חברות השבבים שצריכות להיות ברשימת המעקב שלכם
סיוה מצדיקה מעקב אם מלחמת הסחר תירגע והיא תצליח למצוא שווקים חדשים לשבבי הסלולר. בדי.אס.פי גרופ אפשרות לניצול חולשה זמנית לרכישה // דעה
במשך מספר שבועות נעה מניית סיוה (CEVA) ברמות שערים של 30.5 דולר עד 32 דולר. לפני מספר ימים צללה המניה ב-15.21% לשער של 27.60 דולר ביום בודד. במהלך השנה החולפת איבדה סיוה 40% מערכה בנפח מסחר יומי בינוני של 145,000 מניות. ביום הקריסה צמח המחזור לרמה של 926,000 מניות כיוון שבירידה תלולה יש קונים שמצפים לתיקון, או כאלה שסבורים כי נוצרה הזדמנות קניה סבירה.
הסיבות לצלילת המניה היו כצפוי דוחות מאכזבים וצפי לירידה של 8.6% בהכנסות 2018. הכנסות סיוה ברבעון השני הסתכמו ב-17.5 מיליון דולר לעומת ציפיות אנליסטים להכנסה של 19.1 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה עמד על 4 סנט כאשר ציפיות האנליסטים היו לרווח כמעט משולש של 11 סנט לרבעון.
מאזן מאכזב: סיוה מפסיקה להיות חברת צמיחה
סיוה, ספקית טכנולוגיה לתכנון שבבים לשוק הסלולרי, נפגעה משינוי בתקן חשבונאי שמונע רישום הכנסות (606 ASC) באותו רבעון שסיפקה את השבבים ללקוחותיה. הקושי היותר מהותי הוא חולשה של לקוח סיני שפעולתו הופסקה בשל סנקציות מארה"ב במסגרת מלחמת הסחר. הלקוח, לדברי סיוה, חזר לעבוד חלקית עם החברה אבל הנזק למכירות נגרם. החברה חתכה את תחזיותיה השנתית ממכירות של 92 מיליון דולר לרמה של 80 מיליון דולר שמשמעותה ירידות בהכנסה ותמלוגים וכמובן ברווחיות ובצמיחה.
כיוון שהחברה הפסיקה להיות חברת צמיחה שערה נשחק משיא שנתי של 51.8 דולר לרמות של מעל 30 דולר ואולם איש לא ציפה שהצמיחה תיחתך בשיעור חד. מי שהעריך או ידע שלא תהיה צמיחה הזדרז למכור ברמות של מעל 30 דולר ונמנע מהמכה בעקבות פרסום המאזן. שועלי בורסה ותיקים יודעים לזהות חברה בבעיות, כאשר מחיר המניה תקוע ונשחק, במשך כמעט רבעון, לפני פרסום מאזן מאכזב.
- האם עליית הריבית הצפויה תפגע בשוקי המניות?
- עיני המשקיעים לבאפט - מה מצא במניות הטכנולוגיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לסיוה יש קופת מזומנים מכובדת של 173 מיליון דולר. החברה רכשה את מניותיה ברבעון שעבר ב-9 מיליון דולר והיא מתכוונת להמשיך ולרכוש ממניותיה. מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, הביע אופטימיות לאחר פרסום הדוחות והוא "צופה שיפור משמעותי בסך ההכנסות מתגמולים במחצית השנייה של 2018 וחזרה לצמיחה". חובת ההוכחה מוטלת על החברה ובהורדת התחזיות היא מאותת שכנראה החזרה לצמיחה תיקח זמן לא קצר.
מלחמת הסחר נמשכת והלקוח הסיני עדיין לא התאושש, לכן במחירה הנוכחי של 27.60 דולר צריך להסתכל על המניה כ-HOLD. סיוה מצדיקה מעקב אם מלחמת הסחר תירגע והיא תצליח למצוא שווקים חדשים לשבבי הסלולר. עד אז לא נראה הגיוני להתלהב מהמניה. מי שאינו מוכן להמתין לשיפור יכול למצוא השקעות מעניינות יותר.
טעון שיפור - חובת ההוכחה של די.אס.פי גרופ למשקיעים
חברת די.אס.פי גרופ (DSPG) פרסמה לפני כשבועיים מאזן חיובי. הרווח הנקי ברבעון השני גדל ב-14% לסך של 1.6 מיליון דולר (GAAP-NON) והרווח הנקי למניה הסתכם ב-7 סנט לעומת תחזית אנליסטית ל-2 סנט בלבד. החברה רכשה ברבעון השני את מניותיה בסכום של 4.5 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לחברה בקופה 124 מיליון דולר שמהווים 43% משווי השוק שלה.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין...
DSPG עוסקת בפיתוח שבבים לטלפונים אלחוטיים ולמוצרי מדיה שונים. בשנתיים האחרונות החברה נכנסה לשוקי VoIP (בדומה לפעילות אודיוקודס) והבית החכם. הרבעון השני היה רבעון של מעבר מכירות מהמוצרים הישנים לחדשים והחברה מקווה שהמכירות יצמחו.
המניה נסחרה לאחרונה סביב רמת מחירים של 12.40 דולר כששערה הגבוה בשנה החולפת עמד על 13.95 דולר והנמוך על 11.30 דולר. ברבעון החולף מחזור המסחר הממוצע במניה גדל והגיע לכ-135,000 מניות ליום. כיוון שהחברה משופעת מזומנים ונמצאת בנקודת שינוי בתמהיל המכירות, אפשר להעריך כי סביר שהיקף המכירות יצמח כנראה גם ברבעון השלישי וישפיע לטובה על הרווח.
DSPG צריכה להוכיח למשקיעים שיפור מתמשך ושימוש נבון במאגר המזומנים שלה. כדאי לפקוח עין על המניה במסחר ואולי לנצל מצבים של חולשה זמנית לרכישה. החברה שווה מעקב כיוון שקיים סיכוי כי היא תמשיך להציג שיפור עסקי שאמור להשפיע על מחירה.
** אין לראות במניות המוזכרות במאמר משום המלצה או אי המלצה לסחור בהם. כל משקיע חייב לקבל יעוץ מיועץ ני"ע מורשה כחוק ולפעול בהתאם לצרכיו האישיים
- 17.ןמה עם מלנוקס? טאואר? (ל"ת)נתי 15/08/2018 14:03הגב לתגובה זו
- 16.יוני 13/08/2018 21:40הגב לתגובה זובבסיס תמהיל המוצרים החדש נראה מענין, החברה מדשדשת כבר שנתיים והיא צריכה להתעורר.
- 15.גד 13/08/2018 11:17הגב לתגובה זומלחמת הסחר מעוותת שערי מניות רבות ולכן מיותר לנתח וצריך לתת לבהלה לחלוף מהר ככל שאפשר.
- 14.אלי 13/08/2018 09:29הגב לתגובה זוכיום במלחמת הסחר העולמית ברור שמניות השבבים יפגעו כמו עוד ענפים שונים. אם וכאשר מלחמת הסחר תחלוף גם ענף השבבים יחזור לפעול כרגיל ולהרוויח.
- 13.אנדרי פפלוב 13/08/2018 07:57הגב לתגובה זויש לי תיק "שבבים" מזה כמה שנים, עכשיו בירידה, ולמרות הירידה אני מורווח בו יפה. בטח יותר מכל תעשה "מסורתית" יותר כמו רפואה או מתחות ונפט.
- 12.מני 13/08/2018 07:55הגב לתגובה זוחוץ מדוחות חברות חייבות גם להשקיע ביצור יעיל יותר ועתיד ברור יותר. לא ברור מה החברות האלה יעשו כשעולם הטלפונים יעלם לטובת איזה שתל תוך מוחי. תעשיה עם המון הוצאות ויחס לא הולם להכנסות.
- 11.יובל 13/08/2018 07:54הגב לתגובה זובהנחה שהחברה תמשיך להתפתח ולצמוח בעיקביות.
- 10.עדן חזן 13/08/2018 07:53הגב לתגובה זוהרי הולך עם טרנד, מה האלטרנטיבה להיום? בורסה מתנדנדת, אין שום פרופורציה לאמירותיו של טראמפ, היום בבוקר הודיע על זה שהוא מחרים את הרלי דוידסון ההזוי הזה! בחירות בארה"ב זה מה שיעזור לכל חברה בעולם!
- ארז 13/08/2018 12:18הגב לתגובה זווהמון סבלנות, עד שהS&P יגיע ל2000 נקודות, גם 2200 זה טוב. ב. טראמפ זה הדבר הכי טוב שקרה לאמריקה, וגם ארץ הקודש נהנית מהעניין.
- 9.ללוש 13/08/2018 07:50הגב לתגובה זוהשאלה שצריכה להישאל היא הקשר בין מניות השבבים למניות היצרניות של הטלפונים ומחשבים. איך זה שמניות חברות השבבים יורדות ואפל ממשיכה לעלות? אין קשר לעסקים, סנטימנט בלבד
- 8.קינג 13/08/2018 07:11הגב לתגובה זוחברות פח אשפה
- 7.יחיאל 12/08/2018 20:56הגב לתגובה זוטוב שמנתחים מניות ישראליות בוול סטריט. את סיוה לדוגמה לא ממש הכרתי.כולם עסוקים בטבע או בצ'ק פוינט ולא בחברות הקטנות יחסית שפחות ידועות.
- 6.כוכבה קרש 12/08/2018 19:45הגב לתגובה זואוסף של קלישאות שטחי למדי שמעיד על חוסר התמצאות בחברות הנדונות. אני מקווה שמי שיחליט לבחון השקעה בחברות הללו, יבדוק אותן באופן מעמיק יותר.
- 5.חיים 12/08/2018 18:52הגב לתגובה זוהמניה הייתה תקועה סביב 32 חודשים וזה סימן ברור למאזן רבעוני חלש. מקווה שהחברה תתאושש במחצית השניה של השנה ואולי תשתמש בקופה הדשנה שלה לרכישה?
- 4.אין וידאה 12/08/2018 18:20הגב לתגובה זומרצה שמדבר על חברות זוטרות בסביבה של ענקיות איך אפשר להמליץ על חברה שמרוויחה 1.5 מיליון מול טיטאנים שמרווחים מיליארדים כמו טקסס אינסטרומנט Tsm אפלייד אינטל ועוד. בושה למרצה שמעלה מניות אישיות שלו לניתוח כה רדוד
- 3.עופר 12/08/2018 17:41הגב לתגובה זוהחברה הציגה תוצאות בינוניות ללא הסבר מניח את הדעת. מזלה שיש לה מזומנים בשפע בקופה.
- 2.ליאור 12/08/2018 15:29הגב לתגובה זויקח לחברה עוד חצי שנה לשנות משמעותית את תמהיל המכירות שלה. טוב שההפסדים הפסיקו, לא ברור אם החברה תמשיך לצמוח?
- פיני 12/08/2018 22:06הגב לתגובה זוהמעבר בדגש על המכירות של המוצרים החדשים יקח יותר מרבעון או שניים לפני שתראה תזוזה במכירות.כך שעד 2019 המניה יכולה לנוע בין 12 ל14 ללא זינוק משמעותי.
- 1.אוריאל 12/08/2018 15:14הגב לתגובה זוהחברה נמצאת בנסיגה מתחילת השנה והדבר מתבטא באופן בולט במסחר. עד שימצא לקוח חלופי בסין, אם ימצא, המניה יכולה להמשיך לרדת.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
