פרופ' ליידרמן מסביר למה הוא חושב שה'ברקזיט' עוד עלול להיות גרוע מ-2008, וגם - מספק תחזית קשה למחירי הדירות

הסערה חלפה? בראיון ל-BizportalTV מתייחס ליידרמן לרגיעה בשווקים, הצפי להמשך השנה - ומחירי הדירות
ליאו ליידרמן, צילום: Bizportal
שבוע וחצי לאחר אירוע ה'ברקזיט' שגרר תנודות חריפות מאוד בשווקים הפיננסים, אנחנו נפגשים עם פרופ' ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי בבנק הפועלים ואחד מכלכלני המאקרו המובילים בישראל, לשיחה על השלכות הבחירה של אזרחי בריטניה לצאת מהאיחוד, תגובת השווקים הפיננסים שלפי שעה הייתה קצרת מועד (האם אכן הדרמה הסתיימה?), וגם - פרופ' ליידרמן מספק תחזית קשה לגבי כיוון מחירי הדירות בישראל.
תגובות לכתבה(76):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 52.
    נדל"ן יעלה לנצח. חלאס עם התקוות
    ינתי פרזי 15/07/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם זורעים תקווה בקרב הצעירים. הצעירים של היום ראיתם? יושבים בדיזנגוף וברוטשילד כל הערב מעשנים שותים ומסתמסים שילכו לעבוד הנדל"ן יעלה לנצח
    סגור
  • 51.
    מה הקשר כלכלה ולאוסטרולגיה ?
    ECO1 11/07/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אנחנו צריכים לשמוע את התחזית של האסטרלוג שלו ?!
    סגור
  • 50.
    חוזר על עצמו טיעונים חלשים ולא משכנעים (ל"ת)
    עמך 07/07/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    הבורסה הולכת לשיא חדש עד סוף השנה! וגם עד אוקטובר 2017
    שירו 06/07/2016 23:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדירות ישמרו על ערכן עד אוקטובר 2017 משם אם כל המפולות גם בנדלן וגם בבורסה עוד חזון למועד.
    סגור
  • 48.
    28 אלף דירות חדשות מוצעות למכירה+80 אלף יד 2...
    הבלוף 06/07/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הביקוש עולה על ההיצע? שקר וכזב. 110 אלף דירות ריקות ללא דורש.
    סגור
  • מהדירות ביד 2 נמכרו. זה טריק של מתווכים.
    זה הכל פיקציה. חצי 06/07/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ממשיכים לפרסם דירות כביכול אטרקטיביות וברגע שאתה מצלצל אליהם מתברר לך שהן נמכרו ומנסים לעניין אותך בדירות על הפנים. שתבין הדירות שיש הם על הפנים ןבמחירים גבוהים שימשיכו לטפס. על דירה טובה משלמים הרבה מעבר למחיר השוק. אתה הבנת את שה ברוך?
    סגור
  • שמענו עליך...עוד אינטרנסט שחושב שהוא מבין ויום אחד
    ' 07/07/2016 00:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל יתהפך עליך ועל רבבות אחרים.
    סגור
  • 47.
    הוא מדבר מתוך אינטרס שנמשיך לקחת מהבנק משכנתאות
    הבנקים חולבים משכנתא 06/07/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועם ישראל אוכל אותה בגלל האינטרס של הבנקים והקבלנים ברשות בנק ישראל והכנסת וגורמים לבועת נדל״ן אדירה.
    סגור
  • 46.
    תמיד בסוף? (ל"ת)
    למה האחרונים 06/07/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 45.
    לצאת להפגנות ענק נגד מחדל מחירי הדיור והשכירות ההזויים (ל"ת)
    הממשלה מבינהרק הפגנה 06/07/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 44.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 06/07/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
    סגור
  • 43.
    לפי תנועות הפנים הוא משקר
    דן 06/07/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    4 9
    8:43 הוא מחייך, כי הוא שמח שזה מה שקרה. שמחה לעיד מה שנקרא. 9:00 - 9:06 עיניים גדולות ובליעת רוק בסוף שנעצרה על ידי הווידאו. 9:31 בליעת רוק שממש נראית בווידאו. = שקר. כל השפת גוף טיפה מעוותת בזמן דיבור על נושא הנדלן. חיוך בילתי רצוני, עיניים גדולות, בליעת רוק.
