משרד הבינוי: "נשלול רישיונם של עו"ד ורו"ח שישתמשו בדירות כמשרדים" - כמה דירות ניתן לשחרר תוך זמן קצר?

"עודף המשרדים שייווצר ב-2017 הוא לא הגיוני, יש כאן פתרון למצוקת הדיור בת"א, ר"ג וגבעתיים"
 |  (26)
מצוקת הדיור
"כשאנחנו רואים את חוסר ההיגיון שיש כרגע באזורים מסויימים בעודפים של שטחי מסחר ומשרדים, אנחנו שואלים מה אנחנו כממשלה צריכים לעשות. ב-2016 ו-2017 יהיה עודף גדול בהיקף המשרדים, שרבים מהם משמשים כדירות מגורים", כך אמר שלמה בן אליהו מנכ"ל משרד הבינוי בוועידה לנדל"ן עסקי של "מידע כנסים". 
לדבריו, המספרים לא מוחלטים ומדוייקים ומדובר בכ-100 אלף דירות שמשמשות למשרדים: "ב-1995 עשו פילוח והגיעו ל-102 יחידות דיור שמשמשות כמשרדים, בבדיקה מ-2011 גם גילו שיש כ-100 אלף., אם ניקח את דירות המשרדים האלה ונשמיש אותן כדירות למגורים, נמצא פתרון אחד להיצע במרכז הארץ - במרכז תל אביב, ברמת גן ובגבעתיים - לא צריך לבנות דירות, לא בתי ספר ולא גני ילדים. יש לנו מקומות שאפשר להשתמש בהם כהיצע למגורים. חלק מהמשרדים קיבלו היתר לשימוש חורג, חלק גדול לא – ההיתר לשימוש חורג הוא ל-5 שנים".
ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון
"אחת מההצעות שהצענו היא לפנות את הדירות האלה לטובת דיור במקום משרדים – המשמעות היא שאלפי משרדים שנמצאים היום בדירות מגורים יגיעו לבנייני המשרדים שנבנים באזור המרכז, המדיניות של הבנקים האם לתת אשראי ליזמים שבונים משרדים היא בין השאר לפי צפי הביקוש, אנחנו הולכים לדחוף אותם לצאת לבנייני המשרדים. נאסור מכאן ולהבא להוציא היתר לשימוש חורג לבנייני מגורים באזורי הביקוש ולא נאריכם. לרשויות אין אינטרס לשינוי כי על דירות כאלה גובים ארנונה למשרדים ולא למגורים, מקבלים היטל השבחה וכן הן לא צריכות שירותי רווחה כמו בתי ספר וגני ילדים". 
בן אליהו אומר כי ברמת המיסוי משרד הבינוי מתכנן להטיל מס על שימוש בדירות כמשרדים, והאפשרות הקיצונית היא שלכל משרד שרישיונו מותנה על פי דין דוגמת עורכי דין, רואי חשבון, שמאים, רוקחים, תינתן שנה לעזוב את הדירות אחרת רישיונם יהיה בסכנה. כך נשחרר אלפי יחידות דיור במרכז הארץ למגורים. זה ישנה את הביקוש למשרדים במרכז הארץ. אנחנו לא מזהים שיש התנגדות לכך במשרדי הממשלה, השאלה באיזה אגרסיביות נלך". 
טל אלדרוטי, השמאי הממשלתי הראשי, אמר: "הממשלה מתמקדת במה שחשוב לה כעת – נדל"ן למגורים, אולי טוב שכך, שלא תפריע. שוק המגורים מתנהל בעליות ומורדות, מחפשים את שרביט הקסמים. בשוק הנדל"ן העסקי לא נגעו ולא טיפלו, השאירו אותו ליזמים, מוסדות תכנון ובנקים. הענף הזה לכל תחומיו מתנהל בצורה דיי סבירה בשנים האחרונות, עמדתי היא שאם יש למישהו דירת מגורים שישתדרג ויהנה ממנה, אולם יש לחייב כל דירה נוספת שנרכשה או שהתקבלה בירושה באותו המס כמו כל נכס או אפיק השקעה אחר".
"בשנים האחרונות הענף העסקי מתנהל באופן יחסית סביר, הבנקים הם גורם ממתן ופסימי, נוצר איזון בינם לבין היזמים האופטימיים. כבר בשנה האחרונה אנחנו רואים עצירה מסוימת בענף המרדים, אך בסוף זה יסתדר. גם בשנים הקרובות שוק המגורים יהיה מעניין, אין פתרונות קסם. השמאי צריך לצלם את הלך השוק – אני משתדל להיות ריאלי, כולם מחפשים את שרביט הקסמים, אין אותו. מטפלים בהרבה תחומים, הפתרון שיהיה הוא אגד תוכניות שכמאסה אחת יובילו לשינוי המיוחל. אם יהיה מאמץ של הממשלה כולה זה יבוא ליידי ביטוי".
