זיו סגל
צילום: תמר מצפי
בלוגסטריט

איך לצאת (ומי תצא) ברווח ממשבר הקורונה?

תפיסת ההשקעות שהצגנו כאן בשבועות האחרונים מנצחת את משבר הקורונה. איך נמשיך לשרוד אותו וגם ניערך ליום שאחרי? הזהב ימשיך להוביל, אליו נוסיף מניות סיניות וגם נחזור להתלהב מלהיטי המריחואנה

זיו סגל | (9)

מי תצא חזקה יותר ממשבר הקורונה? ביום שישי התממשו חלקית סימני החולשה עליהם כתבתי בשבועיים האחרונים ונראה שיש להם עוד מקום להשפיע. באחד הפרסומים קראתי השבוע הגדרה טובה למצבנו בשווקים: "קשה לאזן את הצורך בזהירות עם ההזדמנות לרווחים יוצאי דופן".

זו גם הגדרה טובה למה שאנחנו מנסים לעשות פה, הן בבחירת רעיונות והן בשילוב הגנות אופציות Put. רשמו לפניכם שלוש נקודות תמיכה / מבחן פוטנציאליות למהלך הירידות של ה-S&P500 ברמה של 3275, 3200 ו-3090. נראה לי שהמשמעותיות שביניהן הן 3275 ו -3090 כך שאם המדד ירד מתחת ל-3275, יתקיים סיכוי סביר לירידה עד 3090. מהלך מתחת ל-3090 יחשב איתות דובי לטווח קצר – בינוני.

פסיכולוגית, משבר הקורונה מזכיר למשקיעים את תחושת הפחד ואת החשש / אפשרות להפסיד כסף, תחושות שמהלך העליות הממושך הקהה. הדבר יכול להשפיע על התנהגות המשקיעים ועל מאזן הכוחות הפסיכולוגי גם אחרי שהמשבר יחלוף. קשה להעריך מה תהיה הנקודה שבה המשקיעים יחליטו שהמשבר מאחורינו ויחזרו לשמחת קניות ובכל מקרה, הכיוון כרגע נראה כיוון של החרפת המשבר ותמיכתו בפחד. וכמו בכל משבר, נחשפות האמיתות שאנחנו בוחרים להדחיק.

הראשונה היא התלות של העולם בסין. לא יודע אם שמתם לב, אבל ביום שישי, ה-CQQQ, קרן הסל להשקעה במניות טכנולוגיה סיניות עלתה קצת. מוזר לא? בין אם תשייכו את זה לתמיכה ממשלתית בכלכלה ובשווקים ובין אם לחוכמת ההמונים, מדובר בסימן עוצמה מעניין. לסין יש תפקיד מרכזי בשרשרת האספקה העולמית והמשבר גורם לכולם להבין/לזכור את זה ואולי גם לחשוב שוב על הרעיון של מלחמות סחר ומי ינצח בו.

האמת השניה היא התלות של העולם בכסף זול ושחיקת ערכו. עלית הזהב, עמוד התווך שמלווה אותנו מיומנו הראשון כאן, מלמדת זאת. אומנם התחמושת שיש לבנקים המרכזיים היא אינסופית לכאורה, אבל ההשפעה הפסיכולוגית שלה, ובסופו של דבר גם האפקטיבית שלה, נשחקת.

מהנ"ל משתמע שכדאי לחשוב על האפשרות, שעם סיומו של משבר הקורונה, המדינה שתצא ממנו מחוזקת היא סין. בינתיים המשבר לא מייצר הזדמנויות סיניות כי המניות שם לא כל כך יורדות בהכללה ונצטרך לאסוף מניות כאלו בהדרגה.

אחת האפשרויות המדוברות ברשת היא BABA. שימו לב לשני דברים. הראשון הוא התמיכה הפוטנציאלית באזור ה-210 דולר. השני הוא עוצמתה של המניה בהשוואה ל-S&P500, עוצמה אותה ניתן לראות בגרף התחתון ושנמשכת כבר זמן רב. זו דוגמה לכך שגרפים מראים דברים שלפעמים לא שמים אליהם לב. דרך אגב, היא מתחזקת עכשיו גם בהשוואה לאמזון.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

 

מה עוד נראה מעניין עכשיו?

אם הצטרפתם רק היום למעגל קוראי ואוהדי בלוגסטריט, ברוכים המצטרפים. מומלץ בשלב זה לקרוא את הפוסטים האחרונים וביחוד את תפיסת ההשקעות שלנו ועמודי התווך שלה שכן לטובת הקוראים הוותיקים, אניח היום שהיא מוכרת לכולם ואתמקד בחידוש רעיונות השקעה.

 

אתחיל ב-QIWI, חברת התשלומים שפועלת במזרח אירופה. החברה היא חברה קטנה במונחי שוק אמריקאים יש לה המלצות טובות והמניה נסחרת במכפיל 12. זוכרים את המשולש שהצגתי בשבוע שעבר לגבי מניות הזהב ואיך הוא עבד לנו טוב השבוע? עכשיו תסתכלו על הגרף של QIWI. נראה שיש מכלול של סיבות טובות לבחון רכש במניה.

 

מכאן נמשיך ל-FVRR. גם עליה דברנו כאן בעבר ובשבוע שעבר היא זינקה וקבלה חוות דעת מתלהבת במיוחד של אופנהיימר. מי שמחזיק כבר את המניה יכול לראות בה אחזקה לטווח ארוך. מי שלא מחזיק, יוכל לנצל ירידות, אם יהיו, להצטרפות. השער 31 דולר יכול להיות אפשרות נחמדה וב-28 דולר זו תהיה הזדמנות.

 

מניה חדשה במרחב של בלוגסטריט היא פלוריסטם PSTI. מדובר במניה חבוטה וסביר שרבים מקוראנו אכלו ממנה מרורים במהלך שנות ההשקעות שלהם. אבל, תחום עיסוק החברה נשאר עתידני ומניות הביוטכנולוגיה בכלל חוזרות למשוך תשומת לב של משקיעים. הקפיצה שפלוריסטם קפצה לאחרונה ומאפייני הגרף שלה מלמדים שאולי עכשיו הגיע זמנה. ניתן לראות על הגרף את התעגלות הממוצעים כלפי מעלה, את התמיכה סביב 4.20-4.30 ואת הסימן החיובי שנקבל אם תצליח להתמקם מעל 4.60. 

 

לפני שנסגור עם מניות המריחואנה, תזכורת לרעיון ותיק כאן שעדיין לא הבשיל אבל נראה מעניין מאוד. מדובר ב-ADM, חברת ההפצה של תוצרת חקלאית. המניה זוכה להמלצות רבות, לרבות כמנית דיבידנד, והיא שייכת לחלק הסולידי של התיק. ADM יושבת טוב על משבצת ההשקעות שלנו בחקלאות, ביחד עם הקפה והקקאו אליהם התייחסנו בעבר. ניתן להבחין בתמיכה ב-44 דולר, באיסוף של המניה ובפוטנציאל לעליה ולהתחזקות מול ה-S&P500 .

 

ולסיום, עדיין מתחום החקלאות... מריחואנה רפואית. כפי שציינו בשבועות הקרובים, הסקטור ממשיך להתייצב בתחתית ולהתעצב סביב מניות ״קונצנזוס״. בראשן CGC ו-CRON, אחריהן APHA. ה"ליקוט" שלי, NBEV, מנית חברת המשקאות, המשיכה, בניגוד לשוק, את מסעה כלפי מעלה. המניות האלו נמצאות, בהכללה, במצב טכני מעניין ומהוות בסיס טוב לקאמבק השקעות שוק המריחואנה, שוק שיש לו חיים עצמאיים למדי, לרע וגם לטוב.

 

מה שמאפיין את בחירות המניות שאני מציג כאן הוא השמירה על עקרונות החשיבה העצמאית, קבלת אישור מהגרף והסתמכות על זרמים עולמיים ברי קיימא וקימות. רק שנהיה בריאים.

 

כותב המאמר הינו זיו סגל, העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטאלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    2024 10/12/2024 21:14
    הגב לתגובה זו
    כל המניות שכבודו מדבר עליהם רק התרסקו לא תמיד צודקים זה מובן אבל אבל 100% טעות זה כבר
  • 8.
    הגנב מבגדד 29/02/2020 18:10
    הגב לתגובה זו
    יש לי עוד כמה הצעות מפתות בשבילכם.
  • 7.
    המיואש 28/02/2020 00:58
    הגב לתגובה זו
    מוקש זו מחמאה
  • 6.
    כיל 27/02/2020 07:01
    הגב לתגובה זו
    אוכל תמיד צריך
  • 5.
    מה דעתך על NIO (ל"ת)
    ישראל 25/02/2020 07:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זאב 25/02/2020 05:58
    הגב לתגובה זו
    איך מישהו המתימר להיות יועץ השקעות רציני ממליץ על המוקש הזה ועל סמך מה ?
  • 3.
    קשקשן , ממליץ על מניות בסחירות נמוכה ודלה (ל"ת)
    aflalo 24/02/2020 18:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דוד 24/02/2020 15:49
    הגב לתגובה זו
    הבורסה הגיעה לסי כול הזמנים בורסה שרק עלתה יותר מישנה בלי הפסקה מגיעה לה קצאת לנוח
  • 1.
    דולר 24/02/2020 15:48
    הגב לתגובה זו
    קשר ישיר לקורונה, מזנקות בטרום. לקחו דולר להגנה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר. 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.