    סגור
  • לחבר דן
    פרופ' איציק 100 06/07/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    13 2
    בהיותי מומחה לפסיכיאטריה וחקר המוח(וגם נוירולוגיה) ומבין ומתמצא היטב בשפת הגוף. שפת הקול ואינטונציה ועוד תורות בתחום..ברצוני להרגיעך ידידי. כל מה שכתבת באופן גורף הוא ממש לא לעניין ואפילו לא ליד העניין וחבל. לא באתי לתקוף אותך. באתי להגן על פרופסור ליידרמן למרות שאינו זקוק להגנתי ולא מכירני ולא ביקשני. נ.ב:שני חברי שכתבו בתגובה 21 הם מומחים למתמטיקה וכלכלה. יום טוב.
    סגור
  • 42.
    אם יש בועה באג"ח אז יש בועה בדיור ובמניות. כלים שלובים
    גרוסמן 06/07/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יצא בסוף טמבל
    סגור
  • 41.
    קלקלן דימיקולו (ל"ת)
    זמבוריקו 06/07/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 40.
    יום נקם (ל"ת)
    יום נקם 06/07/2016 05:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    איפה אחם הזוגות הצעירים של המדינה? תתעוררו!!!
    ישראל ישראלי 06/07/2016 02:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תתעוררו המדינה "גנבה" אותכם מספסרת במחירי הקרקע, ובעלויות הדיור, ובאותה שעה נותנת הטבות במיסוי לעשירי הארץ לחברות הגדולות , לעסקים, לדתיים ולמתנחלים תתעוררו !!!
    סגור
  • אתה לא
    39 06/07/2016 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ישראל ולא ישראלי. מהפכות עשו ברוסיה ובקובה. ראה לאן הגיעו. לדמוקרטיה יש כלים רבים להתמודד עם בעיות. בלי מהפכות. ונמאס, ממש נמאס, ממש בלתי נסבל שאתה מעוות ומסלף דברים בנוגע כמה מקבלים דתיים ומתנחלים. מגיע להם יותר - אם תבדוק נתונים כלכליים, ולאור מה שהם תורמים, מגיע להם יותר. וגם לעשירים - לולא העשירים אלה שאתם אוהבים לקורא טייקונים, הם המעסיקים הטובים ביותר. באין יוזמה חופשית יש פיגור חברתי וכלכלי. יש צפון קוריאה. די נמאסת.
    סגור
  • אויש ...שתוק בחייך
    ישראלי 06/07/2016 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מה קשור דתיים מתנחלים ...אתה חייב לדחוף את השנאה העצמית שלך גם לתוך הכלכלה? זה בדיוק מה שעשו באירופה...הכה את היהודי וכל הבעיות הכלכליות יפתרו רחם קצת על עצמך
    סגור
  • 38.
    כל כך הרבה אי וודאות ורק הפרופסור יודע מה יהיה
    מגידיהו 06/07/2016 00:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    :)
    סגור
  • 37.
    נשמע לי מאוד הגיוני לגבי הדירות (ל"ת)
    התחלות הבניה אכן ירד 05/07/2016 21:51
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 36.
    הדיור
    מחירי 05/07/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    4 3
    נגזרת של תשואות אגח ואכן כל עוד התשואות נמוכות יהיה קשה לראות מחירי נדלן ממותנים
    סגור
  • תשואות האגח גם נגזרת שיתכן ורבים עומדים לאבד את פרנסתם.
    ' 06/07/2016 00:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא משחק וידאו , זה מד חום של הכלכלה העולמית וזה לא נראה טוב.
    סגור
  • 35.
    שימו לב לדקה 3:50
    naftalygl@013.net 05/07/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא אומר משפט: אין ספק שבשבועות הקרובים שסביר מאד להניח..
    סגור
  • הוא מנסה להיות שועל אבל הוא קיפוד!
    גן חיות 06/07/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוא מדבר מפוזיציה של הבנקים.... מן הסתם הם לא רוצים לראות את מחירי הדיור יורדים.... מיתון כבר אמרנו?
    סגור
  • 34.
    אני מכין לכם אזרחים יקרים בומבה כמו שלא חטפתם מעולם ואז
    ביביהו 05/07/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    5 5
    אצא לפנסיה עם שרהלה ב 1 ממיקלטי המס שהכינותי מראש
    סגור
  • טמבלים
    34 06/07/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 4
    כמוך ממש לא משתנים. לא נמאס לכם מהשטויות ודברי ההבל? כך פרחה האנטישמיות באירופה: הכה ביהודי ויהיה טוב. אתם ממש מסכנים. עלובי נפש. פאתטיים. די, נמאסתם.
    סגור
  • 33.
    כלכלן מיושן שאבד עליו הכלח
    ליידרמן 05/07/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    3 10
    יותר גרוע מהנגידה של ביבי. בלה בלה בלה
    סגור
  • עלוב מאד
    אתה 05/07/2016 20:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תכיר בזה.
    סגור
  • עלוב וחנפן ואומלל (ל"ת)
    ואתה 06/07/2016 06:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 32.
    השוק ידשדש ולא יותר מכך (ל"ת)
    המומחה 05/07/2016 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 31.
    אם אג״ח הוא בועה ,אזי מניות ונדל״ן הן בועות כניגזרת .
    ש 05/07/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שיינדמן אנחנו דוהרים מול קיר טרם הברקזיט .יישר מבט וספר את האמת .
    סגור
  • 30.
    שטויות
    שרלי 05/07/2016 18:33
    הגב לתגובה זו
    10 5
    אם שואלים את כלכלן בנק הפועלים ברור שיגיד שיהיו עליות במחירי הדירות כי זה האינטרס שלו המחירים ירדו בקרוב-הבועה תתפוצץ לא לקנות דירות!!!
    סגור
  • 29.
    זה נשמע שהוא מדבר על מחירי הדיור מפוזיציה (ל"ת)
    לא הגיוני 05/07/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 28.
    לפי הגמגומים של ליידרמן הבנקים במצוקה אדירה (ל"ת)
    ישראל ישראלי 05/07/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 27.
    ועכשיו (ל"ת)
    כאן 05/07/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 26.
    שילמד משיינין שעולה עליו בעשרןת מונים (ל"ת)
    ישראל ישראלי 05/07/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
    5 12
    סגור
  • לישראל.
    פרופ' איציק 100 05/07/2016 21:04
    הגב לתגובה זו
    13 3
    מדוע אתה טוען זאת? בגלל ששיינין שידר אופטימיות ואף זכה מאיתנו לביקורת. פרופ' ליידרמן מסתכל למציאות בלבן של העיניים. אם אתה זורק השוואה לא נכונה ביינהם..אז אאלץ לענות לך שהשניים בכלל לא משחקים באותה ליגה. ראה מה כתבו חברי בתגובה 21.
    סגור
  • 25.
    ליידרמן אי וודאות כל כך גדולה שאתה לא יודע כלום שתוק! (ל"ת)
    ישראל ישראלי 05/07/2016 18:14
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • לישראלי
    גים 05/07/2016 23:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ערמת זבל שכמוך.
    סגור
  • האמת מכאיבה אבל יש לקבל אותה
    ישראל ישראלי 06/07/2016 01:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אנחנו הולכים לאי וודאות גדולה אז יתכן מאד שהולכים למיתון ואז בועת הנדלן תתפוצץ בפרצוף של כולנו ואיפה ליידרמן?
    סגור
  • 24.
    הדבר היחיד שעובד באתר בצורה מושלמת זה הפרסומות הקופצות (ל"ת)
    יובל 05/07/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • תתקין
    צצה 06/07/2016 06:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ublock
    סגור
  • 23.
    פיו וליבו אינם שווים
    איתן 05/07/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
    17 1
    וגם אין הגיון בדבריו, אם הברקזיט עשוי להיות גרוע יותר מ2008 איך מחירי הדיור צפויים להמשיך לעלות? וזאת תחת ריבית משכנתאות עולה? גם לשקר הוא לא מצליח..
    סגור
  • 22.
    תמשיכו לקחת משכנתאות מטורפים
    הצדיק מסדום 05/07/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    20 0
    מחרי הדירות זולים מה זה משכנתא של מליון מאה... תרשיבו לבנקים שדאגו להאכיל את הפנסיה שלכם במשכנתאות...עדר של מסוממי ריבית אפס...
    סגור
  • 21.
    +ד"ר ניר(איצ100)
    פרופ' אבירם(איצ100) 05/07/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
    26 4
    הקשיבו היטב לדברי הפרופסור המכובד. הוא בין הטובים ביותר בארץ ואף בעולם.
    סגור
  • לכל כלכלן ברור שמחירי הנדלן היא בועה! ואיפה ליידרמן? (ל"ת)
    ישראל ישראלי 06/07/2016 01:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 20.
    מדבר מתוך הפוזיציה
    אהרון 05/07/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    21 4
    בנק הפועלים עמוק במשכנתאות לכן הוא לא יכול לתת תחזית שלילית למחירי הדירות . ראשית יש בועה שנית אם יהיה משבר יהיה כנראה מיתון חמור וחריף . נכון שאנשים יצטרכו תרופות כי יהיו הרבה חולים אבל לא יהיה לאנשים מספיק כסף לדירות במיליונים . לכן המומחה הוא מומחה מטעם עם אינטרסים
    סגור
  • 19.
    להבדיל מבשנת 1999 הפעם הסיבה היחידה לקנות זה ספקולציה
    רמי 05/07/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
    26 5
    ברגע שהמחירים יעצרו, רק יעצרו - תיפסק הסיבה לקנות נדלן ואנשים שיבינו שדירת 2 חדרים ב 2 מיליון זה מחיר שלא שווה קניה. כל עוד כולם אמרו שהדירה רק תעלה במחיר, היה הגיון לקנות, אבל אם המחיר לא עולה, וריבית המשכנתא ממילא גבוהה מהתשואה של שכר דירה , אז אין יותר סיבות לקנות! חצי מהקונים יפסיקו לקנות והמחירים יתחילו לרדת. ברגע זה גם הצעירים שחולמים על בית משלהם יפסיקו לקנות, כי כל חודש של ירידת מחירים יחסוך להם 20,000 שקל במחיר הנכס, ובנתיים הם משלמים רק 6,000 שכירות.
    סגור
  • והם יעצרו בקרוב
    אחד 05/07/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם יעצרו כי המחיר כבר מדיר מהשוק את החלק הארי מהקונים. עם שכר חציוני של 6600 שח משכנתא ממוצעת על מיליון שח והחזר של 5000 שח ל30 שנה אין לנדלן תוחלת. ואכן האינדיקטורים מורים על האטה בקצב העלייה. מתי שהמגמה תמשך משקיעים יבינו שמתושאת שכירות של 2.18% הממוצעת בת"א אין להם מה לחפש בשוק ואז הלך על הנדל"ן
    סגור
  • 18.
    תשאלו אותו מה היה קורה אילו היו אוסרים על משכנתאות
    רמי 05/07/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    24 2
    למשקיעים, ואוסרים על משכנתאות מעל 15 שנה לצעירים. התשובה לדעתי - נפילה בכוח הקניה שתוביל לנפילה בביקוש, עד שיואילו המוכרים להתייאש ולהבין שהם חייבים להוריד מחירים כי אף אחד לא מצליח לקנות.
    סגור
  • 17.
    אין תחליף להשקעה רק דירות
    שמעון 05/07/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    5 21
    אין ריביות בבנקים.אין מספיק בניה.המחירים ימשיכו לעלות
    סגור
  • ריבית משכנתא 4.5% , מס קנייה 8% , תשואה 3%
    רר 05/07/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    20 0
    משק בהאטה משמעותית על סף מיתון, הסיכון מתחיל לעלות על הסיכוי , אין מה לעשות בשוק הזה יותר.
    סגור
  • 16.
    לא שואלים את היועץ הכלכלי של בנק הפועלים. נקודה
    ציפי 05/07/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    25 1
    מה אתם מצפים שיגיד? שיש בועה?
    סגור
  • 15.
    תשאלו את הפרופסור למה הוא מעלה את ריבית המשכנתא
    פיטר שיף 05/07/2016 16:42
    הגב לתגובה זו
    15 0
    או שכדי לענות על השאלה הזו הוא צריך ללכת להתייעץ אצל אסטרולוג? http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=995649
    סגור
  • 14.
    לפרופסור
    משה 05/07/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הצחקת את הקבלנים ואת הממשלה
    סגור
  • 13.
    הפוך גוטה הפוך (ל"ת)
    יהלי 05/07/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 12.
    בגלל הנפילה הצפויה במחירי הדירות
    סמי 05/07/2016 16:30
    הגב לתגובה זו
    28 0
    הבנקים מוכרים את המשכנתאות למוסדיים. כדי שהבנקים היו מוגנים והציבור יחטוף
    סגור
  • 11.
    אינטרסנט
    אסף ש 05/07/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    9 0
    גם אינטרסנטגם טיפשגם סרסורוהכל בחבילה אחת...וזה הכלכלן הראשי של הפועלים..כאשר אבדנו - נאבדנו..
    סגור
  • 10.
    למכור מניות ולקנות דירות
    אמיר 05/07/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אבל לא דירות בארץ !!!
    סגור
  • 9.
    ברור שיעלו הדירות ויש לו גם אינטרס
    נכיר 05/07/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    17 1
    ככל שיהיה ביקוש לדירות כך יקחו יותר משכנתאות. ומי מרויח מלקיחת משכנתא? ברור, לא? אני עם שיינין וסטפק
    סגור
  • 8.
    פרופסור רק דבר אחד, מסי יחזור? (ל"ת)
    ליאו 05/07/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    הדעה שלו לגבי הדיור מבהירה שאין לו מושג על מה הוא
    שוטה הכפר 05/07/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    23 5
    ושכמותו מדברים בטווח של השנתיים הבאות תהיה מפולת מכמה סיבות : עליה בריבית ( המשכנתאות כבר מתייקרות ללא עליה בריבית ) מס שבח שיהיה מלא החל מ 2018 אי יכולת של לויים לעמוד בתשלומים ועוד כהנה וכהנה. שמרו את הראיון הנ"ל.
    סגור
  • זה מה שהאסטרולוג שלו אמר לו ! (ל"ת)
    פיטר שיף 05/07/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 6.
    כל מה שהוא אומר יוצא הפוך תסתכלו על העבר. (ל"ת)
    חיים 05/07/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • 5.
    לקנות
    לא 05/07/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    23 5
    דירות !!!!!! תהיה נפילת מחירים קטלנית. מי שחושב שהוא חכם שיקנה דירה ובמקרה הטוב יחנק בתוך הדירה ואם זה זוג צעיר אז שישכח מבלויים ולחיות את החיים אני קורא לזה לחיות את המשכנתא במקרה הגרוע יהיה מיתון יפטרו את אחד מבני הזוג ואז לא יהיה להם מאיפה לשלם את המשכנתא וגם במקרה כזה מחיר הדירה ירד והבנק יבקש עוד כסף כי אז תהיה חשיפת יתר בין מחיר הדירה לגובה המשכנתא שנלקחה ואז..... יקחו להם את הבית !!!!!! ואז הם יעמדו בתור הארוךךךךךך לדיור ציבורי וזה במקרה הטוב ובמקרה הגרוע שצריך להגיד אותו בקול רם - שיש אנשים שפשוט לא יעמדו בלחצים והם יתאבדו וחבל כי עכשיו זוג צעיר צריך לנשוך שפתיים לעשות שכל לשלם יותר על שכירות וכשהמחירים יירדו להנות ובגדול הצלחה לכולם
    סגור
  • גולם
    חולם 05/07/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 25
    תמשיך לחלום..מה קרה פיספסת את הרכבת..רבית נמוכה עוד שנים....אחריי שיעלה 150אחוזירד ב20 לא קרה כלום..שם לב בארהב אחריי הסבפריים הדירות עלו עד היום עדיין עולות...אז כול יום קם פרןפ בגרוש ואומר משהו כדיי למלות עיתונים
    סגור
  • הבנתי הדירות בארה"ב התחילו לעלות אחרי שירדו בחצי...
    אחד 05/07/2016 22:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודק אז אני אחכה גם כאן שירדו קודם בחצי....רוב הציבור שחושב על לקנות דירה נאלץ לפרוס המשכנתא ל30 שנה... אז השנה הריבית תשאר נמוכה גם שנה הבאה אולי אבל מה יקרה עוד 5, 10 15, 20 שנה מהיום?! הייתי שם כסף שהיא תהיה גבוהה מ4% ואז הבן אדם לא עומד בתשלומים. נקודה. אי אפשר להסיק ממה שיקרה עוד מספר שנים לפני 30 שנה האינפלציה היתה 400% ואז אחרי עשור היתה כבר דיפלציה... הריבית בארה"ב התעכבה אולי בחצי שנה שנה אבל עוד שנתיים שלוש הריבית שם 3-4 אחוז וזה יגיע לכאן ואז הבלון של הנדלן קפוט.
    סגור
  • הריבית לא נמוכה ביחס למצב הכלכלי-
    רר 05/07/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הריבית הריאלית הגבוהה מזה שנים , ריבית משכנתא מעל 4% - על מה אתה מדבר? מעל 160 משכורות ברוטו לדירה...שומר נפשו ירחק.
    סגור
  • 4.
    בלבה בלה בלה בלה
    אור 05/07/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    7 5
    בלה בלו בלה בלו גאון של בלה בלה
    סגור
  • 3.
    בקרוב הקריסה תהיה כואבת מאוד בנדלן. (ל"ת)
    צחי 05/07/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    17 5
    סגור
  • הקריסה תגיעה כחלק מתהליך התאמה לסביבה הכלכלית עולמית
    המבין והמנוסה 07/07/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככול שמחיריי הנדלן יעלו הקריסה בסופו של דבר תהייה יותר אלימה. ומדוע קריסה, מזגר הנל"ן אינו שוק בפני עצמו אלה חלק ממרקם כלכלי של כלכלת ישראל, שכמדינה מאבדת את יכולת תהתחרות (כן, חוץ מנדךן יש גם ליצר ולמכור...) בעולם למרות ההיי-טק ו"המוח היהודי". נראה שהמשק הישראלי אינו מסוגל לבצע תיקון עצמי (ע"י הגדלת היצע הבניה והורדת המיסוי עליו, הגבלה וקיצוצי שכר בדרגות הגבוהות של המגזרים הציבוריים) וכתוצאה, משבר חיצוני, ואפשרויות לכך בעולמנו רבות הוא זה שיצית תיקון / משבר אלים.
    סגור
  • 2.
    אם ההיצע של הדיור לא עומד בביקוש
    סקרן 05/07/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    12 3
    אז למה מחירי השכירות לא עלו, ומחירי הדירות נסקו? מרתק!
    סגור
  • תסתכל בויקיפדיה זו ההגדרה של בועת נדלן.... (ל"ת)
    אחד 05/07/2016 22:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא הבנת
    גו'גו' 05/07/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כשהברק יכה - המשק התעסוקה וההכנסה המשפחתית (למעט עובדי מדינה וכו* מתכווצים ומה שישאר זה לשרת את חובות. הילדים, ישארו בבית, זוגות ידחו את הפרדותם. בקיצור יחליפו דיסקט... בתחילה עוד יעוטו המאחרים למסיבה על "מציאות הנדל"ן" אך במהרה יוכחו כהכל שבאין ביקוש יציב המחירים ממשיכים להתפורר.
    סגור
  • 1.
    הבנקים החליטו שהסיכון בשוק הנדל"ן גבר משמעותית -
    מאקרו 05/07/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    27 2
    1) מעלים את תמחורהסיכון בשוק ע"י העלאת ריבית המשכנתאות. 2) נמנעים ממימון גורמים בשוק הנדל"ן מן הסתם עקב חשש לכספם ומאלצים העברת סיכון המימון למערכת המוסדית. 3) מוכרים תיקי משכנתאות לפנסיות , דה ז'ה וו לתיקי ה-CDO בארה"ב 2007.
    סגור