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    ארנונה במגדלי המשרדים גבוהה מאד ודוחפת עו"ד/רו"ח לדירות (ל"ת)
    להוריד הארנונה למשרד 30/04/2015 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    מדברים ולא עושים - יש להם נדלן לכן המחיר לא ירד (ל"ת)
    ליצן 30/04/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    עוד 15 ימים הפסיכופט עף מהמשרד. כנראה יזדקק לאפשוז כפוי (ל"ת)
    פסיכיאטר 29/04/2015 23:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    וואלא?? חכם ויצירתי... שני ציפורים במכה
    ליאור 29/04/2015 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וללא פגיעה באף אחד .... מי שהגה את הרעיון הוא יצירתי וטוב טוב למערכת.. לתת לו או להם קרדיט ענק. ואני איש יצירתי שמתעסק בנדלן. כיף
    סגור
  • 20.
    איך משרד הבינוי יכול לשלול רישיון שניתן ע"י (ל"ת)
    גופי משרד המשפטים ? 29/04/2015 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    הפרזיטים החרדים ייקבלו את כל ההטבות!!! (ל"ת)
    ביזיון 29/04/2015 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מחיר משרד בלב ת"א 18K שקל למ"ר לעומת 40K לדירה זהה!
    מרדכי 29/04/2015 13:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פתאום יש שפע של קרקע בלב אזור הביקוש הכי חשוב. לא יאומן עבדו עלינו ואין שום בעיית קרקעות.
    סגור
  • 17.
    למשרד הבינוי אין סמכות על עורכי הדין ורואי החשבון
    אחד 29/04/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והם לא יכולים לשלול רישיון לאף אחד. החוק קובע בגין מה ניתן לשלול רישיון, וזה לא ברשימה...
    סגור
  • 16.
    חחח משרד השיכון ישלול רשיונות. מה הקשר בכלל
    rrr 29/04/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט משרד השיכון יעביר טסט למשאיות. אין שום קשר וזה סתם קשקוש. עורכי דין לא מפחדים מאיומים. הם יחכו לכתב אישום אם לא יהיה כזה הם לא יזוזו.
    סגור
  • 15.
    למורמים מעם במשרדי הממשלה ובכנסת. אתם רוצים לעצור
    הצעה של האדם הפשוט 29/04/2015 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את המשקיעים? כמה פשוט להקפיא מתן משכנתאות לבעלי דירה שרוצים להשקיע. אבל אתם כמובן לא תעשו את זה כי הבנקים שלכם יקרסו ואתם מעוניינים למשוך כמה שיותר את החורבן. אתם דואגים לבנקים במקום זה אתם מתעללים בציבור במיסים ורוצים רק להרויח מחוסר התיפקוד שלכם. האמת רק מטומטמים קונים דירות להשקעה בישראל. כי זה יקרוס בקרוב מאוד. רק מטומטמים לוקחים משכנתא וגרים בשכר דירה כולם פה משקיעי נדלן דבילים והכל יקרוס עליהם . כך שאל תפחידו את עורכי הדין ורואי החשבון כבר דפקתם את עורכי הדין עם המחירים של החוזים לקניית דירה. כולם צריכים פה להפסיד חוץ ממדינת ישראל והאוצר החזרזיר שרק לוקח וטורף מכל הבא ליד כולל מיסים ותמלוגים. כל החזירים בסוף מתפוצצים וגם אתם .מדינת ישראל בדרך לאבדון בטוח
    סגור
  • 14.
    הבירוקרטיה הממשלתית מכירה דרך אחת, הגדלת
    יופיטר 29/04/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבירוקרטיה על הגב של קניין הפרט. צריך להוריד מיסים, ולמכור קרקעות בהיקפים גדולים, זו הדרך היחידה מבחינה של הבירוקרטיה, את השאר יעשה השוק החופשי ויזמת בני החורין
    סגור
  • 13.
    50000 מסתננים בת"א תופסים 10000 דירות
    עדי 29/04/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בחישוב של 5 בדירה והנה הסיבה. 10000 דירות רק בתל אביב.
    סגור
  • לא דוגמא טובה-הם עובדים
    dd 29/04/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והדירות שהם תופסים לא הייתה רוצה לישון לילה אחד
    סגור
  • 12.
    די עם הספינים !!תבנו דירות!מאוד פשוט !תבנו עיר חדשה,,,
    ישראלי סטנדרטי 29/04/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נו די באמת עם הססמאות הבלופים והספינים !--"יפנו משרדים,," תבנו עיר בפרפריה הקרובה עם כל התשתיות תביאו חברה סינית הודית או טורקית,,שנתיים אין בעיה,,כנראה שמישהו רוצה שכל הצעירים,המשכילים,העובדים,התורמים,משלמי המיסים- יחיו בטורונטו,ברלין,,,"יפנו משרדים"-צריך תשתיות מסביב בתי ספר,גנים,גני ילדים ,מרפאות,,פשוט לא רוצים שישארו כאן מעמד הביניים!!מה זה קשור "עודף משרדים" זה בכלל עסקי-דיור סביר זה נושא אסטרטגי של המדינה לא פחות מאירן!!!באמת די!!די!!
    סגור
  • ביבי התמכר למיסים.הוא אוהב לקחת מיסי
    בא 29/04/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נדל"ן .זאת הבעיה !
    סגור
  • 11.
    בוקר טוב .
    קובי 29/04/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מזמן מזמן היה צריך לפנות את כל המשרדים.ולפנות מקום לדיירים פרטיים.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    ממש חולדאי יתן למישהוא לפיגוע בבירת העסקים בדיחה (ל"ת)
    מורן 29/04/2015 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    מגמה מטומטמת של ריכוזיות . מחנות צה"ל כולם בדרום
    מחנות ריכוז 29/04/2015 10:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ריכוז משרדים במקום אחד זה אסון. לא תהיה חניה. מה פתאום משרד הבינוי דואג לקבלנים שבנו משרדים? מדינת ישראל הופכת מיום ליום מדינה של אוטיסטים המנותקת מהמציאות. המדינה בלחץ וזה גורם לקובעי ההחלטות להחליט תחת לחץ רק חסר שתהיה פה רעידת אדמה ואז נראה איזה מנהיגות יש לנו פה. אפסים מוחלטים
    סגור
  • 8.
    תשללו רישיונות? אולי גם תשימו אותם בבית סוהר חוצפנים!! (ל"ת)
    מיכה 29/04/2015 10:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    הכותרת מצביעה שהאיש אידיוט (ל"ת)
    עו"ד במשרה מלאה 29/04/2015 10:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    הלשכה לא תעשה כלום. כי זה גוף מטומטם חסר יכולת
    לשכת עורכי הדין 29/04/2015 10:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא מסוגלים אפילו לעצור את כמות עורכי הדין שהמדינה מייצרת עורכי דין סוג ז. כל אחד לומד כי יש לו כסף. נראה סוף סוף את לשכת עוכרי הדין עושה משהו לצמצם את מכללות הזבל שמלמדות משפטים.
    סגור
  • 5.
    עכשיו עורכי דין ורואי חשבון צריכים לשלם על חוסר התיפקוד
    מדינה בהפרעה 29/04/2015 10:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    של ממשלת האימפוטנטים? מה עם מכוני ליווי גם להם תשללו רישיון? במקום להתעלל בציבור ולהטיל מיסים ולתת משכנתאות אל תתנו משכנתאות למשקיעים. מדינת ישראל מתנהגת כמו בעל לאשה שמנה שמכריזה על דיאטה והבעל מזמין לה אוכל ומפטם אותה . באיזה זכות יש למדינה המופרעת לשלול להם רשיון שהם רכשו בהשקעה רבה? ולמה הרופאים מופלים לטובה? אולי ישלחו אותם למחנות כפיה? איפה לשכת עורכי הדין ולשכת רואי החשבון?
    סגור
  • 4.
    בניית הון עצמי לרכישת דירה להשקעה - חפשו בגוגל
    דירה להשקעה 29/04/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין ברירה
    סגור
  • 3.
    עבודה בעניים
    יוסי 29/04/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפי כל השמועות המחירים ירדו ו20 אחוז והבנקים יפשטו רגל וגם הקבלנים ואז . הכל כותרות
    סגור
  • 2.
    שלמה בן אליהו
    יניב 29/04/2015 10:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה אותו שלמה בן אליהו שמחזיק 50 דירות?
    סגור
  • 1.
    זה המון זמן ולא יקרה ברגע לא לחיות באשליות (ל"ת)
    אבי 29/04/2015 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור