12:43 סוריה: הקואליציה כבשה מידי דאע"ש מאגר נפט מהגדולים במדינה

11:39 בזק תקנס ב-11 מיליון שקלים לאחר שהפרה את הוראות השוק הסיטונאי >>

10:25 ח"כ עזריה: הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה - לגיטימציה לשחיתות >>

09:42 תיקון: ההסכם של לוויתן עם Heerema הינו מחודש אפריל

07:56 השנה האקדמית נפתחה - שביתת מרצים ב-17 מכללות

07:53 טראמפ: הבסנו את דאע"ש בעיר ראקה הסורית - נשמור על השלום באיזור

07:50 פעיל חמאס נעצר הלילה כשברכבו 70 אלף שקלים שיועדו למטרות טרור

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

פרופ' ליידרמן מסביר למה הוא חושב שה'ברקזיט' עוד עלול להיות גרוע מ-2008, וגם - מספק תחזית קשה למחירי הדירות

הסערה חלפה? בראיון ל-BizportalTV מתייחס ליידרמן לרגיעה בשווקים, הצפי להמשך השנה - ומחירי הדירות
 |  76
הסתכלות רוחב
Share
שבוע וחצי לאחר אירוע ה'ברקזיט' שגרר תנודות חריפות מאוד בשווקים הפיננסים, אנחנו נפגשים עם פרופ' ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי בבנק הפועלים ואחד מכלכלני המאקרו המובילים בישראל, לשיחה על השלכות הבחירה של אזרחי בריטניה לצאת מהאיחוד, תגובת השווקים הפיננסים שלפי שעה הייתה קצרת מועד (האם אכן הדרמה הסתיימה?), וגם - פרופ' ליידרמן מספק תחזית קשה לגבי כיוון מחירי הדירות בישראל.





מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

76 תגובות ב-52 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
52 ינתי פרזי 15/07/2016 18:38 נדל"ן יעלה לנצח. חלאס עם התקוות
סתם זורעים תקווה בקרב הצעירים. הצעירים של היום ראיתם? יושבים בדיזנגוף וברוטשילד כל הערב מעשנים שותים ומסתמסים שילכו לעבוד הנדל"ן יעלה לנצח
51 ECO1 11/07/2016 12:10 מה הקשר כלכלה ולאוסטרולגיה ?
למה אנחנו צריכים לשמוע את התחזית של האסטרלוג שלו ?!
50 עמך 07/07/2016 10:32 חוזר על עצמו טיעונים חלשים ולא משכנעים (ל"ת)
49 שירו 06/07/2016 23:48 הבורסה הולכת לשיא חדש עד סוף השנה! וגם עד אוקטובר 2017
הדירות ישמרו על ערכן עד אוקטובר 2017 משם אם כל המפולות גם בנדלן וגם בבורסה עוד חזון למועד.
48 הבלוף 06/07/2016 17:13 28 אלף דירות חדשות מוצעות למכירה+80 אלף יד 2...
הביקוש עולה על ההיצע? שקר וכזב. 110 אלף דירות ריקות ללא דורש.
זה הכל פיקציה. חצי 06/07/2016 18:42 מהדירות ביד 2 נמכרו. זה טריק של מתווכים.
ממשיכים לפרסם דירות כביכול אטרקטיביות וברגע שאתה מצלצל אליהם מתברר לך שהן נמכרו ומנסים לעניין אותך בדירות על הפנים. שתבין הדירות שיש הם על הפנים ןבמחירים גבוהים שימשיכו לטפס. על דירה טובה משלמים הרבה מעבר למחיר השוק. אתה הבנת את שה ברוך?
' 07/07/2016 00:45 שמענו עליך...עוד אינטרנסט שחושב שהוא מבין ויום אחד
הכל יתהפך עליך ועל רבבות אחרים.
47 הבנקים חולבים משכנתא 06/07/2016 16:43 הוא מדבר מתוך אינטרס שנמשיך לקחת מהבנק משכנתאות
ועם ישראל אוכל אותה בגלל האינטרס של הבנקים והקבלנים ברשות בנק ישראל והכנסת וגורמים לבועת נדל״ן אדירה.
46 למה האחרונים 06/07/2016 16:28 תמיד בסוף? (ל"ת)
45 הממשלה מבינהרק הפגנה 06/07/2016 16:26 לצאת להפגנות ענק נגד מחדל מחירי הדיור והשכירות ההזויים (ל"ת)
44 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 06/07/2016 14:28 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
43 דן 06/07/2016 13:36 לפי תנועות הפנים הוא משקר
8:43 הוא מחייך, כי הוא שמח שזה מה שקרה. שמחה לעיד מה שנקרא. 9:00 - 9:06 עיניים גדולות ובליעת רוק בסוף שנעצרה על ידי הווידאו. 9:31 בליעת רוק שממש נראית בווידאו. = שקר. כל השפת גוף טיפה מעוותת בזמן דיבור על נושא הנדלן. חיוך בילתי רצוני, עיניים גדולות, בליעת רוק.
פרופ' איציק 100 06/07/2016 15:29 לחבר דן
בהיותי מומחה לפסיכיאטריה וחקר המוח(וגם נוירולוגיה) ומבין ומתמצא היטב בשפת הגוף. שפת הקול ואינטונציה ועוד תורות בתחום..ברצוני להרגיעך ידידי. כל מה שכתבת באופן גורף הוא ממש לא לעניין ואפילו לא ליד העניין וחבל. לא באתי לתקוף אותך. באתי להגן על פרופסור ליידרמן למרות שאינו זקוק להגנתי ולא מכירני ולא ביקשני. נ.ב:שני חברי שכתבו בתגובה 21 הם מומחים למתמטיקה וכלכלה. יום טוב.
42 גרוסמן 06/07/2016 11:17 אם יש בועה באג"ח אז יש בועה בדיור ובמניות. כלים שלובים
יצא בסוף טמבל
41 זמבוריקו 06/07/2016 09:53 קלקלן דימיקולו (ל"ת)
40 יום נקם 06/07/2016 05:33 יום נקם (ל"ת)
39 ישראל ישראלי 06/07/2016 02:24 איפה אחם הזוגות הצעירים של המדינה? תתעוררו!!!
תתעוררו המדינה "גנבה" אותכם מספסרת במחירי הקרקע, ובעלויות הדיור, ובאותה שעה נותנת הטבות במיסוי לעשירי הארץ לחברות הגדולות , לעסקים, לדתיים ולמתנחלים תתעוררו !!!
39 06/07/2016 12:59 אתה לא
ישראל ולא ישראלי. מהפכות עשו ברוסיה ובקובה. ראה לאן הגיעו. לדמוקרטיה יש כלים רבים להתמודד עם בעיות. בלי מהפכות. ונמאס, ממש נמאס, ממש בלתי נסבל שאתה מעוות ומסלף דברים בנוגע כמה מקבלים דתיים ומתנחלים. מגיע להם יותר - אם תבדוק נתונים כלכליים, ולאור מה שהם תורמים, מגיע להם יותר. וגם לעשירים - לולא העשירים אלה שאתם אוהבים לקורא טייקונים, הם המעסיקים הטובים ביותר. באין יוזמה חופשית יש פיגור חברתי וכלכלי. יש צפון קוריאה. די נמאסת.
ישראלי 06/07/2016 11:20 אויש ...שתוק בחייך
מה קשור דתיים מתנחלים ...אתה חייב לדחוף את השנאה העצמית שלך גם לתוך הכלכלה? זה בדיוק מה שעשו באירופה...הכה את היהודי וכל הבעיות הכלכליות יפתרו רחם קצת על עצמך
38 מגידיהו 06/07/2016 00:37 כל כך הרבה אי וודאות ורק הפרופסור יודע מה יהיה
:)
37 התחלות הבניה אכן ירד 05/07/2016 21:51 נשמע לי מאוד הגיוני לגבי הדירות (ל"ת)
36 מחירי 05/07/2016 21:05 הדיור
נגזרת של תשואות אגח ואכן כל עוד התשואות נמוכות יהיה קשה לראות מחירי נדלן ממותנים
' 06/07/2016 00:31 תשואות האגח גם נגזרת שיתכן ורבים עומדים לאבד את פרנסתם.
זה לא משחק וידאו , זה מד חום של הכלכלה העולמית וזה לא נראה טוב.
35 naftalygl@013.net 05/07/2016 20:01 שימו לב לדקה 3:50
הוא אומר משפט: אין ספק שבשבועות הקרובים שסביר מאד להניח..
גן חיות 06/07/2016 11:45 הוא מנסה להיות שועל אבל הוא קיפוד!
הוא מדבר מפוזיציה של הבנקים.... מן הסתם הם לא רוצים לראות את מחירי הדיור יורדים.... מיתון כבר אמרנו?
34 ביביהו 05/07/2016 19:30 אני מכין לכם אזרחים יקרים בומבה כמו שלא חטפתם מעולם ואז
אצא לפנסיה עם שרהלה ב 1 ממיקלטי המס שהכינותי מראש
34 06/07/2016 13:03 טמבלים
כמוך ממש לא משתנים. לא נמאס לכם מהשטויות ודברי ההבל? כך פרחה האנטישמיות באירופה: הכה ביהודי ויהיה טוב. אתם ממש מסכנים. עלובי נפש. פאתטיים. די, נמאסתם.
33 ליידרמן 05/07/2016 19:01 כלכלן מיושן שאבד עליו הכלח
יותר גרוע מהנגידה של ביבי. בלה בלה בלה
אתה 05/07/2016 20:47 עלוב מאד
תכיר בזה.
ואתה 06/07/2016 06:26 עלוב וחנפן ואומלל (ל"ת)
32 המומחה 05/07/2016 19:00 השוק ידשדש ולא יותר מכך (ל"ת)
31 ש 05/07/2016 18:42 אם אג״ח הוא בועה ,אזי מניות ונדל״ן הן בועות כניגזרת .
שיינדמן אנחנו דוהרים מול קיר טרם הברקזיט .יישר מבט וספר את האמת .
30 שרלי 05/07/2016 18:33 שטויות
אם שואלים את כלכלן בנק הפועלים ברור שיגיד שיהיו עליות במחירי הדירות כי זה האינטרס שלו המחירים ירדו בקרוב-הבועה תתפוצץ לא לקנות דירות!!!
29 לא הגיוני 05/07/2016 18:29 זה נשמע שהוא מדבר על מחירי הדיור מפוזיציה (ל"ת)
28 ישראל ישראלי 05/07/2016 18:23 לפי הגמגומים של ליידרמן הבנקים במצוקה אדירה (ל"ת)
27 כאן 05/07/2016 18:22 ועכשיו (ל"ת)
26 ישראל ישראלי 05/07/2016 18:18 שילמד משיינין שעולה עליו בעשרןת מונים (ל"ת)
פרופ' איציק 100 05/07/2016 21:04 לישראל.
מדוע אתה טוען זאת? בגלל ששיינין שידר אופטימיות ואף זכה מאיתנו לביקורת. פרופ' ליידרמן מסתכל למציאות בלבן של העיניים. אם אתה זורק השוואה לא נכונה ביינהם..אז אאלץ לענות לך שהשניים בכלל לא משחקים באותה ליגה. ראה מה כתבו חברי בתגובה 21.
25 ישראל ישראלי 05/07/2016 18:14 ליידרמן אי וודאות כל כך גדולה שאתה לא יודע כלום שתוק! (ל"ת)
גים 05/07/2016 23:03 לישראלי
ערמת זבל שכמוך.
ישראל ישראלי 06/07/2016 01:52 האמת מכאיבה אבל יש לקבל אותה
אם אנחנו הולכים לאי וודאות גדולה אז יתכן מאד שהולכים למיתון ואז בועת הנדלן תתפוצץ בפרצוף של כולנו ואיפה ליידרמן?
24 יובל 05/07/2016 18:07 הדבר היחיד שעובד באתר בצורה מושלמת זה הפרסומות הקופצות (ל"ת)
צצה 06/07/2016 06:45 תתקין
ublock
23 איתן 05/07/2016 18:01 פיו וליבו אינם שווים
וגם אין הגיון בדבריו, אם הברקזיט עשוי להיות גרוע יותר מ2008 איך מחירי הדיור צפויים להמשיך לעלות? וזאת תחת ריבית משכנתאות עולה? גם לשקר הוא לא מצליח..
22 הצדיק מסדום 05/07/2016 17:41 תמשיכו לקחת משכנתאות מטורפים
מחרי הדירות זולים מה זה משכנתא של מליון מאה... תרשיבו לבנקים שדאגו להאכיל את הפנסיה שלכם במשכנתאות...עדר של מסוממי ריבית אפס...
21 פרופ' אבירם(איצ100) 05/07/2016 17:36 +ד"ר ניר(איצ100)
הקשיבו היטב לדברי הפרופסור המכובד. הוא בין הטובים ביותר בארץ ואף בעולם.
ישראל ישראלי 06/07/2016 01:43 לכל כלכלן ברור שמחירי הנדלן היא בועה! ואיפה ליידרמן? (ל"ת)
20 אהרון 05/07/2016 17:31 מדבר מתוך הפוזיציה
בנק הפועלים עמוק במשכנתאות לכן הוא לא יכול לתת תחזית שלילית למחירי הדירות . ראשית יש בועה שנית אם יהיה משבר יהיה כנראה מיתון חמור וחריף . נכון שאנשים יצטרכו תרופות כי יהיו הרבה חולים אבל לא יהיה לאנשים מספיק כסף לדירות במיליונים . לכן המומחה הוא מומחה מטעם עם אינטרסים
19 רמי 05/07/2016 16:55 להבדיל מבשנת 1999 הפעם הסיבה היחידה לקנות זה ספקולציה
ברגע שהמחירים יעצרו, רק יעצרו - תיפסק הסיבה לקנות נדלן ואנשים שיבינו שדירת 2 חדרים ב 2 מיליון זה מחיר שלא שווה קניה. כל עוד כולם אמרו שהדירה רק תעלה במחיר, היה הגיון לקנות, אבל אם המחיר לא עולה, וריבית המשכנתא ממילא גבוהה מהתשואה של שכר דירה , אז אין יותר סיבות לקנות! חצי מהקונים יפסיקו לקנות והמחירים יתחילו לרדת. ברגע זה גם הצעירים שחולמים על בית משלהם יפסיקו לקנות, כי כל חודש של ירידת מחירים יחסוך להם 20,000 שקל במחיר הנכס, ובנתיים הם משלמים רק 6,000 שכירות.
אחד 05/07/2016 22:26 והם יעצרו בקרוב
הם יעצרו כי המחיר כבר מדיר מהשוק את החלק הארי מהקונים. עם שכר חציוני של 6600 שח משכנתא ממוצעת על מיליון שח והחזר של 5000 שח ל30 שנה אין לנדלן תוחלת. ואכן האינדיקטורים מורים על האטה בקצב העלייה. מתי שהמגמה תמשך משקיעים יבינו שמתושאת שכירות של 2.18% הממוצעת בת"א אין להם מה לחפש בשוק ואז הלך על הנדל"ן
18 רמי 05/07/2016 16:53 תשאלו אותו מה היה קורה אילו היו אוסרים על משכנתאות
למשקיעים, ואוסרים על משכנתאות מעל 15 שנה לצעירים. התשובה לדעתי - נפילה בכוח הקניה שתוביל לנפילה בביקוש, עד שיואילו המוכרים להתייאש ולהבין שהם חייבים להוריד מחירים כי אף אחד לא מצליח לקנות.
17 שמעון 05/07/2016 16:52 אין תחליף להשקעה רק דירות
אין ריביות בבנקים.אין מספיק בניה.המחירים ימשיכו לעלות
רר 05/07/2016 17:25 ריבית משכנתא 4.5% , מס קנייה 8% , תשואה 3%
משק בהאטה משמעותית על סף מיתון, הסיכון מתחיל לעלות על הסיכוי , אין מה לעשות בשוק הזה יותר.
16 ציפי 05/07/2016 16:46 לא שואלים את היועץ הכלכלי של בנק הפועלים. נקודה
מה אתם מצפים שיגיד? שיש בועה?
15 פיטר שיף 05/07/2016 16:42 תשאלו את הפרופסור למה הוא מעלה את ריבית המשכנתא
או שכדי לענות על השאלה הזו הוא צריך ללכת להתייעץ אצל אסטרולוג? http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=995649
14 משה 05/07/2016 16:39 לפרופסור
הצחקת את הקבלנים ואת הממשלה
13 יהלי 05/07/2016 16:33 הפוך גוטה הפוך (ל"ת)
12 סמי 05/07/2016 16:30 בגלל הנפילה הצפויה במחירי הדירות
הבנקים מוכרים את המשכנתאות למוסדיים. כדי שהבנקים היו מוגנים והציבור יחטוף
11 אסף ש 05/07/2016 16:28 אינטרסנט
גם אינטרסנטגם טיפשגם סרסורוהכל בחבילה אחת...וזה הכלכלן הראשי של הפועלים..כאשר אבדנו - נאבדנו..
10 אמיר 05/07/2016 16:27 למכור מניות ולקנות דירות
אבל לא דירות בארץ !!!
9 נכיר 05/07/2016 16:23 ברור שיעלו הדירות ויש לו גם אינטרס
ככל שיהיה ביקוש לדירות כך יקחו יותר משכנתאות. ומי מרויח מלקיחת משכנתא? ברור, לא? אני עם שיינין וסטפק
8 ליאו 05/07/2016 16:14 פרופסור רק דבר אחד, מסי יחזור? (ל"ת)
7 שוטה הכפר 05/07/2016 16:10 הדעה שלו לגבי הדיור מבהירה שאין לו מושג על מה הוא
ושכמותו מדברים בטווח של השנתיים הבאות תהיה מפולת מכמה סיבות : עליה בריבית ( המשכנתאות כבר מתייקרות ללא עליה בריבית ) מס שבח שיהיה מלא החל מ 2018 אי יכולת של לויים לעמוד בתשלומים ועוד כהנה וכהנה. שמרו את הראיון הנ"ל.
פיטר שיף 05/07/2016 16:43 זה מה שהאסטרולוג שלו אמר לו ! (ל"ת)
6 חיים 05/07/2016 16:06 כל מה שהוא אומר יוצא הפוך תסתכלו על העבר. (ל"ת)
5 לא 05/07/2016 16:00 לקנות
דירות !!!!!! תהיה נפילת מחירים קטלנית. מי שחושב שהוא חכם שיקנה דירה ובמקרה הטוב יחנק בתוך הדירה ואם זה זוג צעיר אז שישכח מבלויים ולחיות את החיים אני קורא לזה לחיות את המשכנתא במקרה הגרוע יהיה מיתון יפטרו את אחד מבני הזוג ואז לא יהיה להם מאיפה לשלם את המשכנתא וגם במקרה כזה מחיר הדירה ירד והבנק יבקש עוד כסף כי אז תהיה חשיפת יתר בין מחיר הדירה לגובה המשכנתא שנלקחה ואז..... יקחו להם את הבית !!!!!! ואז הם יעמדו בתור הארוךךךךךך לדיור ציבורי וזה במקרה הטוב ובמקרה הגרוע שצריך להגיד אותו בקול רם - שיש אנשים שפשוט לא יעמדו בלחצים והם יתאבדו וחבל כי עכשיו זוג צעיר צריך לנשוך שפתיים לעשות שכל לשלם יותר על שכירות וכשהמחירים יירדו להנות ובגדול הצלחה לכולם
חולם 05/07/2016 16:20 גולם
תמשיך לחלום..מה קרה פיספסת את הרכבת..רבית נמוכה עוד שנים....אחריי שיעלה 150אחוזירד ב20 לא קרה כלום..שם לב בארהב אחריי הסבפריים הדירות עלו עד היום עדיין עולות...אז כול יום קם פרןפ בגרוש ואומר משהו כדיי למלות עיתונים
אחד 05/07/2016 22:37 הבנתי הדירות בארה"ב התחילו לעלות אחרי שירדו בחצי...
צודק אז אני אחכה גם כאן שירדו קודם בחצי....רוב הציבור שחושב על לקנות דירה נאלץ לפרוס המשכנתא ל30 שנה... אז השנה הריבית תשאר נמוכה גם שנה הבאה אולי אבל מה יקרה עוד 5, 10 15, 20 שנה מהיום?! הייתי שם כסף שהיא תהיה גבוהה מ4% ואז הבן אדם לא עומד בתשלומים. נקודה. אי אפשר להסיק ממה שיקרה עוד מספר שנים לפני 30 שנה האינפלציה היתה 400% ואז אחרי עשור היתה כבר דיפלציה... הריבית בארה"ב התעכבה אולי בחצי שנה שנה אבל עוד שנתיים שלוש הריבית שם 3-4 אחוז וזה יגיע לכאן ואז הבלון של הנדלן קפוט.
רר 05/07/2016 17:27 הריבית לא נמוכה ביחס למצב הכלכלי-
הריבית הריאלית הגבוהה מזה שנים , ריבית משכנתא מעל 4% - על מה אתה מדבר? מעל 160 משכורות ברוטו לדירה...שומר נפשו ירחק.
4 אור 05/07/2016 15:59 בלבה בלה בלה בלה
בלה בלו בלה בלו גאון של בלה בלה
3 צחי 05/07/2016 15:57 בקרוב הקריסה תהיה כואבת מאוד בנדלן. (ל"ת)
המבין והמנוסה 07/07/2016 11:11 הקריסה תגיעה כחלק מתהליך התאמה לסביבה הכלכלית עולמית
ככול שמחיריי הנדלן יעלו הקריסה בסופו של דבר תהייה יותר אלימה. ומדוע קריסה, מזגר הנל"ן אינו שוק בפני עצמו אלה חלק ממרקם כלכלי של כלכלת ישראל, שכמדינה מאבדת את יכולת תהתחרות (כן, חוץ מנדךן יש גם ליצר ולמכור...) בעולם למרות ההיי-טק ו"המוח היהודי". נראה שהמשק הישראלי אינו מסוגל לבצע תיקון עצמי (ע"י הגדלת היצע הבניה והורדת המיסוי עליו, הגבלה וקיצוצי שכר בדרגות הגבוהות של המגזרים הציבוריים) וכתוצאה, משבר חיצוני, ואפשרויות לכך בעולמנו רבות הוא זה שיצית תיקון / משבר אלים.
2 סקרן 05/07/2016 15:55 אם ההיצע של הדיור לא עומד בביקוש
אז למה מחירי השכירות לא עלו, ומחירי הדירות נסקו? מרתק!
אחד 05/07/2016 22:38 תסתכל בויקיפדיה זו ההגדרה של בועת נדלן.... (ל"ת)
גו'גו' 05/07/2016 16:57 לא הבנת
כשהברק יכה - המשק התעסוקה וההכנסה המשפחתית (למעט עובדי מדינה וכו* מתכווצים ומה שישאר זה לשרת את חובות. הילדים, ישארו בבית, זוגות ידחו את הפרדותם. בקיצור יחליפו דיסקט... בתחילה עוד יעוטו המאחרים למסיבה על "מציאות הנדל"ן" אך במהרה יוכחו כהכל שבאין ביקוש יציב המחירים ממשיכים להתפורר.
1 מאקרו 05/07/2016 15:51 הבנקים החליטו שהסיכון בשוק הנדל"ן גבר משמעותית -
1) מעלים את תמחורהסיכון בשוק ע"י העלאת ריבית המשכנתאות. 2) נמנעים ממימון גורמים בשוק הנדל"ן מן הסתם עקב חשש לכספם ומאלצים העברת סיכון המימון למערכת המוסדית. 3) מוכרים תיקי משכנתאות לפנסיות , דה ז'ה וו לתיקי ה-CDO בארה"ב 2007.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש