מה השיא המשותף של ג'וד בלינגהאם וכריסטיאנו רונאלדו?
אחד הסיפורים המעניינים ביותר של המחזור בליגת האלופות היה הניצחון הדרמטי של ריאל מדריד במשחק בית מול אוניון ברליון. בדקה הרביעית של תוספת הזמן הצליח, ג'וד בלינגהאם, להכריע את המשחק וכבש את השער היחיד במשחק לקבוצתו.
כוכב חדש במדריד. בלינגהאם (צילום: טוויטר ריאל מדריד)
בלינגהאם האנגלי הצטרף הקיץ לריאל מדריד באחת העסקאות הגדולות בשנים האחרונות. הבלאנקוס שילמו עליו 103 מיליון אירו לבורוסיה דורטמונד ושכרו של השחקן מגיע לכ-140 מיליון שקל לתקופה של שש שנים. לאחר השער מול ברלין מחזיק השחקן ברזומה מרשים של שישה שערים בשש הופעות. בלינגהאם כבר ביסס את עצמו כסופרסטאר העיקרי בבירת ספרד.
השער של בלינגהאם במשחק הבכורה שלו בליגת האלופות ובמחזור הראשון של הליגה מכניס את השחקן האנגלי לרשימה של שלושה כוכבים שעשו זאת בעבר ובראשם כריסטיאנו רונאלדו.
הפורטוגלי הגיע למדריד ביוני 2009 ונרכש על ידי הקבוצה ממנצ'סטר יונייטד תמורת 94 מיליון אירו שהייתה באותה תקופה ההעברה היקרה בהיסטוריה. רונאלדו הוא גם שיאן הכיבושים של ריאל מדריד עם 450 שערים ב-438 משחקים. שער הבכורה היה במחזור הפתיחה מול דפורטיבו לה קורוניה.
שני שחקנים נוספים שנכנסו לרשימה הם איסקו ומרקו אנסנסיו. איסקו נרכש על ידי ריאל מדריד בעונת 2013/14 תמורת 30 מיליון אירו ממלאגה ובמשחק הבכורה שלו מול בטיס כבש וגם בישל שער נוסף לכרים בנזמה.
אסנסיו נרכש על ידי ריאל ממיורקה תמורת 3.9 מיליון אירו אך הושאל למיורקה באותה עונה. עונה לאחר מכן לאספניול ולאחר מכן חזר למדריד וכבש במשחק הבכורה בסופר קאפ הספרדי מול סביליה.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
- 1.מיכאל 24/09/2023 11:24הגב לתגובה זורק רונאלדו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
