (ECB) ביום חמישי הקרוב (לכתבה המלאה).

סוגיית הנזילות בשוק וההשפעה על הנכסים צפויה להיות משמעותית בתקופה הקרובה. כפי שדיווחנו בשישי האחרון (לכתבה המלאה), "הפיק" מבחינת תמיכת הממשל בשווקים התרחש ביום שישי האחרון, והחל מאמש התמיכה צפויה לרדת באופן משמעותי. ע"פ הדו"ח שפרסם הבוקר משרד האוצר האמריקני, רמת המזומנים בקופתו ירדה בשישי האחרון לרמה של 201 מיליארד דולר בלבד. כאשר ההשפעה של מהלכי האוצר הסתיימה, השוק צפוי להתרכז כעת בצמצום מאזן הפד', שצפוי להסתכם ב-39.8 מיליארד דולר במהלך החודש הקרוב.

ברקע למהלכי הממשל, הדולר אינדקס (סימול:DXY) נסחר הערב בעליות שערים. הלי"שט הבריטית השילה 0.2% מול המטבע האמריקני. האירו נחלש ב-0.3% לרמה של 1.13 דולרים לאירו. הלירה הטורקית איבדה 0.3% מערכה ונסחרת ברמה של 5.38 לירות לדולר.

גרף הדולר אינדקס בשנתיים האחרונות: הלחץ של הדולר חוזר?

 

 

במרכז

מניית טסלה (סימול:TSLA) ירדה הערב 3% לאחר שאיבדה ב-2 ימי המסחר האחרונים יותר מ-11% (לכתבה המלאה). ברקע לירידה היום, דיווחים כי הרשויות בסין עצרו את מכירות החברה במדינה לאחר שרשות המכס מצאה "אי סדרים שונים" בתהליך הייבוא של חלק מהרכבים למדינה.

מניית הקמעונאות טרגט (סימול:TGT) עלתה הערב 4.6% לאחר שהצליחה להכות את התחזיות המוקדמות לרבעון האחרון של 2018. החברה דיווחה על הכנסות של 22.98 מיליארד דולר ברבעון האחרון, מעט מעל הציפיות המוקדמות. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח של 1.53 דולרים למניה. בסיכום שנתי, מכירות החברה עלו ב-5% לעומת 2017.

מניית ג'נרל אלקטריק (סימול:GE) נסגרה בירידות של 4.3% לאחר שמנכ"ל החברה טען הערב כי החברה צפויה להציג תזרים מזומנים שלילי בשנת 2019.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ילד לא הומני 05/03/2019 16:55
    הגב לתגובה זו
    על אפך ועל חמתך !!
  • יעלה לירח עם החללית בראשית (ל"ת)
    יוסי 05/03/2019 18:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פרופ'אבירם(איצ100) 05/03/2019 15:54
    הגב לתגובה זו
    מדד OMX Stockholm לא יגיע בשום מקרה לשער 76.7 על ציר הזמן בשבע שנים הקרובות שהחלו ב 21/08/2018!!!
  • עוד פעם עליות .בא לי להתאבד. (ל"ת)
    איצ 100 גורילה 05/03/2019 21:26
    הגב לתגובה זו
  • וכמובן NASDAQ לא יחלוף על 1000 ומטה..!!!! (ל"ת)
    ד"ר ניר(איצ100) 05/03/2019 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למי שיש ילדים 05/03/2019 15:50
    הגב לתגובה זו
    למי שיש ילדים, אתם זוכרים שאתם צרכים לעדכן בעירייה כתובת מגורים. ולבדוק שילדכם רשום בגן / במעון , בבית ספר. וכו' *עבור שנה החדשה .
  • ילד גזען וקילר 05/03/2019 17:00
    הגב לתגובה זו
    שנל שנל ...ואיטה ואיטה ...ראוסס
  • הבנו. ולמי שאין ילדים? (ל"ת)
    בסדר 05/03/2019 16:52
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: