במדד ה-S&P500, כיצד יסתיים המאבק בין הקונים למוכרים?

גורביץ' על העליות האחרונות במדד האמריקאי: "נקודת השפל האחרונה אמורה להישבר מטה"

 | 
(44)
במדד ה-S&P500, כיצד יסתיים המאבק בין הקונים למוכרים?
השאלה המרכזית אחרי סגירה ברוטאלית של שבוע המסחר האחרון היא האם הנחות היסוד אמורות לעבור שינוי או שמא העליות הנוכחיות הן חלק מתקופת מעבר בין מגמת עלייה לירידה. אנסה לענות.
מדד S&P 500 +0.68% S&P 500 3,005.47 +0.68% S&P 500 סגירה:2,985.03 פתיחה:2,994.74 גבוה:3,005.9 נמוך:2,988.56 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא:
 
בגרף הרבעוני
 
  1. הרבעון הראשון של השנה הסתיים עם נר המעיד על מעבר שלב. מעליות לדשדוש. 
  2. הנר מייצג איזון בין כוחות הביקוש לכוחות ההיצע. 
  3. הוא מצוי מעל לרצועת בולינגר העליונה. 
  4. המשמעות לרבעון הנוכחי – חולשה, אולי עליות אך ללא שיאים חדשים.
  5. כל האזור שבין 2,683 – 2,872 הוא אזור רווי במוכרים.

בגרף החודשי
 
  1. בסוף מרץ נשבר הרצף העולה ומדובר כפי שכתבתי לא אחת בסימן ליציאה מהשוק וזאת על רקע עלייה משמעותית ברמת הסיכון. 
  2. עם שבירת הרצף העולה החל רצף יורד. 
  3. שער הסגירה של מרץ נמוך מהשער הנמוך של ינואר. 
  4. שבירת רצף עולה בגרף החודשי היא האיתות האחרון בהחלט ליציאה מהשוק ופירושו עלייה דרמטית ברמת הסיכון. 
  5. יחד עם זאת מבנה המחירים עודנו חיובי והממוצעים הנעים מסודרים בסדר עולה, מה שמסביר את היכולת של השוק להחזיק עד כה את הראש מעל למים.


בגרף השבועי
 
  1. בגרף השבועי נוצרת התנהגות מעניינת המגדירה את יחסי הכוחות בין הקונים למוכרים. 
  2. הקונים מיוצגים על ידי נקודות השפל המסודרות אופקית סביב רמת 2,532 הנקודות. 
  3. המוכרים מיוצגים על ידי נקודות השיא המסודרות במבנה יורד ומביאות לידי ביטוי את הנכונות למכור במחירים הולכים ויורדים. 
  4. ברוב המכריע של המקרים מסתיימת התנהגות זו בניצחונם של המוכרים. 
  5. יתרה מכך, כבר לפני מספר שבועות כתבתי שהמגמה בטווח הזמן הבינוני אינה עוד מגמת עלייה.
  6. מחזורי המסחר התרחבו בירידות והתכווצו במהלך העליות האחרונות.
  7. כפי שאפשר לראות, שבירת הרצף העולה בגרף השבועי יצרה נקודת שיא נמוכה מקודמתה. 
  8. המשמעות היא שנקודת השפל האחרונה אמורה להישבר מטה. 
  9. יחד עם זאת המדד נסחר מתחת לממוצעים הנעים והם מסודרים בסדר יורד.
  10. ההתנגדות משמעותית ברמת 2,800 הנקודות וזה פוטנציאל העליות המקסימאלי של המדד. 

במבט קדימה
כפי שכתבתי לא אחת, שווקים לא משנים מגמה ארוכת טווח בין לילה. מדובר בתהליך שיכול לארוך מספר חודשים ובמהלכו נוטה השוק לדשדש ולהפגין תנודתיות תוך שהוא יוצר בלבול ואי וודאות גבוהה, שינויים תכופים ואי בהירות. ולעניות דעתי זה בדיוק מה שעובר על שוק המניות האמריקאי.
 
בסופו של דבר יש לצפות לירידות. כל עלייה תהיה לצורך ירידה והזדמנות לצאת. אשנה את דעתי רק אם רצף היורד בגרף החודשי ישבר ותיקבע נקודת שפל גבוהה מקודמתה.

* הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר. 
** אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    ?
    עדיין מאמינים בעליות 10/05/2018 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווקים לא הפנימו הוצאות ריבית לחברות הוצאות אנרגיה עליית מחירי האנ רגיה תמיד פוגעות בחברות מלבד חברות האנרגיה שיהנו מעליית מחירי האנרגיה .את העלייה במחירי האנרגיה מרגישים טוב טוב בכיס. את עליית מלירי הריבית ירגישו החברות גם הפרטיים משכנתא צריכה. לכן העליות הללו מוזרות ספקולציה
    סגור
  • 19.
    כל כך הרבה טוקבקים כועסים .אין ספק שלפחות בזה אתה מצליח (ל"ת)
    גורביץ אתה הצלחה 07/05/2018 23:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    הלכתי שורט על הדאקס לאחת שצפית "נפילות"
    דורון 07/05/2018 21:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קבלתי זובור של החיים
    סגור
  • 17.
    היי אייל מה עם המעוף?? (ל"ת)
    אייל מ. 07/05/2018 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 16.
    איך שגורביץ יאמר השוק יעלה תמכרו ומהר (ל"ת)
    משה 07/05/2018 21:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מניתוח טכני נהיו מליונרים בתי ההשקעות וגורביץ
    העורב הלבן 07/05/2018 16:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל שאר המשקיעים בדרך זו הפסידו כי זה חרטה
    סגור
  • אתה ממש לא בעניינים
    אש 07/05/2018 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתי השקעות וניתוח טכני?? ממש לא הולך ביחד
    סגור
  • 14.
    הזוי לגמריי.והזוי עוד יותר שיש לך מאמינים.הזוי
    משה 07/05/2018 16:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל שני וחמישי מוציא איזה כתבה שתכלס לא אומרת כלום ועדת המעריצים אומרת אמן אמן.גם משלמים כסף לקורס וגם מקבלים אוויר.שיהיה לכם לבריאות
    סגור
  • התגובה שלך הזוייה
    אש 08/05/2018 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסוף ינואר שאייל התחיל לדבר על ירידות ועד היום המדד ירד ביותר7%. (ירידה מכובדת בהתייחס למשך השמן שלה). אין פה עניין של אמונה, יש עובדות.
    סגור
  • 13.
    אייל מה קורה בניחוש הכושל שלך במניית טאואר ?
    משה 07/05/2018 14:31
    הגב לתגובה זו
    4 1
    קוברים את זה עמוק באדמה רק ההצלחות מתפרסמות
    סגור
  • הכישלון תמיד יתום. (ל"ת)
    נכון 07/05/2018 22:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    חברה עליות מטורפות בשבוע הקרוב
    בדוי 07/05/2018 13:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1. איתות קנייה בגרף השבועי על הנאסדק = יעלה את כל השוק 2. כניסות רבות של כסף - נרות של קונים בשבועי בכל המדדים. בהצלחה לכולם השבוע
    סגור
  • 11.
    גורביץ ממליץ והמניה נופלת (ל"ת)
    תמשיך להמליץ על טבע 07/05/2018 12:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 10.
    סייבר,בטחון, ובריאות
    נמו 07/05/2018 11:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יתנו תשואות נאות בכל מיקרה
    סגור
  • 9.
    2 מניות כמעט ללא חוב, מומנטום, בצמיחה גבוהה
    אנונימי 07/05/2018 11:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    1. BKYIמתחילה לרכז עניין לאור רכישת מיליונים על ידי בעל העניין העקרי בשער 3.6, בעלת שיעור הצמיחה הגבוה כיום בנאזדק בסקטור Biometric. הציגה שבוע שעבר בוושינגטון, ה-FBIאחד מלקוחותיה הוותיקים, ברבעון הרבעון הגדילה משמעותעית את מספר החוזים בסטור הבנקאות והממשל. הרווח יותר מהוכפל, ונראה שהולכת להיות אחת מהלהיטים בזמן הקרוב. 2. CHFS גם נסחרת בנאסדק. הקטינה את החוב כמעט לאפס וממש לאחרונה חתמה על הסכמים מסחריים ראשונים באירופה ובמזרח הרחוק. יש לה כרגע כמעט 16 מיליון דולר ביד, שזה יותר משווי השוק שלה. שווה לעקב כי נראה שמתחיל מומנטום בנייר.
    סגור
  • 8.
    קשקשן
    הותיק 07/05/2018 11:14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ניתוח טכני לאחור. אולי ירידות אולי עליות. הכל נכון
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    השאלה המרכזית היא עד מתי תמשיך לדבר על ירידות ?
    המתקן 07/05/2018 10:53
    הגב לתגובה זו
    6 0
    גם על הדקס אמרת שהוא בדרך למטה אחרי סיבוב 5 והוא רק ממשיך לעלות
    סגור
  • הוא יפסיק לדבר כאשר הירדות יגיעו עוד חודש חודשיים ....
    הנביא יחזקאל 07/05/2018 14:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חצי שנה שנה או שנתיים בסוף הם יגיעו ו"הנביא "הפתח את הסיקור הנבואי שלו כבר זמן רב אני בין היחידים שטוען שכל עליה לצורך ירידה - וכול הפתאים יריעו לנביא
    סגור
  • קשקשן (ל"ת)
    למתקן 07/05/2018 12:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הוא לא קשקשן ..
    למתקן של המתקן 07/05/2018 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא פשוט לא בוק כמוך
    סגור
  • 6.
    גורביץ כמה אתה מטעה
    אריאל 07/05/2018 10:07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חבל על הזמן אתה תקוע תפסת תפקיד של נביא ?אתה יודע למי ניתנה הנבואה
    סגור
  • הוא ממש עיקבי.כל הזמן מטעה.כל הכבוד (ל"ת)
    לפחות בזה 07/05/2018 16:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    דקס
    אליקו 07/05/2018 09:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה הולך עם הדקס כתבתה בעברהשהוא יירד לפני SP
    סגור
  • לא מבין
    לר מבין 07/05/2018 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי גלי אליוט (גורביץ) היה צריך להיות ב 10000 נו ו.................
    סגור
  • גל האליוט פשוט פגע במזח והא מתמהמה להגיע (ל"ת)
    המבין 07/05/2018 14:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    גורביץ אני מרחם עליך הכל הפוך הדאקס כבר בשיא.ואתה תקוע
    צחי 07/05/2018 09:11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בירידות שלך.
    סגור
  • הדאקס ממש לא בשיא. תיזהר ממנו... (ל"ת)
    dru 07/05/2018 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אבקשך לא לרחם עליו. הוא אוכל לארוחת בוקר 10 חתיכות כמוך
    לצ'חי הגולם 07/05/2018 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    דבר נוסף. איך הדאקס בשיא? האם אינך רואה שהוא קרוב ל10 אחוז משיאו??דבר אחרון..האם אינך רואה כמוני את הדאקס שמתאים ומותאם לשער 4000 ומטה? המתן הסבלנות ילד מנוזל..
    סגור
  • משלמים לך כסף כדי שתסנגר עליו? (ל"ת)
    ואני מרחם עליך 07/05/2018 16:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • הדקס אולי לא בשיא אבל ....
    לגולם הראשי 07/05/2018 14:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא גם לא נפל לפי הנבואה שרק גולם כמוך אוכל לך תישן על הצד ותוכל את הלוקשים של אייל טוב שיש עוד אנשים כמוך בשביל למכור להם קורסים של אוויר גולםםםםםםםםםםםם
    סגור
  • אתה לא יודע לקרוא
    אש 07/05/2018 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שאתה לא מבין מה אתה קורא.תראה לי כתבה אחת של אייל המדברת על נפילה בדקס. הוא מדבר על ירידות. אתה יכול ללגלג אבל כל מגמת ירידה מורכבת מגלי ירידה וגלי תיקון של עליות.
    סגור
  • 3.
    בשבועיים האחרונים יש שתי נרות
    לאייל.... 07/05/2018 09:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עם נקודות שפל זהות וצללית ארוכה תחתונה זה מעיד על כניסה של קונים
    סגור
  • למעשה הדלקת הנרות כבר עבר ותחזור רק בחנוכה (ל"ת)
    תשובה 07/05/2018 14:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הקונים האלה בינתיים לא מספיק חזקים
    אש 07/05/2018 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין הנר השני סגר נמוך מזה שקדם לו ושנייהם לא מצליחים להגיע לקצה הזנב העליון של הנר שלפניהם.אם מסתכלים על התמונה הרחבה השפלים הם בערך באותה רמה והשיאים יורדים
    סגור
  • אתה צודק
    המבין 07/05/2018 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנאסדק כבר התחיל להתאושש , יש איתות כניסה חיובי בשבועי על הנאסדק וזה יעלה גם את שאר המדדים ... יש הרבה כניסות של כסף.
    סגור
  • 2.
    שאלה
    דויד 07/05/2018 09:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בגרף חודשי באיזו ממוצעים נעים מדובר ?
    סגור
  • תלוי בשעה ובמזג האוויר (ל"ת)
    י 07/05/2018 10:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • ותלוי גם מה היה נכון לאחר מעשה (ל"ת)
    ד 07/05/2018 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טבע
    ירון 07/05/2018 09:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אמרת חד משמעית קנייה, קניתי, מופסד 6% ביום
    סגור
  • כמו שאייל אומר "בעתיד טבע תתקן למעלה " ...חחחח.בהצלחה . (ל"ת)
    לירון 07/05/2018 23:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אתה רק התחלת להפסיד .הכלל גורביץ אומר לקנות תמכור . (ל"ת)
    לירון 07/05/2018 23:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הכוונה שזו רמת מחירים טובה
    dru 07/05/2018 11:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כאשר מדברים על השקעה לא מדברים על יום, שבוע או חודש. תחזיק את טבע לאורך זמן, היא תעלה. אני מניח שזו כוונתו בכל מקרה, לא בטוח שאני מסכים.
    סגור
  • סיכוי סביר שהיא תעלה באיזה
    משה 07/05/2018 14:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מתי שהוא בשביל זה לא צריך ניתוח טכני פשוט תנחש ותיכנס הרי אתם המנתחים הטכני טוענים שיש לכם כלי סביר לכניסה למנייה על פי הציורים גם להשקעה לזמן ארוך - ניתוח הטכני הוא כלי שווה לניחוש
    סגור
  • הכל הפוך גוטה (ל"ת)
    הותיק 07/05/2018 11:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור