סיטי בנק
צילום: istock

אופנהיימר: למרות ההתאוששות, הבנקים האמריקאים עדיין בדיסקאונט עמוק

שמירה מוקפדת על הוצאות, במקביל לפעילות הבייבק, הם הגורמים שאמורים להוביל לצמיחה נאה ברווח למניה של המערכת הבנקאית בארה"ב
מערכת Bizportal |

אנליסט הבנקים של אופנהיימר, כריס קוטובסקי, מעריך כי השלב הנוכחי המתקדם של המחזור הכלכלי אינו מהווה מניעה לביצועי יתר של מניות הבנקים האמריקאיים. "פעילות הבנקים בארה"ב ממשיכה ליהנות מצמיחה כלכלית מתונה אך יציבה, מתנאי אשראי נוחים יחסית במשק האמריקאי, ובמיוחד משמירה על איכות אשראי גבוהה ועל רווחיות נאה".

קוטובסקי מציין כי התשואה הממוצעת על ההון של הבנקים בארה"ב עלתה מטווח של 11%-12% בשנים שלאחר המשבר, נוכח רגולציה מכבידה, לרמה של מעל 14% הצפויה בשנה הנוכחית.

"להערכתנו, רמה זו של ROE עשויה להישאר גם בשנת 2020. שיעור הצמיחה בהלוואות במערכת הבנקאית הכוללת בארה"ב עומד כעת על 4%-5%, אך פעילות הבנקים הגדולים מתאפיינת בשיעורי צמיחה נמוכים יותר, של כ-2%, זאת בשל מדיניות אשראי מחמירה יותר, המשתקפת באיכות אשראי גבוהה ובשיעורים נמוכים היסטורית של הפרשות לחובות מסופקים".

"אנו מעריכים כי בהתחשב בירידה הצפויה בריבית בארה"ב, הבנקים הגדולים בארה"ב צפויים להציג צמיחה מתונה בהכנסות, בשיעורים של כ-1.1% ב-2019 ושל 1.5% ב-2020, המושפעת גם מחולשה ממושכת בפעילות שוק ההון. יחד עם זאת, שמירה מוקפדת על הוצאות, במקביל להגברת פעילות הבייבק, הנם הגורמים שאומרים להוביל לצמיחה נאה ברווח למניה (EPS) בשיעורים של 8% ו-6% בשנים 2019 ו-2020 בהתאמה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.